2024-11-14 08:00

Vilniaus oro uostas pritraukė tarptautinį maitinimo operatorių: bus 6 naujos kavinės

Senbuvių nuomone, naujokų laukia nemažai iššūkių

Įmonės nuotr.
Įmonės nuotr.
Nuo kitų metų Vilniaus oro uosto terminaluose pradės veikti naujos kavinės, užkandinės ir restoranai, kuriuos čia vystys tarptautinis operatorius „Select Service Partner“, praneša oro uostus valdanti bendrovė. Restoranų verslo atstovai sako, kad konkurencija augs – srautai oro uoste persiskirstys. Be to, jie numano, kad naujam žaidėjui gali būti sunku suformuoti kolektyvą, konkuruoti su jau žinomais prekių ženklais.

Lietuvos oro uostai (LTOU) pasirašė septynerių metų trukmės sutartį su bendrove „Select Service Partner Lithuania“, kuri yra tarptautinės kompanijos „Select Service Partner“, vienos iš maitinimo paslaugų keliautojams srities lyderių pasaulyje, antrinė įmonė Lietuvoje. Pagrindinė grupės būstinė įsikūrusi Anglijoje, Londone.

Per artimiausius dvejus metus tiek naujame išvykimo terminale, tiek vėliau rekonstruotose senuosiuose terminaluose bus atidarytos šešios naujos maitinimo vietos.

Pasak Gintarės Norvilaitės-Tautevičės, LTOU Komercijos departamento direktorės, įgyvendinant Vilniaus oro uosto plėtrą, dedamos visos pastangos prikviesti patikimų, gerai žinomų tarptautinių partnerių, todėl džiugina, kad skelbiami viešieji patalpų nuomos konkursai sulaukia susidomėjimo ir didžiųjų globalių viešojo maitinimo operatorių gretose.

„Pasirašėme sutartį su vienu iš srities lyderių – pritraukėme investicijų, žinių ir patirties, kuri ypač pravers šiuo aktyviu plėtros laikotarpiu įgyvendinant tikslą Vilniuje dvigubai išauginti keleivių srautą ir užtikrinti aukštesnio lygio kelionių patirtį“, – sako G. Norvilaitė-Tautevičė.

„Select Service Partner Lithuania“ Lietuvoje dirbs su prekių ženklais „Factory Bar & Kitchen“, „Burger King“, „Ritazza“, „Upper Crust“, „Soul + Grain“ ir „Vilnius Bar & Bistro – Le Grand Comptoir“.

Iš viso bendras maitinimo įstaigų plotas, kuriame naujoji oro uosto partnerė keleiviams siūlys maisto ir gėrimų įvairovę, sudarys 1.200 kv. m. 

G. Norvilaitės-Tautevičės teigimu, konkurso sąlygose buvo apibrėžti aukštus standartus atitinkantys reikalavimai, susiję tiek su maisto kokybe ir įvairove, tiek su interjero dizaino ir technologijų sprendimais.

„Apie šį projektą su komanda Vilniuje svarstėme ir diskutavome ne vienus metus. Labai malonu, kad dabar galime prisidėti prie oro uosto ateities vizijos įgyvendinimo“, – teigia Elena Heiska, „Select Service Partner“ vykdomoji direktorė Suomijoje.

Lengva nebus

Gediminas Balnis, Lietuvos viešbučių ir restoranų asociacijos viceprezidentas, „Amber Food“ grupės, turinčios kavinių oro uoste, vadovas, neabejoja, kad prisijungus dar vienam operatoriui oro uoste konkurencija paaštrės, visiems teks dalintis persiskirsčiusį srautą.

„O tų lankytojų kol kas nėra labai daug, tarp skrydžių būna ir kelių valandų tarpų, neturime tranzitinio srauto, tad kartais tenka, tarkime, ir trims valandoms uždaryti kavines. Čia ne Helsinkis ir ne Londonas, mūsų oro uostas – specifinė vieta“, – pasakoja G. Balnis.

Prisijungus naujam operatoriui, automatiškai mažiau klientų liks ir jau veikiančioms kavinėms, neabejoja jis.

Gediminas Balnis, „Amber Food“ valdybos pirmininkas. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Gediminas Balnis, „Amber Food“ valdybos pirmininkas. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

G. Balnis numano, kad naujojo žaidėjo lauks nemažai iššūkių. Pavyzdžiui, jie turi savo kavos prekių ženklą, bet Lietuvoje ir konkrečiai oro uoste yra itin mėgstamas „Coffeine“, tad įdomu, ar naujam žaidėjui pavyks sudominti keliautojus.

Kitas rimtas iššūkis, kurį bendrovei teks spręsti, susijęs su darbo jėga. Vietos įmonės turi pranašumą, kad gali darbuotojus kilnoti iš vieno restorano į kitą, o veikiant vien oro uoste reikš, kad visi darbuotojai turės dirbti tik šioje vietoje.

„Vadinasi, kol jie susitvarkys visus dokumentus, gaus leidimus, negalės dirbti kur nors kitur. Dar prisiminkime žmonių kaitą, tai, kad nebus galima įdarbinti specialistų iš trečiųjų šalių. Jei dabar man reikėtų atidaryti kavinę, tarkime, Rygos oro uoste, vien dėl darbuotojų tai būtų labai sudėtinga“, – sako G. Balnis.

Jo duomenimis, prekių apyvarta Europos sostinių oro uostuose yra keliskart didesnė nei Vilniuje, be to, mūsų oro uoste keliautojai praleidžia santykinai nedaug laiko.

Saulius Žilėnas, „Reitan Convenience Lithuania“ direktorius. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Saulius Žilėnas, „Reitan Convenience Lithuania“ direktorius. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Sauliaus Žilėno, Vilniaus oro uoste „Caffeine“ kavines valdančios bendrovės „Reitan Convenience Lithuania“ vadovo, nuomone, naujų konkurentų atėjimas į oro uosto maitinimo sektorių yra sveikintinas žingsnis, kuris ne tik skatina sveiką konkurenciją, bet ir atveria daugiau galimybių keliautojams mėgautis aukštesne paslaugų kokybe. 

„Mes nuoširdžiai džiaugiamės, kad mūsų partneris Vilniaus oro uostas, tampa vis labiau tarptautiniu ir įgauna vis didesnį patrauklumą pasaulinėje rinkoje. Sveikiname konkurentus prisijungus prie šio svarbaus sektoriaus – galiausiai laimi visi: Lietuvos vartotojai, keliautojai, turintys platesnį pasirinkimą, ir Lietuvos įvaizdis, tampantis dar stipresniu tarptautinėje arenoje“, – dėsto vadovas.

Ateities planai

Pradėjus veikti naujajam 14.400 kv. m išvykimo terminalui, bendras Vilniaus oro uosto keleivių terminalų plotas išaugs trečdaliu, o keleivių pralaidumas dvigubai – nuo 1.200 iki 2.400 keleivių per valandą.

Be to, Lietuvos oro uostų planuose yra numatyta nuo 2025 m. vidurio pradėti senųjų terminalų pertvarkos projektą, kad būtų sukurta daugiau erdvės komercinėms paslaugoms ir keleiviams būtų suteikiama daugiau patogumo. Projektą planuojama baigti iki 2026 m. pabaigos. Lygiagrečiai tikimasi startuoti ir su naujojo atvykimo terminalo statybos darbais. 

„Select Service Partner“ yra maitinimo paslaugų kelionių vietose – daugiausia oro uostuose ir traukinių stotyse – operatorė, gerai žinoma visame pasaulyje. Bendrovė valdo daugiau negu 600 vietų, veikiančių 37 valstybėse, dirba apie 43.000 žmonių. Operatorė valdo savo pačios įkurtus prekių ženklus, tokius kaip „Urban Crave“, taip pat veikia pagal franšizės sutartis atstovaudama „Burger King“, „Starbucks“ ir kitiems žinomiems prekių ženklams.

„Select Service Partner“ viešai skelbiamos ataskaitos duomenimis, 2023 m. bendrovės pajamos sudarė 3,45 mlrd. Eur ir buvo 50% didesnės nei 2022 m., kai jos siekė 2,29 mlrd. Eur.

52795
130817
52791