M. Lingė siūlo pataisas, dar labiau ribojančias lošimų reklamą

„Šiandien parengtas įstatymo pataisas, draudžiančias azartinių lošimų reklamą, pakviečiau pasirašyti ir Seimo narius. Svarbu, kad prie iniciatyvos prisidėtų panašiai problemą matantys kolegos iš įvairių frakcijų“, – trečiadienį savo paskyroje socialiniame tinkle „Facebook“ parašė M. Lingė.
Jis mano, kad pataisų svarstymas nebus „lengva diskusija“.
„Girdėsime daug gąsdinimų apie žlugdomą sportą ir žiniasklaidą. Tačiau kalbant apie žmonių likimus, neretai pasibaigiančius tyliomis savižudybėmis, – kiekvienas sprendimų priėmėjas turime pasirinkti vertybes“, – pridūrė parlamentaras.
M. Lingės duomenimis, pernai bendros lošimo organizatorių pajamos siekė 222 mln. Eur – dukart daugiau negu 2020-aisiais (103 mln. Eur), reklamai ir paramai jie išleido apie 13 mln. Eur (6,3 mln. Eur).
Jis siūlo uždrausti skleisti informaciją, kad azartinių lošimų bendrovės remia bet kokius viešus renginius, veiklas, fizinius ir juridinius asmenis.
Be to, informaciją apie lošimų rūšis būtų galima skelbti tik lošimų vietoje ar įmonės interneto svetainėje, kurios adresas nurodytas lošimų reglamente.
Lošimų įmonėms siūloma leisti informaciją apie lošimus skelbti tik leidiniuose, skirtuose tik šio verslo specialistams. Jos galėtų reklamuoti tik savo pavadinimą ir prekės ženklą ant buveinės pastato ar lošimų pastato, taip pat prie pat įėjimo.
Pataisas paremsiančių parlamentarų parašų M. Lingė laukia iki vasario 12-osios – tada pataisos bus registruojamos Seimo posėdžių sekretoriate.
Demokratų frakcijos „Vardan Lietuvos“ frakcija, kaip BNS teigė jos atstovas Tomas Tomilinas, svarsto alternatyvas siūlomam projektui.
Pasak jo, bus siekiama apriboti lošimų maksimalias sumas, nustatyti progresinius mokesčius už pralaimėtas sumas. Taip pat ketinama inicijuoti griežtesnį nuotolinių lošimų reglamentavimą.
Socialdemokratas Julius Sabatauskas BNS yra sakęs, kad visiškai uždrausti lošimų reklamą „būtų prasminga“, o konservatorius Jurgis Razma pripažįsta, kad „nuolat kyla klausimų dėl per didelės lošimų bendrovių reklamos“. Jie pripažįsta, kad dėl reklamos apribojimų nukentėtų žiniasklaida ir sporto organizacijos.
Interneto žiniasklaidos asociacijos (IŽA) vadovė Lina Bušinskaitė teigia reklamos draudimo idėją vertinanti neigiamai dėl rizikos prarasti pajamas.
„Jei būtų pilnai uždrausta lošimų reklama, kuri ir dabar yra labai griežtai apribota, savarankiškam žiniasklaidai sektoriui tai būtų dar vienas skaudus smūgis, nes netektų dar vieno pajamų šaltinio“, – BNS sakė L. Bušinskaitė.