2024-12-08 15:01

10 tendencijų maisto ir gėrimų sektoriuje 2025 m.

VŽ koliažas.
VŽ koliažas.
„Amazon“ antrinės įmonės „Whole Foods Market“ tendencijų taryba, kurią sudaro daugiau kaip 50 narių – nuo pirkėjų iki maisto pramonės ekspertų, paskelbė dešimtą metinę ataskaitą, kurioje pristatė keletą svarbiausių numanomų 2025 m. maisto prekybos tinklams aktualių tendencijų.

Cathy Strange, „Whole Foods Market“ maisto kultūros ambasadorė ir tendencijų tarybos narė, ataskaitoje pažymi, kad esminis komandos tikslas – atkreipti dėmesį į maisto ir gėrimų naujoves: nuo ryškių tendencijų, susijusių su rūpesčiu gyvūnų gerove, klimato kaita ir verslų skaidrumu, iki besikeičiančių vartotojų pageidavimų. 

Įžvalgos gali padėti maisto gamintojams ir prekybininkams priimti su asortimentu susijusius sprendimus bei pasisemti idėjų. 

Užkandžių segmentas

Viena perspektyviausių, nemažai erdvės eksperimentams ir skonių įvairovei erdvės atveriančių sričių yra užkandžiai. 

Prekių ženklai pristato įvairių gaminių, pavyzdžiui, ne tik sūrių spragėsių, bet ir įvairių kitų, derina priedus, pasineria į maisto produktų sintezę, kuri, tikimasi, patrauks vartotojų dėmesį, paskatins išbandyti kažką naujo. 

Populiarėja sprendimas ant pakuočių pasakoti užkandžio istoriją, dalytis kultūrinėmis tradicijomis ir nostalgiškais vaikystės prisiminimais apie konkrečius patiekalus. 

Ragaudami užkandžių vartotojai gauna informacijos apie skirtingus pasaulio kraštus ir iš jų kilusius ingredientus. Pavyzdžiui, sėkmingai kelią skinasi „chamoy“ skonio gaminiai. Tai švelniai aštrus saldžiarūgštis ingredientas, pagamintas iš marinuotų vaisių. Jis kartu ir sūrus, ir saldus, ir lengvai aštrus, tad tinka gardinti ir sultis, ir bulvių ar ryžių traškučius.

 Koldūnai  

Koldūnai, įskaitant šaldytus ir šviežiai paruoštus, pastaruoju metu sparčiai populiarėjo – gamintojai pataikė į kelias tendencijas. Daugeliu atvejų remiamasi autentika, kultūrinėmis regionų tradicijomis, o kartu ir pristatoma netikėtų derinių, naujienų. Itin svarbus vaidmuo tenka socialiniams tinklams, ypač „TikTok“.

Apskritai koldūnai nuo seno paplitę viso pasaulio virtuvėse, todėl ši tendencija ir galimybės eksperimentuoti apima įvairius kraštus. 

Tekstūros reikšmė

Maisto tekstūra yra viena pagrindinių gaminio savybių, suteikiančių papildomos vertės arba atstumianti vartotoją. Daroma prielaida, kad vis labiau juos domina išskirtinės tesktūros gaminiai.

Populiarėja traškūs produktai, tarp jų – traškūs grūdai, granola, fermentuoti riešutai, skrudinti avinžirniai, grybų traškučiai. 

„Whole Foods Market“ pastebi, kad prekių ženklai kuria traškesnes aitriųjų paprikų traškučių versijas, atsiranda naujų kitokios tesktūros prieskonių salotoms ir keptoms daržovėms.

Tekstūros inovacijos neaplenkia gėrimų, desertų kategorijų.

Vanduo ir gėrimai

Vandenį daugkartinio naudojimo buteliukuose siūlantys gamintojai darosi vis kūrybiškesni.

Apskritai visoje gaiviųjų gėrimų kategorijoje netrūksta išradingumo, siūlomi elektrolitais praturtinti gėrimai, ledo gabaliukai su elektrolitais, putojantis kokosų vanduo, chlorofilu praturtintas vanduo ir net baltyminis vanduo. 

Vaikų dėmesį patraukia smagių formų gėrimų buteliukai ar maišeliai.

Arbata klesti

Arbata, kurios namuose turi daugelis, dabar siūloma naujais formatais. Vartotojai gali išbandyti arbatos juosteles, kitokių formų maišelius ir miltelių mišinius, taip pat – paragauti pieno arbatos ar putojančios arbatos.

Arbata tampa kitų produktų sudedamąja dalimi, ją integruoja desertų ir granolų gamintojai, pasikliaujantys „Chai“, „Earl Grey“, „London Fog“ poskoniais. 

Tvarios pakuotės

Ataskaitoje išskiriami kai kurie pakuočių gamintojai, pastaruoju metu sulaukiantys dėmesio dėl savo inovacijų. Tarp jų atsiduria „Compostic“, „Rainier Fruit“.

Ekologiškumas alkoholio pramonėje

Natūralūs ir ekologiški vynai jau nėra naujiena, tačiau prekių ženklai žengia dar vieną žingsnį į priekį, atsigręždami į mažesnio poveikio aplinkai pakuotes.

Alaus ir viskio prekių ženklai išbando įdomius ingredientus, tarp jų – iš melsvųjų varpių – kviečiams giminingų žolinių augalų – išvestą perspektyvią veislę, pavadintą „Kernza“. Tai, jog „Kernza“ yra daugiametis augalas, o ne vienmetis, kaip įprasti kviečiai, yra jos pagrindinis pranašumas.

Kepiniai namuose

Pandemijos metu daugelis vartotojų pamėgo gaminti namuose, dalis jų vis dar ruošia ne tik pusryčius, bet ir leidžiasi į rimtesnes kulinarines keliones. 

Šią tendenciją pastebėję prekybininkai siūlo raugintos tešlos produktų, pavyzdžiui, picų pagrindų, paplotėlių, plokštainių, keksiukų, krekerių ir šokolado pusgaminių.

Iš vandenyno

Lentynose pasirodo vis daugiau produktų su ingredientais iš jūros, taip pat – ir iš gėlavandenių telkinių. 

Ataskaitoje minimos jūros samanos, kurios yra vertinamos dėl jose esančio geležies, magnio ir jodo, ir kurių galima rasti gėrimų, guminukų sudėtyje. 

2025 m. vis populiaresnės taps ir dumplūnės, priklausančios notreliažiedžių poklasio bulvinių šeimos augalų genčiai, taip pat – vandens lęšiai.

Baltymų galia

Tradiciniai baltymais praturtinti produktai, įvairūs batonėliai, pretenduojantys į visaverčio maisto titulą, užima vis didesnę lentynų dalį. Ypač paklausi organinė mėsa, nes joje yra daug baltymų, vitaminų ir mineralų.

52795
130817
52791