„Iki“ pristatė parduotuvę, kurioje visos kainų etiketės – skaitmenizuotos

Prekybos tinklo „Iki“ valdymo direktorės Linos Muižienės teigimu, sprendimas elektronines kainų etiketes diegti visoje parduotuvėje, o ne tik tam tikruose jos skyriuose, buvo priimtas norint maksimaliai išnaudoti technologinius pranašumus ir suefektyvinti kasdienius procesus.
Kol kas kainų etiketės skaitmenizuotos tik Vilniuje, Mindaugo g. 25, esančioje „Iki“ parduotuvėje, tačiau ateityje, įvertinus jų efektyvumą, planuojama, jog šis sprendimas pamažu atsiras ir kitose prekybos tinklui priklausančiose parduotuvėse.
Šiandieninės „Iki“ investicijos į šią technologiją siekia apie 130.000 Eur.
Didžiojoje dalyje minėtos parduotuvės skyrių ši technologija jau yra įdiegta ir veikia, likusiuose diegimas bus baigtas artimiausiu metu.
„Atsižvelgiant į tai, kad elektroninės kainų etiketės yra diegiamos visoje parduotuvėje, tai leis sumažinti darbo sąnaudas ir darbuotojams gerokai palengvinti jų kasdienį darbą – nebereikės patiems atnaujinti kainų lentynose, nes nuo šiol tai bus pateikiama nuotoliu būdu centralizuotai. Taip pat tai leis išvengti žmogiškojo faktoriaus ir užtikrinti kainų lentynose tikslumą, efektyviau valdyti prekių atsargas visoje prekybos salėje“, – išplatintame pranešime pažymi L. Muižienė.
Prekybininkė priduria, kad šis žingsnis prisidės ir prie tvaresnės aplinkos kūrimo – atsisakydami popierinių kainolapių, sumažins popieriaus sąnaudas bei jų spausdinimui sunaudojamos energijos kiekį.
„Siekiame, kad visos parduotuvės Lietuvoje būtų modernios, šiuolaikiškos ir atitiktų pirkėjų poreikius, todėl pirmenybę teikiame tokiems sprendimams, kurie leistų pasiūlyti geriausią apsipirkimo patirtį. Diegiant elektronines kainų etiketes minimoje parduotuvėje, rėmėmės tarptautinio prekybos tinklo „Rewe Group“ pavyzdžiu, mat šiai įmonių grupei priklausančios parduotuvės Europoje jau kurį laiką jas sėkmingai naudoja. Matomi apčiuopiami rezultatai skatina perimti sukauptą gerąją patirtį ir ją pritaikyti Lietuvoje“, – teigia L. Muižienė.
Pirmieji jau džiaugiasi rezultatais
VŽ rašė, kad pirmiausia pasirodžiusios buitinės technikos ir elektronikos tinkle „Topo centras“, elektroninės etiketės surado kelią ir į greito apyvartumo prekių parduotuves: pavasarį jos įdiegtos „Maximoje“, vėliau „Rimi“, dabar jos bandomos ir naujoje „Lidl“ parduotuvėje Vilniuje, Gedimino prospekte.
Valdas Lopeta, „Lidl Lietuvos“ korporatyvinių reikalų ir komunikacijos departamento vadovas, VŽ sako, kad elektroninės kainų etiketės Lietuvoje bandomos pirmą kartą, kol kas jos įdiegtos ir veikia G9 prekybos centre atidarytoje „Lidl“ parduotuvėje esančiuose vaisių ir daržovių skyriuose bei gėlių stende.
„Tai bandomasis projektas, kol kas konkrečių planų dėl tolesnio tokių etikečių diegimo kituose skyriuose ar kitose parduotuvėse nėra, stebėsime ir vertinsime rezultatus“, – teigia V. Lopeta.
Šios etiketės užsakytos centralizuotai per grupę, naujovę prekybininkė bando ir kai kuriose kitose šalyse.
Irtautė Ščerbavičienė, „Maximos“ operacijų vadovė, sako, kad jau galima vertinti, ar pasiteisino šį pavasarį Vilniaus „Akropolyje“ esančioje „Maximoje“ pristatytas elektroninių etikečių sprendimas. Šioje parduotuvėje esančiuose vaisių ir daržovių, riešutų, mėsos gaminių, pieno produkcijos ir alkoholinių gėrimų skyriuose – ten, kur skirtingų ir itin populiarių prekių pasirinkimas ypač didelis, – įdiegta per 6.500 elektroninių etikečių.
„Kaip ir tikėjomės, elektroninių etikečių sprendimas pasiteisino. Elektroninės etiketės mums padeda ne tik maksimaliai eliminuoti kainų neatitikimus, bet ir mūsų darbuotojams sutaupyti nemažai laiko atnaujinant kainas“, – pažymi I. Ščerbavičienė.
Anot jos, šiuo metu įmonė svarsto įvairias galimybes sprendimą diegti ir kitose tinklo parduotuvėse, atliekami skaičiavimus, analizuojami klientų lūkesčiai ir poreikiai.