„Eurovizijos“ atrankos finalą žiūrėjo kas ketvirtas šalies gyventojas

Tiesiogiai per LRT teteviziją transliuotos laidos finalo konsoliduotas reitingas, išankstiniais duomenimis, siekė 14,2%, pranokdamas pernykščius transliacijos rezultatus, skaičiuoja tyrimų bendrovė „Kantar“.
„Eurovizijos“ žiūrovų ir komisijos balsai vieningai pergalę šiemet lėmė grupei „The Roop“ su daina „On Fire“. Atrankos finalo laidoje dėl galimybės atstovauti Lietuvai Eurovizijoje taip pat varžėsi Aistė Pilvelytė, Rūta Loop, KaYra, Monika Marija, Monique, MEANDI ir „The Backs“.
„Kas ketvirtas Lietuvos gyventojas savaitgalį buvo įsijungęs nacionalinės „Eurovizijos“ atrankos finalą, o laidos transliacijos reitingas, rodantis įsitraukusią auditoriją perkopė 14%. Palyginimui, tai lenkia sausio mėnesio topuose esančių šalies televizijų laidų reitingus. Sausio mėnesį „Eurovizijos“ atranka buvo žiūrimiausia nacionalinio transliuotoja laida“, – išplatintame pranešime pažymi Lina Petraitienė, „Kantar“ media tyrimų ir įžvalgų vadovė.
LRT generalinės direktorės pavaduotojas Gytis Oganauskas sako, kad šiemet daugiau žiūrovų domėjosi nacionaline atranka, nes jos finalas buvo sunkiai nuspėjamas.
„Šių metų „Eurovizijos“ nacionalinės atrankos finalas išties buvo nenuspėjamas – į finalą pateko daug stiprių, originalių atlikėjų. Tai didžia dalimi ir lėmė aukštus reitingus bei aktyvų žiūrovų balsavimą – šiemet nacionalinės atrankos finale balsavo rekordinis žiūrovų skaičius per visą atrankos rengimo Lietuvoje istorijoje. Tikimės, kad prie TV ekranų ne mažiau žiūrovų pritrauks ir didžioji „Eurovizija“. Jau dabar užsienio muzikos specialistai, gerai susipažinę su „Eurovizijos“ dainų repertuaru, mūsų dalyviui prognozuoja vietą finale“, – kalba G. Oganauskas.
Dainos potencialas gali lemti reitingus
Pasak L. Petrauskienės, „Eurovizijos“ konkurso TV reitingai iš dalies rodo ir auditorijos požiūrį į dalyvaujančią dainą – kuo stipresne žiūrovų ir ekspertų manymu laikoma daina, tuo daugiau Lietuvos gyventojų įsitraukia stebėti jos transliaciją.
„Iki šiol aukščiausią „Eurovizijos“ reitingą pavyko sutraukti transliacijai, kurioje dalyvavo „LT United“, taip pat aukštus reitingus surinko Donatas Montvydas ir Ieva Zasimauskaitė – jie yra ir aukščiausias vietas tarptautinėje „Eurovizijoje“ pelnę dalyviai.
Šiemet muzikos ekspertai negaili pagyrų Lietuvos atrinktai dainai, kai kurie net prognozuoja jai vietą finalo dešimtuke, tad galime sulaukti ir rekordinių TV reitingų, transliuojant didžiąją „Euroviziją“, – viliasi L. Petraitienė.
„Google analytics“ duomenimis, portale „Lrt.lt“ „Eurovizijos“ nacionalinės atrankos finalą stebėjo daugiau kaip 40.000 žiūrovų.
Finalinės dainos įrašas per dvi dienas buvo peržiūrėtas daugiau kaip 230.000 kartų.
Tarptautinis dainų konkursas „Eurovizija“ Roterdame vyks šią gegužę 12–16 dienomis.
„The Roop“ Roterdame pasirodys pirmajame pusfinalyje gegužės 12 d. Jame taip pat savo dainas atliks ir su Lietuva dėl kelialapio į finalą varžysis šešiolika šalių: Šiaurės Makedonija, Norvegija, Baltarusija, Kipras, Kroatija, Švedija, Azerbaidžanas, Malta, Izraelis, Slovėnija, Australija, Ukraina, Rumunija, Airija, Belgija, Rusija.