Kainų akcijos: veiksmingiausios strategijos

Publikuota: 2018-11-02
Erico Vidalo („Reuters“) nuotr.
Erico Vidalo („Reuters“) nuotr.

Daugiau nei pusė akcijų neduoda rezultatų, kurių buvo tikimasi, ar generuoja neigiamą grąžą ir tik apie 35% prekių, kurioms buvo taikomos nuolaidos, demonstruoja reikšmingą pardavimų augimą, rodo konsultacijų bendrovės „PwC“ tyrimas.

Ignas Aničas, „PwC“ projektų vadovas, VŽ sako, kad norint pasiekti gerų rezultatų akcijų kainodaroje būtina turėti gerą strategiją, kelti pirkėjų apsilankymo tikslus, stebėti pirkimų tendencijas atskirose kategorijose, suprasti parduotuvių formatus.
„Prekybininkai vidutiniškai gali sutaupyti ar kitur investuoti apie 15% akcijoms taikyti skiriamų lėšų. Kai kuriose kategorijose, nesvarbu, ar taikoma, pavyzdžiui, 3%, ar 30% nuolaida, pardavimai akcijos metu išauga vienodai“, – konstatuoja p. Aničas.
Papildomą srautą generuojančioms prekėms pritaikius nuolaidą išauga pirkėjų, perkančių ir kitas prekes, skaičius. Šioms prekėms nuolaidas verta daryti dažniau, įvairesnių tipų. Tai, kaip parduotuvėje išdėstytos prekės, kurioms taikomos akcijos, irgi turi didelės reikšmės rezultatams.


Sudėjus jas pagrindiniuose praėjimuose, pardavimai gali išaugti iki dešimties ar daugiau kartų, nei tokias prekes sudėjus įprastinėse vietose, sako p. Aničas.
Pasak jo, akcijų dažnumas taip pat turi būti planuojamas ir kontroliuojamas. Kuo dažniau nebūtinai yra geriau.
„Jei tam tikrai prekių grupei akcijos taikomos per dažnai, pirkėjas pradeda suvokti akcinę kainą kaip įprastą prekės kainą ir kiekvienos naujos akcijos metu prekių pardavimai išauga vis mažiau“, – sako p. Aničas.


Ilona Lepp, „Nielsen“ generalinė direktorė Baltijos šalims, sako, kad akcija būtų efektyvi, reikalingos specifinės žinios ir gana gilus ne tik atskiros prekių kategorijos, bet ir konkrečios prekės ypatumų išmanymas. Dažniausiai prekybos tinklai taiko kombinuotas akcijas, kurios neapsiriboja tik kainos sumažinimu: tai apima ir pozicijas akcijų leidiniuose, papildomus išstatymus lentynų galuose ar ant palečių, papildomus prizus perkant.
Nustatant, kokia akcija bus efektyvi ir ar bus pasiekti turimi tikslai, „Nielsen“ remiasi istoriniais pardavimų duomenimis, ekonometriniais skaičiavimais, nustatomas elastingumas ir pagal tai matuojamas efektyvumas.
Pasak pašnekovės, akcijų sėkmė priklauso nuo kategorijos specifikos, pirkimo misijos ir net vartojimo ypatumų. Produktams, kurių galiojimo laikas yra trumpas, jie yra greičiau gendantys, tokio tipo akcijos „pirk vieną ir gauk antrą už pusę kainos“ būtų mažiau efektyvios nei tiems, kuriuos galima pirkti rečiau, tačiau didesniais kiekiais ir pasidėti ateičiai.
„Reikia nepamiršti, kad tokio tipo akcijos prekėms reiškia 50% dydžio kainą už dvi vienodas prekes. Tad nors kiekiu ir parduodama daugiau, bet į klausimą, ar tai pelninga, gali atsakyti tik patys gamintojai ar tinklai, žinodami savo kaštus, pelningumą ir kokių tikslų jie siekia, taip darydami“, – sako p. Lepp.

Rokas Šalaševičius, konsultacijų ir verslo valdymo paslaugų bendrovės „Civitta“ partneris, teigia, kad akcijos poveikis kiekiui bus didesnis toms prekėms, kurios yra žinomesnės ir kurių kainas vartotojai atsimena. Tačiau prekėms, kurias perkame retai ir kurių kainų neatsimename, akcijos poveikis bus mažas.
Norint įvertinti, kokio tipo akcijos duoda didesnę naudą, reikia daryti struktūrizuotus eksperimentus ir visada matuoti poveikį. Galbūt mažesnėse parduotuvėse, tokiose kaip „Narvesen“, „Circle K“, suveiks akcija „pirk kavą, bandelė bus pigiau“, o didesnėse parduotuvėse sėkmingesnė bus tradicinė nuolaida, sako p. Šalaševičius.

Plačiau šia tema skaitykite VŽ Premium straipsnį.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Daliai parduotuvių dirbant per Velykas, Seime vėl inicijuojamas draudimas 11

Kai kuriems prekybos tinklams ketinant dirbti pirmąją Velykų dieną, Seimo nariai žada grįžti prie įstatymo...

Paslaugos
2019.04.20
5 kriterijai, kurie lemia komunikacijos partnerių pasirinkimą

Pagrindinis kriterijus, kurį, besirinkdamos komunikacijos bendrovę, vertina Lietuvos įmonės ir organizacijos...

Rinkodara
2019.04.20
„Iki“ plečia šviežių produktų zonas, mažėja ne maisto prekių 3

Prekybos tinklas „Iki“ keliose parduotuvėse išplėtė šviežio maisto skyrius ir sumažino ne maisto prekėms...

Prekyba
2019.04.20
Eksportuotų ir importuotų prekių kainų pokyčiai 

Per metus (2019 m. vasarį, palyginti su 2018 m. vasariu) eksportuotų prekių kainos padidėjo 3%, importuotų...

Prekyba
2019.04.19
„Amazon“ uždarys savo internetinę parduotuvę Kinijoje

JAV prekybos milžinė „Amazon“ planuoja uždaryti savo internetinę parduotuvę Kinijoje, o tai reiškia, kad...

Prekyba
2019.04.19
Didžiųjų prekybos tinklų ir centrų darbo laikas per Velykas

Daugelis prekybininkų sekmadienį nedirbs, o pirmadienį grįš prie įprastinio grafiko.

Prekyba
2019.04.19
„Gravitas Partners“ laimėjo 0,31 mln. Eur konkursą 1

Ryšių su visuomene agentūra „Gravitas Partners“ laimėjo „Būsto energijos taupymo agentūros“ konkursą...

Rinkodara
2019.04.19
Naujos patirtys parduotuvėse JAV nepadeda pritraukti pirkėjų Premium

Dar tik balandis, o jau paskelbta apie planus uždaryti beveik 6.000 parduotuvių JAV, daugiau nei per visus...

Prekyba
2019.04.18
Prezidento rinkimai: perdėtai malonių kandidatų lygtį išspręs paskutiniųjų savaičių įvykiai Premium

Šie rinkimai į prezidentus – kol kas be strategijos ir ryškesnės rinkimų kampanijos, pastebi ekspertai. Tai...

Rinkodara
2019.04.18
Konkurencijos taryba: reklamos pažeidimų mastas – rimtas iššūkis 1

Reklamos priežiūrą Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai perleidžianti Konkurencijos taryba sako,...

Rinkodara
2019.04.18
„Ermitažas“ plečiasi regionuose: atidarė parduotuvę Utenoje

Apdailos, statybinių medžiagų ir sodo prekių prekybos tinklų „Ermitažas“ atidarė 4.200 kv. metrų parduotuvę...

Prekyba
2019.04.18
„Iki“ pakeitė požiūrį į elektroninę prekybą

Uždirbti iš elektroninės prekybos maisto produktais vis dar sudėtinga daugelyje šalių, tačiau „Rewe“ yra...

Prekyba
2019.04.18
Prekybos centro atnaujinimas neužsidarant nė dienai: patirtys skirtingos Premium

Šiuo metu atnaujinami Vilniaus ir Kauno „Akropoliai“, tęsiasi griovimo ir statybų darbai „Ogmios mieste“.

Prekyba
2019.04.18
„Mediashop“, viena iš „Elektromarkt“ tinklo valdytojų, neapgynė savo teisių Premium 5

UAB „Mediashop“, viena iš buitinės technikos parduotuvių „Elektromarkt“ valdytojų, turės sumokėti 1,3 mln.

Prekyba
2019.04.18
Komunikacijos lyderiai: G. Nausėda atlaisvino vietą T. Povilauskui 2

Bankų atstovai pernai išliko dažniausiai Lietuvos žiniasklaidoje cituojamų nuomonės lyderių sąrašo viršūnėje,...

Rinkodara
2019.04.18
„Amazon Go“ priims ir grynuosius 1

JAV prekybos milžinės „Amazon“ fizinėse parduotuvėse, kuriose iki šiol buvo galima atsiskaityti tik sąskaitas...

Prekyba
2019.04.18
Didžiausias Šiaurės Europos dviračių gamintojas pardavinėti mokosi iš smulkiųjų Premium 1

Gamintojų kooperacija ar skatinimas tą daryti – įprastas reiškinys, tačiau bendradarbiavimas neįpareigoja...

Gazelė
2019.04.18
Prekybos įmonių asociacija stoja į tarptautinę organizaciją

Prekybos įmonių asociacija taps asociacijos „EuroCommerce“, atstovaujančios didmeninės ir mažmeninės prekybos...

Prekyba
2019.04.17
Griežtėja elektroninės prekybos taisyklės 

Europos Parlamentas (EP) trečiadienį pritarė taisyklėms, skirtoms apsaugoti vartotojus nuo klaidinimo...

Prekyba
2019.04.17
„Alibaba“ įkūrėjas: dirbti 12 val. per parą, 6 dienas per savaitę – palaima Premium 15

Kai vis aktyviau diskutuojama apie darbo savaitės trumpinimą bei tokio pokyčio naudą darbuotojams, Jacko Ma,...

Vadyba
2019.04.17

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau