Kainų akcijos: veiksmingiausios strategijos

Ignas Aničas, „PwC“ projektų vadovas, VŽ sako, kad norint pasiekti gerų rezultatų akcijų kainodaroje būtina turėti gerą strategiją, kelti pirkėjų apsilankymo tikslus, stebėti pirkimų tendencijas atskirose kategorijose, suprasti parduotuvių formatus.
Sudėjus jas pagrindiniuose praėjimuose, pardavimai gali išaugti iki dešimties ar daugiau kartų, nei tokias prekes sudėjus įprastinėse vietose, sako p. Aničas.
Pasak jo, akcijų dažnumas taip pat turi būti planuojamas ir kontroliuojamas. Kuo dažniau nebūtinai yra geriau. „Jei tam tikrai prekių grupei akcijos taikomos per dažnai, pirkėjas pradeda suvokti akcinę kainą kaip įprastą prekės kainą ir kiekvienos naujos akcijos metu prekių pardavimai išauga vis mažiau“, – sako p. Aničas.Ilona Lepp, „Nielsen“ generalinė direktorė Baltijos šalims, sako, kad akcija būtų efektyvi, reikalingos specifinės žinios ir gana gilus ne tik atskiros prekių kategorijos, bet ir konkrečios prekės ypatumų išmanymas. Dažniausiai prekybos tinklai taiko kombinuotas akcijas, kurios neapsiriboja tik kainos sumažinimu: tai apima ir pozicijas akcijų leidiniuose, papildomus išstatymus lentynų galuose ar ant palečių, papildomus prizus perkant.
Rokas Šalaševičius, konsultacijų ir verslo valdymo paslaugų bendrovės „Civitta“ partneris, teigia, kad akcijos poveikis kiekiui bus didesnis toms prekėms, kurios yra žinomesnės ir kurių kainas vartotojai atsimena. Tačiau prekėms, kurias perkame retai ir kurių kainų neatsimename, akcijos poveikis bus mažas. Norint įvertinti, kokio tipo akcijos duoda didesnę naudą, reikia daryti struktūrizuotus eksperimentus ir visada matuoti poveikį. Galbūt mažesnėse parduotuvėse, tokiose kaip „Narvesen“, „Circle K“, suveiks akcija „pirk kavą, bandelė bus pigiau“, o didesnėse parduotuvėse sėkmingesnė bus tradicinė nuolaida, sako p. Šalaševičius.
Plačiau šia tema skaitykite VŽ Premium straipsnį.