„Rimi“ Latvijoje paleidžia elektroninę prekybą, netrukus – ir Lietuvoje

Publikuota: 2019-09-10
Edgaras Sesemannas, „Rimi Baltic“ generalinis direktorius. Rūtos Vizbarienės (VŽ) nuotr.
Edgaras Sesemannas, „Rimi Baltic“ generalinis direktorius. Rūtos Vizbarienės (VŽ) nuotr.

Švedijos „ICA Gruppen“ priklausanti mažmeninės prekybos bendrovė „Rimi Baltic“, iki šiol greito apyvartumo prekių rinkoje dalyvavusi su savo fizinių parduotuvių tinklu, visose trijose Baltijos šalyse pristato naują prekybos kanalą ir pradeda veikti elektroninės prekybos segmente.   

Pirmoji elektroninė parduotuvė atidaroma Latvijoje šį spalį, o 2020 m. pirmą ketvirtį užsisakyti „Rimi“ prekių internetu siūlys Lietuvoje, taip pat ir Estijoje.

Edgaras Sesemannas, „Rimi Baltic“ generalinis direktorius, Rygoje vykstančioje spaudos konferencijoje sako, kad dabar yra pats tinkamiausias metas pasiūlyti klientams galimybę apsipirkti internetu.

„Rinka auga, klientams patinka pirkti internetu, o tai reiškia, kad mes galime sėkmingai pasiūlyti savo sprendimus vartotojams. Pradedame nuo Latvijos, kuri yra mūsų didžiausia rinka Baltijos šalyse. Regime potencialo visose trijose Baltijos šalyse“, – sako E. Sesemannas.

Anot jo, žvelgiant į kitų didelių, išsivysčiusių rinkų, tokių kaip Didžiosios Britanijos, patirtį bakalėjos e. komercijoje, matyti, kad internetu nuperkama apie 10% visų maisto prekių. Estijoje šis segmentas tesudaro 1%, o Lietuvoje ir Latvijoje – vos pusę procento visos mažmeninės prekybos maisto prekėmis prekėmis apyvartos.

E. Sesemannas teigia, kad šiuo metu vykstantys e. komercijos platformos bandymo darbai tęsis iki spalio. Pirmiausia suruoštas užsisakytas prekes bus galima pasiimti dvejose parduotuvėse Rygoje įrengtose specialiose e. komercijos klientų aptarnavimo vietose. Tai tokios parduotuvės, kuriose pirkėjų srautai didžiausi. Vėliau paslauga bus plečiama į regionus. Vėlesniame plėtros etape internetu užsakytas prekes „Rimi“ pristatys klientams į namus.

Lietuvoje – 2020 m. pirmą ketvirtį

Giedrius Bandzevičius, „Rimi Lietuvos“ direktorius, taip pat dalyvaujantis spaudos konferencijoje Rygoje, pažymi, kad „Rimi“, kaip ir kiti prekybininkai, patyrė nemažai sunkumų, kuriuos sukėlė nauji rinkos dalyviai.

nuotrauka::1right

„Tačiau mes turime galingą verslo modelį, gerus santykius su tiekėjais ir lojalius klientus. Tai leidžia mums sėkmingai ir greitai plėstis bei pristatyti naujus pardavimų kanalus, tokius kaip e. prekyba. Išbandysime naujus sprendimus lygiai taip, kaip kolegos juos bandė Latvijoje - pirmiausia internetu pirkti pasiūlysime Vilniuje, o vėliau išplėsime paslaugą visoje šalyje“, – sako G. Bandzevičius.

Jo teigimu, apsipirkti internetu klientams planuojama pasiūlyti 2020 m. pirmą ketvirtį.

Valdis Turlaisas, „Rimi Latvia“ direktorius, sako, kad žmonės yra vis labiau užsiėmę, todėl ieško įvairesnių apsipirkimo galimybių.

Gustavas Fernstromas, „Rimi Baltic“ rinkodaros ir verslo plėtros vadovas, sako, kad vartotojai turės galimybę sudaryti bendrą pirkinių sąrašą keliese. Naujos technologijos sukuria kitokią terpę prekybininkams konkuruoti, teigia jis.

Spaudos konferencijoje „Rimi“ vadovai kalba ir apie naują augimo strategiją, kurios esminės nuostatos yra procesų skaitmeninimas, sveikos gyvensenos propagavimas ir aplinkosauga.

nuotrauka::2left

Siekdama paskatinti klientus gyventi sveikiau, prekybininkė toliau plėtoja prekių liniją „Rinkis sveikiau“. Be to, „Rimi“ turi naują šūkį. Iki šiol buvusį „Tai, ko nori tu“ keičia „Kiekvieną dieną geriau“ (angl. „Every Day a Little Better“).

Pardavimai auga

VŽ rašė, kad „Rimi“ pardavimai antrąjį ketvirtį ūgtelėjo 4,9%, o bendras rinkos augimas siekė 9,8%, teigiama Švedijos „ICA Gruppen“ ataskaitoje investuotojams. Čia

pat nurodoma, kad maisto prekių kainų infliacija Lietuvoje lyginamuoju laikotarpiu siekė 3% (Latvijoje šis skaičius sudarė 4,2%, o Estijoje siekė 2,8%). Šiuo metu Lietuvoje „Rimi“ turi 58 parduotuves. Tinklas vykdo intensyvią plėtrą, kurios metu planuojama iki 2023 m. pabaigos padvigubinti „Rimi“ parduotuvių skaičių iki 100 parduotuvių visoje Lietuvoje. 

G. Fernstromas, „Rimi Baltic“ rinkodaros ir verslo plėtros vadovas, atsakingas už e. komercijos plėtrą Baltijos šalyse, interviu VŽ pasakojo apie pagrindinės įmonės „ICA Gruppen“, kuri Švedijoje turi populiariausią e. parduotuvę, patirtį, šiuo metu kuriamą daugiakanalės prekybos koncepciją ir siekį savo klientams iki 2020 m. pateikti didžiąją dalį „Rimi“ asortimento internete.

nuotrauka::3right

Taip pat VŽ rašė, kad pastaraisiais metais „Rimi Baltic“ sunkiai dirbo ir pasiruošė išaugsiančiai konkurencijai Latvijoje, duodamas interviu Švedijos leidiniui „Fri Kopenskap“ sako Peras Strombergas, prekybos tinklą valdančios Švedijos bendrovės „ICA Gruppen“ vadovas.

„Išmokome pamokas Lietuvoje ir sunkiai dirbome, kad pasirengtume pokyčiams Estijoje, o ypač Latvijoje“, – leidiniui „Fri Kopenskap“ sako P. Strombergas.

Viena iš pamokų buvo ta, kad atėjus „Lidl“, savo pozicijų nepraranda pagrindiniai dalyviai, ypač „premium“ segmente, o žemesnės vertės pasiūlymai pradedami vertinti kitaip.

Tai viena priežasčių, kodėl „Rimi“ nusprendė atsisakyti žemų kainų prekių ženklų „Supernetto“ Latvijoje ir „Saastumarket“ Estijoje. Iš viso šis sprendimas palies 30–50 parduotuvių.

„Visada sudėtinga pakeisti žemų kainų koncepciją į aukštesnę, nes keičiasi ir klientai, tačiau su „Rimi“ prekės ženklu toms parduotuvėms pavyks daug geriau“, – įsitikinęs P. Strombergas.

Vokietijos mažmeninės prekybos tinklui „Lidl“ pradėjus veiklą Lietuvoje, vieno didžiausių tinklų „Rimi“ rinkos dalis sumažėjo. Lyginant tinklus pagal 2018 m. pardavimo pajamas, matyti, kad „Lidl“ turi 8,1% rinkos, o „Rimi“ – 7,2%. Greito apyvartumo prekių rinkoje lyderė išlieka „Maxima“ su 36,1% rinkos. Švedijos žiniasklaida pabrėžia, kad atėjus „Lidl“, Lietuvoje „Rimi“ prarado rinkos dalį.

[infogram id="9aa95a07-02a1-4e64-9246-f0a9b905801d" prefix="3Qi" format="interactive" title="Prekyba: Didžiųjų mažmeninės prekybos maisto produktais tinklų pajamos ir pelnas 2018 m."]

FOTOGALERIJA „Rimi“ šiandien Rygoje paskelbė, pradedanti e. prekybą. (24 nuotr.)

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
„Volkswagen“ atstovai: 2021 m. 40% pardavimų Lietuvoje sudarys elektromobiliai

„Audi“ ir „Volkswagen“ praneša apie prekybos rekordą Baltijos šalyse: Lietuva išlieka didžiausia rinka,...

Automobiliai
07:35
Didmeninė prekyba sutelkta nepajudinamų milžinų rankose Premium

Maisto produktų, gėrimų ir tabako nespecializuotos didmeninės prekybos sektoriuje penkios įmonės, kurių...

Prekyba
05:45
Autorių teisių gynėjai reikalauja stabdyti „Payseros“ paslaugų teikimą „Filmai.in“ 4

Autorių teisių gynimo asociacijos kreipėsi į Lietuvos banko priežiūros tarnybą, LRTK ir Kultūros ministeriją...

Rinkodara
2020.01.21
„General Financing“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Finansines paslaugas teikianti bendrovė „General Financing“ pasirinko naujus partnerius savo komunikacijai –...

Rinkodara
2020.01.21
Gėrimų gamintojai nuogąstauja dėl didėjančio šešėlio 

Mažas stipriųjų alkoholinių gėrimų realizacijos augimas ir padidėjusios pajamos rodo, jog Lietuvos gyventojai...

Prekyba
2020.01.21
Teisme sprendžia ginčą dėl „Arimex“ prekių ženklo „Studentų maistas“ Premium 2

Riešutais ir džiovintais vaisiais prekiaujanti UAB „Arimex“ kreipėsi į Vilniaus apygardos teismą dėl...

Rinkodara
2020.01.21
Efektyvų rinkodaros būdą išnaudoja dar ne visi – paprasčiausiai drovisi Premium

Kuo dažniau įmonės vadovas cituojamas spaudoje ar dalyvauja renginiuose, tuo daugiau vartotojų sužino apie...

Gazelė
2020.01.20
Teismas mėnesiui nušalino Panevėžio merą R. Račkauską nuo pareigų

Panevėžio apylinkės teismas pirmadienį mėnesiui nuo pareigų nušalino Panevėžio miesto merą Rytį Račkauską,...

Rinkodara
2020.01.20
Lietuvos paštas pasirinko naujus socialinės žiniasklaidos partnerius

Lietuvos paštas pasirinko naujus socialinės medijos komunikacijos partnerius – sutartis pasirašyta su...

Rinkodara
2020.01.20
„Koops“ konsolidavo tinklo administravimą ir didmeninę veiklą  Premium

Nusprendus didmeninę, prekybinę ir logistinę veiklą sutelkti vienoje įmonėje nuo šių metų pradžios...

Prekyba
2020.01.20
Vis daugiau prekių ženklų palieka „Amazon“, bet ši strategija rizikinga  Premium

Švedijos baldų gamybos ir prekybos milžinei IKEA pasitraukus iš „Amazon“ platformos svarstoma, kuris prekės...

Prekyba
2020.01.19
IKEA valdytoja dividendams skirs 7 mln. Eur

Prekybos centrą IKEA Vilniuje valdančios bendrovės „Felit“ pajamos praėjusiais finansiniais metais išaugo...

Prekyba
2020.01.19
Vilnius reklamai užsienyje išleis beveik 100.000 eurų

Vilnius naujai reklamos kampanijai Jungtinėje Karalystėje ir Vokietijoje skirs beveik 97.000 eurų (su PVM).

Paslaugos
2020.01.18
„Lidl“ atidarė parduotuvę Trakų Vokėje 

Plėtrą Lietuvoje tęsiantis prekybos tinklas „Lidl“ metus pradėjo atidarydamas naują parduotuvę.

Prekyba
2020.01.18
Išdalinti Lietuvos komunikacijos projektų apdovanojimai „PR Lapės“

Komunikacijos projektų apdovanojimuose „PR Lapės“ buvo įteiktos septynios nominacijos, o nugalėtojų gretose –...

Rinkodara
2020.01.18
Maitinimo paslaugų bendrovė „Pontem“ keičia pavadinimą Premium 2

UAB „Pontem“ valdybos sprendimu nuo 2020 m. sausio 29 d. keičia bendrovės pavadinimą į UAB „Handelshus“.

Prekyba
2020.01.17
Kinija nepateisina Lietuvos eksportuotojų lūkesčių

Lietuvos įmonės kasmet sulaukia naujų leidimų eksportuoti produkciją į trečiąsias šalis, o pernai plačiau...

Pramonė
2020.01.17
Importo ir eksporto kainų statistika: išsiskiria gamtiniai ištekliai 

Per metus (2019 m. lapkritį, palyginti su 2018 m. lapkričiu) eksportuotų prekių kainos sumažėjo 1,4%,...

Prekyba
2020.01.17
Pokyčiai pramonės ir prekybos įmonėse augina logistų sandėlius  Premium

2017 m. į naujas patalpas įsikėlusi UAB „Rhenus Logistics“ dar 50% didina sandėliavimo plotą – tai lemia tiek...

Estijos „UP Invest“ leista įsigyti „Baltic Ticket“

Konkurencijos taryba leido Estijos įmonei „UP Invest“ įsigyti 100% Estijos bilietų platinimo bendrovės...

Prekyba
2020.01.16

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau