2015-10-29 09:53

Geriausiai IT įmones vertina žurnalistai, prasčiausiai – „Infobalt“ nariai

Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Bendrovės TNS atliktas tyrimas rodo, kad geriausią reputaciją Lietuvoje turi IT sektoriaus įmonės. Jos lenkia net mobiliojo ryšio operatorius, bankus ir farmacijos kompanijas bei vaistines.

Tiesa, Jurgita Račkytė-Vilimė, bendrovės „TNS LT“ Kiekybinių ir kokybinių rinkos tyrimų vyriausioji projektų vadovė įspėja, kad į tokį sektorių palyginimą reikėtų žiūrėti atsargiai, nes kiekviename sektoriuje yra kitos interesų grupės ir apklausiami kiti asmenys. Štai IT sektoriuje svarbūs yra studentai – potencialūs darbuotojai – bei įmonės ir viešojo sektoriaus įstaigos, nes tai yra IT įmonių klientai. Tuo metu ryšio operatorių reputacijos tyrime svarbiau apklausti įprastus gyventojus, farmacijos sektoriuje – pagyvenusius vartotojus, bendrai gyventojus ir t.t.

Be to, skiriasi sektorių atskaitos taškai – čia galima išvesti bendrą vardiklį – įmonės iš tų sektorių, kurie daugiausiai dirba su galutiniais vartotojais (prekyba, ryšio paslaugos ir pan.) paprastai vertinamos blogiau nei tos, kurios dirba verslas-verslui segmente. Natūralu – vartotojų bet kurioje rinkoje yra kur kas daugiau nei verslo klientų ir bent vienas kitas vartotojas visada bus nepatenkintas.

Griežčiausi – konkurentai

Bendras Lietuvos IT sektoriaus įmonių reputacijos indeksas siekia 67 balus. Europos vidurkis – 56.

„Lietuvos IT sektoriaus reputacijos lygis yra gerokai aukštesnis ne tik už Europos normą, bet ir už Latvijos IT sektoriaus reputacijos rodiklį (54 balai). Tam įtakos turi itin aukšti kai kurių interesų grupių vertinimai. Ypač žurnalistų ir IT temomis rašančių tinklaraštininkų – šios grupės atstovai IT įmonių reputaciją vertina itin aukštai. Vertinimų vidurkis siekia 95 balus“, – teigia p. Vilimė.

Griežčiausiai kolegas vertina IT įmonių asociacijos „Infobalt“ nariai (savo bendrovių reputacijos apklausti vadovai vertinti negalėjo). Jų vertinimų vidurkis – 47 balai.

„Tyrimo metu „Infobalt“ narių buvo prašoma įvertinti kitas IT sektoriuje veikiančias įmones. Šis sektorius pasižymi itin aukšta konkurencija – įmonės nuolat varžosi tarpusavyje siekdamos privilioti talentingų darbuotojų, pritraukti Lietuvos ir užsienio rinkose veikiančių klientų, laimėti jų skelbiamus konkursus, pasiūlyti jiems kuo geresnius produktus ir paslaugas. Būtent konkurencinė aplinka ir galėjo nulemti asociacijos narių išsakytą kritiškesnį sektoriaus vertinimą“, – svarsto Paulius Vertelka, „Infobalt“ vykdantysis direktorius.

Iš matuotų 4 IT subsektorių, aukščiausiais balais įvertinti Technologijų centrai – 73.

„Geri vertinimai iš vienos pusės gali indikuoti nepriekaištingą reputaciją, iš kitos – jų (technologijų centrų) kaip naujokų rinkoje santykio su interesų grupėmis trūkumą, patirties ir žinių apie juos trūkumą“, – komentuoja p. TNS atstovė.

Kitų subsektorių reputacijos indeksai atitinka arba yra kiek žemesni už bendrą IT sektoriaus indeksą.

Atskirų IT įmonių reputacijos indeksai svyruoja nuo 33 iki 96 balų. Tačiau maždaug pusė iš 49 tirtų įmonių stovi ties viduriu, surinkusios 58-68 balus.

Investuoja į darbuotojų gerovę

Ponia Vilimė sako, kad vienas iš svarbiausių rodiklių įmonėms ir visam sektoriui yra vadinamųjų ambasadorių ir atmetėjų santykis. Kuo didesnis ambasadorių skaičius, tuo pozityvesni atsiliepimai apie subjektą vyrauja rinkoje. Ir atvirkščiai – didelis atmetėjų skaičius gali lemti neigiamų nuomonių plitimą.

Bendrai IT sektorius turi 46% ambasadorių (12 procentinių punktų daugiau nei Europos vidurkis). Šie asmenys teigiamai atsiliepia apie sektoriaus įmones, gerai vertina jų veiklą, pasitiki jomis ir rekomenduoja.

Atmetėjų dalis siekia apie 25% visų apklaustųjų. Tai nemėgstantys ir prastai IT sektorių vertinantys asmenys.

IT sektoriaus įmonių reputacijos ambasadorių daugiausia esama tarp žiniasklaidos atstovų – net 77%. Tarp įmonių, IT sektoriaus ambasadorių dalis siekia 52%.

TNS teigimu, gerai IT įmonių reputacijai daugiausia įtakos turi investavimas į darbuotojų gerovę, rūpinimasis intelektinės nuosavybės apsauga, į skandalus nesiveliantys ir dėmių ant asmeninės reputacijos neturintys vadovai bei finansinis stabilumas.

„Gera sektoriaus reputacija užtikrina ir palaiko tokį interesų grupių elgesį, kuris skatina ir sektoriaus augimą bei sumažina praradimų riziką. Toks sektorius yra patrauklus verslo partneriams bei investuotojams. Gerai vertinamo sektoriaus klientų lojalumas bei darbuotojų įsitraukimas didesni, jame lengviau kurti santykius su žiniasklaida, pritraukti naujus talentus“, – reziumuoja p. Vilimė.

Apie tyrimą

Šių metų rudenį vykdyto tyrimo metu apklausti 1.017 respondentai: įmonių, valstybinių ir viešųjų įstaigų vadovai bei atstovai, žurnalistai ir tinklaraštininkai, rašantys IT temomis, IT srities ir kiti studentai, aktyviai besidomintys darbu šioje rinkoje, „Infobalt“ nariai.

Reputacijos vertinimo skalė yra atvira. Tai reiškia, kad 100 balų nėra maksimali riba. Tačiau TNS atstovai sako, kad paprastai galutinis reputacijos įvertinimas gali svyruoti ne daugiau kaip nuo -50 balų iki 150 balų.

52795
130817
52791