Paveikiausi reklamos ir komunikacijos kanalai

Reklama iš lūpų į lūpas bei asmeninė patirtis yra vieni paveikiausių reklamos kanalų Europoje, rodo Kantar tyrimas. O TV reklama išlieka paveikiausiu mokamu kanalu.
Lietuvoje reklama TV dominuoja ir pagal reklamos kiekius, ir pagal išlaidas.
Du trečdaliai visų šalies gross (be nuolaidų) reklamos išlaidų per devynis šių metų mėnesius teko TV reklamai, 16% - interneto kanalams. Regis, natūralu, nes reklama TV kanale kainuoja brangiausiai, tačiau net ir skaičiuojant pagal reklamos vienetus, daugiau nei pusė reklamos kiekio teko televizijai, išplatintame pranešime teigia Giedrė Juronienė, Kantar medijų ir reklamos monitoringo tyrimų vadovė.
TV reklama išlieka vienu paveikiausiu medijų kanalu Europoje ir pirmauja pasauliniu mastu, o atskiruose regionuose taip pat niekur nesmunka žemiau trečios pozicijos.
Pasak ekspertės, Europoje prekės ženklai neretai stipriai kliaujasi TV reklama dėl kol kas nenuginčijamai geriausio auditorijos pasiekimo, bet ne visada deramai išnaudoja skaitmeninius formatus. Kita vertus, socialiniai tinklai gali atrodyti patrauklus kanalas kaštų atžvilgiu, tačiau ne visose rinkose jis yra veiksmingiausias.
Pasak G. Juronienės, pasauliniai grupės tyrimai rodo, kad įvairių kanalų (ang. touchpoints) paveikumas smarkiai skiriasi, ir šie skirtumai didesni tarp pačių kanalų nei tarp regionų.
Pavyzdžiui, pasauliniu mastu socialinių tinklų paveikumas yra santykinai daug didesnis nei Europos regione, o UK bei Airijoje, skirtingai nei likusioje Europoje, itin stipriai veikia eksperto rekomendacija (5 pozicija), kai Europoje šis būdas neminimas TOP dešimtuke.
Visuose regionuose į veiksmingiausių kanalų sąrašą patenka beveik po lygiai tiek mokamų, tiek nemokamų kanalų. Europoje šiame sąraše greta TV rikiuojasi internetinės paieškos sistemos, spauda, socialiniai tinklai bei lauko stendai.
Iš nemokamų bei nuosavų kanalų stipriausias paveikumo pozicijas turi rekomendacijos iš lūpų į lūpas ir asmeninė patirtis, aukštai įvertintas įmonių svetainių ar e. parduotuvių kanalas, taip pat į dešimtuką patenka kitų vartotojų patirtis ar atsiliepimai ir pačios pardavimo ar paslaugų teikimo vietos.
Svarbus tinkamas derinys
Jeigu reklamą iš lūpų į lūpas arba rekomendacijas valdyti bei suplanuoti yra sudėtingiau, tai įmonės svetainė ar e. parduotuvė yra ta vieta, kur galime visapusiškai kontroliuoti vartotojo patirtį, turinį ir jam siunčiamas žinutes. Šis kanalas Europoje patenka į paveikiausių TOP penketuką. Svarbu nenuvertinti ir tinkamai išnaudoti šias nuosavas medijas, suplanuoti tinkamą tiek mokamų, tiek nemokamų kanalų derinį, reziumuoja G. Juronienė.
Tyrimų bendrovė Kantar išskiria tokias paveikiausius reklamos ir komunikacijos kelius.
[infogram id="1321df42-4d7c-4695-8d74-cf6d3745934f" prefix="NuI" format="interactive" title="reklamos_budai_ES"]
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Tema Rinkodara
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti