Sveikatos draudimas – ne tik korporacijoms: įsigyja ir smulkaus verslo įmonės regionuose

Reklama publikuota: 2022-03-31
„Lietuvos draudimo“ verslo klientų departamento direktorius Simonas Lisauskas.
svg svg
„Lietuvos draudimo“ verslo klientų departamento direktorius Simonas Lisauskas.

Jau ne vienerius metus mūsų šalyje sparčiai populiarėjantis sveikatos draudimas dar didesnį augimo šuolį patyrė prasidėjus pandemijai. Būtent šį produktą kaip svarbiausią papildomą naudą įvardija šalies darbuotojai. Darbdaviams jis leidžia ne tik tikslingai investuoti į komandos sveikatą, bet ir tampa svarbiu konkurenciniu pranašumu pritraukiant ar išlaikant darbuotojus. Tokios tendencijos rodo, kad ateityje sveikatos draudimas taps savaime suprantama verte kaip ir atlyginimas, sako „Lietuvos draudimo“ verslo klientų departamento direktorius Simonas Lisauskas.

„Sveikatos draudimas yra tas ne gyvybės draudimo produktas, kuris ne vienerius metus augo sparčiausiai. Tai fiksuoja tiek pardavimų rezultatai, tiek rinkos duomenys. Galutiniai 2021-ųjų skaičiai rodo, kad Lietuvoje sveikatos draudimas bendrai augo 26 proc. ir pasiekė 54,7 mln. eurų sumą. „Lietuvos draudimas“ šiame kontekste užėmė stiprią poziciją – mūsų augimas buvo didesnis nei rinkos, siekė 44,7 proc. Be to, nors praėjo tik keli šių metų mėnesiai, panašu, kad tendencijos ir 2022-aisiais neturėtų keistis“, – situaciją apžvelgia S. Lisauskas. 

Sukuria konkurencinį pranašumą darbo rinkoje 

Šiuo metu konkurencija darbo rinkoje yra didžiulė, darbuotojai ieško naujų galimybių, o darbdaviai – metodų, kaip išlaikyti esamus darbuotojus ir pritraukti naujų. Reikšmingais įrankiais tampa atlyginimo dydis ir papildomos naudos darbuotojams. Tai, anot S. Lisausko, patvirtina ir neseniai atliktos Lietuvos įmonių vadovų apklausos rezultatai – būtent darbo užmokesčio dydį ir darbuotojams suteikiamas naudas vadovai įvardijo kaip patį svarbiausią konkurencinį pranašumą. 

„Sveikatos draudimo pozicija šiuo atžvilgiu yra dvejopa: iš vienos pusės, ji sukuria konkurencinį pranašumą darbdaviams, antra vertus, patys darbuotojai sveikatos draudimą jau ima vertinti kaip savaime suprantamą naudą. Šios paslaugos iš darbdavio ypač tikisi tie darbuotojai, kurie ankstesnėse darbovietėse yra naudojęsi sveikatos draudimu“, – pažymi pašnekovas. 

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Anot verslo klientų departamento vadovo, sveikatos draudimas yra ir viena iš priemonių valdyti  pastaruoju metu itin aktualią verslo riziką – darbuotojų sveikatos ir gerovės išlaikymą. Šį veiksnį Lietuvos įmonių vadovai 2021 m. pirmą kartą priskyrė didžiausių rizikų penketukui. Tai, S. Lisausko manymu, – jau kelerius metus besitęsiančio koronaviruso pasekmė. Dėl pandemijos pablogėjusi žmonių emocinė būsena, kuri gali atsiliepti jų sveikatai, tampa rizika verslui. Tad darbdaviai investuoja, kad darbuotojai galėtų geriau pasirūpinti savo sveikata, atliktų profilaktinius tyrimus, užbėgtų už akių didesnėms ligoms ar tiesiog palaikytų savo gerą savijautą. 

„Kitas niuansas, kurį pastebėjome ir praėjusiais metais, ir šių metų pradžioje – esant pakankamai gerai ekonominei situacijai, augant konkurencijai darbo rinkoje, sveikatos draudimas yra geras būdas išlaikyti balansą tarp darbo užmokesčio didinimo ir papildomų naudų darbuotojams suteikimo. Sveikatos draudimas darbdaviams sukuria tam tikras mokestines lengvatas. Darbdaviai, investuodami į darbuotojų sveikatos draudimą, įgyja papildomų naudų – pavyzdžiui, galimybę susimažinti pelno mokestį“, – atkreipia dėmesį pašnekovas. 

Darbuotojų požiūris keitėsi kardinaliai 

S. Lisausko teigimu, sveikatos draudimas tampa nemenku darbdavio konkurenciniu pranašumu, nes šią naudą darbuotojai pastaruoju metu įvardija kaip pačią geidžiamiausią. Tyrimų duomenys rodo, kad ikipandeminiu laikotarpiu, t. y. iki 2020 m. pradžios, pagrindinės darbdavių suteikiamos naudos, kurias labiausiai vertino darbuotojai, buvo automobilis, išmoka mirties atveju ir telekomunikacijų paslaugos, leidžiančios nemokamai bendrauti ne tik su kolegomis, bet ir su artimaisiais. Sveikatos draudimas užėmė tik ketvirtą vietą. 

„2021 m. pakartoto tyrimo duomenimis, sveikatos draudimas išstūmė anksčiau dominavusias naudas – automobilius ir telekomunikacijų paslaugas – į tolimesnę perspektyvą. Sveikatos draudimas tapo pačia svarbiausia nauda, kurios pageidauja darbuotojai. Tai patvirtina ir mūsų įmonės duomenys – „Lietuvos draudimo“ darbuotojai taip pat sveikatos draudimą įvardija kaip svarbiausią pridėtinę vertę, kurią gali suteikti darbdavys“, – komentuoja verslo klientų departamento vadovas. 

Pagrindinė nauda, kurią junta sveikatos draudimu besinaudojantys darbuotojai – galimybė gauti kokybiškas sveikatos paslaugas per trumpesnį periodą, nelaukiant ilgose eilėse. Sveikatos draudimas padengia konkrečias išlaidas, kai darbuotojas kreipiasi į privačias gydymo įstaigas. Tarp pačių populiariausių paslaugų – dantų gydymas ir profilaktika, antroje vietoje – ambulatorinė pagalba susirgus, po jos rikiuojasi profilaktinės sveikatos paslaugos, kai atliekami įvairūs tyrimai siekiant užkirsti kelią rimtoms ligoms. Taip pat sveikatos draudimo lėšas darbuotojai panaudoja įsigydami vaistų ar maisto papildų. 

Perka ir korporacijos, ir smulkusis verslas 

„Tai, kad ši paslauga aktuali tiek darbdaviams, tiek darbuotojams, rodo mūsų turimi duomenys – absoliuti dauguma įsigijusių sveikatos draudimą įmonių šias sutartis tęsia ir kitais metais, labai dažnu atveju papildomai didina draudimo sumas ar į sutartį įtraukia papildomus darbuotojus, kurie iki tol buvo neįtraukti. Taigi, organizacijos, išbandžiusios sveikatos draudimą, yra linkusios šia paslauga naudotis ir toliau“, – teigia verslo klientų departamento vadovas. 

Pašnekovas pažymi, kad „Lietuvos draudimas“ verslo klientus skaido į dvi kategorijas: pagal įmonės dydį – smulkus, vidutinis ar stambus verslas – bei veiklos sritį. Sveikatos draudimas – gana išskirtinis produktas, nes jo populiarumas auga abejose kategorijose, t. y. tarp įvairiausiuose sektoriuose veikiančių skirtingo dydžio įmonių. 

„Kalbant apie tendencijų pokyčius, 2018 ar 2019 metais didžiausio susidomėjimo sveikatos draudimas sulaukė iš korporatyvinio, stambaus verslo, turinčio didesnį kapitalą ir galinčio daugiau investuoti į savo darbuotojus. Tačiau pastaraisiais metais stebime itin aktyvų tiek vidutinio, tiek smulkaus verslo susidomėjimą sveikatos draudimu. Nors augančią paklausą fiksuojame įvairiausiuose sektoriuose, aktyviausios išlieka IT, finansų, technologijų, paslaugų įmonės“, – tikina S. Lisauskas. 

Kaip ir bet kuris kitas produktas, sveikatos draudimo poreikis rinkoje augo etapais: iš pradžių šią paslaugą išbandė inovatyviausios įmonės ir pavertė ją savo konkurenciniu pranašumu darbo rinkoje, tačiau laikui bėgant vis daugiau darbdavių ir darbuotojų įvertino šios paslaugos privalumus, kol galiausiai ji tapo itin paklausi rinkoje, iš esmės – įrankiu, padedančiu pritraukti ar išlaikyti geriausius darbuotojus. 

„Prieš kelerius metus sveikatos draudimą dažniausiai įsigydavo įmonės, veikiančios didžiųjų miestų apskrityse – Vilniaus, Kauno, Klaipėdos. Tai – natūralu, nes šios įmonės susidurdavo su didžiausia konkurencija pritraukiant darbuotojus. Tačiau dabar situacija keičiasi – analizuodami naujų „Lietuvos draudimo“ klientų profilius, pastaraisiais metais matome visai kitą tendenciją – visose šalies apskrityse sveikatos draudimą įsigijo didesnis įmonių skaičius, tai reiškia, kad Lietuvoje nėra nė vienos apskrities, kurioje šio produkto paklausa neaugtų. Žinoma, augimo tempu labiausiai išsiskiria didieji miestai, bet nuo jų vis mažiau atsilieka ir kitos apskritys – Alytaus, Šiaulių, Tauragės, Utenos“, – pažymi S. Lisauskas. 

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Rašyti komentarą 0
Sveikatos draudimas – ne tik korporacijoms: įsigyja ir smulkaus verslo įmonės regionuose Verslo tribūna

Jau ne vienerius metus mūsų šalyje sparčiai populiarėjantis sveikatos draudimas dar didesnį augimo šuolį...

Regioninis verslas
2022.03.31
„Pigu.lt” e. prekybos platformos rezultatai pernai augo kartais, šiemet – fokusas į kokybę Verslo tribūna 3

Vien per praėjusius metus „PHH Group“ trijose Baltijos šalyse valdomų e. prekybos platformų „Pigu.lt“,...

Regioninis verslas
2022.03.23

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku