Visuomenės tyrimas: jauni žmonės jaučia daugiausia nerimo

Publikuota: 2021-04-05
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
svg svg
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Naujausias visuomenės nuomonės tyrimas rodo, kad visuomenėje vėl padaugėjo neigiamų emocijų. Kartu išlieka ir nemaža dalis žmonių, kurie karantino periodu sako besijaučiantys labai ramiai.

Nuo lapkričio iki kovo mėn. nerimaujančių žmonių padaugėjo 11% ir pasiekė 54%. Tai – aukščiausias lygis nuo 2020 m. kovo mėnesio. Panaši yra liūdesio, pykčio ir streso dinamika. Ypač prasta padėtis 18-29 m. grupėje, kurioje nerimo lygis pasiekė 70%, to nebuvo net karantino pradžioje.

„Natūralu būtų laukti, kad po metų gyvenimo pandemijos sąlygomis, žmonės turėtų apsiprasti su ribojimais. Tačiau atrodo, jog yra tam tikras psichologinis „higieninis“ ribojimų slenkstis, kurį peržengus neigiami padariniai – neišvengiami. Tai ypač matoma jaunimo grupėje, kuriai bendravimo apribojimai yra labai skausmingi. Dėl socialinių poreikių netenkinimo ir kitų taikomų priemonių pagrįstumo auga pyktis, kuris ypač kenksmingas visuomenės sutelktumui ir jos fizinei bei psichinei sveikatai. Šie aspektai, mano manymu, yra ne mažiau svarbūs, įveikiant pandemijos krizę, nei epidemiologiniai“, – išplatintame pranešime cituojamas doc. Gintaras Chomentauskas, „Žmogaus studijų centro“ prezidentas psichologas.

Paradoksaliai žmonių, gebančių šiose sudėtingose sąlygose patirti ramybę, rodiklis irgi yra gana aukštas ir stabilus. Šią būseną kovo mėnesį dažnai patyrė net 66% žmonių, daugiausia 30-49 m. amžiaus grupės vyrai.

Tai rodo, kad kurie asmenys geba prisitaikyti prie sudėtingų aplinkybių ir kad visuomenės bei darbdavių pastangos pagerinti emocinę būseną gali būti prasmingos ir efektyvios.

Draudimo bendrovės „Gjensidige“ generalinis direktorius Marius Jundulas atkreipė dėmesį į įmonės psichologinio tyrimo duomenis, rodančius, kad darbuotojai sugebėjo persiorientuoti į darbą namuose, ir jiems tai nekelia didesnio streso.

„Gjensidige” darbuotojų apklausa, atlikta 2020 m. lapkritį trijose Baltijos šalyse, parodė, kad jos darbuotojai patiria daugiau malonumo ir ramybės, o streso – mažiau nei bendras visuomenės vidurkis.

„Siekiame, kad karantinas drastiškai nepakeistų žmonių darbo ir gyvenimo rutinos – suteikėme visas sąlygas dirbti iš namų. Tačiau pastebime, kad dalis žmonių jau pavargo dirbti namuose ir trokšta grįžti į biurą“, – teigia M. Jundulas.

Pasak bendrovės „Baltijos tyrimai“ direktorės dr. Rasos Ališauskienės, pastaruoju metu žmones ypač erzina chaotiška ir nenuosekli institucijų, priimančių sprendimus dėl karantino trukmės, sąlygų, ribojimų ir pagalbos verslui bei gyventojams, veikla.

„Didelis informacijos triukšmas, viena kitai prieštaraujančios žinios sukelia neigiamas emocijas“, – pažymėjo R. Ališauskienė.

G. Chomentausko teigimu, „Žmogaus studijų centras“, kaip niekad anksčiau, atliko daug organizacijų emocinio klimato tyrimų. „Tai rodo atsakingą Lietuvos įmonių požiūrį į darbuotojus ir prisiimamą atsakomybę už jų emocinę būseną. Toks reiškinys – sveikintinas“, – teigia psichologas.

Visuomenės nuomonės tyrimą „Baltijos tyrimai“ atliko 2021 m. kovo 15-18 d.

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
N. Mikalajūnas paliko „Icor“, įsteigė naują agentūrą Premium 5

Veiklą pradeda nauja komunikacijos agentūra „Intuit Communications“, kurią įsteigė ilgametis įmonių grupės...

Rinkodara
2021.04.21
„Pinko“ atidaro parduotuvę sostinės PC „Europa“ 

Italų mados prekės ženklas „Pinko“, turintis daugiau nei 250 firminių parduotuvių pasaulyje, pasirašė sutartį...

Prekyba
2021.04.21
Europos superlyga po visų 6 Anglijos klubų pasitraukimo ieškos naujos formos 1

Europos superlyga (ESL) anksti trečiadienį paskelbė, kad ieškos naujos formos po visų šešių Anglijos futbolo...

Laisvalaikis
2021.04.21
Futbolo lygų karai dėl milijardų: katė maiše ir reklamos užsakovams, ir transliuotojams Premium

Futbolo bendruomenę suintrigavusi ir supriešinusi žinia apie planuojamą naująją Europos superlygą, kurią...

Rinkodara
2021.04.20
„Douglas LT“ finansiniai rezultatai: 2020 m. išlaikytas augimas Premium

Kosmetikos ir parfumerijos tinklo „Douglas LT“ finansiniai rezultatai laikotarpiu, kuris truko nuo 2019 m.

Prekyba
2021.04.20
Pasaulinis spaudos laisvės indeksas: situacija Europoje nedžiugina

Nevyriausybinė organizacija „Reporteriai be sienų“ skelbia 2021 m. pasaulinį spaudos laisvės indekso...

Rinkodara
2021.04.20
Prekybos verslų skaitmenizavimas: didžiųjų tinklų sprendimai  Premium 1

Mažmeninės prekybos tinklai aktyviau investuoja į skaitmeninius sprendimus, kurie, viena vertus,...

Prekyba
2021.04.20
„Integre Trans“ pasirinko komunikacijos partnerius

Integruotos komunikacijos agentūra „INK agency“ pradeda bendradarbiavimą su transporto ir logistikos paslaugų...

Rinkodara
2021.04.19
„Juodosios“ SEO konkurentų atakos: „Solet Technics“ patirtis Premium 3

Kiekvieno verslo siekiamybė yra atsidurti pirmose „Google“ paieškos pozicijose. Siekdamos susižerti visą...

Rinkodara
2021.04.19
Vasaros atostogų planai: kur krypsta lietuvių norai

Tolimų kelionių šią vasarą dažnas atsisakys: net 53% apklaustųjų teigė atostogoms pasirinksiantys Lietuvą.

Rinkodara
2021.04.18
Trys esminiai patarimai, kaip startuoliams paskleisti žinią apie save  

Pažinti tikslinę auditoriją, pasirinkti tinkamus kanalus jai pasiekti ir sulauktą dėmesį paversti pardavimais...

Gazelė
2021.04.18
3 sėkmingiausios naujienos parduotuvių lentynose

Pernai greitojo vartojimo prekių gamintojai šalies mažmeninei rinkai pasiūlė mažiau naujų produktų nei...

Prekyba
2021.04.17
VSD atstovė spaudai traukiasi iš pareigų 2

Valstybės saugumo departamento (VSD) komunikacijos vadovės pareigas palieka Eglė Samoškaitė. Penktadienis yra...

Rinkodara
2021.04.16
A. Mačys apie parduotuvių nuomos kainas: dabar vietoj 60 Eur moku 20 Eur už kv. m  Premium 4

Avalynės ir aksesuarų parduotuves „Salamander“, „Step Top“, „Žygio batai“, Batų centrą, „Geox“, „Hogl“,...

Prekyba
2021.04.16
„Password 2021“ finale – 17-a efektyviausių rinkodaros kampanijų

Šiemetiniame „Password 2021“ finale – 17-a stipriausių rinkodaros kampanijų. Aštriausia konkurencija virė...

Rinkodara
2021.04.16
Eksportas į Japoniją: plėstis per pandemiją padeda vėl „gyvos“ parodos Premium

Nors daugelis verslų ir šalių tebegyvena suvaržymų sąlygomis dėl pandemijos, vis dėlto palengva bandoma...

Prekyba
2021.04.16
Reklamos rinka Baltijos šalyse: po pernykščio nuosmukio mato pozityvių signalų Premium

Pandemijos metais, 2020-aisiais, Baltijos šalių reklamos rinka siekė 259,3 mln. Eur, tai 16% mažiau nei 2019...

Rinkodara
2021.04.15
Žurnalistai galės neatlygintinai gauti duomenis iš valstybės registrų

Seimas priėmė Visuomenės informavimo įstatymo pataisas, kuriomis nuo liepos 1 d. nuspręsta sudaryti sąlygas...

Rinkodara
2021.04.15
„Bennet distributors“ keičia įmonės pavadinimą

Gėrimų platinimo ir prekybos UAB „Bennet distributors“ keičia įmonės pavadinimą į „Amber Distribution...

Rinkodara
2021.04.15
COVID-19 informavimo kampanijai skirta dar 3,3 mln. Eur 2

Informavimo kampanijai apie COVID-19 Vyriausybė trečiadienį skyrė dar 3,3 mln. Eur.

Rinkodara
2021.04.14

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku