Regioninis verslas 2023
Regioninis verslas 2023
Regioninis verslas 2023
Regioninis verslas 2023
Regioninis verslas 2023

VERSLO TRIBŪNA

RĖMIMAS
2023-06-30 11:06

Duomenų svarba versle. Žinai, kad skauda, bet nežinai ką: ar sutiktum gultis ant operacinio stalo neišsiaiškinęs?

G. Jankauskas, „Tele2“ didžiųjų duomenų mokslininkas.
G. Jankauskas, „Tele2“ didžiųjų duomenų mokslininkas.
Pasaulinės „Global DataSphere“ apklausos duomenimis, vos penktadalis įmonių priima duomenimis grįstus sprendimus. Tai galima prilyginti situacijai, kai ką nors suskaudus pasikliaujame ne naujausiais diagnostiniais įrankiais, bet skausmo priežastį interpretuojame ieškodami atsakymo medicinos knygose. Tokiu pat principu viskas vyksta ir versle – kilus dilemai galima bandyti aklai ieškoti sprendimo būdų arba kliautis tiksliausią atsakymą parodysiančiais didžiaisiais duomenimis.

Duomenis apdoroti darosi vis sudėtingiau, o sprendimų priėmimas, remiantis dideliais duomenų kiekiais, užtrunka vis ilgiau. Kadangi duomenų apimtys auga eksponentiškai, per artimiausius 4–5 metus jų turėtų padvigubėti. Nepaisant viso to, „Global DataSphere“ apklausa parodė, kad tik 39 proc. verslo vadovų mano, jog jų įmonės maksimaliai išnaudoja turimus duomenis.

Dėl menko analitikų ir verslo komandų bendradarbiavimo, trūksta pasitikėjimo duomenų kokybe. Sprendimai dažnai priimami remiantis intuicija, o ne duomenimis ir iš jų išplaukiančiomis įžvalgomis. Įsivaizduokite, jei bandytumėte įeiti į naują rinką remdamiesi vien nuojauta, prieš tai neatlikę jokių tyrimų. Kokių rezultatų tai atneštų?

Pavyzdys, kas nutinka įmonėms, kurios priima ne duomenimis paremtus sprendimus, yra vienos iš didžiausių pasaulyje fotografijos reikmenų gamintojos „Kodak“ atvejis. Įmonės duomenys rodė, kad artėja skaitmeninė revoliucija. Kompanija tam buvo pasiruošusi, tačiau investavusi milijardus į technologijas, galiausiai nesiryžo pasukti skaitmeninio verslo keliu – nenorėjo kanibalizuoti savo juostinių fotoapratų ir juostelių verslo. 2012 m. „Kodak“ paskelbė bankrotą, o 2013 m. reorganizavusi sprendimus pasirodė ir vėl, tik jau gerokai mažesnė ir labiau orientuota į komercinius vartotojus.

Norint išvengti aukščiau paminėto pavyzdžio klaidų,  labai svarbu, kad sprendimų priėmimas prasidėtų nuo duomenų analizės, kuri suteiktų reikalingos informacijos apie situaciją. Turėdami pakankamai duomenų, galėsite tinkamai įvertinti padėtį, o tai duos pakankamai žinių tam, kad priimtumėte taikliausią sprendimą.

Duomenimis galima grįsti sprendimus ne tik versle, bet ir kūrybos srityje. Populiarioji filmų produkcijos ir srautinių transliacijų įmonė „Netflix“ taip pat analizuoja duomenis. Įmonė nurodo, remiantis jais bendrovė kuria algoritmus, nuspėjančius, ką toliau norėtų žiūrėti jų auditorija ir sprendžia, kokį turinį apskritai kurti. Pavyzdžiui, duomenų analize buvo paremtas serialo „Kortų namelis“ (angl. „House of Cards“) kūrimas ir pagrindinio jo aktoriaus Kevin Spacey parinkimas vaidinti seriale.

Mobiliojo ryšio operatoriaus „Tele2“ valdomų didžiųjų duomenų kiekis leidžia atlikti panašias analizes ir įžvelgti vartotojų elgsenos ypatybes. „Tele2“ pirmąjį 2023 m. ketvirtį turėjo daugiausiai aktyvių SIM kortelių, kurios sudarė net 45,9 proc. mobiliojo ryšio rinkos.

Dirbant su milžiniškais duomenų kiekiais, dažnai kyla idėjų, kokiu būdu duomenis galima panaudoti, kad jie būtų naudingi ir klientams. Dėl to nusprendėme sukurti paplūdimių užimtumo žemėlapį. Jis labai naudingas vasarą, kadangi žmonės dar būdami namie gali pamatyti, ar paplūdimys, kurį jie nori aplankyti, yra užimtas. Vėliau atsirado ir parkų užimtumo žemėlapis, kuris itin pravertė pandemijos laiku, kai žmonės norėjo pasimėgauti gamta atokiau nuo kitų. 

Po šių įgyvendintų sprendimų gimė mintis pristatyti paslaugą verslui – „DATA ATLAS“, kuri sudaryta iš trijų dalių: „LOCATION ATLAS“, „RETAIL ATLAS“ ir „TRAFFIC ATLAS“.

„LOCATION ATLAS“ yra sukurta tam, kad padėtų įžvelgti tam tikros vietos lankytojų judėjimą ir segmentus – tokiu būdu galima įvertinti rinkos potencialą darant investicinius sprendimus, numatyti vietas nekilnojamo turto plėtrai, analizuoti klientų segmentus ir jų elgesio modelius.

„TRAFFIC ATLAS“ gali padėti įvertinti populiariausias judėjimo kryptis, jų apimtis ir kitus pasirinktus parametrus. Ši informacija leidžia stebėti spūstis ar tam tikras judėjimo tendencijas. Šis žemėlapis padeda sužinoti kamščių susidarymo vietas, naujų kelių ir maršrutų poreikį ir panašias tendencijas.

„RETAIL ATLAS“ pateikiama prekybos vietose apsilankančių klientų statistika, įžvelgiamos srautų kitimo tendencijos. Šie duomenys padeda stebėti, iš kokių rajonų pirkėjai dažniausiai atvyksta į prekybos vietas ir kaip dažnai jie apsiperka. Tai leidžia sužinoti daugiau informacijos apie klientų apsilankymų pikus, aptarnaujančio personalo poreikį, klientų lojalumą, galiausiai įvertinti ir rinkos potencialą.

Operatorius su buvimo vieta susijusius duomenis analizuoja remdamasis ryšio bokštų informacija – kiekvienas telefonas vienu metu jungiasi prie vieno ar daugiau ryšio bokštų – taip galima nustatyti mobiliojo įrenginio buvimo teritoriją. Duomenys analizuojami laikantis aukščiausių duomenų saugumo standartų ir reikalavimų: naudojami tik nuasmeninti, apibendrinti, dideli klientų bazės segmentai.

52795
130817
52791