2023-11-13 11:36

VVTAT skyrė baudas „Kesko Senukai Digital“ ir „Topo grupei“

Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) už netinkamą informacijos vartotojams pateikimą apie prekes ir kainas skyrė baudą UAB „Kesko Senukai Digital“. Taip pat VVTAT įvertino vartotojų nusiskundimus dėl UAB „Topo grupė“ neteikiamų atsakymų į vartotojų pretenzijas. Prekybininkė taip pat sulaukė baudos.

Atsižvelgusi į gautus vartotojų skundus, VVTAT praneša atlikusi tyrimą dėl UAB „Kesko Senukai Digital“ elektroninėse parduotuvėse senukai.lt ir 1a.lt teikiamos informacijos apie prekių kainos sumažinimą bei informacijos pateikimą apie parduodamas prekes valstybine kalba.

„Kesko Senukai Digital“ parduodamų atsitiktine tvarka pasirinktų prekių kainų stebėseną VVTAT atliko šių metų liepos mėnesį. Stebėsenai buvo naudojami informacinių technologijų įrankiai. Tyrimo metu nustatyti pažeidimai, susiję su pardavėjo pareiga suteikti pirkėjui informaciją apie kainų sumažinimą, nurodant ir ankstesnę mažiausią kainą, taikytą per 30 dienų laikotarpį. Taip pat šioje byloje VVTAT vertino ir tai, kaip bendrovė laikosi reikalavimo suteikti vartotojui informaciją apie prekę valstybine kalba, akcentuoja Tarnyba.

Atsižvelgdama į tyrimo metu nustatytus pažeidimus, VVTAT už „Kesko Senukai Digital“ skyrė 2.200 Eur baudą.  

Dėl UAB „Topo grupė“ VVTAT pradėjo tyrimą gavusi vartotojų nusiskundimus dėl bendrovės neteikiamų atsakymų į pateiktas pretenzijas. 

VVTAT pažymi, kad ne kartą priminė bendrovei teisės aktuose įtvirtintas nuostatas, susijusias su atsakymų į vartotojų rašytines pretenzijas teikimu, buvo nustatyta, kad „Topo grupė“ pažeidė Vartotojų teisių apsaugos įstatymo 21 straipsnio 2 ir 3 dalyse nurodytus reikalavimus. Už nustatytus pažeidimus VVTAT bendrovei „Topo grupė“ skyrė 700 Eur baudą.

VVTAT primena, jog pardavėjas ar paslaugų teikėjas privalo neatlygintinai išnagrinėti vartotojo kreipimąsi ir, kai nesutinka su vartotojo reikalavimais, privalo ne vėliau kaip per 14 d. nuo vartotojo kreipimosi gavimo dienos, pateikti vartotojui išsamų motyvuotą rašytinį atsakymą. Kai pardavėjas ar paslaugų teikėjas netenkina vartotojo reikalavimų arba juos tenkina iš dalies, atsakyme turi būti pateikta informacija apie vartojimo ginčų neteisminio sprendimo subjektą, kompetentingą spręsti vartojimo ginčą.

Šiuos VVTAT nutarimus per vieną mėnesį bendrovės gali apskųsti teismui.

52795
130817
52791