2017-02-05 14:55

„Super Bowl“ - sportas ir reklamos su politiniu prieskoniu už milijonus

Kirby Lee-USA TODAY Sports („Scanpix“/„Reuters“) muotr.
Kirby Lee-USA TODAY Sports („Scanpix“/„Reuters“) muotr.
Skaičiuojama, kad šiandien vakare (1:30 ryto Lietuvos laiku) didžiausią amerikietiškojo futbolo renginį „Super Bowl“ stebės apie 100 mln. žiūrovų. Daliai iš jų pačios rungtynės tėra papildoma pramoga, rodoma šalia brangiausių pasaulyje reklamų parado.

Šiemet vidutinė, 30 sekundžių reklaminio klipo kaina siekia beveik 5 mln. USD, skaičiuoja „The Economist“.

Šiemetinės reklamos per „Super Bowl“ finalą sekundės kaina siekia maždaug 166.667 USD, tai 125 kartus daugiau nei pirmaisiais metais, 1967 m., kai ši suma siekė 1,333 USD.

VŽ rašė, kad portalo „adage.com“ duomenimis, per visą „Super Bowl“ istoriją, 51–ius metus, reklamai čia išleista rekordinė suma – 4,9 mlrd. USD, o reklamos sekundės kaina auga metai iš metų.

Politinė potekstė

Tačiau, pastaraisiais metasi matoma ir kita tendencija: reklamose vis dažniau pasirodo politinė potekstė

Štai šiemet oficialus „Super Bowl“ transliuotojas, kanalas „Fox“, atmetė pirminę statybinių medžiagų tiekėjos „84 Lumber“ reklamos versiją, nes joje buvo vaizduojama garsioji JAV prezidento Donaldo Trumpo planuojama siena su Meksika (nepasakoma, bet leidžiama suprasti, kad tai būtent ta siena).

Alaus „Budweiser“ reklamoje vaizduojamas Adolfas Buschas, vienas iš gamyklos „Anheuser-Busch“ įkūrėjų, kuris emigravo iš Vokietijos 1857 m. Jis sutinkamas minios šūkiais: „Tu ne čia laukiamas!“.

Ši reklama irgi neblogai atspindi kai kurias pastarųjų savaičių aktualijas. Tačiau, bendrovė tikina, kad reklama sukurta prieš prezidento rinkimus ir, nepaisant gana aiškios politinės žinutės, nenori atšaukti brangaus vaizdo klipo.

52795
130817
52791