Kainų akcijos: veiksmingiausios strategijos

Publikuota: 2018-11-02
Erico Vidalo („Reuters“) nuotr.
svg svg
Erico Vidalo („Reuters“) nuotr.

Daugiau nei pusė akcijų neduoda rezultatų, kurių buvo tikimasi, ar generuoja neigiamą grąžą ir tik apie 35% prekių, kurioms buvo taikomos nuolaidos, demonstruoja reikšmingą pardavimų augimą, rodo konsultacijų bendrovės „PwC“ tyrimas.

Ignas Aničas, „PwC“ projektų vadovas, VŽ sako, kad norint pasiekti gerų rezultatų akcijų kainodaroje būtina turėti gerą strategiją, kelti pirkėjų apsilankymo tikslus, stebėti pirkimų tendencijas atskirose kategorijose, suprasti parduotuvių formatus. „Prekybininkai vidutiniškai gali sutaupyti ar kitur investuoti apie 15% akcijoms taikyti skiriamų lėšų. Kai kuriose kategorijose, nesvarbu, ar taikoma, pavyzdžiui, 3%, ar 30% nuolaida, pardavimai akcijos metu išauga vienodai“, – konstatuoja p. Aničas. Papildomą srautą generuojančioms prekėms pritaikius nuolaidą išauga pirkėjų, perkančių ir kitas prekes, skaičius. Šioms prekėms nuolaidas verta daryti dažniau, įvairesnių tipų. Tai, kaip parduotuvėje išdėstytos prekės, kurioms taikomos akcijos, irgi turi didelės reikšmės rezultatams.

Sudėjus jas pagrindiniuose praėjimuose, pardavimai gali išaugti iki dešimties ar daugiau kartų, nei tokias prekes sudėjus įprastinėse vietose, sako p. Aničas. Pasak jo, akcijų dažnumas taip pat turi būti planuojamas ir kontroliuojamas. Kuo dažniau nebūtinai yra geriau. „Jei tam tikrai prekių grupei akcijos taikomos per dažnai, pirkėjas pradeda suvokti akcinę kainą kaip įprastą prekės kainą ir kiekvienos naujos akcijos metu prekių pardavimai išauga vis mažiau“, – sako p. Aničas.

Ilona Lepp, „Nielsen“ generalinė direktorė Baltijos šalims, sako, kad akcija būtų efektyvi, reikalingos specifinės žinios ir gana gilus ne tik atskiros prekių kategorijos, bet ir konkrečios prekės ypatumų išmanymas. Dažniausiai prekybos tinklai taiko kombinuotas akcijas, kurios neapsiriboja tik kainos sumažinimu: tai apima ir pozicijas akcijų leidiniuose, papildomus išstatymus lentynų galuose ar ant palečių, papildomus prizus perkant. Nustatant, kokia akcija bus efektyvi ir ar bus pasiekti turimi tikslai, „Nielsen“ remiasi istoriniais pardavimų duomenimis, ekonometriniais skaičiavimais, nustatomas elastingumas ir pagal tai matuojamas efektyvumas. Pasak pašnekovės, akcijų sėkmė priklauso nuo kategorijos specifikos, pirkimo misijos ir net vartojimo ypatumų. Produktams, kurių galiojimo laikas yra trumpas, jie yra greičiau gendantys, tokio tipo akcijos „pirk vieną ir gauk antrą už pusę kainos“ būtų mažiau efektyvios nei tiems, kuriuos galima pirkti rečiau, tačiau didesniais kiekiais ir pasidėti ateičiai. „Reikia nepamiršti, kad tokio tipo akcijos prekėms reiškia 50% dydžio kainą už dvi vienodas prekes. Tad nors kiekiu ir parduodama daugiau, bet į klausimą, ar tai pelninga, gali atsakyti tik patys gamintojai ar tinklai, žinodami savo kaštus, pelningumą ir kokių tikslų jie siekia, taip darydami“, – sako p. Lepp.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Rokas Šalaševičius, konsultacijų ir verslo valdymo paslaugų bendrovės „Civitta“ partneris, teigia, kad akcijos poveikis kiekiui bus didesnis toms prekėms, kurios yra žinomesnės ir kurių kainas vartotojai atsimena. Tačiau prekėms, kurias perkame retai ir kurių kainų neatsimename, akcijos poveikis bus mažas. Norint įvertinti, kokio tipo akcijos duoda didesnę naudą, reikia daryti struktūrizuotus eksperimentus ir visada matuoti poveikį. Galbūt mažesnėse parduotuvėse, tokiose kaip „Narvesen“, „Circle K“, suveiks akcija „pirk kavą, bandelė bus pigiau“, o didesnėse parduotuvėse sėkmingesnė bus tradicinė nuolaida, sako p. Šalaševičius.

Plačiau šia tema skaitykite VŽ Premium straipsnį.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Prekyba“
Metų CMO – R. Urbanas, „Surfshark“ rinkodaros vadovas

Lietuvos marketingo asociacija LiMA paskelbė jau aštuntąjį kartą organizuojamų „Metų CMO‘22” rinkimų...

Rinkodara
2022.05.27
Dėl COVID-19 uždarymų ekonomikai vis labiau kosint, Kinijos premjeras paragino dėti daugiau pastangų ją stabilizuoti

Kinijos premjeras Li Keqiangas paragino pareigūnus dėti daugiau pastangų siekiant stabilizuoti antrąją pagal...

Verslo aplinka
2022.05.27
„Girteka“ pakeitė vizualinę tapatybę 4

Naujos spalvos ir naujas ženklas aiškinamas siekiu akcentuoti tvarumą ir „ilgametę patirtį“.

Logistika
2022.05.27
Lietuviškas verslas Afrikoje: milijonai klientų, karčios pamokos ir praktiniai patarimai Premium

Per pastaruosius 5-erius metus bendra eksporto iš Lietuvos į Afriką vertė paaugo dvigubai ir siekia 737 mln.

Pramonė
2022.05.27
Toliau tobulinamas antrojo sostinės „Akropolio“ projektas 14

Prekybos centrus valdanti bendrovė „Akropolis Group“ parengė naujo komercinio kvartalo, planuojamo plėtoti...

Statyba ir NT
2022.05.27
„Wolt“ vadovė Baltijos šalims: Lietuva šiuo metu turi daugiau talentų nei Latvija ar Estija Premium

„Atsiprašau už trukdžius“, – sako Liis Ristal, „Wolt Baltic“ generalinė direktorė, glausdama prie savęs vieną...

Vadyba
2022.05.27
Transporto, apgyvendinimo ir paslaugų sektoriuje per ketvirtį labiausiai augo veterinarijos įmonių apyvarta

Transporto, apgyvendinimo ir paslaugų įmonių apyvarta (be PVM) pirmąjį šių metų ketvirtį siekė 8,3 mlrd. Eur...

Prekyba
2022.05.27
Kaip tiesioginė prekyba gali padidinti jūsų pardavimus Verslo tribūna

Austin Li buvo paprastas kinas, dirbęs „L'Oréal“ parduotuvėje pardavėju. Tačiau viskas pasikeitė, kai jis...

Prekyba
2022.05.27
„Butikinės“ agentūros: nepaisant augančios konkurencijos, pardavimus augina kartais Premium

Į komunikacijos agentūrų gretas per pastaruosius metus kaip grybai po lietaus jungiasi dygstančios...

Rinkodara
2022.05.27
„Rimi Lietuvos“ 2021 m. rezultatai: rinkos dalis augo, bet grynasis pelnas susitraukė Premium

Mažmeninės prekybos tinklas „Rimi“ praėjusiais metais skaičiavo 9,7% didesnes pajamas, siekusias 395 mln.

Prekyba
2022.05.27
Niekada nesakyk niekada: kaip miestietis kaime iš obuolių verslą sukūrė Premium 4

Verslą galima sukurti lygioje vietoje ir net neturint apie jį specifinių žinių – tai patvirtina Mindaugo...

Gazelė
2022.05.26
Taivano ekonomikos viceministras: su Lietuva mus suartino Kinijos politika

Lietuvoje viešintis Taivano ekonomikos viceministras sako, kad jo šalies ekonominę partnerystę su Lietuva...

Verslo aplinka
2022.05.26
Kainų šokas parduotuvėse: mažesni kiekiai, sėkmė vietos gamintojams Premium

Ryški infliacija ir karas Ukrainoje neabejotinai koreguoja vartotojų nuotaikas ir nusiteikimą išlaidauti.

Prekyba
2022.05.26
„Margirį“ iš Norvegijos konglomerato „Orkla ASA“ nupirko įmonės vadovas Premium 1

Gamybinę veiklą Latvijoje koncentruojantis Norvegijos konglomeratas „Orkla ASA“ už neskelbiamą sumą pardavė...

Pramonė
2022.05.26
PRIEŠ ir PO: senos kavinės interjero pokyčiai ir interjero dizainerės patarimai smulkiam verslui Verslo tribūna 1

Pastarieji du metai daugeliui kavinių ir restoranų nebuvo lengvi. Ne viena maitinimo įstaigų kantriai laukė,...

Ikea
2022.05.26
Infliacija perskirsto turtą: kas vakar buvo vargšas, šiandien – turtuolis ir atvirkščiai Premium 11

Daug kalbama apie žalingą infliacijos poveikį, jos padarinius, it pelių graužiamas santaupas, tačiau kainų...

Finansai
2022.05.26
D. Mockus: šiemet planuojame A, B ir C scenarijus Premium 5

„MG grupės“, valdančios 84 mažmeninės prekybos drabužiais, žiniasklaidos, telekomunikacijų ir statybos...

Prekyba
2022.05.26
Pilnėjantys restoranai – tik pagražintas atspindys, realybėje – gresiantys bankrotai Premium 2

Kredito rizikos vertinimas rodo, kad maitinimo sektoriaus įmonių padėtis per metus šiek tiek gerėjo, dalis...

Prekyba
2022.05.26
Nyderlandų teismas atsisakė nutraukti su N. Numa siejamą tyrimą

Amsterdamo apeliacinis teismas atmetė prašymą nutraukti tyrimą dėl bendrovės „TAF Asset 11“ atliktų 26 mln.

Prekyba
2022.05.25
Naujos grėsmės transporto sektoriuje ir EK sprendimas kovai su jomis Premium

Tarptautinės logistikos ekspertams prognozuojant galimas naujas rizikas, ES vadovybė parengė šiam sektoriui...

Logistika
2022.05.25

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku