„Salling Group“ strategijoje – proveržis ir jį lydinčios investicijos
Danai išskiria keturias strategines kryptis iki 2028 m.

Didžiausios danų mažmeninės prekybos grupės „Salling Group“ strategijoje iki 2028 m. numatyta toliau stiprinti veiklą namų rinkoje Danijoje, taip pat augti užsienio šalyse. Per ateinančius kelerius metus visos Vokietijoje valdomos parduotuvės bus atnaujintos pagal naujausią „Netto“ koncepciją, o vien Lenkijoje 2025–2028 m. bendrovė į tolesnę verslo plėtrą investuos 7,5 mlrd. PLN (1,79 mlrd. Eur).
„Salling Group“ Lenkijoje valdomas prekybos tinklas „Netto“ per ateinančius ketverius metus planuoja atidaryti 350 naujų parduotuvių, o 2028 m. bendras jų skaičius turėtų pasiekti 1.000, skelbia bendrovė.
Augimo ir lyderystės galimybių danai ieško ir semdamiesi patirties iš inovatyvių kompanijų. Naujai steigiamas fondas „Salling Seeds“, investuosiantis į startuolius, besispecializuojančius technologijų, tvarumo ir mažmeninės prekybos srityse, turi patvirtintą 500 mln. DKK (67 mln. Eur) fondą. Tai galimybė įvairių šalių, tarp jų – ir Lietuvos, startuoliams.
Beje, danai ne vieninteliai, medžiojantys išmanius ateities prekybos kūrėjus, savas investicines tokio pobūdžio programas turi ir „Iki“ tinklą valdanti „Rewe“ grupė, „Schwarz Group“, kuriai priklauso „Lidl“.
Reziumuojant, „Salling Group“ išskiria keturias strategines kryptis iki 2028 m.: pagrindinio verslo stiprinimą, augimą Lenkijoje, investicijas į inovacijas ir reikšmingus įsigijimus.
„Rimi“ išsaugos veidą
Lenkams jau aišku, kaip veikia „Salling Group“ ir kokie jos ateities planai, o Lietuvos mažmeninės prekybos žaidėjams dėl naujojo „Rimi“ savininko strategijos Baltijos šalyse dar tenka spėlioti.
Žvelgiant į „Salling Group“ valdomų prekybos tinklų koncepcijas, matyti, kad dalis jų – sutelktos į kainą ir plėtoja atitinkamų formatų parduotuves. Tarp jų yra ne tik Lenkijoje, bet ir Danijoje, Vokietijoje valdomi „Netto“ tinklai. Ar „Netto“ atsiras ir Lietuvoje, pervadinant dalį „Rimi“ parduotuvių ar jas visas, kol kas kyla didelių abejonių, nes Andersas Haghas, „Salling Group“ prezidentas ir generalinis direktorius, spaudos konferencijoje VŽ patikino, kad grupę domina veikla įvairių segmentų formatais.
„Rimi“ pirmiausia prisijungiamas toks, koks yra, nėra planų iš esmės jo pertvarkyti ar paversti žemų kainų tinklu. Tikrai neketiname iš pagrindų keisti parduotuvių, tai labai sėkmingas verslas. Visomis prasmėmis „Rimi“ yra idealus variantas mūsų kompanijos augimo strategijoje. Tačiau pasidalinsime savo patirtimi, ir jeigu komandoms kas nors atrodys vertinga, tai bus integruota“, – sako A. Haghas.
Taigi, akivaizdu, kad kol kas grupė linkusi išsaugoti „Rimi“ įvaizdį, taip pat artimiausiu metu neplanuojami ir asortimento pokyčiai. Vadovo teigimu, kurį laiką lentynose išliks net ir „ICA Gruppen“ privačių prekių ženklų produktai – tai numatyta verslo pirkimo sutartyje.
O kaip bus ateityje – laikas parodys, nes naujieji savininkai analizuos vartotojų poreikius ir vertins galimybes į asortimentą įtraukti Danijos gamintojų prekių. Kai kurios iš jų, kaip nurodo A. Haghas, jau yra „Rimi“ lentynose.
Vietos tiekėjams aktualus partnerysčių su „Rimi“ išsaugojimo ir plėtimo klausimas, regis, irgi turi aiškų atsakymą: A. Haghas tvirtina suprantantis tokio bendradarbiavimo naudą: „Svarbiausia – vertė klientams, o maisto prekyboje reikšmingas vaidmuo tenka vietos gamintojams, galintiems greitai pristatyti šviežių produktų.“
Konkurentai lūkuriuoja
Nepaisant „Salling Group“ vadovo pareiškimų apie „Rimi“ strategijos tęstinumą, ilgalaikėje perspektyvoje šis tinklas gali keistis, neabejoja prekybininkai. Natūralu, kad naujieji verslo savininkai pirmiausia turės atidžiai įvertinti savo pirkinį, rasti silpnąsias jo vietas ir bandyti jas pašalinti.
Aurelija Verbickaitė, „Maxima LT“ Finansų ir buhalterinės apskaitos departamento vadovė, VŽ sako, kad apie „Rimi“ savininkų pasikeitimo poveikį dar anksti komentuoti – dar reikės suprasti, ką su savimi atsineša naujieji savininkai.
„Jeigu keistųsi „Rimi“ strategija Lietuvoje, greičiausiai pamatytume naujų prekių ženklų, galbūt kitokią kainodarą. Tad suaktyvėjusios konkurencinės aplinkos tikimės, tačiau mažmeninės prekybos sektorius iš esmės yra dinamiškas ir mes esame pasiruošę greitai reaguoti į pokyčius rinkoje“, – sako A. Verbickaitė.
Nijolė Kvietkauskaitė, „Iki Lietuvos“ generalinė direktorė, akcentuoja, kad „Salling Group“ yra labai stiprus prekybininkas Danijoje, o dabar, bendrovei įsigijus „Rimi“, turbūt teks iš naujo pažinti ir suprasti seną-naują konkurentą.
„Atidžiau juos pradėjome stebėti ir matyti, kai jie prieš kelerius metus įžengė į Lenkiją ir įsigijo čia „Tesco“ tinklą. Tai parodė, kad jie yra aktyvios plėtros etape. Ar ir kaip stipriai keisis „Rimi“ taktika Lietuvoje, kol kas dar anksti spėlioti. Atsiradus naujam žaidėjui, visada keičiasi strategijos, taktiniai veiksmai, kainodaros klausimai“, – sako „Iki Lietuvos“ vadovė.
Ką padarė Lenkijoje
Tam tikru orientyru, kaip naujoje rinkoje veikia „Salling Group“, gali būti 2020 m. įgyvendintas „Tesco“ parduotuvių įsigijimas Lenkijoje, nors pats A. Haghas didesnių paralelių nepataria ieškoti: Lenkijoje iškart buvo aišku, kad „Tesco“ prekių ženklo ir koncepcijos neliks, o Baltijos šalyse žadama išlaikyti „Rimi“ vardą ir tai, su kuo šis tinklas asocijuojasi pirkėjams.
Paskelbdama apie savo 900 mln. PLN (202 mln. Eur) vertės įsigijimą, tuomet „Salling Group“ vadovybė teigė, kad dalis „Tesco“ parduotuvių bus renovuotos pagal „Netto 3.0“ koncepciją, kurioje, be kita ko, numatyta reikšmingai kliautis vietos tiekėjais, rašo Lenkijos verslo portalas „Puls Biznesu“.
Kaip ir planavo, grupė per 18 mėnesių įsigytas „Tesco“ parduotuves pažymėjo „Netto“ iškabomis.
„Netto“ šis sandoris reiškė didelio masto šuolį: iki sandorio šis tinklas Lenkijoje turėjo 386 parduotuves, dabar jų skaičius siekia 676.
Januszas Sroka, bendrovės „Netto Polska“ generalinis direktorius, nuo pirmųjų sandorio dienų kalbėjo apie „Netto“ plėtrą: „Konsoliduodami du mažmeninės prekybos tinklus augančioje rinkoje, žengiame svarbų žingsnį įgyvendindami visos mūsų grupės strategiją ir tapdami vienu iš pirmaujančių žaidėjų vienoje didžiausių Europos rinkų.“
Dabar, įsigyjant „Rimi“, ne tęsiama konsolidacija Rytų Europos regione, bet plečiamas „Salling Group“ portfelis, kuriame yra ne tik žemų kainų tinklai, bet ir kitų koncepcijų parduotuvės. Tad tikėtina, kad, kaip ir žada grupės prezidentas, „Rimi“ liks kelių formatų parduotuves valdančiu tinklu be pretenzijos į žemų kainų koncepciją.
Beje, praėjus dvejiems metams nuo Lenkijoje įvykusio sandorio, „Salling Group“ reflektavo esanti patenkinta įsigijimu: „Tesco“ parduotuvės mums puikiai tiko, tuomet „Puls Biznesu“ teigė Hugo Mesquita, „Netto“ generalinis direktorius. Jis aiškino, kad iki įsigijimo „Netto“ buvo stiprūs pirmiausia šalies šiaurės vakaruose, o vėliau sustiprėjo pietuose ir rytuose.
„Ilgalaikis tikslas – patekti į pirmąjį penketuką“, – tuomet ambicijų nestokojo vadovas. Dabar skelbiamos įmonės investicijos rodo, kad „Netto“ žengia šia kryptimi, neatmesdama ne tik organinio augimo, bet ir kitų įsigijimų galimybių.
Akivaizdu, kad „Salling Group“ augimas nėra aklas – dalį „Tesco“ parduotuvių po įsigijimo ji uždarė, iškart atsisakydama veikiančių nepelningai. „Rimi“, žinia, tokių parduotuvių irgi turi, tad bus įdomu stebėti, kaip keisis tinklo struktūra perleidus jį per naujųjų savininkų filtrą. Prekybos vietų peržiūra gali atverti galimybių įvairiems komercinio NT besidairiantiems rinkos dalyviams. Lenkijoje dalis buvusių „Tesco“ parduotuvių buvo parduotos arba išnuomotos, tad neabejotinai tokio NT judėjimo galima tikėtis ir Baltijos šalyse.
Drąsi investicija
„Salling Group“ sprendimas žengti į Baltijos šalis konkurentams žadina dvejopas emocijas: agresyvesnės kainodaros nuojauta skatina rengtis tikėtiniems kainų karams, tačiau danų sprendimas investuoti itin neramiais laikais nuteikia optimistiškai ir rodo pasitikėjimą bei užtikrintumą dėl investicijų.
Panašios nuotaikos ir Lenkijoje, kur „Salling Group“, pristatydama savo strategiją, žada gausias investicijas. Maciejus Ptaszynskis, Lenkijos prekybos rūmų (PIH) prezidentas, pirmiausia akcentuoja, kad dabar laikai itin neramūs, o mažmeninės prekybos sektorius susiduria su dideliais iššūkiais, įvairūs su reguliavimo susiję pokyčiai didina kaštus.
„Be to, ekonominių pokyčių dinamika nėra palanki prekybai, tarptautinė padėtis yra neaiški. Donaldo Trumpo pergalė JAV rinkimuose ir tebesitęsiantis konfliktas Ukrainoje turės įtakos pasaulinėms tiekimo grandinėms ir žaliavų kainoms, nuo kurių priklauso daugelio įmonių pelningumas“, – „Puls Biznesu“ komentavo M. Ptaszynskis.
Tik iki rugsėjo 30 d.
fiziniams asmenims nuo 18 Eur/mėn.
- Esminių naujienų santrauka kasdien
- Podkastai - patogu keliaujant, sportuojant ar tiesiog norint išnaudoti laiką produktyviau
- Manopinigai.lt - praktiški patarimai apie investavimą, realūs dienoraščiai