2017-12-05 07:00

„Maximos“ ir „Norfos“ sėkmingiausių parduotuvių penketukas

VŽ koliažas
VŽ koliažas
Vertindami parduotuvių rezultatus, prekybininkai pirmiausia žvelgia į pelno eilutę, bet lygiai taip pat reikšmingi yra ir tokie rodikliai kaip likutis lentynose, kuris gali parodyti, kad prekių nebuvo, todėl pirkėjas išėjo tuščiomis. Arba vartotojų elgsenos rodikliai: klientų srautas ir ką klientai įsigijo, vidutinis nupirkto krepšelio dydis ir jo suma.

Duomenų analitikai dėmesį skiriantys prekybininkai pirmiausia analizuoja vartotojų elgsenos rodiklius. Pritaikius tinkamas rinkodaros ar pardavimų priemones vartotojų elgsenos rodikliai, o kartu ir finansinis rezultatas gali smarkiai pagerėti, teigia ekspertai. Elektroninės prekybos įmonėms pirkimo elgsenos rodiklius stebėti nėra sudėtinga, kur kas sudėtingiau tradicinės prekybos atstovams, kurie kai kuriais atvejais, norėdami sukaupti analizei reikalingus duomenis, turi atlikti papildomus tyrimus, pabrėžia Kristina Maikštėnienė, ISM vadovų magistrantūros Rinkodaros ir Tarptautinio verslo modulių vadovė. Prekybos sektoriaus įmonių stebimi veiklos rodikliai yra įvairių tipų ir jie turi skirtingus tikslus.

„Norint suprasti, kokius rodiklius reikia stebėti ir ar jų pakanka, būtina išlaikyti sveiką balansą tarp rodiklių stebėsenos kaštų ir gautos informacijos naudos. Manau, kad didėjant duomenų srautui rodiklių stebėsenos kaštai drastiškai mažės, o svarbiausia prekybininkui bus rasti tokius rodiklius, kurie būtų tiesiogiai susiję su pirkėjų elgsena ir leistų daryti įtaką tai elgsenai“, – teigia p. Maikštėnienė.

52795
130817
52791