2016-06-18 12:31

Kodėl „Microsoft“ už „LinkedIn“ moka tiek daug

Lucy Nicholson („Reuters“ / Scanpix“) nuotr.
Lucy Nicholson („Reuters“ / Scanpix“) nuotr.
Šią savaitę „Microsoft“ pranešė apie didžiausią savo pirkinį istorijoje – už socialinį tinklą „LinkedIn“ JAV technologijų milžinė paklos 26,2 mlrd. USD. Pradeda aiškėti, kodėl gali būti paklota tokia įspūdinga suma.

„Microsoft“ sutiko sumokėti po 196 USD už akciją – tai 50% daugiau, nei akcijos buvo vertos prieš paskelbiant apie pirkinį. Tokia premija akcininkams atrodo didoka, turint omeny, kad „LinkedIn“ šiuo metu lanko ne patys geriausi laikai.

Paaiškėjo, kad „LinkedIn“ kainą galėjo padidinti tai, kad socialinis tinklas buvo patraukęs dar vieną potencialų pirkėją – debesų kompiuterijos ir programinės įrangos tiekėją „Salesforce“.

Kaip ir „Microsoft“, taip ir „Salesforce“ bendrovei „LinkedIn“ įsigijmas būtų buvęs logiškas žingsnis. Didžiausias pasaulyje profesionalų tinklas suteiktų naudos pardavinėjant verslui skirtus produktus.

„Salesforce“ generalinis direktorius Marcas Benioffas duodamasinterviu „Recode“ teigė, kad jie rimtai domėjosi galimybę įsigyti „LinkedIn“.

Konsultacijoms dėl galimo sandorio buvo pasisamdę „Goldman Sachs“ banką. Tačiau „Salesforce“ finansiniai pajėgumai neprilygo „Microsoft“.

„Microsoft“ už „LinkedIn“ ketina sumokėti grynaisiais (ne akcijomis), o „Salesforce“ būtų buvusi priversta finansuoti pirkinį akcijomis.

Įdomu tai, kad, keleto šaltinių teigimu, pati „Salesforce“ buvo šiemet patekusi tarp galimų „Microsoft“ įsigijimų. Tačiau nebuvo sutarta dėl kainos bei tolesnio bendrovės valdymo, tad sandoris neįvyko.

„Salesforce“ vadovas šiuos pranešimus atsisakė komentuoti.

52795
130817
52791