2019-05-22 11:31

„Euroviziją“ Baltijos šalyse įsijungė per 2 mln. gyventojų

64-ojo tarptautinio „Eurovizijos“ dainų konkurso laurų vainiką užsidėjo Nyderlandų atlikėjas Duncanas Laurence. Roneno Zvulun („Reuters“/Scanpix“) nuotr.
64-ojo tarptautinio „Eurovizijos“ dainų konkurso laurų vainiką užsidėjo Nyderlandų atlikėjas Duncanas Laurence. Roneno Zvulun („Reuters“/Scanpix“) nuotr.
Savaitgalį pasibaigęs „Eurovizijos“ dainų konkursas prie TV ekranų bent trumpam buvo pritraukęs per milijoną arba 37% Lietuvos gyventojų. Baltijos šalyse šį konkursą įsijungė per 2 mln. gyventojų.

Į finalą nepatekus Lietuvos atstovui Jurijui Veklenko su daina „Run with the lions“, finalo transliacijos reitingas Lietuvoje buvo mažesnis nei pusfinalio, kuriame dalyvavo Lietuva.

Antrąjį pusfinalį su Lietuvos atstovu bent trumpam stebėjo 736.000 žiūrovų, o laidos reitingas siekė beveik 17%. Tuo tarpu pirmojo pusfinalio reitingas siekė 11%, skaičiuoja tyrimų bendrovė „Kantar“.

„Nesant galimybės sirgti už savo šalies atstovą, natūralu, kad ir žiūrovų įsitraukimas būna mažesnis – transliacijos, kuriose Lietuva dalyvauja pusfinalyje arba finale paprastai surenka pusantro-dukart didesnius reitingus, palyginti su situacija, kai šalies atstovas nedalyvauja“, – išplatintame pranešime cituojama Lina Petraitienė, „Kantar“ media tyrimų ir įžvalgų vadovė.

Pasak jos, per pastaruosius aštuonerius metus „Eurovizijos“ transliacijų finalų, kuriose dalyvavo Lietuvos atstovas, reitingai svyravo nuo 14,4%, kai 2013 m. dalyvavo Andrius Pojavis iki 20,2%, kai 2016 m. dalyvavo Donatas Montvydas.

„Euroviziją“ Lietuva tikrai mėgsta, bemaž kasmet ši laida patenka į metinį geriausiai žiūrėtų laidų TOP10. Konkursas mėgstamas ir kaimyninėse šalyse – Latvijoje Eurovizijos transliacijas stebėjo trečdalis (29,4%) Latvijos gyventojų, o Estijoje – net daugiau nei pusė (56%) šalies gyventojų“, – skaičiuoja p. Petraitienė.

VŽ rašė, kad Lietuvos atstovas mažiau dėmesio sulaukė ir žiniasklaidoje.

„Mažiau žinoma šių metų Lietuvos atstovo pavardė ir kuklios prognozės lėmė, kad paminėjimais žiniasklaidoje jis gerokai nusileidžia praėjusių metų žvaigždei Ievai Zasimauskaitei. Kita vertus, tokį atotrūkį reikėtų aiškinti ne vien pačių atlikėjų populiarumu, šiųmetę „Euroviziją“ užgožė ir vykstantys Lietuvos prezidento rinkimai“, – VŽ teigė Vilūnė Kairienė, žiniasklaidos stebėsenos bendrovės „Mediaskopas“ stebėsenos ir analizės skyriaus vadovė.

52795
130817
52791