„Švyturys“ paaiškino, kodėl ištirpo pelnas

Publikuota: 2016-04-26
Rolandas Viršilas, UAB „Švyturys – Utenos alus generalinis direktorius: „Lidl“ atėjimas aludariams gali turėti ir pliusų, ir minusų“.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
svg svg
Rolandas Viršilas, UAB „Švyturys – Utenos alus generalinis direktorius: „Lidl“ atėjimas aludariams gali turėti ir pliusų, ir minusų“. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Didžiausia šalies aludarė UAB „Švyturys – Utenos alus“ skelbia pernai įvairių gėrimų pardavusi 2% daugiau, tačiau bendrovės pardavimo pajamos susitraukė apie 10%, o grynojo pelno uždirbta beveik 7 kartus mažiau nei 2014 m.

„Švyturio – Utenos alaus“ pardavimo pajamos 2015 m. buvo 127,618 mln. Eur, – tai yra apie 10% mažesnės, nei 2014 m., kai jos siekė 142,001 mln. Eur.

Rolandas Viršilas, UAB „Švyturys – Utenos alus“ (ŠUA) generalinis direktorius, šiandien spaudos konferencijoje komentuodamas 2015 m. rezultatus, pateikė pajamas su mokesčiais.

„Mūsų pardavimų pajamos su mokesčiais 2015 m. buvo 146,5 mln. Eur. Tai 7% mažiau negu užpernai, tačiau pajamos iš įprastinės įmonės veiklos – gėrimų gamybos ir prekybos – išliko tame pačiame lygyje kaip 2014 m. Apyvarta pernai buvo mažesnė nei užpernai, nes 2014 m. rezultatą padidino tais metais parduotas Klaipėdos sandėlis“, – aiškino p. Viršilas.

Pelnas traukėsi kartais

ŠUA grynasis pelnas pernai sudarė 1,483 mln. Eur ir buvo beveik 7 kartus mažesnis, nei užpernai, kai jis siekė 10,246 mln. Eur.

„Įmonės veiklos pelningumas išliko nepakitęs, o grynajam pelnui įtaką darė pagal privalomą „Carlsberg“ reikalavimą įvykdytas ŠUA kontroliuojančios bendrovės UAB „Švyturys-Utenos alus Holding“ veiklos nutraukimas ir dėl to patirtos sąnaudos“, – teigė ŠUA vadovas.

Anot jo, grynąjį pelną mažino ir kilę mokesčiai.

„Vien akcizo mokesčio „Švyturys-Utenos alus“ pernai sumokėjo 18,9 mln. Eur, t.y. 16,8% daugiau nei 2014 m., o visa įmonės praėjusių metų mokesčių suma siekė 34,23 mln. Eur“, – vardijo p. Viršilas.

ŠUA pernai pagamino ir pardavė 188,7 mln. l įvairių gėrimų – tai 2% daugiau nei 2014-tais.

Anot p. Viršilo, Lietuvoje alaus buvo parduota tiek pat, kiek 2014 m. – 108 mln. l. Tačiau bendri ŠUA parduoti produkcijos kiekiai didėjo dėka 12,2% – iki 6,5 mln. Eur – kilusių ŠUA prekių ženklų eksporto apimčių, bei kitų kategorijų (gaiviųjų, energetinių gėrimų, sidro) pardavimų augimo.

Pagrindinės aludarės eksporto rinkos: Jungtinė Karalystė, Rusija, Baltarusija, Airija, Kinija, JAV, Lenkija, Afrikos šalys.

Prognozė: šiemet rinka trauksis

ŠUA vertinimu, pernai visa Lietuvos alaus rinka sumenko 0,6% – daugiausiai dėl prastų vasaros orų ir emigracijos.

VŽ rašė, kad pernai ŠUA viešai suabejojo tyrimų bendrovės „Nielsen“ pateikiamais duomenimis apie alaus rinką ir komentuodama rinką remiasi įmonėje dirbančių analitikų duomenimis, tad „Nielsen“ ir ŠUA pateikiami vertinimai gali skirtis. Pvz., ŠUA teigė, kad alaus rinka Lietuvoje pernai per devynis mėnesius traukėsi, tačiau „Nielsen“ ir kai kurių kitų aludarių vertinimu, ji augo.

„Pirmieji šių metų alaus rinkos rezultatai rodo tolesnį rinkos susitraukimą“, – šiandien kalbėjo p. Viršilas.

ŠUA vertinimu, per pirmus 3 šių metų mėnesius alaus Lietuvos alus rinka sumenko 3,3%.

„Tikimės geresnio vasaros sezono nei pernai, tačiau toliau prastėjanti demografinė padėtis, akcizų tarifų bei vasarį įvestos depozito sistemos daroma įtaka galutinei vartotojo mokamai kainai greičiausiai šiemet lems nežymų alaus rinkos susitraukimą – iki 1,8%“, – kalbėjo Aušra Vasiljevienė, ŠUA pardavimų direktorė.

Alus brango 4%

Kaip tris daugiausiai šių metų rezultatams įtakos turėsiančius veiksnius p. Viršilas minėjo nuo kovo mėnesio dar 8% padidėjusius akcizus, kurie „kelia kainas ir mažina alaus pardavimus“, vasarį šalyje pradėjusią veikti depozito sistemą bei „Lidl“ atėjimą į mažmeninės prekybos rinką.

„Dėl Lidl“ aludariams yra ir pliusų ir minusų. Pliusas, kad rinka decentralizuojasi ir mes mažiau priklausysime nuo vieno didelio dalyvio, o minusas – jei naujokas norės daugiau rinkos, gali kilti rinkos karai, o kare laimėtojų nebūna“, – kalbėjo jis.

VŽ rašė, kad kovo pradžioje buvo kilęs ŠUA ginčas su prekybos bangine „Maxima“, – nesutarus dėl pirkimo kainos, tinklas buvo trumpam sustabdęs naujus ŠUA alaus užsakymus, tačiau netrukus įmonės susitarė.

Pasak p. Viršilo, po šio ginčo alaus kainos „Maximose“ pasikeitė.

„Mūsų alus ten pabrango. Kaip žinia, vasario pirmą Lietuvoje atsirado vienkartinės taros depozitas, nuo kovo 1 kilo akcizas.“Maxima“ norėjo, kad mes sau prisiimtume depozito ir akcizo kaštus, dėl to kilo konfliktas, tačiau vėliau mes susitarėme. Alaus kaina kilo apie 4 % – tą rodo ir kovo statistika“, – sakė p. Viršilas.

Kitos dvi didžiausių aludarių trejetuko įmonės – „Kalnapilio – Tauro grupė“ ir „Volfas Engelman“ savo 2015 m. rezultatus jau yra paskelbusios anksčiau.

Gauk nemokamą PRAMONĖS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Prezidentas ragina ŽŪM pasirūpinti valstybės rezervu ir maisto grandine

Prezidentas Gitanas Nausėda penktadienį vaizdo konferencijoje su žemės ūkio ministru Andriumi Palioniu ir...

Pramonė
2020.04.03
„Volfas Engelman“ dirba stabiliai, investuoja 100.000 Eur į produkcijos saugumą

Lietuvoje ir toliau plintant koronavirusui, AB „Volfas Engelman“ teigia, kad bravoras dirba stabiliai. Imasi...

Pramonė
2020.04.02
Patvirtintas „Danish Agro“ grupės technikos verslo Baltijos šalyse įsigijimas

Europos konkurencijos tarnyba patvirtino „Danish Agro“ grupės likusių 55% trijų Baltijos šalių CLAAS...

Pramonė
2020.04.01
Valdiškas „pingpongas“ – ne laiku ir ne vietoje 2

Vargu ar kas dabar imtų neigti, kad maisto pramonė tampa itin strategiškai svarbiu verslu. Šios šakos...

Pramonė
2020.04.01
Maisto pramonė bijo susirgti Premium 3

Maisto pramonės bendrovės baiminasi, kad, siaučiant koronavirusui, sutriks maisto tiekimo grandinė. Bendrovės...

Pramonė
2020.04.01
A. Palionis: pratęstas pasėlių deklaravimo terminas 

Žemdirbiai deklaruoti pasėlius, kad galėtų gauti Europos Sąjungos (ES) tiesiogines išmokas, šiemet galės...

Pramonė
2020.03.31
Naujas e. prekybos žaidėjas: taikėsi į restoranus, tačiau tapo „Barboros“ konkurentu Premium 3

Įspūdingu tempu dėl karantino stiebiantis e. prekybai, daugėja ir rinkos dalyvių. Šaldytų ir atvėsintų maisto...

Prekyba
2020.03.30
Nerimui pagrindo nėra: maisto parduotuvėse užteks Premium 1

Dar prieš įvairioms šalims paskelbiant apie saviizoliaciją, kuria siekiama sumažinti pasaulinės pandemijos...

Laisvalaikis
2020.03.29
Į Europos ūkius nebeatvyksta sezoniniai darbuotojai – ragina gyventojus vykti į kaimus 6

Europos šalys tūkstančius darbuotojų, negalinčių dirbti karantino metu, ragina padėti vietiniams ūkininkams –...

Pramonė
2020.03.29
Kaip koronavirusas paveiks žemės ūkį?

Dėl paskelbto karantino Lietuvoje nemažai įmonių yra priverstos arba visai nevykdyti veiklos, arba mažinti...

Pramonė
2020.03.27
„MV Group“ pristatė 100.000 skirtingų gaminio pakuočių Premium 4

Į rinką šį pavasarį „MV Group“ paleidžia unikalų projektą pakuočių dizaino srityje – pirmą kartą Lietuvoje...

Rinkodara
2020.03.26
„Augma“ ir „Auga group“ susikibo dėl prekės ženklo Premium

Šviežių vaisių ir daržovių prekybos bendrovė UAB „Vilniaus Augma“ ginčija AB „Auga group“ registruotą prekės...

Rinkodara
2020.03.25

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Valdyti slapukus