„Rimi“ Latvijoje paleidžia elektroninę prekybą, netrukus – ir Lietuvoje

Publikuota: 2019-09-10
Edgaras Sesemannas, „Rimi Baltic“ generalinis direktorius. Rūtos Vizbarienės (VŽ) nuotr.
Edgaras Sesemannas, „Rimi Baltic“ generalinis direktorius. Rūtos Vizbarienės (VŽ) nuotr.

Švedijos „ICA Gruppen“ priklausanti mažmeninės prekybos bendrovė „Rimi Baltic“, iki šiol greito apyvartumo prekių rinkoje dalyvavusi su savo fizinių parduotuvių tinklu, visose trijose Baltijos šalyse pristato naują prekybos kanalą ir pradeda veikti elektroninės prekybos segmente.   

Pirmoji elektroninė parduotuvė atidaroma Latvijoje šį spalį, o 2020 m. pirmą ketvirtį užsisakyti „Rimi“ prekių internetu siūlys Lietuvoje, taip pat ir Estijoje.

Edgaras Sesemannas, „Rimi Baltic“ generalinis direktorius, Rygoje vykstančioje spaudos konferencijoje sako, kad dabar yra pats tinkamiausias metas pasiūlyti klientams galimybę apsipirkti internetu.

„Rinka auga, klientams patinka pirkti internetu, o tai reiškia, kad mes galime sėkmingai pasiūlyti savo sprendimus vartotojams. Pradedame nuo Latvijos, kuri yra mūsų didžiausia rinka Baltijos šalyse. Regime potencialo visose trijose Baltijos šalyse“, – sako E. Sesemannas.

Anot jo, žvelgiant į kitų didelių, išsivysčiusių rinkų, tokių kaip Didžiosios Britanijos, patirtį bakalėjos e. komercijoje, matyti, kad internetu nuperkama apie 10% visų maisto prekių. Estijoje šis segmentas tesudaro 1%, o Lietuvoje ir Latvijoje – vos pusę procento visos mažmeninės prekybos maisto prekėmis prekėmis apyvartos.

E. Sesemannas teigia, kad šiuo metu vykstantys e. komercijos platformos bandymo darbai tęsis iki spalio. Pirmiausia suruoštas užsisakytas prekes bus galima pasiimti dvejose parduotuvėse Rygoje įrengtose specialiose e. komercijos klientų aptarnavimo vietose. Tai tokios parduotuvės, kuriose pirkėjų srautai didžiausi. Vėliau paslauga bus plečiama į regionus. Vėlesniame plėtros etape internetu užsakytas prekes „Rimi“ pristatys klientams į namus.

Lietuvoje – 2020 m. pirmą ketvirtį

Giedrius Bandzevičius, „Rimi Lietuvos“ direktorius, taip pat dalyvaujantis spaudos konferencijoje Rygoje, pažymi, kad „Rimi“, kaip ir kiti prekybininkai, patyrė nemažai sunkumų, kuriuos sukėlė nauji rinkos dalyviai.

nuotrauka::1right

„Tačiau mes turime galingą verslo modelį, gerus santykius su tiekėjais ir lojalius klientus. Tai leidžia mums sėkmingai ir greitai plėstis bei pristatyti naujus pardavimų kanalus, tokius kaip e. prekyba. Išbandysime naujus sprendimus lygiai taip, kaip kolegos juos bandė Latvijoje - pirmiausia internetu pirkti pasiūlysime Vilniuje, o vėliau išplėsime paslaugą visoje šalyje“, – sako G. Bandzevičius.

Jo teigimu, apsipirkti internetu klientams planuojama pasiūlyti 2020 m. pirmą ketvirtį.

Valdis Turlaisas, „Rimi Latvia“ direktorius, sako, kad žmonės yra vis labiau užsiėmę, todėl ieško įvairesnių apsipirkimo galimybių.

Gustavas Fernstromas, „Rimi Baltic“ rinkodaros ir verslo plėtros vadovas, sako, kad vartotojai turės galimybę sudaryti bendrą pirkinių sąrašą keliese. Naujos technologijos sukuria kitokią terpę prekybininkams konkuruoti, teigia jis.

Spaudos konferencijoje „Rimi“ vadovai kalba ir apie naują augimo strategiją, kurios esminės nuostatos yra procesų skaitmeninimas, sveikos gyvensenos propagavimas ir aplinkosauga.

nuotrauka::2left

Siekdama paskatinti klientus gyventi sveikiau, prekybininkė toliau plėtoja prekių liniją „Rinkis sveikiau“. Be to, „Rimi“ turi naują šūkį. Iki šiol buvusį „Tai, ko nori tu“ keičia „Kiekvieną dieną geriau“ (angl. „Every Day a Little Better“).

Pardavimai auga

VŽ rašė, kad „Rimi“ pardavimai antrąjį ketvirtį ūgtelėjo 4,9%, o bendras rinkos augimas siekė 9,8%, teigiama Švedijos „ICA Gruppen“ ataskaitoje investuotojams. Čia

pat nurodoma, kad maisto prekių kainų infliacija Lietuvoje lyginamuoju laikotarpiu siekė 3% (Latvijoje šis skaičius sudarė 4,2%, o Estijoje siekė 2,8%). Šiuo metu Lietuvoje „Rimi“ turi 58 parduotuves. Tinklas vykdo intensyvią plėtrą, kurios metu planuojama iki 2023 m. pabaigos padvigubinti „Rimi“ parduotuvių skaičių iki 100 parduotuvių visoje Lietuvoje. 

G. Fernstromas, „Rimi Baltic“ rinkodaros ir verslo plėtros vadovas, atsakingas už e. komercijos plėtrą Baltijos šalyse, interviu VŽ pasakojo apie pagrindinės įmonės „ICA Gruppen“, kuri Švedijoje turi populiariausią e. parduotuvę, patirtį, šiuo metu kuriamą daugiakanalės prekybos koncepciją ir siekį savo klientams iki 2020 m. pateikti didžiąją dalį „Rimi“ asortimento internete.

nuotrauka::3right

Taip pat VŽ rašė, kad pastaraisiais metais „Rimi Baltic“ sunkiai dirbo ir pasiruošė išaugsiančiai konkurencijai Latvijoje, duodamas interviu Švedijos leidiniui „Fri Kopenskap“ sako Peras Strombergas, prekybos tinklą valdančios Švedijos bendrovės „ICA Gruppen“ vadovas.

„Išmokome pamokas Lietuvoje ir sunkiai dirbome, kad pasirengtume pokyčiams Estijoje, o ypač Latvijoje“, – leidiniui „Fri Kopenskap“ sako P. Strombergas.

Viena iš pamokų buvo ta, kad atėjus „Lidl“, savo pozicijų nepraranda pagrindiniai dalyviai, ypač „premium“ segmente, o žemesnės vertės pasiūlymai pradedami vertinti kitaip.

Tai viena priežasčių, kodėl „Rimi“ nusprendė atsisakyti žemų kainų prekių ženklų „Supernetto“ Latvijoje ir „Saastumarket“ Estijoje. Iš viso šis sprendimas palies 30–50 parduotuvių.

„Visada sudėtinga pakeisti žemų kainų koncepciją į aukštesnę, nes keičiasi ir klientai, tačiau su „Rimi“ prekės ženklu toms parduotuvėms pavyks daug geriau“, – įsitikinęs P. Strombergas.

Vokietijos mažmeninės prekybos tinklui „Lidl“ pradėjus veiklą Lietuvoje, vieno didžiausių tinklų „Rimi“ rinkos dalis sumažėjo. Lyginant tinklus pagal 2018 m. pardavimo pajamas, matyti, kad „Lidl“ turi 8,1% rinkos, o „Rimi“ – 7,2%. Greito apyvartumo prekių rinkoje lyderė išlieka „Maxima“ su 36,1% rinkos. Švedijos žiniasklaida pabrėžia, kad atėjus „Lidl“, Lietuvoje „Rimi“ prarado rinkos dalį.

[infogram id="9aa95a07-02a1-4e64-9246-f0a9b905801d" prefix="3Qi" format="interactive" title="Prekyba: Didžiųjų mažmeninės prekybos maisto produktais tinklų pajamos ir pelnas 2018 m."]

FOTOGALERIJA „Rimi“ šiandien Rygoje paskelbė, pradedanti e. prekybą. (24 nuotr.)

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Prekybos mokestis – sprangus kąsnis, kurį greičiausiai teks nuryti Premium

Prekybos sektorius visuomet buvo vienas konkurencingiausių Lietuvoje, o pastaruoju metu iššūkių kreivės kils...

Prekyba
05:45
Savininkus pakeitęs „Autokurtas“ svarbiausiais klientais mato ne vežėjus Premium

Akcininkus pakeitusi vieną didžiausių šalyje sunkiojo transporto remonto tinklų valdanti bendrovė...

„Nestle Baltics“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Tarptautinės maisto korporacijos „Nestle“ valdoma prekybos bendrovė UAB „Nestle Baltics“ ryšių su visuomene...

Rinkodara
2019.11.13
J. Gylys: prekybos tinklai kol kas nepanaudoja daugiakanalės prekybos pranašumų

Jurgis Gylys, elektroninio verslo ir programavimo paslaugų NFQ įmonių grupės verslo skaitmenizavimo vadovas,...

Prekyba
2019.11.13
„Komunikacijos amatininkai“ keičia pavadinimą

Skaitmeninės komunikacijos agentūra „Komunikacijos amatininkai“ keičia pavadinimą ir nuo šio vadinsis...

Rinkodara
2019.11.13
„Starbucks“ į Baltijos šalis galėtų atvesti „Tallink“, teigia analitikai

Estijos keltų operatorė „Tallink Grupp“, į Baltijos šalis atvedanti greitojo maisto restoranų tinklą „Burger...

Rinkos
2019.11.13
Žalia šviesa „Telia“ pirkiniui – „Bonnier Broadcasting“

Europos Komisija patvirtino telekomunikacijų grupės „Telia Company“ sandorį, kuriuo ji iš Švedijos...

Rinkodara
2019.11.12
„Rubiko kubo“ prekės ženklo valdytojai patyrė dar vieną pralaimėjimą Premium

Europos Sąjungos (ES) Bendrasis Teismas priėmė dar vieną nepalankų sprendimą gerai žinomo žaislo Rubiko kubo...

Rinkodara
2019.11.12
Apdovanojimas „Vilnius – Europos G taškas“ kampanijai vėl patraukė pasaulio dėmesį 2

Žinia, kad Vilniaus reklama „Vilnius – Europos G taškas“ buvo įvertinta auksu tarptautiniuose turizmo...

Rinkodara
2019.11.12
„Akropolis“ prie Vingio parko gali tapti didžiausiu PC Baltijos šalyse 15

VP grupei priklausanti UAB „Akropolis Group“ Vilniuje, buvusios „Velgos“ teritorijoje, šalia Vingio parko,...

Statyba ir NT
2019.11.12
Vienišių diena ankstina šventinių siuntų antplūdį  Premium

Intensyviausia prekyba pasižymintis prieškalėdinis laikotarpis tendencingai ilgėja – siuntų ir logistikos...

Registruoja A. Unikausko vardo kliniką, bet planų neatskleidžia 1

Valstybiniame patentų biure UAB „Viva Idea“ registruoja žodinį prekės ženklą „Daktaro Unikausko klinika.

Rinkodara
2019.11.12
Vartotojų teisės: daugiausia ginčų – dėl drabužių kokybės 

Per tris 2019 m. ketvirčius į Vartotojų teisių apsaugos tarnybą pasiskųsti ar pasikonsultuoti kreipėsi...

Prekyba
2019.11.12
„Euroapotheca“ Latvijoje pradėjo prekiauti internete 

Šiaurės Europos ir Baltijos šalių regione veikiančio vaistinių tinklo „Euroapotheca“ įmonė UAB „Azeta“ įkūrė...

Prekyba
2019.11.12
„Avitela“ ir „Elektromarkt“ sandoris: išliks atskiri prekės ženklai 

25-rius metus veikianti prekybos buitine technika ir elektronika bendrovė „Avitelos prekyba“ įsigijo kitą...

Prekyba
2019.11.12
Didžiausią reklamos šuolį demonstruoja „Švyturys-Utenos alus“

Per devynis šių metų mėnesius, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu 2018 m., tarp reklamos užsakovų labiausiai...

Rinkodara
2019.11.12
Kauno „Megos“ nuomininkų apyvarta ūgtelėjo 12%  Premium

Pirmąjį 2019 m. pusmetį prekybos centro (PC) „Mega“ parduotuvių pardavimai siekė 83 mln. Eur, kai 2018 m. tuo...

Prekyba
2019.11.12
Vilniuje – nauja „Citroen“ atstovė  Premium

Vilniuje šią savaitę veiklą oficialiai pradeda nauja „Citroen“ atstovė – ja tapo iki šiol „Suzuki“ ir...

Automobiliai
2019.11.11
R. Mažulis perėmė „StrongPoint“ vairą  2

Prekybos technologijų bendrovės „StrongPoint“ vadovo Baltijos šalims pozicijoje Julių Stulpiną pakeitė...

Prekyba
2019.11.11
Medijos – ir streso, ir atsipalaidavimo šaltinis Premium

Šiandieniame technologijų pasaulyje medijomis naudojamės vis daugiau, o prekių ženklams tai atveria didesnių...

Rinkodara
2019.11.11

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau