Dar viena absurdo istorija – NTAKD akiratyje „Heroes“ alus
Pasak Lauryno Lisausko, „Genys Brewing Co.“ vadovo, pajamos, kurias gavo už šį alų, bus skirtos Ukrainai remti.
„Taip, pajamos, o ne pelno dalis ar pelnas. Žinoma, mokesčiai (akcizas, PVM) liks Lietuvai, o visa kita – Ukrainai remti. Mano galva, labai svarbu, kad visi padėtume agresoriaus užpultai šaliai taip, kaip galime, ir tomis formomis, kurios mums prieinamos. Mažoms įmonėms, kokia yra ir „Genys Brewing Co.“, postpandeminis laikotarpis nėra pats geriausias, tačiau, įkvėpti pasaulinės #BrewForUkraine iniciatyvos, nedvejodami suskubome išleisti šį alų ir taip padėti herojams, kovojantiems už visų mūsų laisvę“, – kalba L. Lisauskas.
Pasak jo, 6.000 vnt. buvo išpirkti per keletą savaičių ir netrukus pinigai pasieks ukrainiečius.
„Suma bus tikslinama, bet, pirminiu vertinimu, surinkome apie 8.000 Eur paramos. Žinau, kad suma nėra didelė, bet sudėjus šio projekto labdaringą dalį ir renginio, kuris prieš porą savaičių vyko mūsų bare „Genys Taproom“ Kaune, apyvartą, būsime parėmę organizacijas suma, kuri artima mūsų įmonės praėjusių metų pelnui“, – skaičiuoja L. Lisauskas.
Kalbėdamas apie NTAKD pradėtą tyrimą, jis svarsto, kad turbūt atsiras sakančių, kad departamentas tiesiog dirba savo darbą.
„Ir iš dalies turėsiu su jais sutikti. O atsakymas į klausimą, ką daryti, kad tokių situacijų ateityje neturėtumėme ar turėtumėme kuo mažiau, yra paprastas: būtina keisti Alkoholio kontrolės įstatymą. Dabartinė jo redakcija, per naktį surašyta Aurelijaus Verygos ir Agnės Širinskienės, yra absoliučiai radikali, neapibrėžta, suteikianti valdininkams galimybę veltis į visokio plauko interpretacijas. Apie puslapių plėšymus iš žurnalų turbūt dar atsimenate“, – retoriškai klausia L. Lisauskas.
Dar viena absurdo istorija, teigia jis, kai NTAKD, jiems pagaminus alų iš lietuviškų apynių, užaugintų Vytauto Didžiojo universiteto botanikos sode, teigė, kad universiteto pavadinimas etiketėje būtų traktuojamas kaip reklama.
„Ką daryti? Kuo skubiau keisti įstatymą. Gaila, bet paskutiniai bandymai Seime buvo nepavykę. Kita vertus, net jei siūlomos pataisos būtų buvę patvirtintos, tai, greičiausiai, neapsaugotų nuo kuriozų, įvykusių šiandien. Manau, kad parengtas įstatymo projektas yra per silpnas ir labai jau kompromisinis“, – nuomone dalinasi L. Lisauskas.
Į pradėtą tyrimą sureagavo ir Aušrinė Armonaitė, ekonomikos ir inovacijų ministrė.
„Buvo „Riešutų sviestas“, po to „Daktaras desertas“. Dabar atėjo Ukrainą remiančio alkoholio eilė. Gaila valstybės tarnautojų, kad jie yra priversti ravėti šieną ir vykdyti tokius tyrimus. Gaila ir gamintojų, kurie dėl savo pilietinės pozicijos ir tokiu būdu išreikštos paramos Ukrainai gali būti nubausti“, – „Facebook“ rašo A. Armonaitė.
Pasak jos, tyrime aiškinamasi, ar taip pavadinus gėrimus, o taip pat juos pardavus aukojant Ukrainos kariuomenei bei nuo karo nukentėjusiems žmonėms, neskatinamas alkoholio vartojimas, ar pateikta informacija yra objektyvi, žadina „atitinkamas visuomenės nuotaikas“.
„Prieš kelis mėnesius Seime siekėme pakeisti valstiečių laikais sugriežtintą įstatymą, tame tarpe peržiūrint ir draudžiamos reklamos reguliavimą, kad tokių beprasmių suvaržymų nebūtų. Deja, bet daugumai Seimo labiau patiko draudimo politika, todėl visos įstatymo švelninimo iniciatyvos Seime buvo atmestos. Mūsų ministerijos nuomone, tai neproporcingas ir neadekvatus reguliavimas. Sveikas protas vis tik turi nugalėti“, – komentuoja situaciją A. Armonaitė.