Signalizuoja augančią autodetalių vagysčių riziką: kaip ją valdyti verslui

Reklama publikuota: 2022-07-07 05:30
„Lietuvos draudimo“ Verslo klientų departamento vadovas Simonas Lisauskas.
svg svg
„Lietuvos draudimo“ Verslo klientų departamento vadovas Simonas Lisauskas.

Lietuvos įmonių valdomos transporto priemonės dėl suintensyvėjusių audrų ir jų padarinių – hidrosmūgių, virstančių medžių ir krušos – šiemet patyrė net 6 kartus daugiau žalų nei tuo pačiu metu praėjusiais metais. O sutrikusios autodetalių tiekimo grandinės ir dviženklė infliacija ne tik kelia automobilių remonto kainas, bet ir gerokai užtęsia jo laiką. Kaip tokiose situacijose verslą gelbsti kasko draudimas, pasakoja „Lietuvos draudimo“ Verslo klientų departamento vadovas Simonas Lisauskas.

– Kasko draudimas lietuviams yra turbūt geriausiai pažįstamas draudimo produktas. Kokias jo naudas vertina tiek privatūs klientai, tiek įmonės?

– Kasko draudimas yra skirtas apsaugoti turimas transporto priemones nuo galimų nuostolių, patirtų dėl eismo įvykių, ugnies, gamtos jėgų, kitų asmenų piktavališkos veiklos, automobilio ar jo dalių vagystės bei stiklo dūžio rizikų. Taigi, šis draudimas kompensuoja pačias įvairiausias patiriamas žalas.

Svarbu tai, kad kasko draudimo paketai nelaimingo atsitikimo atveju gali apsaugoti ne tik pačią transporto priemonę, bet ir vairuotoją bei keleivius. Gali būti įtrauktos ir kitos rizikos – pavyzdžiui, augintinių draudimas, jei tuo metu jie keliautų kartu. Taip pat – papildomos įrangos draudimas, apimantis ir navigacijos sistemas, ir, pavyzdžiui, ant transporto priemonės užklijuotus reklaminius lipdukus, kas yra aktualu verslui. O jei transporto priemonės viduje draudiminio įvykio metu nukentėtų kokie nors kiti asmeniniai daiktai – elektriniai paspirtukai, sporto inventorius, darbo įrankiai ar įranga – ši žala taip pat galėtų būti kompensuojama. Be to, šis draudimas suteikia visapusišką techninę pagalbą kelyje, atlygina padangų sugadinimo ar vagystės nuostolius.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Šiuo metu itin aktualios ir gamtos jėgų sukeliamos rizikos, pavyzdžiui, hidrosmūgis. Pastaraisiais metais Lietuvoje fiksuojamas išaugęs audrų skaičius, dėl liūčių ant kelio dangos susikaupia dideli vandens sluoksniai, kurie, patyrus hidrosmūgį, gali sugadinti automobilio variklį. Kasko draudimas tokiu atveju suteikia finansinę kompensaciją.

– Kaip keitėsi šio produkto populiarumas pastaraisiais metais?

– Nemaža dalis verslų rūpinasi savo turimų transporto priemonių saugumu įsigydami ne tik privalomąjį, bet ir kasko draudimą. Tokia apsauga dėl mano anksčiau išvardytų rizikų Lietuvoje yra gana populiari.

Kalbant apie pastaruosius metus, 2020-aisiais, prasidėjus pandemijai, kasko draudimo rinka buvo susitraukusi – fiksuotas 6–7 proc. kritimas. Tai lėmė kelios priežastys. Pirma, šis draudimas yra savanoriškas, tad nedidelė dalis verslų, paveikta neapibrėžtumo ir taupydama kaštus, stabdė šio produkto galiojimą. Antra, dėl karantino ribojimų ženkliai sumažėjo eismo intensyvumas, o kartu ir įvykių dažnis, tad draudimo kompanijos nuleido kainas, o tai sumažino ir pačias draudimo apimtis. Tačiau vėliau, 2021-aisiais ir šių metų pradžioje, kasko draudimo rinka ėmė sparčiai atsigauti. Praėjusiais metais fiksavome 4,8 proc. bendrą verslo kasko draudimo produkto augimą, o per pirmuosius keturis šių metų mėnesius – 15,5 proc. augimą.

Be to, praėjusių metų pabaigoje ir pirmaisiais šių metų mėnesiais kainos ėmė labai sparčiai kilti, jau ne vieną mėnesį fiksuojama dviženklė infliacija. Brangsta tiek automobilių remonto paslaugos, tiek ir naudotos bei naujos automobilių detalės. Šie veiksniai didina vidutinę išmoką, o kartu su ja – ir draudimo įmokas, tad rinkos augimas automatiškai tampa dviženklis.

– Kaip keitėsi draudiminių įvykių skaičiai pandeminiu ir popandeminiu laikotarpiu?

– Per pandemiją įvykių dažnis sumažėjo maždaug 3–4 procentiniais punktais dėl sumenkusio eismo intensyvumo ir įvairių ribojimų, kurie, pavyzdžiui, draudė keliauti tarp savivaldybių. Tačiau, žvelgiant į praėjusių metų antrąją pusę ir pirmuosius šių metų mėnesius, matome, kad įvykių dažnis vėl prilygsta priešpandeminiam laikotarpiui.

Palyginę privataus ir verslo kasko draudimo segmentus, pastebime, kad privačių klientų patiriamų įvykių dažnis buvo nukritęs labiau. Žmonės negalėjo keliauti, susitikti su artimaisiais, lankytis prekybos centruose ar kitose įstaigose, tad jie mažiau dalyvavo eisme. O didžioji dalis verslų veiklos nesustabdė ir savo transporto priemones eksploatavo, tad natūraliai patirdavo ir žalų. Tačiau jos nutikdavo rečiau dėl mažesnio automobilių kiekio keliuose.

– Į ką svarbu atkreipti dėmesį verslams, galvojantiems apie kasko draudimą?

– Dabartinė situacija verslą skatina vėl apsvarstyti kasko draudimo įsigijimą. Dviženklė infliacija, brangstanti energija ir kuras augina automobilių remonto darbo įkainius, kyla ir detalių bei medžiagų kainos. Dėl šių priežasčių per pirmuosius penkis šių metų mėnesius fiksuojame vidutinės žalos padidėjimą apie 10 proc., o gegužę jis buvo net 14 proc. didesnis nei praėjusiais metais tuo pačiu periodu. Tai reiškia, kad neturinčiam šio draudimo verslui už analogišką įvykį „iš savo kišenės“ tektų sumokėti daugiau nei prieš metus.

Negana to, paskutiniais metais Lietuvoje yra labai suintensyvėjusios audros, kurių metu apgadinamos transporto priemonės ir taip sukeliami nemaži finansiniai nuostoliai tiek verslams, tiek privatiems asmenims. Šiemet fiksavome 38 atvejus, kai transporto priemones apgadino audros padariniai – užvirtęs medis, nuplyšusios šakos ar kruša. Praėjusiais metais tuo pačiu periodu buvo užfiksuotos tik 6 tokios žalos. Taigi, jų kiekis, lyginant su praėjusiais metais, išaugo daugiau nei 6 kartus.

Kita įdomi tendencija – mūsų kolegos Lenkijoje pastebi padidėjusį vagysčių, susijusių su tiekimo grandinės sutrikimais, skaičių. Esant įtemptai geopolitinei situacijai ir vykstant karui, įvairių gaminių, tarp jų – ir automobilių dalių, tiekimo grandinės yra sutrikusios, o tai lemia padažnėjusias ratlankių, žibintų, apdailos detalių vagystes. To kol kas nepastebime Lietuvoje, bet iš patirties galiu teigti, kad labai dažnu atveju, sulaukę signalų iš kolegų Lenkijoje ar Latvijoje, po kelių mėnesių atsikartojančią tendenciją matome mūsų šalyje.

Verslui reikėtų atkreipti dėmesį, kad sutrikus tiekimo grandinėms ir nesant galimybės detalių gauti laiku, automobilių remontas gerokai užsitęsia. Tokiu atveju labai svarbus tampa draudimo suteikiamas pakaitinis automobilis. Mūsų klientai, negalintys eksploatuoti autoservise užsibuvusio automobilio, remonto metu gali naudotis pakaitine draudimo suteikiama transporto priemone ir nestabdyti savo veiklos. Ši paslauga tokiu metu yra itin aktuali daugeliui verslų.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Rašyti komentarą 0
Signalizuoja augančią autodetalių vagysčių riziką: kaip ją valdyti verslui Verslo tribūna

Lietuvos įmonių valdomos transporto priemonės dėl suintensyvėjusių audrų ir jų padarinių – hidrosmūgių,...

Priimant sprendimus „Tele2“ siūlo nespėlioti: duomenų analitika leis pamatyti tendencijas ir priimti efektyvesnius sprendimus Verslo tribūna

Iš kur ir kaip juda žmonės mieste, kokia vieta paslaugų teikimui pati tinkamiausia, kaip ir kur buriasi...

Regioninis verslas
2022.06.30
„Pigu.lt“ e. platformos vadovas: „Pandemija baigėsi, iššūkiai liko – kaip juos išgyvens e. verslas?“ Verslo tribūna

Skaičius žmonių, kurie perka internetu, 2021 metais visame pasaulyje viršijo 2,1 milijardo – apie 27 proc.

Regioninis verslas
2022.06.08
„Fulfillment by Pigu“ pasiteisino – pristatymo rūpesčius perleidus platformai, pardavimai išauga Verslo tribūna

Pristatymo greitis – vienas svarbiausių kriterijų perkantiems internetu. Tačiau užtikrinti, kad prekės...

Regioninis verslas
2022.06.07
Tarptautinės e-prekybos plėtra: Lietuvos prekeiviai turi daug potencialo Verslo tribūna

Pažvelgus į pastarųjų dvejų metų Lietuvos e-komercijos rinkos raidą susidaro įspūdis, kad tiek mūsų šalies...

Regioninis verslas
2022.05.31
Infliacija ir intensyvėjančios audros šalyje: kaip šias rizikas valdyti verslui Verslo tribūna

Pastaraisiais metais Lietuvoje intensyvėjančios audros, nors savo mastu ir neprilygsta uraganams bei...

Regioninis verslas
2022.05.18
Prekiaujant e. platformoje galioja tik viena taisyklė – išpildyti klientų lūkesčius Verslo tribūna 3

Ieškomas prekes internete pirkėjai nori rasti lengvai ir patogiai, dar geriau – surasti viską vienoje...

Regioninis verslas
2022.05.06
Ką būtina žinoti, kad patraukli pardavėjo taikoma nuolaida nevirstų solidžia bauda Verslo tribūna

Skelbti patrauklią kainų akciją – vienas iš greičiausių būdų patraukti pirkėjų akį. Tačiau tokioms akcijoms...

Regioninis verslas
2022.04.19
Kai viskas keičiasi pernakt: verslui svarbiausia išlaikyti operatyvumą, reakciją ir neprarasti aktualumo Verslo tribūna

Prieš daugiau nei dvejus metus verslas visame pasaulyje susidūrė su dar nematytu pandemijos iššūkiu, o...

Regioninis verslas
2022.04.14
Sveikatos draudimas – ne tik korporacijoms: įsigyja ir smulkaus verslo įmonės regionuose Verslo tribūna

Jau ne vienerius metus mūsų šalyje sparčiai populiarėjantis sveikatos draudimas dar didesnį augimo šuolį...

Regioninis verslas
2022.03.31
„Siųsk24“ siūlo visapusišką sprendimą e-komercijai: siuntos pasiekia net 230 šalių Verslo tribūna

Smulkūs pavieniai Lietuvos verslininkai, taip pat įmonės, prekiaujančios tokiose pasaulinėse elektroninės...

Regioninis verslas
2022.03.29
„Pigu.lt” e. prekybos platformos rezultatai pernai augo kartais, šiemet – fokusas į kokybę Verslo tribūna 4

Vien per praėjusius metus „PHH Group“ trijose Baltijos šalyse valdomų e. prekybos platformų „Pigu.lt“,...

Regioninis verslas
2022.03.23

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku