Kas tai? Veiklos sukaktis

Farmacijos įmonė sėkmę užsitikrino sparčiai reaguodama į sektoriaus pokyčius

Publikuota: 2018-07-16

25 metų gimtadienį švenčianti UAB „Tamro“ buvo pirmoji nelietuviško kapitalo didmeninė vaistų platinimo įmonė Lietuvoje. Pradėjusi vos nuo 3 darbuotojų bendrovė šiandien turi 500 darbuotojų, 88 vaistines ir per metus jose aptarnauja 4 mln. klientų. Rasa Marcinkevičienė, bendrovės vadovė, sako, kad ji per šiuos metus vystėsi kartu su visu Lietuvos farmacijos sektoriumi, o sėkmingi ėjimai verslo šachmatų lentoje užtikrino šiandienos sėkmę.

„Tamro Baltics“, kuriam priklauso ir UAB Tamro, šiuo metu yra vienas iš didžiausių farmacijos distributorių Baltijos šalyse, teikiantis farmacijos distribucijos paslaugas ir produktus medicinos ir sveikatos priežiūros srityse. Tai ilgametis Lietuvos vaistinių, ligoninių bei farmacijos produktų gamintojų partneris, sveikatos priežiūros įstaigoms tiekiantis vaistus, produktus grožiui bei gerai savijautai.

nuotrauka::1 right

Įmonės tarptautiškumas nuolat darė įtaką prekių asortimentui. Prieš 25 m. „Tamro“ bene vieninteliai turėjo kontaktus su pasauliniais vaistų ir medicinos priemonių gamintojais. Tai – vienas iš įmonei išsiskirti leidusių ir sėkmę užtikrinusių veiksnių.

Kalbėdama apie įmonės pradžią R. Marcinkevičienė teigia, kad kiekvienas veiksmas anuomet buvo labai primityvus, beveik visi procesai nuo užsakymo gavimo iki produktų surinkimo ir pristatymo buvo atliekami „rankomis“.

„Dabar farmacijos sritis žymiai patobulėjo, skaitmeninių technologijų dėka turime daugiau galimybių. Galime greitai ir tiksliai sužinoti vaistų vartojimo statistiką bei rinkos parametrus, pvz., rinkos dydį ar konkurentus, stebėti rinkos pokyčius, be to, turime duomenis apie visas produktų grupes“, – sako R. Marcinkevičienė.

Sąlygas diktavo ir valstybė

Gali atrodyti, kad „Tamro“ veiklos pradžioje konkurencinė aplinka nebuvo agresyvi, tačiau, kaip prisimena Dainius Serafimas, įmonės didmenos vadovas, atkurtoje Lietuvoje veikė daugiau kaip 15 didmeninio vaistų platinimo įmonių.

„Nuo 1992 m. farmacijos distribucijos rinka pasikeitė dėl valstybės priimtų sprendimų, leidžiančių steigti vaistinę tik vaistininko licenciją turinčiam asmeniui. 1993–1998 m. buvo įsteigta daug privačių vaistinių, o tai pakoregavo ir didmeninio tiekimo aplinką. Paskutiniaisiais praėjusio amžiaus metais valstybė nusprendė vaistinių savininkais bei steigėjais leisti tapti ne tik vaistininkams. Tuomet ir ėmė steigtis vaistinių tinklai, valdomi ne vaistininkų“, – pasakoja D. Serafimas.

Anot didmenos direktoriaus, iki 2006 m. Lietuvoje buvo intensyvus vaistinių plėtros laikotarpis: „Tuo metu ir dabar šalyje vaistinių skaičius, tenkantis tūkstančiui gyventojų, buvo ir vis dar yra didžiausias Europoje. Vaistinių plėtra darė įtaką ir didmenininkų elgsenai. Klientų poreikiai irgi pakito: atsirado aukšti kokybės reikalavimai, buvo būtina turėti efektyvius pristatymo bei logistikos sprendimus.“

Istoriniai laimėjimai

„Tamro“ veiklos istorija šalyje tiesiogiai siejasi su viso farmacijos sektoriaus Lietuvoje tendencijoms. Kai 1993 m. Suomijos korporacija „Tamro“ Lietuvoje įsteigė UAB „Tamda“, vėliau tapusią „Tamro“, kitose Baltijos šalyse „Tamro“ pavadinimas taip pat jau buvo nesvetimas, bendrovė buvo įsteigta ir Latvijoje bei Estijoje. 2012 m. trijų šalių bendrovės buvo sujungtos į bendrą „Tamro Baltics“ kompaniją, jos komandą šiandien sudaro daugiau nei 1.400 darbuotojų.

nuotrauka::2 left

„Nors ir iki tol trys „Tamro“ kompanijos Baltijos šalyse priklausė tai pačiai įmonių grupei, jos visos veikė savarankiškai. Šioms įmonėms susijungus į vieną ir suvienodinus procesus pastebėjome įmonių kultūrinius bei organizacinius skirtumus, stiprybes bei sinergijos galimybes, leidusias sustiprinti veiklą“, – atskleidžia R. Marcinkevičienė.

Vienas reikšmingiausių įvykių „Tamro“ istorijoje – 2001 m. įvykęs korporacijos akcijų pardavimas „PHOENIX“ grupei. Ji kartu su savo valdomomis įmonėmis veikia 26-iose Europos šalyse, teikia paslaugas 53.000 vaistinių bei ligoninių per savo 154 distribucijos centrus.

„Priklausydama „PHOENIX“ grupei, kuri yra viena didžiausių pagal metinės apyvartos dydį farmacijos distribucijos kompanijų Europoje, „Tamro Baltics“ patenka tarp didžiausių Europos žaidėjų ir gali konkuruoti su lyderiais“, – teigia D. Serafimas.

Anot didmenos vadovo, aukštą „PHOENIX“ grupės padėtį Europoje atspindi sėkmingai baigti 2017–2018 finansiniai metai: „Jau 8 metus augame intensyviau nei rinka. Tai nepaprastas pasiekimas farmacijos sektoriuje. Praėjusius metus grupė baigė su stipriai išaugusiomis pajamomis ir veiklos rezultatu. Bendrasis veiklos rezultatas padidėjo 4,3%, iki 31,5 mlrd. EUR. Tai didžiausias pasiekimas įmonės istorijoje.“

Žengė į mažmenos rinką

Nors „Tamro Lietuva“ veiklą pradėjo kaip farmacijos produktų didmenininkas, o įmonės ir jos darbuotojų identitetas buvo formuojamas vadovaujantis didmenos principais, vėliau suprasta, kad tik didmenine prekyba nebus apsiribota. Taigi, reaguodama į bendras Lietuvos farmacijos sektoriaus tendencijas, 2003 m. „Tamro“ įžengė į mažmenos rinką.

Bendrovė 2003–2008 m. įsigijo daugiau nei 30 bendrovių, Lietuvoje valdančių beveik 150 vaistinių. Visos įsigytos vaistinės tapo vaistinių tinklu pavadinimu „Šeimos vaistinė“, dabar – „BENU vaistinė“.

„Įmonės tarsi žmonės – laikui bėgant keičiasi jų išvaizda, statusas, kartais ir vardas, – iliustruoja R. Marcinkevičienė. – „Tamro“ mažmeninių pardavimų sritis išgyveno keletą tokio tipo pasikeitimų, vienas jų „Šeimos vaistinės“ vardo kitimas į „BENU vaistinę“. Šis pavadinimas kilo iš motininės „PHOENIX“ grupės pavadinimo, reiškiančio feniksą. Benu – fenikso atitikmuo egiptiečių mitologijoje.“

Šiandien šiuo vardu Europoje veikia 1.350 vaistinių, jose dirba apie 8.400 farmacijos profesionalų, per metus aptarnaujama per 65 mln. klientų. „Kiekvienos šios vaistinės veiklos vertybės, principai ir interjero dizainas – sutampa. Šaunu tai, kad nukeliavus į kitas Europos šalis galima surasi tokią pat „BENU vaistinę“ kaip ir Vilniuje ar Šilutėje“, – džiaugiasi R. Marcinkevičienė.

nuotrauka::3

Kaip Europoje, taip ir Lietuvoje

R. Marcinkevičienė sako, kad Lietuvos farmacijos sektorius šiuo metu mažai tesiskiria nuo Europos. Čia farmacijos distribucija buvo ir yra reguliuojama valstybės, siekiant užtikrinti patikimą farmacijos produktų klientams tiekimą. Lietuva – ne išimtis. Farmacijos įmonių veikla remiasi Geros distribucijos praktikos nuostatomis, mažmeninė distribucija – Geros vaistinių praktikos nuostatomis.

„Be abejo, žvelgiant į Europos žemėlapį galima rasti nacionalinių skirtumų. Pavyzdžiui, kai kuriose Europos šalyse jau leidžiama prekiauti receptiniais vaistiniais preparatais internetu, Lietuvoje tai prasidės tik kitąmet. Kiekviena valstybė reguliuoja vaistų antkainius, tačiau skirtingose šalyse jie gali skirtis lygiai taip pat kaip ir reikalavimai, apibrėžiantys vaistinių savitarnos asortimentą. Vertinant globaliai, Europoje farmacijos distribucijos verslas yra reguliuojamas ir vystomas vadovaujantis tais pačiais principais,“ – pasakoja R. Marcinkevičienė.

Anot jos, kitąmet visa Europa išgyvens didelį pokytį, kadangi įsigalios Falsifikuotų vaistų direktyva, kuri numato farmacijos įmonių atsakomybę visoje vaistų platinimo grandinėje. „Paprastai kalbant, kiekviena vaisto dėžutė bus ženklinama taip, kad būtų užtikrinamas jos originalumas ir atsekama jos kelionė nuo gamintojo iki vaistinės. Kiekvienas vaistą įsigyjantis pacientas turės galimybę įsitikinti, jog tai – ne falsifikatas“, – paaiškina vadovė.

nuotrauka::4 right

Ateityje – skaitmenizacija

Kalbėdamas apie farmacijos distribucijos raidą Lietuvoje ir Europoje, D. Serafimas teigia, kad visi ateities sprendimai bus pagrįsti didesniu efektyvumu bei virtualiais ir skaitmeniniais sprendimais.

„Dalis medicinos ir sveikatos produktų pardavimų, ypač mažmenoje, tikėtina, persikels į virtualią erdvę, sukuriant naujas sveikatos prekių įsigijimo galimybes fizinėje ir el. vaistinėse. Po kelių metų atsiras daugybė inovatyvių sprendimų, leidžiančių kiekvienam įvertinti savo sveikatos būklę ir reikiamus produktus užsisakyti el. vaistinėje“, – paaiškina specialistas.

Jis pabrėžia, kad trumpės kelias nuo gamintojo iki sveikatos priežiūros specialisto bei paciento: „Šiuo metu stebime naujus gamintojo ir distributoriaus bendradarbiavimo būdus, orientuotus į papildomas paslaugas klientams. Farmacijos distribucijos įmonės įgis kitokias veiklos formas ir įsisavins modernius įrankius bei technologijas. Jei 1993 m. ateitis atrodė ateisianti po šimtmečio, šiandien galiu tvirtinti, kad ateitis ateis greičiau nei po poros metų.“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Prekybos tinklas su lietuvišku kapitalu plečiasi Baltarusijoje 4

Baltarusijos įmonių grupė „Libretik“, valdanti prekybos tinklą „Sosedi“, įsigijo tinklo „Preston“...

Kai atlyginimus kelti darosi sunku, darbuotojus vilioja kitaip: „Maximos“, H&M, „Lidl“ sprendimai Premium 6

Prekybos sektoriuje atlyginimai vieni mažesnių, todėl pritraukti ir išlaikyti darbuotojus nėra lengva.

Restoranų ir kavinių apyvarta šiemet augo 19% 2

Maitinimo ir gėrimų teikimo įmonių apyvarta be PVM 2018 m. sausio - spalio mėnesį sudarė 623,4 mln. Eur. Tai...

Vokietijos konkurencijos prievaizdai imasi „Amazon“ 4

Vokietijos konkurencijos sargai pradėjo tirti JAV e. komercijos milžinės „Amazon“ veiklą. Vokiečiai įtaria,...

Technologijos
2018.11.29
Raseinių valdžia ieškos privataus administratoriaus rekonstruotam turgui Premium

Raseinių rajono valdžia ieško privačios įmonės, kuri apsiimtų administruoti šiuo metu rekonstruojamą Raseinių...

Metinė infliacija pagal SVKI lapkritį sudarė 2,4% 4

Pagal su kitomis ES valstybėmis narėmis metodologiškai suderintą vartotojų kainų indeksą (SVMI) apskaičiuota...

Prekių ženklų eksporto kryptis lemia procesų greitis ir paprastumas Rėmėjo turinys

Nors pagrindinės Lietuvos prekybos partnerės yra Europos Sąjungos (ES) šalys ir didžioji dalis eksportuojamų...

Rinkodara
2018.11.29
„Maxima“ steigia didmeninės prekybos įmonę 5

2019 m. pradžioje „Maxima grupė“ įsteigs naują bendrovę „Maxima International Sourcing“. Ji teiks agentavimo...

Pašto ir kurjerių įmonių pajamos sumažėjo 21% 3

2018 m. trečiąjį ketvirtį pašto ir pasiuntinių įmonių pardavimo pajamos (be PVM) sudarė 28 mln. Eur to meto...

G. Surplio vizija dėl maisto kuponų: tai bus madinga 5

Apsipirkti mažoje parduotuvėje su maisto kuponu taps madinga, įsitikinęs žemės ūkio ministras. Giedrius...

TOP20 didžiausių darbdavių algos: užmokestį kelia prekybos tinklai 9

Tarp didžiųjų darbdavių atlyginimus augina ne tik valstybinės įstaigos. Apie keliamas algas praneša ir...

Vadyba
2018.11.29
Transporto įmonių pajamos išaugo 17% 3

Transporto ir sandėliavimo įmonių pardavimo pajamos be PVM 2018 m. trečiąjį ketvirtį sudarė 2,9 mlrd. Eur to...

Transportas
2018.11.29
Pirmame etape „Barbora“ turės du maistomatus, startuoja netrukus Premium 11

Elektroninės prekybos parduotuvė „Barbora“ investuoja į naują internetu užsakytų prekių pristatymo būdą –...

E. parduotuvių galimybės: pristatymo kainos Lietuvoje 23,18% mažesnės 3

Skubių siuntų, pristatomų per 1–2 darbo dienas, kaina Lietuvoje sudaro 8,76 Eur – 23% pigiau nei pasaulinis...

Apgyvendinimo įmonių pajamos augo 15%

Apgyvendinimo įmonių pardavimo pajamos 2018 m. trečiąjį ketvirtį sudarė 99 mln. Eur to meto kainomis ir,...

Paslaugų sektoriuje pajamas sparčiausiai augino kelionių agentūros 1

Paslaugų įmonių pardavimo pajamos be PVM 2018 m. trečiąjį ketvirtį sudarė 2,9 mlrd. Eur to meto kainomis ir,...

Prekybininkų darbo laikas per šventes: per Kalėdas didieji nedirbs

Didieji prekybos tinklai „Maxima“, „Norfa“, „Lidl“, „Iki“ ir „Rimi“ kalėdinių švenčių sezoną numatę dirbti...

Stiprinama maisto kontrolė: slapti pirkėjai ir didesnės baudos

Vyriausybė trečiadienį pritarė Žemės ūkio ministerijos (ŽŪM) siūlymams vykdyti slaptus kontrolinius maisto...

Agroverslas
2018.11.28
6 mėnesių atlyginimų rezervą Lietuvoje turi 11% gyventojų 1

SEB banko tyrimo duomenimis, be santaupų šiuo metu Lietuvoje gyvena 16% apklaustų gyventojų – 13 procentinių...

Finansai
2018.11.28
„Alibaba“ viceprezidentas: ateityje valdžia bus gamintojo rankose

Labai tikėtina, kad ateityje neliks įprasto prekybos modelio, o vartotojai bendraus tiesiogiai su...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau