Kainų akcijos: veiksmingiausios strategijos

Publikuota: 2018-11-02
Erico Vidalo („Reuters“) nuotr.
Erico Vidalo („Reuters“) nuotr.

Daugiau nei pusė akcijų neduoda rezultatų, kurių buvo tikimasi, ar generuoja neigiamą grąžą ir tik apie 35% prekių, kurioms buvo taikomos nuolaidos, demonstruoja reikšmingą pardavimų augimą, rodo konsultacijų bendrovės „PwC“ tyrimas.

Ignas Aničas, „PwC“ projektų vadovas, VŽ sako, kad norint pasiekti gerų rezultatų akcijų kainodaroje būtina turėti gerą strategiją, kelti pirkėjų apsilankymo tikslus, stebėti pirkimų tendencijas atskirose kategorijose, suprasti parduotuvių formatus.
„Prekybininkai vidutiniškai gali sutaupyti ar kitur investuoti apie 15% akcijoms taikyti skiriamų lėšų. Kai kuriose kategorijose, nesvarbu, ar taikoma, pavyzdžiui, 3%, ar 30% nuolaida, pardavimai akcijos metu išauga vienodai“, – konstatuoja p. Aničas.
Papildomą srautą generuojančioms prekėms pritaikius nuolaidą išauga pirkėjų, perkančių ir kitas prekes, skaičius. Šioms prekėms nuolaidas verta daryti dažniau, įvairesnių tipų. Tai, kaip parduotuvėje išdėstytos prekės, kurioms taikomos akcijos, irgi turi didelės reikšmės rezultatams.


Sudėjus jas pagrindiniuose praėjimuose, pardavimai gali išaugti iki dešimties ar daugiau kartų, nei tokias prekes sudėjus įprastinėse vietose, sako p. Aničas.
Pasak jo, akcijų dažnumas taip pat turi būti planuojamas ir kontroliuojamas. Kuo dažniau nebūtinai yra geriau.
„Jei tam tikrai prekių grupei akcijos taikomos per dažnai, pirkėjas pradeda suvokti akcinę kainą kaip įprastą prekės kainą ir kiekvienos naujos akcijos metu prekių pardavimai išauga vis mažiau“, – sako p. Aničas.


Ilona Lepp, „Nielsen“ generalinė direktorė Baltijos šalims, sako, kad akcija būtų efektyvi, reikalingos specifinės žinios ir gana gilus ne tik atskiros prekių kategorijos, bet ir konkrečios prekės ypatumų išmanymas. Dažniausiai prekybos tinklai taiko kombinuotas akcijas, kurios neapsiriboja tik kainos sumažinimu: tai apima ir pozicijas akcijų leidiniuose, papildomus išstatymus lentynų galuose ar ant palečių, papildomus prizus perkant.
Nustatant, kokia akcija bus efektyvi ir ar bus pasiekti turimi tikslai, „Nielsen“ remiasi istoriniais pardavimų duomenimis, ekonometriniais skaičiavimais, nustatomas elastingumas ir pagal tai matuojamas efektyvumas.
Pasak pašnekovės, akcijų sėkmė priklauso nuo kategorijos specifikos, pirkimo misijos ir net vartojimo ypatumų. Produktams, kurių galiojimo laikas yra trumpas, jie yra greičiau gendantys, tokio tipo akcijos „pirk vieną ir gauk antrą už pusę kainos“ būtų mažiau efektyvios nei tiems, kuriuos galima pirkti rečiau, tačiau didesniais kiekiais ir pasidėti ateičiai.
„Reikia nepamiršti, kad tokio tipo akcijos prekėms reiškia 50% dydžio kainą už dvi vienodas prekes. Tad nors kiekiu ir parduodama daugiau, bet į klausimą, ar tai pelninga, gali atsakyti tik patys gamintojai ar tinklai, žinodami savo kaštus, pelningumą ir kokių tikslų jie siekia, taip darydami“, – sako p. Lepp.

Rokas Šalaševičius, konsultacijų ir verslo valdymo paslaugų bendrovės „Civitta“ partneris, teigia, kad akcijos poveikis kiekiui bus didesnis toms prekėms, kurios yra žinomesnės ir kurių kainas vartotojai atsimena. Tačiau prekėms, kurias perkame retai ir kurių kainų neatsimename, akcijos poveikis bus mažas.
Norint įvertinti, kokio tipo akcijos duoda didesnę naudą, reikia daryti struktūrizuotus eksperimentus ir visada matuoti poveikį. Galbūt mažesnėse parduotuvėse, tokiose kaip „Narvesen“, „Circle K“, suveiks akcija „pirk kavą, bandelė bus pigiau“, o didesnėse parduotuvėse sėkmingesnė bus tradicinė nuolaida, sako p. Šalaševičius.

Plačiau šia tema skaitykite VŽ Premium straipsnį.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
M. Plukys: tai, kas prasideda Estijoje, baigiasi Lietuvoje 1

Mindaugą Plukį, nuo 2008 m. dirbusį „Nissan Nordic Europe Oy“ komunikacijos vadovu, galima vadinti...

Transportas
2019.01.20
Ir estams dėl šiukšlių skauda galvą – šaliai gresia 100 mln. Eur bauda 2

Jei po metų Estija nepradės perdirbti pusės šalyje susidarančių buitinių atliekų, Briuselis jai gali skirti...

Išaugus gėrimų vartojimui, į taromatus 2018 m. grąžinta rekordinis kiekis pakuočių 1

Pernai taromatams bei rankinio surinkimo punktams Lietuvos gyventojai grąžino rekordinį gėrimų pakuočių...

Didžiausia infliacija ES – Estijoje 20

Euro zonos 2018 m. gruodžio mėn. metinė infliacija buvo 1,6%, 0,3 procentiniais punktais (p.p.) mažesnė nei...

Finansai
2019.01.18
A. Veryga žada valstybines vaistines ligoninėse dar šiemet 9

Sveikatos reikalų ministras Aurelijus Veryga žada sudaryti galimybę ligoninių vadovams įsteigti valstybines...

LB: prekybininkai negali imti mokesčio už atsiskaitymus kortelėmis  20

Prekių ir paslaugų teikėjai neturi teisės imti mokesčio iš pirkėjų, atsiskaitančių mokėjimo kortelėmis,...

EP siūlo PVM lengvatas prekėms, kurias dažniau perka moterys 13

Europos Parlamentas rezoliucijoje dėl lyčių lygybės ir mokesčių pasiūlė taikyti PVM lengvatas moterų...

Finansai
2019.01.17
Tiekimo grandinė: technologijos, į kurias investuoja milžinai Premium

Duomenų analitika daro vis didesnę įtaką tiekimo grandinės procesams ir jau neša naudą kai kuriems jos...

„Švaros broliai“ į naują tunelinę plovyklą Vilniuje investuoja 2,5 mln. Eur 6

UAB „Švaros broliai“ pradeda naujos tunelinės automobilių plovyklos statybas Vilniuje, Gariūnuose. Tai bus...

Paštas kaimo laiškininkus persodins į automobilius, skelbia konkursus 2

Lietuvos paštas iki 2019 m. I pusmečio planuoja paskelbti kelis viešųjų pirkimų konkursus 640 automobilių...

Transportas
2019.01.16
Vyriausybė pritarė naujam reikalavimui prekybininkams 4

Siekiant sumažinti šešėlinės ekonomikos mastą prekybos sektoriuje, Ekonomikos ir inovacijų ministerija siūlo,...

E. Budvilaitis paliko „StrongPoint“ 6

Prekybos technologijų ekspertas Evaldas Budvilaitis, technologijų bendrovės „StrongPoint“ vienas vadovų, po...

„Maxima“ investuoja į saulės jėgaines 3

Prekybos tinklas „Maxima“, siekdamas mažinti veiklos sąnaudas bei poveikį aplinkai, didina investicijų į...

Energetika
2019.01.16
Advokatų kontoros „Cobalt“ partnerių gretas papildė ilgamečiai darbuotojai

Nuo sausio 1 d. advokatų kontoros „Cobalt“ partnerių gretas papildė du nauji partneriai. Jais tapo ilgamečiai...

Daugiausia baudų skyrė už konkurenciją ribojančius susitarimus

Konkurencijos taryba 2018 m. už Konkurencijos ir Reklamos įstatymo pažeidimus skyrė baudų už 780.800 Eur,...

Rinkodara
2019.01.16
Latvijos žiniasklaida: „Čili pica“ tinklo mokestinė skola siekia 327.700 Eur

Picerijų tinklą „Čili pica“ kaimyninėje Latvijoje valdančios bendrovės „Čilija pizza“ mokestinė skola sausio...

„Maxima“ diegia elektronines etiketes, jas turintis „Topo centras“ vardija trūkumus  Premium 10

Neseniai pranešęs apie investicijas į prekių skenavimo įrenginius mažmeninės prekybos tinklas „Maxima“...

Prie neseniai startavusios advokatų kontoros WINT prisijungė naujas partneris 3

Praėjusių metų pabaigoje susikūrusios advokatų profesinės bendrijos WINT partneriu tapo Pranas Švedas,...

Vilniaus „Akropolio“ atnaujinimo užsakymą gavo „Mitnija“

Pusės Vilniaus prekybos ir pramogų centro „Akropolio“ ploto atnaujinimą atliks koncernui „,MG Baltic“...

Statyba ir NT
2019.01.15
„Novaturo“ apyvarta pernai išaugo 29% 1

Didžiausio Baltijos šalyse kelionių organizatoriaus AB „Novaturas“ neaudituota 2018 m. apyvarta Lietuvoje,...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau