Kam reikalingi ekspertai jeigu yra Ruginienė ir Gitanas? O gal…
2025-02-20T07:46:52+02:00
bloga skaityti tu visu fondu vadovu ir atstovu komentarus.... sugrius pasaulis be pensiju fondu... ajajajai
2025-02-20T08:41:58+02:00
Estijoje pasaulis nesugriuvo. Bet estukų pensijos nukentėjo. Išvedus paralelę 70 proc gautus pinigus praėstų( mašina, skalbenkė, tv, kambario remontas), 20 proc pultų pirkti NT, kas pakeltų NT kainą iki Monako lygio, 10 proc manau bandytų investuoti, turbūt Baltijos biržoje ir būtų išmaudyti tokių senų vilkų kaip aš.
2025-02-20T09:17:40+02:00
Sekėte kiekvieno esto asmeninius pasirinkimus - kas ką pirko, kas naudojo savo sukauptus pinigus sveikatai ar buičiai pagerinti, kas kur investavo? Tiesą pasakius, tai tų žmonių asmeninis reikalas, ką daryti su savo sukauptom lėšom, ne Jūsų. Ar tiesiog čia taip pigiai populistiškai ginate Pensijų fondų interesus?
2025-02-20T09:48:06+02:00
Ne, neginu, man net naudinga, nes suplūdę pinigai į biržą ar NT sukels kainas. Man žmonių gaila, nes jie pravalgys savo pensijų dalį, o paskui kaltins visus, kad pensijos mažos, bet nesupranta, kad dirbančiųjų mažėja, taigi mažiau lieka iš ko atimti ir padalinti.
2025-02-20T09:58:17+02:00
Kai tu perki masina ar skalbykle, tau juk nieks proto neknisa ir nesako, kad keli infliacija, tai kodel tu knisi prota kazkam? Koks tavo reikalas, kas ka perka uz savo pinigus?
2025-02-20T09:59:36+02:00
Man žmonių gaila, nes jie pravalgys savo pensijų dalį
-------------------------------------------
O tie zmones praso tavo pagalbos ir patarimu kaip su pinigais elgtis? Save ziurek.
2025-02-20T10:16:30+02:00
Kalbate taip, lyg ta per 20 metų pensijų fonduose kaupta suma reikšmingai padidina Sodros pensiją. Ir išvis, apie ką ši diskusija, jei šiuo metu tik apie 3 tūkst. žmonių fonduose sukaupė tiek, kad gauna tą nedidelę papildomą pensijos dalį prie Sodros pensijos, kai iš viso senatvės pensininkų yra 623 tūkst.?
2025-02-20T10:51:46+02:00
Tai nėra visai teisybė. Jūs nesuprantat 2 pakopos esmės ir funkcijos. Tai nėra "mano" pinigai. Tai modifikuotos Sodros įmokos su valstybės kompensacija. Mintis tokia, kad apginti durniukus nuo jų pačių silpnybių viską pravalgyti, čia ir dabar. Inflecijos nekels 5 skalbyklės per mėn, bet jei skalbyklių poreikis bus 100 per mėn jų kaina kils. Čia aksioma
2025-02-20T10:53:50+02:00
Nespėtos sukaupti reikšmingos sumos. Buvę mažesni atlyginimai, tada buvo daug šešėlio. Atitinkamai įmokos buvo mažesnės
2025-02-20T10:55:32+02:00
Kol kas neprašo, bet kai íšeis į pensiją prašys
2025-02-20T10:56:51+02:00
Padidina nerealiai reikšmingai, santykinai su indėliu. Jei pervestum viską, kas atiduodama pensijoms SoDroje, rezultatas būtų kartais didesnė pensija. Kiek kartų - priklauso nuo pajamų dydžio.
O daugelis kurie kaupė, pradėjo kaupti likus iki pensijos <15 metų, tai pinigus dėjo į obligacijas. Iš obligacijų grąža maža. Ir juokas ima, kai sako, per 15 metų tik 10k sukaupė. Per 10 metų, iš kurių pusę laiko freelance'inau, sukaupiau kartais daugiau. Kažko tokie žmonės nepasako iki galo. Net iš MMA mokant, sukauptum daugiau.
2025-02-20T11:01:52+02:00
Patinka man tos paralelės gyvenime. Kai kalba pasisuka apie mažas pajamas gaunančius piliečius, tada valstybė, prašau, ateik padėk, sutvarkyt. Kelk MMA, didink NPD. Valstybė atsakinga. Ne, ne pačio žmogaus atsakomybė keltis kvalifikaciją, mokytis. Tai yra valstybės darbas didinti jų gerovę, nededant asmeninių pastangų. Balsuosim, kas daugiau pažadės. O dabar, miela valstybe, nesikišk kur mes pinigus leidžiam.
Nepritariu esamai sistemai pensijų kaupimui, priverstiniam įtraukimui. Bet vertinu tai iš savo varpinės, nes žinau, kad senatvėje nepritrūksiu ir be valstybės įsikišimo. Deja, taip pat žinau, kad nemaža dalis net nesusimąsto iš ko gyvens ateityje, nesuka galvos šiandien, nesprendžia rytojaus problemų. Bet kai ateis laikas, reikalaus valstybės, kad sutvarkytų jų gerovę.
2025-02-20T11:03:04+02:00
Tai nėra "mano" pinigai
-------------------------------------
Butent tai yra MANO pinigai po mokesciu. Buvo sudarytas susitarimas su valstybe, kad ji imokes 3%, buvo MANO teiseti lukesciai, kuriuos valstybe sulauze, o dabar as jau tu pinigu atsiimti negaliu. Tegul atsiskaiciuoja ir pasiima ta savo dali ir man atiduoda MANO asmeninius pinigus. TAI YRA MANO NUOSAVYBE. Ir man nereikia jokios sexpertu pagalbos ir patarimu kaip su tais MANO pinigais elgtis. As jau pats nuspresiu.
2025-02-20T11:05:15+02:00
naturalu is valstybes REIKALAUT geroves, nes ji tam ir reikalinga, be to tie "reikalautojai" sumoka kruva mokesciu ir islaiko armijas biurokratu, kuriu ir yra pareiga uztikrinti visuomenes gerove.
2025-02-20T11:06:36+02:00
Vat jeigu nebutu mokesciu arba jie butu minimalus, tada OK, bet kai sumoki 40+% vien nuo algos +PVM akcizai ir tt. ir NEREIKALAUT? Ne rusijoj ar afrikoj gyvenam.
2025-02-20T11:10:25+02:00
Kol kas neprašo, bet kai íšeis į pensiją prašys.
-----------------------------
Kodel turetu neprasyt, jei buvo mokami mokesciai ? Suprask, kaupi pensiju fonduose, tai cia vos ne milijonierium tapsi, o jei nekaupsi, tai skurde numirsi :D Gal jau baigiam slapius sapnus sapnuot. Mano mama, dirbusi valstybes tarnyboje neseniai i pensija isejo. Uzdirbdavo, turbut, siek tiek didesni atlyginima nei vidutini. kaupti pradejo nuo pat pradziu kazkur pries 20m. Dabar is fondo prieda gauna 50 EUR. :))) Tai apie ka tu cia isvis kalbi?
2025-02-20T11:25:38+02:00
tai nera tavo pinigai. Tai yra dalis tavo sumoketu mokesciu SODRAI, kuri buvo pervesta i II pakopa. Paprastai tariant tai SODROS pinigai, kurie, jei nekauptum II pakopoje butu buve isdalinti dabartiniams pensams.
2025-02-20T11:29:14+02:00
Nebenusisnekek viesai. Tai yra MANO pinigai po mokesciu. MANO asmenininiai. Man sodra papildomai isskaiciuoja 3%. Sodra savo gali pasiimti, kuriuos pridedavo.
2025-02-20T11:36:47+02:00
Jūs vis kalbate išimtimis, aš sakau kokia yra realybė, ką davė kaupimas daugumai žmonių per 20 kaupimo metų, bet Jūs tai aklai ignoruojate. Nesunku atspėti, kieno interesai slypi už pastangų pateikti realybę kitokią, negu ji yra.
2025-02-20T11:38:08+02:00
tai tada pritariu, istaskykim ant TV ir skalbenkiu ir NT:)
2025-02-20T11:41:00+02:00
Ne tau sprest, kur zmones SAVO pinigus taskys.
2025-02-20T11:46:42+02:00
Atleiskite, bet kiek galite kartoti niekuo nepagrįstus žodžius? Dar kartą sugrąžinsiu į realybę: po dvidešimt kaupimo metų šiuo metu iš viso yra tik apie 3 tūkst. pensininkų, sukaupusių fonduose tiek, kad gautų nedidelę papildomą dalį prie Sodros pensijos. O iš viso turime 623 tūkst. senatvės pensininkų.
2025-02-20T11:56:09+02:00
na kaip. sita sistema kai nebeliko sodros imoku i situos fondus galioja tik nuo 2019. Deja, bet dalis sukauptos sumos yra is SODROS pinigu (jei kaupiu nuo pat pradzios), o ne is mano asmeniniu. Tai jei buti visiskai teisingiems ir spresti kur as noriu savo pinigus taskyti, reiktu pirma tiksliai paskaiciuoti kiek tu mano pinigu ten yra.
2025-02-20T12:03:25+02:00
Ai supratau... kadangi valstybe negali/nesugeba/nenori pasiskaiciuoti, tai davai tada ir neleiskim atsiimti :D gera logika kvailiams.
2025-02-20T12:04:58+02:00
Jei valstybe negali avo pinigu pasiskaiciuot, cia jau valstybes turetu buti beda, ne gyventojo. Be to paskaiciuot, kiek imokejo sunkumu nebutu tikrai. O sukaupta padidejima galima apmokestinti GPM'u. Nematau cia problemos.
2025-02-20T12:15:56+02:00
matai, valstybe prisiima tam tikrus isipareigojimus (Valstybes dalis, ansktesnė Sodros dalis), busima nasta islaikyti didejancia pensininku dali visuomeneje.
Tai uz tuos isipareigojimus ji atitinkamai nori isipareigojimu ir is kaupianciuju. Tikrai svarbiau nei skalbenke ar TV.
Be abipusiu isipareigojimu tai netenka prasmes, nes tada naikinkime II pakopa ir palikim kaip buvo iki 2004.
Seip gal isvis leiskime visiems kaupti asmeniskai kaip kas ismano ir be I pakopos, ir tikekimes kad jie senatveje sukaups pakankamai turto kad galetu gyvent neskurde ir valstybei nereiks ju islaikyt. Bet ir Sodros imoku nerinkime tada, nes tai juk mano pinigai kuriuos as uzsidrbau kaip darbo uzmokesti, kodel valstybe dabar atskaito mokescius i ta sodra...
2025-02-20T12:18:32+02:00
Nelabai suprantu, ką prie šios istorijos turi Total pensininkų skaičius. Jei šis instumentas net nebuvo prieinamas didžiajai daliai dabar esamų pensininkų? Ir visada buvo akcentuojama, kad reikšmingas sukaupimas prie pensijos gali būti tik kaupiant bent 10 metų, o geriausia 20 ir daugiau metų. Tai tokių dalis prie pensinio amžiaus tik dabar prisidės. Ar jūs man bandot įrodyti, kad 1,5% kaupimas turėjo daliai žmonių (kurie kaupė 5-10 metų) padvigubinti pensijas? Būkit realistas, jei su matematika sudėtinga, visada yra skaičiuoklės.
Papildomas pensijų kaupimas yra puikus variantas žmonėms, kurie neturi tinkamų įgūdžių patys užsitikrinti galimybių sukaupti rezervo senatvei, kurie gyvena nuo algos iki algos. O jei dar valstybė prisideda, matau tik naudą. Ar reikia kaupti dar daugiau, kad būtų dar reikšmingesnis efektas? Tikrai taip, tą ir stengiuosi daryti. Problema, kad dalis žmonių to nesupranta. Taip pat problema, kad yra priverstinis įtraukimas į kaupimą. Taip pat problema, kad žmonės šiai dienai net nesuvokia, kad reikia kaupti senatvei (kokiais tik nori būdais). O tokie kaip jūs pilate dezinformaciją nesiūlydami jokių alternatyvų.
2025-02-20T12:20:52+02:00
Kokiomis dar išimtimis, kokią dalį nuo SoDrai sumokamų pinigų pervedė į II pakopą? Paklausiu kitaip, kiek sumokėta į SoDra ir kiek į II pakopą, ir kiek už 1000 įmokėtų Eurų duoda SoDra ir kiek II pakopa? II pakopa visais atvejais duoda daugiau, net kartais daugiau. Problema ta, kad norit jog į II pakopą pervestų 10% sumos kiek gauna SoDrą, bet mokėtų kartais didesnę pensiją, nei SoDra. Tai dabar internetuose vadinama "Delulu". Suvienodinkime kiek eina nuo pajamų SoDrai, ir kiek II pakopai, ir po 30 metų turėsi rezultatą.
2025-02-20T12:46:16+02:00
Seip gal isvis leiskime visiems kaupti asmeniskai kaip kas ismano ir be I pakopos, ir tikekimes kad jie senatveje sukaups pakankamai turto kad galetu gyvent neskurde ir valstybei nereiks ju islaikyt.
------------------------------------------------------------------
tai islaikyti reiks, nes zmones tam mokescius ir moka. Sutinku, kad tai neturi buti prievartinis kaupimas, galima itraukt per prievarta, bet lygiai taip pat turi buti galimybe zmonems ir is tos sistemos pasitraukti laisva valia. as liberaliu paziuru.
2025-02-20T12:48:47+02:00
Tai norite pasakyti, kad dauguma mūsų pensininkų iš 623 tūkst. bendro senatvės pensininkų skaičiaus yra atvykę iš kitos planetos, ar į pensiją išėjo dar prieš 20 metų, kai nebuvo 2 pensijų pakopos? Realybė yra tokia, kad dauguma kaupusių pensijų fonduose per 20 metų net nesukaupė tiek, kad įgautų teisę į pensijos anuitetą, kad galėtų gauti nedidelį priedą prie Sodros pensijos.
2025-02-20T12:56:05+02:00
Nu nežinau, kokia galima diskusija su Jumis, aš sakau kaip yra dabar, kokie yra faktai, kokia yra statistika apie daugumos kaupusių 2 pakopoj rezultatus po 20 kaupimo metų, o Jūs kaip užsikirtusi plokštelė vis kartojate apie kažkokias išimtis, arba apie tai, kaip galėtų būti, ar apie savo nežinia kuo pagrįstas viltis, kaip tikitės, kad kažkada bus.
2025-02-20T13:11:02+02:00
Tai uz tuos isipareigojimus ji atitinkamai nori isipareigojimu ir is kaupianciuju. Tikrai svarbiau nei skalbenke ar TV.
---------------------------------------------
Ka tu cia dabar nusisneki? :D Apie kazkokius zmoniu isipareigojimus uz savo pinigus nepirkt TV ar skalbimo masinos? Tamstai su galva viskas gerai? Pats eik ir isipareigok tai valstybei nenusisnekejes :D
2025-02-20T13:15:51+02:00
Tai uz tuos isipareigojimus ji atitinkamai nori isipareigojimu ir is kaupianciuju. Tikrai svarbiau nei skalbenke ar TV
-----------------------------------------
Isipareigojo ne gyventojai, bet pati valstybe, kuri pasirasant sutartis papildomai dejo 5.5%, bet staiga jis istirpo iki 1.5%. Tai esmine sutarties salyga, kuria valstybe sulauze vienasaliskai. Apie koi tu cia isipareigojima zmoniu kalbi? Nebejuokink voveriu. Kai civiliniuose santykiuose viena is saliu vienasaliskai keicia esminius sutarties punktus, kas buna?
2025-02-21T08:45:21+02:00
"Realybė yra tokia, kad dauguma kaupusių pensijų fonduose per 20 metų net nesukaupė tiek, kad įgautų teisę į pensijos anuitetą, kad galėtų gauti nedidelį priedą prie Sodros pensijos." Sakote "dauguma kaupusiųjų"? Ar tikrai? Gal greičiau dauguma ne nuo visų kaupusiųjų, bet kaupusiųjų ir jau sulaukusių pensijinio amžiaus? (Tai nėra tas pats).
2025-02-21T08:58:00+02:00
"Buvo sudarytas susitarimas su valstybe, kad ji imokes 3%, buvo MANO teiseti lukesciai, kuriuos valstybe sulauze". Kažkokio liumpen-chamo haliucinacijos (apie valstybės 3%-ines įmokas) nėra ir negali tapti "teisėtais lūkesčiais". Išmok perskaityti sutarties sąlygas, prieš pasirašydamas, bukasnuki "auditoriau" :-):):)
2025-02-21T09:01:42+02:00
Tavo 🤡 nuomone teisiniais klausimais man labai svarbi, uzingriduk :)
2025-02-21T09:09:00+02:00
Jeigu jau kalbate apie statistinius faktus, tai dėstykite juos visus - pradėdamas kad ir nuo palyginimo, kiek statistiškai buvo pervesta į 2PF paties kaupėjo ir kiek dabar fonde yra. Patartina tokį palyginimą daryti atskirai tiems, kurie kaupė 20 metų ir tiems, kurie kaupti pradėjo po reformos, 2019 m. Toks asmeninio kaupimo grąžos (kurios dalimi yra biudžetinė parama) įvertinimas būtų įtikinamesnė info, negu skaičiavimas kiek pensijos pridėjo tas kaupimas. (Nes iš tų viešų inkštimų susidaro įspūdis, kad daugelis kaupiančiųjų tikėjosi, jog iš mažų įnašų bus labai didelės išmokos :))
2025-02-21T09:11:55+02:00
Be darbo liksi, fondų bybviulpi :D
2025-02-21T10:03:15+02:00
Na taip, bukasnukiams liumpenams svarbi tik jų pačių nuomonė, nes jų bukumas jiems diktuoja, kad jie visada viską "žino geriausiai" :-):):) Salve, buki!:)
2025-02-21T10:12:59+02:00
Ne, ne! Man pati svarbiausia yra nieko nepasiekusiu vidutinybiu uzingriduku nuomone! :D🤡
2025-02-21T10:16:19+02:00
Ka baiges esi 🤡 ??? kokios srities specas? ir kiek toje srityje gilini zinias ? Ar esi eilinis oro stumdytojas, vadybininkelis kaip abim?
2025-02-21T10:55:48+02:00
Bukasnukiui chamui, kilusiam iš liumpenų šeimos ir akivaiizdžiai toli nenuriedėjusiam nuo jos, neketinu čia girtis savo išsilavinimu, kuris myliomis pranoksta tavąjį. Kaip vienoje išmintingoje parašyta: "nebarstykite perlų kiaulėms". Supratai, buki?
2025-02-22T11:15:21+02:00
Tai profkę baigęs esi? Didis ir autoritetingas specas :))
2025-02-22T16:41:47+02:00
Man parašius, kad mano išsilavinimas "myliomis pranoksta tavąjį", bukasnukis chamas klausia "tai profkę baigęs esi?". Va, kas jo supratimu, gerokai pranoksta jo išsilavinimą: profkė! 😀😅 Nesistebiu
nes iki šiol jis demonstravo tik "kiaulių akademijos" lygį...😀
2025-02-20T08:40:22+02:00
Na žinoma priverstinai įtraukti į antrąją pensijų pakopą juk yra "labai gerai". Neapsižiūrėjai, nespėjai atsisakyti ir lieki visam gyvenimui įtrauktas. Bet už tai pensijų fondų valdovai džiūgauja, nes gi pinigai plaukia pas juos. O va leisti žmonėms to atsisakyti, tai jau matoma kaip blogis, kaip gi patys žmonės spręs kaip savo pinigus panaudoti, negalima taip...
2025-02-20T10:54:56+02:00
Sakyti kad tai yra žmonių pinigai nėra visiškai teisinga, nes fonduose guli ir tai ką pridėjo valstybė, ir tie pinigai nebuvo apmokestinti nei Sodros, nei GPM mokesčiais.
Sakyčiau kad kuo didesnis poreikis žmogui tuos pinigus kuo greičiau iš fondų išsiimti, tuo mažesnė dalis pinigų fonde bus iš pačio žmogaus algos...
2025-02-20T10:59:59+02:00
Prievartinis įtraukimas vis pakartojant nebuvo geras sprendimas, tiesą pasakius keistas, net nepamenu kas jį įvedė. Kas pamenat?
Žmonių pinigų, ypač tų biedžių, ten mažoji dalis. Biedžiai uždirba mažiau nei VDU, tai reiškia pusę primetė valstybė + nepritaikė mokesčių nuosavai daliai. Tai jei leidžiame atsiimti, reikėtų grąžinti valstybės dalį SoDrai, tai paaiškėtų, kad tuos 25% atsiėmus, likusi dalis tokiems nueis valstybei ir II pakopoje liks baronkos skylė.
2025-02-20T11:17:29+02:00
Aš ir neminėjau, kad atiduoti turėtų visą sumą. Esmė įtraukimas be galimybės pasitraukti (pavėlavus atsisakyti), o atsiėmimas jau kitas klausimas. Galbūt nebūtina leisti atsiimti kas sukaupta, bet kiekvienas turi turėti galimybę bet kada sustabdyti/nutraukti kaupimą antroje pakopoje.
2025-02-21T09:13:17+02:00
"Prievartinis įtraukimas vis pakartojant nebuvo geras sprendimas, tiesą pasakius keistas, net nepamenu kas jį įvedė. Kas pamenat?" Kiek pamenu, tas automatinis įtraukinėjimas buvo įvestas 2018 metais "karbauskinių" koalicijos įvykdytos kaupimo reformos metu. Tad jei tokias reformas vadinti SADM vadovų vardu, tai šitai buvo Kukuraičio "kukū liapsus" :)
2025-02-20T09:03:49+02:00
Turim LRT tai ir švieskim žmones .Parodykime Lietuvos vystymosi kryptį .Ir patys nuspręs kaip ir kiek kaupti būsimam gyvenimo etapui. Tai kad neturi vizijjos galimai pati valstybė ,tai kaip kaip apsispręsti žmogui. Labai priklausys kokia bus sveikatos ,sistema , kokios kainos viešųjų paslaugų ,kokia Sodros pensijų skaičiavimo metodika ir t.tKad nebūtų kaip dabar pasakyta :kad nelaiku išdirbus 42 metus išeinate į pensiją ,nes pasikeitė skaičiavimo metodika.Todėl jūsų pensija maža! Labai neaišku kur Lietuvos laivas plaukia.
2025-02-20T10:21:00+02:00
Šių dienų geopolitiniame kontekste kaupti privačiame pensijų fonde yra papildoma nauda. Esant labai nepalankiai situacijai sukaupta vertė bus bent jau išskaidyta skirtingų šalių akcijose. O garantijų, kad SODRA egzistuos ir funkcionuos karinio konflikto atveju šansų mažai
2025-02-20T10:53:56+02:00
Jeigu vadovautis, tai dar saugiau yra tuos pačius pinigus mesti į Interactive Brokers į SP500 sekantį fondą ir ramiai miegoti. Ką ir darysiu, kai tik atrakins tą gardą.
2025-02-20T11:01:22+02:00
Sveikinu, esate max 1 iš 20'ties, arčiau turbūt 1 iš 50'ties, kuris pinigus neištaškys.
Asmeniškai irgi pats nuimčiau viską ir sumesčiau į įvairias investicines veiklas.
2025-02-20T11:06:50+02:00
Vienas geresnių pasirinkimų šiuo atvėju.
2025-02-20T11:10:11+02:00
Na, aš nežinau, ar tikri tokia bloga situacija ir statistika. Lyg ir siekiama apsaugoti pačius vargingiausius, kurių finansinis raštingumas mažiausias (nesiginčiju), bet jų tiek įmokos į 2PF, tiek potencialios išmokos bus ašaros. Bet dėl šitų kelių ašarų, lyg ir norime laikyti visus užrakintus. Nereik būti naiviam, kad 2PF apskritai išnaikins skurdą, nepriteklių pensijoje. Na nebus taip. Jeigu būtų - galėtum diskutuoti dėl to, ar tikslas pateisina priemones. Bet čia tas "tikslas" toks išplaukęs.
2025-02-20T11:52:04+02:00
Įmokos jų santykinai su oficialiomis pajamomis yra didesnės, nei daug uždirbančių, nes valstybės priedas daug didesnis. Problema čia ta, kad reikia mažinti kiek lieka SoDrai, ir po truputį didinti, kiek vedama į II pakopą. Bet to daryti niekas nenori, nes tada valstybės pensijos mažiau augs, o pastaruoju metu jos tiesiog šuoliuoja. Mano močiutė, kuri buvo ūkininkė, ir nesukaupusi nei stažo, nei įmokų gaudavo bazinę pensiją, ir jinai jau patenkinta savo pensija dabar gaunama.
Apskritai išnaikinti skurdą ir nepriteklių galima tik smurtinėmis priemonėmis. Skurdas ir nepriteklius išsivysčiusioje visuomenėje kaip Lietuvoje yra pasekmė asmeninių pasirinkimų (na jei tai nėra kūno ar proto liga, kam yra neįgalumas, kurio išmokos ir parama prisitaikyti turėtų būti ženkliai didesnė). Asmeninių pasirinkimų ištaisyti socialinėmis garantijomis negali.
O realiai tai situacija bus kokia? Tie kurie dabar uždirba už VDU didesnį atlyginimą kartais, gaus kokius 70% nuo šalies VDU. Tie kurie visą gyvenimą rodė MMA, gaus kokius 50-70% nuo savo pajamų iš SoDros ir II pakopos. Rezultatas, tie kurie sąžiningi ir stengėsi bus palikti durniaus vietoje, o apdovanoti sukčiai ir tinginiai.
2025-02-20T12:07:34+02:00
Mano mama valstybes tarnyboj pradirbusi beveik visa gyvenima. Gaudavo didesni atlygi, nei vidurkis. Kaupe nuo pat pradziu. 20 metu. Neseniai isejo i pensija. Priedas is fondo maziau nei 50 EUR :)))) Apie ka tu cia fantazuoji?
2025-02-20T12:10:02+02:00
As dabar sukaupes daugiau nei 20 tukst. per 20 metu. Ir cia jau yra nemazai palyginus. Dar turiu 25 metus. Dabar gauciau 100 eur/men, gal truputi daugiau nuo tu 20K. Apie kokius cia 70% nuo VDU fantazuoji? Smulkiau gal gali papasakot, eksperte?
2025-02-20T12:21:26+02:00
Vidutinis statistinis lietuvis turi dabar sukaupes II pakopoj kokius 10K per 20 metu. Per 40 m. sukaps, sakykim 30-40K. Kas bus 150 eur. max 200 eur. prie pensijos. Is kur pas tave tie 70% 🤡 ?
2025-02-20T12:24:22+02:00
20 metų 20k kaupei :D
Ai nestebina, rodai MMA, apsimeti, kad už tiek dirbtum ir tada verksi, kad maža pensija :D
Skaityti mokinkis, žinau kad nemoki, kaip ir skaičiuoti nemoki, ir joks auditorius nesi, nebent tas, kur ant bet ko pasirašinėja.
2025-02-20T12:24:35+02:00
Jusu logika gelezine, leiskime jam nusipirkti TV ar skalbenke dabar, ir del to jo pensija sumazes 150/200 eur men.
Tai geriau jis gyvens ar blogiau?
2025-02-20T12:29:20+02:00
Tu gal koks ekstrasensas? Is kur zinai, ka zmones pirks (o ir ne tavo reikalas)? Kodel tau cia staiga parupo, kur tie zmones savo pinigus isleis? Tau kai alga darbdavys moka juk neklausia, kur isleisi pinigus. Ar visgi nemoka algos, motyvuodamas tuo, kad pragersi? Tu neimk savo algos, nes juk infliacija keli. Nieko nepirk!!!! Nes kai perki, per tave infliacija kyla ir as galiu maziau nusipirkt !!!
2025-02-20T12:30:52+02:00
Kiek pats sukaupei, spoguotas burunduke? :) Pasidalink skaiciais.
2025-02-20T12:33:33+02:00
Bet juk nepasidalinsi, nes vejus gi rasai pastoviai. Visiskas nesamones. issigalvojimus :) Trolis eilinis. O 20K ne tiek ir mazai. Tai daugiau nei gaunant vidutine alga. Zinoma, mano pajamos ne tik sodra apmokestinamos (pvz. dividendai), bet kokiu atveju sodros apmokestinamos pajamos mano didesnes, nei LT vidurkis.
2025-02-20T12:35:37+02:00
Estu pavyzdys parode. Preziumuoju, kad panasiai ir LT butu.
2025-02-20T12:38:26+02:00
Ka parode tas pavyzdys? Sugriuvo Estija? https://tradingeconomics.com/estonia/inflation-cpi pasilygink su Lietuva (compare+). Nematau skirtumo kazkokio. As ir preziumuoju, kad nbus kaip Estijoj. Tiksliau NIEKO NEBUS.
2025-02-20T12:42:03+02:00
Estija 2021 m. leido issimti is fondu pinigus. Infliacija faktiskai identiska Lietuvai. Tai kas tai Estijai atsitiko? Galima detaliau?
2025-02-20T12:44:38+02:00
Parode kad puse atsiimtu lesu pravalge (sakykim kad skalbenkem ir TV). Pats anksciau skaiciavai kad vidutiniskai tiems kurie pravalge tas lesas ir nekaups papildomai, pensija bus mazesne 150/200 EUR men. Tai pensijoj jie tikrai gyvens geriau ;)
2025-02-20T12:49:26+02:00
tie 150 eur. po 20 metu bus kas 70 eur. dabar. Tai cia viena. Antra, tai labai geras rodiklis, kad pravalge tik puse lesu. saunu. Mes tikrai ne blogiau mokame elgtis su pinigais. trecia. Tai kiekvieno ASMENINIS reikalas, kur tuos pinigus isleisti. Nesuprantu zmoniu iprocio skaiciuoti svetimus pinigus.
2025-02-20T13:59:53+02:00
Daugiau nei tu, per beveik perpus trumpesnį laikotarpį, iš kurio dar dalį laiko net nedirbau samdomu darbuotoju apskritai, t.y. nieko neįmokėjau.
Nieko neatsitiko Estijoje ir situacija identiška Lietuvai, pasakė auditorius. Gal Ūkio banko auditoriumi buvai?
2025-02-20T14:02:57+02:00
Daugiau nei tu, per beveik perpus trumpesnį laikotarpį, iš kurio dar dalį laiko net nedirbau samdomu darbuotoju apskritai, t.y. nieko neįmokėjau.
----------------------------------------------
oj, uzingriduk, tikrai ne daugiau, galiu duot ranka nukirst :D
2025-02-20T12:44:30+02:00
Estai pasirinko blogesnę blogybę ,nei mažesnę blogybę. Apetitu nesiskundžiantys neišprusęs elektoratas nusiėmė pinigus ir pravalgė tuos kelis tūkstančius. Ar tai yra gėris? Nemanau. jei norime tai pakeisti ,tai nutraukime privalomą 2 pakopos draudimų įmokų pervedimą į fondus ir leiskime patiems žmonėms nuspręsti ,ar pravalgyti tas lėšas, ar pasidėti į indėlį, ar investuoti.
2025-02-21T09:50:50+02:00
Žmonės patys nuspręs kur išleisti, nereikia už juos galvoti. Pats irgi susirenku visus trupinius, uždirbu mma, tai antra pakopa šiam momentui ok. O didžiąją dalį gaunu dividendais, tai tik trečia pakopa su indexiniu fondu. Nors iki tol pats kaupiau popieriuose, tai ramiai gražiai per 20 metų >500k turiu, na žinoma vwce kilimas čia daug saugiau prisidėjo nei mano pastangos.
2025-02-21T13:37:36+02:00
Ką tu sukaupsi mokėdamas 3% per mėnesį? Nuo 2000 algos per metus atidėsi 720 eur. Per 40 metų bus 28 000. Tai kiek iš tų pinigų pridės prie pencijos? Ir tuos 2000 dar ne visi gauna, tai absoliutus mizeris. Kas mąsto, perka butą, garažą,žemę, kažkokias patalpas ir nuomoja, ir gauna pastovias pajamas
Komentuoti ir vertinti gali tik prisijungę skaitytojai
VISI KOMENTARAI
Kam reikalingi ekspertai jeigu yra Ruginienė ir Gitanas? O gal…
bloga skaityti tu visu fondu vadovu ir atstovu komentarus.... sugrius pasaulis be pensiju fondu... ajajajai
Estijoje pasaulis nesugriuvo. Bet estukų pensijos nukentėjo. Išvedus paralelę 70 proc gautus pinigus praėstų( mašina, skalbenkė, tv, kambario remontas), 20 proc pultų pirkti NT, kas pakeltų NT kainą iki Monako lygio, 10 proc manau bandytų investuoti, turbūt Baltijos biržoje ir būtų išmaudyti tokių senų vilkų kaip aš.
Sekėte kiekvieno esto asmeninius pasirinkimus - kas ką pirko, kas naudojo savo sukauptus pinigus sveikatai ar buičiai pagerinti, kas kur investavo? Tiesą pasakius, tai tų žmonių asmeninis reikalas, ką daryti su savo sukauptom lėšom, ne Jūsų. Ar tiesiog čia taip pigiai populistiškai ginate Pensijų fondų interesus?
Ne, neginu, man net naudinga, nes suplūdę pinigai į biržą ar NT sukels kainas. Man žmonių gaila, nes jie pravalgys savo pensijų dalį, o paskui kaltins visus, kad pensijos mažos, bet nesupranta, kad dirbančiųjų mažėja, taigi mažiau lieka iš ko atimti ir padalinti.
Kai tu perki masina ar skalbykle, tau juk nieks proto neknisa ir nesako, kad keli infliacija, tai kodel tu knisi prota kazkam? Koks tavo reikalas, kas ka perka uz savo pinigus?
Man žmonių gaila, nes jie pravalgys savo pensijų dalį ------------------------------------------- O tie zmones praso tavo pagalbos ir patarimu kaip su pinigais elgtis? Save ziurek.
Kalbate taip, lyg ta per 20 metų pensijų fonduose kaupta suma reikšmingai padidina Sodros pensiją. Ir išvis, apie ką ši diskusija, jei šiuo metu tik apie 3 tūkst. žmonių fonduose sukaupė tiek, kad gauna tą nedidelę papildomą pensijos dalį prie Sodros pensijos, kai iš viso senatvės pensininkų yra 623 tūkst.?
Tai nėra visai teisybė. Jūs nesuprantat 2 pakopos esmės ir funkcijos. Tai nėra "mano" pinigai. Tai modifikuotos Sodros įmokos su valstybės kompensacija. Mintis tokia, kad apginti durniukus nuo jų pačių silpnybių viską pravalgyti, čia ir dabar. Inflecijos nekels 5 skalbyklės per mėn, bet jei skalbyklių poreikis bus 100 per mėn jų kaina kils. Čia aksioma
Nespėtos sukaupti reikšmingos sumos. Buvę mažesni atlyginimai, tada buvo daug šešėlio. Atitinkamai įmokos buvo mažesnės
Kol kas neprašo, bet kai íšeis į pensiją prašys
Padidina nerealiai reikšmingai, santykinai su indėliu. Jei pervestum viską, kas atiduodama pensijoms SoDroje, rezultatas būtų kartais didesnė pensija. Kiek kartų - priklauso nuo pajamų dydžio. O daugelis kurie kaupė, pradėjo kaupti likus iki pensijos <15 metų, tai pinigus dėjo į obligacijas. Iš obligacijų grąža maža. Ir juokas ima, kai sako, per 15 metų tik 10k sukaupė. Per 10 metų, iš kurių pusę laiko freelance'inau, sukaupiau kartais daugiau. Kažko tokie žmonės nepasako iki galo. Net iš MMA mokant, sukauptum daugiau.
Patinka man tos paralelės gyvenime. Kai kalba pasisuka apie mažas pajamas gaunančius piliečius, tada valstybė, prašau, ateik padėk, sutvarkyt. Kelk MMA, didink NPD. Valstybė atsakinga. Ne, ne pačio žmogaus atsakomybė keltis kvalifikaciją, mokytis. Tai yra valstybės darbas didinti jų gerovę, nededant asmeninių pastangų. Balsuosim, kas daugiau pažadės. O dabar, miela valstybe, nesikišk kur mes pinigus leidžiam. Nepritariu esamai sistemai pensijų kaupimui, priverstiniam įtraukimui. Bet vertinu tai iš savo varpinės, nes žinau, kad senatvėje nepritrūksiu ir be valstybės įsikišimo. Deja, taip pat žinau, kad nemaža dalis net nesusimąsto iš ko gyvens ateityje, nesuka galvos šiandien, nesprendžia rytojaus problemų. Bet kai ateis laikas, reikalaus valstybės, kad sutvarkytų jų gerovę.
Tai nėra "mano" pinigai ------------------------------------- Butent tai yra MANO pinigai po mokesciu. Buvo sudarytas susitarimas su valstybe, kad ji imokes 3%, buvo MANO teiseti lukesciai, kuriuos valstybe sulauze, o dabar as jau tu pinigu atsiimti negaliu. Tegul atsiskaiciuoja ir pasiima ta savo dali ir man atiduoda MANO asmeninius pinigus. TAI YRA MANO NUOSAVYBE. Ir man nereikia jokios sexpertu pagalbos ir patarimu kaip su tais MANO pinigais elgtis. As jau pats nuspresiu.
naturalu is valstybes REIKALAUT geroves, nes ji tam ir reikalinga, be to tie "reikalautojai" sumoka kruva mokesciu ir islaiko armijas biurokratu, kuriu ir yra pareiga uztikrinti visuomenes gerove.
Vat jeigu nebutu mokesciu arba jie butu minimalus, tada OK, bet kai sumoki 40+% vien nuo algos +PVM akcizai ir tt. ir NEREIKALAUT? Ne rusijoj ar afrikoj gyvenam.
Kol kas neprašo, bet kai íšeis į pensiją prašys. ----------------------------- Kodel turetu neprasyt, jei buvo mokami mokesciai ? Suprask, kaupi pensiju fonduose, tai cia vos ne milijonierium tapsi, o jei nekaupsi, tai skurde numirsi :D Gal jau baigiam slapius sapnus sapnuot. Mano mama, dirbusi valstybes tarnyboje neseniai i pensija isejo. Uzdirbdavo, turbut, siek tiek didesni atlyginima nei vidutini. kaupti pradejo nuo pat pradziu kazkur pries 20m. Dabar is fondo prieda gauna 50 EUR. :))) Tai apie ka tu cia isvis kalbi?
tai nera tavo pinigai. Tai yra dalis tavo sumoketu mokesciu SODRAI, kuri buvo pervesta i II pakopa. Paprastai tariant tai SODROS pinigai, kurie, jei nekauptum II pakopoje butu buve isdalinti dabartiniams pensams.
Nebenusisnekek viesai. Tai yra MANO pinigai po mokesciu. MANO asmenininiai. Man sodra papildomai isskaiciuoja 3%. Sodra savo gali pasiimti, kuriuos pridedavo.
Jūs vis kalbate išimtimis, aš sakau kokia yra realybė, ką davė kaupimas daugumai žmonių per 20 kaupimo metų, bet Jūs tai aklai ignoruojate. Nesunku atspėti, kieno interesai slypi už pastangų pateikti realybę kitokią, negu ji yra.
tai tada pritariu, istaskykim ant TV ir skalbenkiu ir NT:)
Ne tau sprest, kur zmones SAVO pinigus taskys.
Atleiskite, bet kiek galite kartoti niekuo nepagrįstus žodžius? Dar kartą sugrąžinsiu į realybę: po dvidešimt kaupimo metų šiuo metu iš viso yra tik apie 3 tūkst. pensininkų, sukaupusių fonduose tiek, kad gautų nedidelę papildomą dalį prie Sodros pensijos. O iš viso turime 623 tūkst. senatvės pensininkų.
na kaip. sita sistema kai nebeliko sodros imoku i situos fondus galioja tik nuo 2019. Deja, bet dalis sukauptos sumos yra is SODROS pinigu (jei kaupiu nuo pat pradzios), o ne is mano asmeniniu. Tai jei buti visiskai teisingiems ir spresti kur as noriu savo pinigus taskyti, reiktu pirma tiksliai paskaiciuoti kiek tu mano pinigu ten yra.
Ai supratau... kadangi valstybe negali/nesugeba/nenori pasiskaiciuoti, tai davai tada ir neleiskim atsiimti :D gera logika kvailiams.
Jei valstybe negali avo pinigu pasiskaiciuot, cia jau valstybes turetu buti beda, ne gyventojo. Be to paskaiciuot, kiek imokejo sunkumu nebutu tikrai. O sukaupta padidejima galima apmokestinti GPM'u. Nematau cia problemos.
matai, valstybe prisiima tam tikrus isipareigojimus (Valstybes dalis, ansktesnė Sodros dalis), busima nasta islaikyti didejancia pensininku dali visuomeneje. Tai uz tuos isipareigojimus ji atitinkamai nori isipareigojimu ir is kaupianciuju. Tikrai svarbiau nei skalbenke ar TV. Be abipusiu isipareigojimu tai netenka prasmes, nes tada naikinkime II pakopa ir palikim kaip buvo iki 2004. Seip gal isvis leiskime visiems kaupti asmeniskai kaip kas ismano ir be I pakopos, ir tikekimes kad jie senatveje sukaups pakankamai turto kad galetu gyvent neskurde ir valstybei nereiks ju islaikyt. Bet ir Sodros imoku nerinkime tada, nes tai juk mano pinigai kuriuos as uzsidrbau kaip darbo uzmokesti, kodel valstybe dabar atskaito mokescius i ta sodra...
Nelabai suprantu, ką prie šios istorijos turi Total pensininkų skaičius. Jei šis instumentas net nebuvo prieinamas didžiajai daliai dabar esamų pensininkų? Ir visada buvo akcentuojama, kad reikšmingas sukaupimas prie pensijos gali būti tik kaupiant bent 10 metų, o geriausia 20 ir daugiau metų. Tai tokių dalis prie pensinio amžiaus tik dabar prisidės. Ar jūs man bandot įrodyti, kad 1,5% kaupimas turėjo daliai žmonių (kurie kaupė 5-10 metų) padvigubinti pensijas? Būkit realistas, jei su matematika sudėtinga, visada yra skaičiuoklės. Papildomas pensijų kaupimas yra puikus variantas žmonėms, kurie neturi tinkamų įgūdžių patys užsitikrinti galimybių sukaupti rezervo senatvei, kurie gyvena nuo algos iki algos. O jei dar valstybė prisideda, matau tik naudą. Ar reikia kaupti dar daugiau, kad būtų dar reikšmingesnis efektas? Tikrai taip, tą ir stengiuosi daryti. Problema, kad dalis žmonių to nesupranta. Taip pat problema, kad yra priverstinis įtraukimas į kaupimą. Taip pat problema, kad žmonės šiai dienai net nesuvokia, kad reikia kaupti senatvei (kokiais tik nori būdais). O tokie kaip jūs pilate dezinformaciją nesiūlydami jokių alternatyvų.
Kokiomis dar išimtimis, kokią dalį nuo SoDrai sumokamų pinigų pervedė į II pakopą? Paklausiu kitaip, kiek sumokėta į SoDra ir kiek į II pakopą, ir kiek už 1000 įmokėtų Eurų duoda SoDra ir kiek II pakopa? II pakopa visais atvejais duoda daugiau, net kartais daugiau. Problema ta, kad norit jog į II pakopą pervestų 10% sumos kiek gauna SoDrą, bet mokėtų kartais didesnę pensiją, nei SoDra. Tai dabar internetuose vadinama "Delulu". Suvienodinkime kiek eina nuo pajamų SoDrai, ir kiek II pakopai, ir po 30 metų turėsi rezultatą.
Seip gal isvis leiskime visiems kaupti asmeniskai kaip kas ismano ir be I pakopos, ir tikekimes kad jie senatveje sukaups pakankamai turto kad galetu gyvent neskurde ir valstybei nereiks ju islaikyt. ------------------------------------------------------------------ tai islaikyti reiks, nes zmones tam mokescius ir moka. Sutinku, kad tai neturi buti prievartinis kaupimas, galima itraukt per prievarta, bet lygiai taip pat turi buti galimybe zmonems ir is tos sistemos pasitraukti laisva valia. as liberaliu paziuru.
Tai norite pasakyti, kad dauguma mūsų pensininkų iš 623 tūkst. bendro senatvės pensininkų skaičiaus yra atvykę iš kitos planetos, ar į pensiją išėjo dar prieš 20 metų, kai nebuvo 2 pensijų pakopos? Realybė yra tokia, kad dauguma kaupusių pensijų fonduose per 20 metų net nesukaupė tiek, kad įgautų teisę į pensijos anuitetą, kad galėtų gauti nedidelį priedą prie Sodros pensijos.
Nu nežinau, kokia galima diskusija su Jumis, aš sakau kaip yra dabar, kokie yra faktai, kokia yra statistika apie daugumos kaupusių 2 pakopoj rezultatus po 20 kaupimo metų, o Jūs kaip užsikirtusi plokštelė vis kartojate apie kažkokias išimtis, arba apie tai, kaip galėtų būti, ar apie savo nežinia kuo pagrįstas viltis, kaip tikitės, kad kažkada bus.
Tai uz tuos isipareigojimus ji atitinkamai nori isipareigojimu ir is kaupianciuju. Tikrai svarbiau nei skalbenke ar TV. --------------------------------------------- Ka tu cia dabar nusisneki? :D Apie kazkokius zmoniu isipareigojimus uz savo pinigus nepirkt TV ar skalbimo masinos? Tamstai su galva viskas gerai? Pats eik ir isipareigok tai valstybei nenusisnekejes :D
Tai uz tuos isipareigojimus ji atitinkamai nori isipareigojimu ir is kaupianciuju. Tikrai svarbiau nei skalbenke ar TV ----------------------------------------- Isipareigojo ne gyventojai, bet pati valstybe, kuri pasirasant sutartis papildomai dejo 5.5%, bet staiga jis istirpo iki 1.5%. Tai esmine sutarties salyga, kuria valstybe sulauze vienasaliskai. Apie koi tu cia isipareigojima zmoniu kalbi? Nebejuokink voveriu. Kai civiliniuose santykiuose viena is saliu vienasaliskai keicia esminius sutarties punktus, kas buna?
"Realybė yra tokia, kad dauguma kaupusių pensijų fonduose per 20 metų net nesukaupė tiek, kad įgautų teisę į pensijos anuitetą, kad galėtų gauti nedidelį priedą prie Sodros pensijos." Sakote "dauguma kaupusiųjų"? Ar tikrai? Gal greičiau dauguma ne nuo visų kaupusiųjų, bet kaupusiųjų ir jau sulaukusių pensijinio amžiaus? (Tai nėra tas pats).
"Buvo sudarytas susitarimas su valstybe, kad ji imokes 3%, buvo MANO teiseti lukesciai, kuriuos valstybe sulauze". Kažkokio liumpen-chamo haliucinacijos (apie valstybės 3%-ines įmokas) nėra ir negali tapti "teisėtais lūkesčiais". Išmok perskaityti sutarties sąlygas, prieš pasirašydamas, bukasnuki "auditoriau" :-):):)
Tavo 🤡 nuomone teisiniais klausimais man labai svarbi, uzingriduk :)
Jeigu jau kalbate apie statistinius faktus, tai dėstykite juos visus - pradėdamas kad ir nuo palyginimo, kiek statistiškai buvo pervesta į 2PF paties kaupėjo ir kiek dabar fonde yra. Patartina tokį palyginimą daryti atskirai tiems, kurie kaupė 20 metų ir tiems, kurie kaupti pradėjo po reformos, 2019 m. Toks asmeninio kaupimo grąžos (kurios dalimi yra biudžetinė parama) įvertinimas būtų įtikinamesnė info, negu skaičiavimas kiek pensijos pridėjo tas kaupimas. (Nes iš tų viešų inkštimų susidaro įspūdis, kad daugelis kaupiančiųjų tikėjosi, jog iš mažų įnašų bus labai didelės išmokos :))
Be darbo liksi, fondų bybviulpi :D
Na taip, bukasnukiams liumpenams svarbi tik jų pačių nuomonė, nes jų bukumas jiems diktuoja, kad jie visada viską "žino geriausiai" :-):):) Salve, buki!:)
Ne, ne! Man pati svarbiausia yra nieko nepasiekusiu vidutinybiu uzingriduku nuomone! :D🤡
Ka baiges esi 🤡 ??? kokios srities specas? ir kiek toje srityje gilini zinias ? Ar esi eilinis oro stumdytojas, vadybininkelis kaip abim?
Bukasnukiui chamui, kilusiam iš liumpenų šeimos ir akivaiizdžiai toli nenuriedėjusiam nuo jos, neketinu čia girtis savo išsilavinimu, kuris myliomis pranoksta tavąjį. Kaip vienoje išmintingoje parašyta: "nebarstykite perlų kiaulėms". Supratai, buki?
Tai profkę baigęs esi? Didis ir autoritetingas specas :))
Man parašius, kad mano išsilavinimas "myliomis pranoksta tavąjį", bukasnukis chamas klausia "tai profkę baigęs esi?". Va, kas jo supratimu, gerokai pranoksta jo išsilavinimą: profkė! 😀😅 Nesistebiu nes iki šiol jis demonstravo tik "kiaulių akademijos" lygį...😀
Na žinoma priverstinai įtraukti į antrąją pensijų pakopą juk yra "labai gerai". Neapsižiūrėjai, nespėjai atsisakyti ir lieki visam gyvenimui įtrauktas. Bet už tai pensijų fondų valdovai džiūgauja, nes gi pinigai plaukia pas juos. O va leisti žmonėms to atsisakyti, tai jau matoma kaip blogis, kaip gi patys žmonės spręs kaip savo pinigus panaudoti, negalima taip...
Sakyti kad tai yra žmonių pinigai nėra visiškai teisinga, nes fonduose guli ir tai ką pridėjo valstybė, ir tie pinigai nebuvo apmokestinti nei Sodros, nei GPM mokesčiais. Sakyčiau kad kuo didesnis poreikis žmogui tuos pinigus kuo greičiau iš fondų išsiimti, tuo mažesnė dalis pinigų fonde bus iš pačio žmogaus algos...
Prievartinis įtraukimas vis pakartojant nebuvo geras sprendimas, tiesą pasakius keistas, net nepamenu kas jį įvedė. Kas pamenat? Žmonių pinigų, ypač tų biedžių, ten mažoji dalis. Biedžiai uždirba mažiau nei VDU, tai reiškia pusę primetė valstybė + nepritaikė mokesčių nuosavai daliai. Tai jei leidžiame atsiimti, reikėtų grąžinti valstybės dalį SoDrai, tai paaiškėtų, kad tuos 25% atsiėmus, likusi dalis tokiems nueis valstybei ir II pakopoje liks baronkos skylė.
Aš ir neminėjau, kad atiduoti turėtų visą sumą. Esmė įtraukimas be galimybės pasitraukti (pavėlavus atsisakyti), o atsiėmimas jau kitas klausimas. Galbūt nebūtina leisti atsiimti kas sukaupta, bet kiekvienas turi turėti galimybę bet kada sustabdyti/nutraukti kaupimą antroje pakopoje.
"Prievartinis įtraukimas vis pakartojant nebuvo geras sprendimas, tiesą pasakius keistas, net nepamenu kas jį įvedė. Kas pamenat?" Kiek pamenu, tas automatinis įtraukinėjimas buvo įvestas 2018 metais "karbauskinių" koalicijos įvykdytos kaupimo reformos metu. Tad jei tokias reformas vadinti SADM vadovų vardu, tai šitai buvo Kukuraičio "kukū liapsus" :)
Turim LRT tai ir švieskim žmones .Parodykime Lietuvos vystymosi kryptį .Ir patys nuspręs kaip ir kiek kaupti būsimam gyvenimo etapui. Tai kad neturi vizijjos galimai pati valstybė ,tai kaip kaip apsispręsti žmogui. Labai priklausys kokia bus sveikatos ,sistema , kokios kainos viešųjų paslaugų ,kokia Sodros pensijų skaičiavimo metodika ir t.tKad nebūtų kaip dabar pasakyta :kad nelaiku išdirbus 42 metus išeinate į pensiją ,nes pasikeitė skaičiavimo metodika.Todėl jūsų pensija maža! Labai neaišku kur Lietuvos laivas plaukia.
Šių dienų geopolitiniame kontekste kaupti privačiame pensijų fonde yra papildoma nauda. Esant labai nepalankiai situacijai sukaupta vertė bus bent jau išskaidyta skirtingų šalių akcijose. O garantijų, kad SODRA egzistuos ir funkcionuos karinio konflikto atveju šansų mažai
Jeigu vadovautis, tai dar saugiau yra tuos pačius pinigus mesti į Interactive Brokers į SP500 sekantį fondą ir ramiai miegoti. Ką ir darysiu, kai tik atrakins tą gardą.
Sveikinu, esate max 1 iš 20'ties, arčiau turbūt 1 iš 50'ties, kuris pinigus neištaškys. Asmeniškai irgi pats nuimčiau viską ir sumesčiau į įvairias investicines veiklas.
Vienas geresnių pasirinkimų šiuo atvėju.
Na, aš nežinau, ar tikri tokia bloga situacija ir statistika. Lyg ir siekiama apsaugoti pačius vargingiausius, kurių finansinis raštingumas mažiausias (nesiginčiju), bet jų tiek įmokos į 2PF, tiek potencialios išmokos bus ašaros. Bet dėl šitų kelių ašarų, lyg ir norime laikyti visus užrakintus. Nereik būti naiviam, kad 2PF apskritai išnaikins skurdą, nepriteklių pensijoje. Na nebus taip. Jeigu būtų - galėtum diskutuoti dėl to, ar tikslas pateisina priemones. Bet čia tas "tikslas" toks išplaukęs.
Įmokos jų santykinai su oficialiomis pajamomis yra didesnės, nei daug uždirbančių, nes valstybės priedas daug didesnis. Problema čia ta, kad reikia mažinti kiek lieka SoDrai, ir po truputį didinti, kiek vedama į II pakopą. Bet to daryti niekas nenori, nes tada valstybės pensijos mažiau augs, o pastaruoju metu jos tiesiog šuoliuoja. Mano močiutė, kuri buvo ūkininkė, ir nesukaupusi nei stažo, nei įmokų gaudavo bazinę pensiją, ir jinai jau patenkinta savo pensija dabar gaunama. Apskritai išnaikinti skurdą ir nepriteklių galima tik smurtinėmis priemonėmis. Skurdas ir nepriteklius išsivysčiusioje visuomenėje kaip Lietuvoje yra pasekmė asmeninių pasirinkimų (na jei tai nėra kūno ar proto liga, kam yra neįgalumas, kurio išmokos ir parama prisitaikyti turėtų būti ženkliai didesnė). Asmeninių pasirinkimų ištaisyti socialinėmis garantijomis negali. O realiai tai situacija bus kokia? Tie kurie dabar uždirba už VDU didesnį atlyginimą kartais, gaus kokius 70% nuo šalies VDU. Tie kurie visą gyvenimą rodė MMA, gaus kokius 50-70% nuo savo pajamų iš SoDros ir II pakopos. Rezultatas, tie kurie sąžiningi ir stengėsi bus palikti durniaus vietoje, o apdovanoti sukčiai ir tinginiai.
Mano mama valstybes tarnyboj pradirbusi beveik visa gyvenima. Gaudavo didesni atlygi, nei vidurkis. Kaupe nuo pat pradziu. 20 metu. Neseniai isejo i pensija. Priedas is fondo maziau nei 50 EUR :)))) Apie ka tu cia fantazuoji?
As dabar sukaupes daugiau nei 20 tukst. per 20 metu. Ir cia jau yra nemazai palyginus. Dar turiu 25 metus. Dabar gauciau 100 eur/men, gal truputi daugiau nuo tu 20K. Apie kokius cia 70% nuo VDU fantazuoji? Smulkiau gal gali papasakot, eksperte?
Vidutinis statistinis lietuvis turi dabar sukaupes II pakopoj kokius 10K per 20 metu. Per 40 m. sukaps, sakykim 30-40K. Kas bus 150 eur. max 200 eur. prie pensijos. Is kur pas tave tie 70% 🤡 ?
20 metų 20k kaupei :D Ai nestebina, rodai MMA, apsimeti, kad už tiek dirbtum ir tada verksi, kad maža pensija :D Skaityti mokinkis, žinau kad nemoki, kaip ir skaičiuoti nemoki, ir joks auditorius nesi, nebent tas, kur ant bet ko pasirašinėja.
Jusu logika gelezine, leiskime jam nusipirkti TV ar skalbenke dabar, ir del to jo pensija sumazes 150/200 eur men. Tai geriau jis gyvens ar blogiau?
Tu gal koks ekstrasensas? Is kur zinai, ka zmones pirks (o ir ne tavo reikalas)? Kodel tau cia staiga parupo, kur tie zmones savo pinigus isleis? Tau kai alga darbdavys moka juk neklausia, kur isleisi pinigus. Ar visgi nemoka algos, motyvuodamas tuo, kad pragersi? Tu neimk savo algos, nes juk infliacija keli. Nieko nepirk!!!! Nes kai perki, per tave infliacija kyla ir as galiu maziau nusipirkt !!!
Kiek pats sukaupei, spoguotas burunduke? :) Pasidalink skaiciais.
Bet juk nepasidalinsi, nes vejus gi rasai pastoviai. Visiskas nesamones. issigalvojimus :) Trolis eilinis. O 20K ne tiek ir mazai. Tai daugiau nei gaunant vidutine alga. Zinoma, mano pajamos ne tik sodra apmokestinamos (pvz. dividendai), bet kokiu atveju sodros apmokestinamos pajamos mano didesnes, nei LT vidurkis.
Estu pavyzdys parode. Preziumuoju, kad panasiai ir LT butu.
Ka parode tas pavyzdys? Sugriuvo Estija? https://tradingeconomics.com/estonia/inflation-cpi pasilygink su Lietuva (compare+). Nematau skirtumo kazkokio. As ir preziumuoju, kad nbus kaip Estijoj. Tiksliau NIEKO NEBUS.
Estija 2021 m. leido issimti is fondu pinigus. Infliacija faktiskai identiska Lietuvai. Tai kas tai Estijai atsitiko? Galima detaliau?
Parode kad puse atsiimtu lesu pravalge (sakykim kad skalbenkem ir TV). Pats anksciau skaiciavai kad vidutiniskai tiems kurie pravalge tas lesas ir nekaups papildomai, pensija bus mazesne 150/200 EUR men. Tai pensijoj jie tikrai gyvens geriau ;)
tie 150 eur. po 20 metu bus kas 70 eur. dabar. Tai cia viena. Antra, tai labai geras rodiklis, kad pravalge tik puse lesu. saunu. Mes tikrai ne blogiau mokame elgtis su pinigais. trecia. Tai kiekvieno ASMENINIS reikalas, kur tuos pinigus isleisti. Nesuprantu zmoniu iprocio skaiciuoti svetimus pinigus.
Daugiau nei tu, per beveik perpus trumpesnį laikotarpį, iš kurio dar dalį laiko net nedirbau samdomu darbuotoju apskritai, t.y. nieko neįmokėjau. Nieko neatsitiko Estijoje ir situacija identiška Lietuvai, pasakė auditorius. Gal Ūkio banko auditoriumi buvai?
Daugiau nei tu, per beveik perpus trumpesnį laikotarpį, iš kurio dar dalį laiko net nedirbau samdomu darbuotoju apskritai, t.y. nieko neįmokėjau. ---------------------------------------------- oj, uzingriduk, tikrai ne daugiau, galiu duot ranka nukirst :D
Estai pasirinko blogesnę blogybę ,nei mažesnę blogybę. Apetitu nesiskundžiantys neišprusęs elektoratas nusiėmė pinigus ir pravalgė tuos kelis tūkstančius. Ar tai yra gėris? Nemanau. jei norime tai pakeisti ,tai nutraukime privalomą 2 pakopos draudimų įmokų pervedimą į fondus ir leiskime patiems žmonėms nuspręsti ,ar pravalgyti tas lėšas, ar pasidėti į indėlį, ar investuoti.
Žmonės patys nuspręs kur išleisti, nereikia už juos galvoti. Pats irgi susirenku visus trupinius, uždirbu mma, tai antra pakopa šiam momentui ok. O didžiąją dalį gaunu dividendais, tai tik trečia pakopa su indexiniu fondu. Nors iki tol pats kaupiau popieriuose, tai ramiai gražiai per 20 metų >500k turiu, na žinoma vwce kilimas čia daug saugiau prisidėjo nei mano pastangos.
Ką tu sukaupsi mokėdamas 3% per mėnesį? Nuo 2000 algos per metus atidėsi 720 eur. Per 40 metų bus 28 000. Tai kiek iš tų pinigų pridės prie pencijos? Ir tuos 2000 dar ne visi gauna, tai absoliutus mizeris. Kas mąsto, perka butą, garažą,žemę, kažkokias patalpas ir nuomoja, ir gauna pastovias pajamas