2023-02-09 06:45

Mažmeninės prekybos struktūra: TOP 5 tinklai plečiasi, bet stiebiasi ir smulkieji

VŽ koliažas.
VŽ koliažas.
Augantis gyventojų skaičius, besiplečiantys mikrorajonai ir stiprėjanti provincija skatina maisto prekių parduotuvių plėtrą. Nestabdant investicijų į naujas parduotuves didiesiems, vietos lieka ir smulkiajam verslui.

Valstybės duomenų agentūros duomenimis, 2021 m. penkių didžiausių prekybos tinklų, – „Maxima LT“, „Iki“, „Lidl Lietuvos“, „Norfos mažmenos“, „Rimi Lietuvos“ – prekybos plotas sudarė 909.600 kv. m ir, palyginti su mažmeninės prekybos įmonių, prekiaujančių maistu, plotu, sudarė 64,7%. 

Tendencija aiški – jie auga, nes 2020 m. didiesiems teko 871.600 kv. m ploto – 4,4% mažiau, tačiau matyti, kad bendra proporcija dabar pasislinko smulkiųjų naudai ir sudarė 65,4%. Naujesni 2022 m. ploto duomenys bus surinkti ir apdoroti šių metų pabaigoje. 

52795
130817
52791