15 prekybos technologijų, labiausiai keičiančių pasaulį
1. „Amazon“, naujovių lyderė
Būstinė: Sietlas, Vašingtonas
Įkurta: 1994 m.
Privalumai: „Niekas nekeičia prekybos taip, kaip tai daro „Amazon“, – „Business Insider“ sakė Natalie Berg, prekybos įžvalgų vadovė „Planet Retail RNG“. „Amazon“ apimtys itin sparčiai didėja mados ir bakalėjos prekių kategorijose. Birželį „Amazon“ paleido naują paslaugą „Prime Wardrobe“. Klientams siūloma pasimatuoti drabužius namuose prieš juos įsigyjant. Siūloma parsisiųsti visus pasirinktus gaminius. Kuo daugiau drabužių klientas nusprendžia pasilikti, tuo didesnė nuolaida jo pirkiniams taikoma.
Be to, „Amazon“ šią vasarą už 13,7 mlrd. USD įsigijo bakalėjos prekių tinklą JAV „Whole Foods“, kuriam priklauso 465 parduotuvės. Ši investicija sudarys galimybę sustiprinti savo pozicijas pagrindiniuose JAV miestuose. Fizinių parduotuvių tinklas „Amazon“ reikalingas, nes bendrovė siekia plėsti savo „Prime“ paslaugas JAV, tokias kaip prekių pristatymas tą pačią dieną.
2. „Ulta Beauty“ didina fizinių parduotuvių populiarumą
Būstinė: Bolingbrukas, Ilinojus
Įkurta: 1990 m.
Privalumai: 27-rius metus veikianti kompanija tapo didžiausia grožio prekių pardavėja JAV. Pasiūliusi grožio paslaugas parduotuvėse, ji suteikė klientams priežastį ateiti į parduotuves ir čia apsipirkti. Pirkėjai taip pat turi galimybę naudoti „Ultra app“ programėlę, kuria skenuojami produktų barkodai ir skaityti kitų pirkėjų atsiliepimus.
3. „TJ Maxx“ keičia universalinių parduotuvių koncepciją
Būstinė: Framinghamas, Masačusetsas
Įkurta: 1976 m.
Privalumai: Nukainotų prekių verslo modeliu besivadovaujanti „TJ Maxx“ yra viena sėkmingiausių bendrovių prekybos sektoriuje. Recesijos metu tapo populiaru apsipirkti parduotuvėse, kurios siūlo produktus žemomis kainomis (angl. discounter), todėl nemaža dalis klientų dar nėra sugrįžę į tradicines parduotuves, tokias kaip „Macy‘s“ ir „Nordstrom“, kuriose prekės parduodamos už visą kainą. „TJ Maxx“ siūlo būtent tai, ko reikia daugeliui vartotojų, todėl nepatiria sunkumų, apie kuriuos kalba kitos universalinės parduotuvės. „Macy‘s“ ir „Nordstrom“ bandė atkartoti nukainotų prekių koncepciją, tačiau tai buvo mažiau sėkmingi sprendimai.
4. „Aerie“ pavergė jaunų moterų širdis
Būstinė: Pitsburgas, Pensilvanija
Įkurta: 2006 m.
Privalumai: „Aerie“ savo „Aerie Real“ kampanijai pasirinko įvairių formų modelius, priešingai nei kiti apatinio trikotažo prekių ženklai, prioritetą teikiantys modelių reikalavimus atitinkančių formų merginoms. Vartotojai tai įvertino palankiai, 13 ketvirtį iš eilės pardavimai auga kartais. Tuo metu „Victoria‘s Secret“, kurios reklamose pastebimi itin liekni modeliai, praranda savo rinkos dalį. Šiemet, palyginti su praėjusiais metais, „Victoria‘s Secret“ pardavimai smuko 15%.
5. „Modcloth“ kuria madingus didelių dydžių drabužius
Būstinė: San Fransiskas, Kalifornija
Įkurta: 2002 m.
Privalumai: „Modcloth“ ne tik kuria didelių dydžių drabužius, bet ir yra žinoma dėl savo profeministinės verslo praktikos. „Modcloth“ strategija pasirodė įdomi didiesiems tradiciniams prekybininkams. Šių metų kovą bendrovę už neskelbiamą sumą įsigijo JAV milžinė „Walmart“. Manoma, kad sandorio suma siekia 50-75 mln. USD.
6. „Lidl“ rado būdą parduoti kokybiškus produktus pigiai
Būstinė: Nekarzulmas, Vokietija
Įkurta: 1973 m.
Privalumai: Šią vasarą į JAV žengusi Vokietijos mažmeninės prekybos bendrovė „Lidl“ įnešė naujų vėjų į bakalėjos parduotuvių verslą. „Lidl“ tvirtina, kad siūlo įsigyti kokybiškų prekių 50% pigiau nei jos konkurentai. Aiškinama, kad pigiai pasiūlyti prekes pavyksta, nes 90% jų yra privačių etikečių, o ne žinomų prekės ženklų. Sutaupyti taip pat padeda tai, kad „Lidl“ asortimentas yra nedidelis, parduotuvės statomos itin ekonomiškos.
VERSLO TRIBŪNA
7. „Peloton“
Būstinė: Niujorkas, JAV
Įkurta: 2012 m.
Privalumai: „Peloton“ keičia žaidimo taisykles, kaip sportuoti yra gera ir madinga. Bendrovės produktas – 1.955 USD kainuojantis dviratis, kuris treniruotes transliuoja gyvai, taip pat rodo iš anksto įrašytas treniruotes, todėl galima treniruotis savarankiškai, neapsilankius sporto klube. Šis prekės ženklas gegužę pritraukė 325 mln. USD ir patrigubino savo pardavimo pajamas. Dabar jos siekia 170 mln. USD per metus.
8. „Instagram“ tapo produktų prekyviete
Būstinė: Menlo Parkas, JAV
Įkurta: 2010 m.
Privalumai: „Instagram“ jau nebėra tik vieta, kurioje dalijamasi nuotraukomis, kuriose užfiksuotos skanių patiekalų ir kelionių akimirkos. Šis socialinis tinklas dabar turi kruopščiai pritaikytų asmeninių reklamų skiltį, kurioje rodomi tie produktai, kuriuos galite iškart nusipirkti. Vartotojai gali spustelėti ikoną „paspausti-ir-peržiūrėti“ ir čia pat pasirinkti galimybę „įsigyti dabar“. Ši nauja apsipirkimo galimybė pristatyta 2016 m. lapkritį 20-iai skirtingų kompanijų, įskaitant „Kate Spade“, „Warby Parker“, taip pat mados parduotuvė „Lulus“, kurios atstovų teigimu, 33% žmonių, kurie paspaudė jų produktų nuorodas „Instagram“, vėliau iškart apsilankė ir jų e. parduotuvėje. „Instagram“ teigė, kad rezultatai sparčiai gerėjo, o dabar tūkstančiai prekybininkų reklamuojasi programėlėje, įskaitant „Nike“, kuris ir pats šį mėnesį pranešė, kad per šią programėlę parduos savo sportinę avalynę.
9. „Blue Apron“ suteikia galimybę pasigaminti restoranams būdingų patiekalų už pusę kainos
Būstinė: Niujorkas, JAV
Įkurta: 2012 m.
Privalumai: Produktų rinkinių rinkos vertė JAV 2016 m. pasiekė 1,5 mlrd. USD. Prognozuojama, kad per ateinančius kelerius metus rinkos vertė išaugs kelis kartus, teigiama „Packaged Facts“ atliktame tyrime. „Business Insider“ duomenimis, „Blue Apron“ per 2017 m. pirmąjį ketvirtį turėjo 1 mln. užsakymų, kai pernai per tą patį laikotarpį jų buvo 649.000. Prenumeratoriams kiekvieną savaitę siūloma įsigyti receptų ir produktų rinkinių, kurie kainuoja mažiau nei 20 USD. Didžiosios JAV bakalėjos parduotuvės bando sekti šiuo pavyzdžiu. „Kroger“ šią gegužę pradėjo siūlyti „Prep + Pared“ produktų rinkinius, o „Whole Foods“ pradėjo bendradarbiauti su startuoliu „Salter“, kuris tiekia produktų rinkinius į kai kurias „Whole Foods“ parduotuves.
10. „Adidas“ sportbačių revoliucija
Būstinė: Hercogenaurachas, Vokietija
Įkurta: 1949 m.
Privalumai: Vokietijos sporto įrangos gamybos milžinė „Adidas“ visuomenei pristatė sportbačius su 3D būdu atspausdintais ir prie žmogaus svorio ir judėjimo prisitaikančiais padais. Žinomas prekės ženklas pradėjo bendradarbiauti su startuoliu „Carbon“. „Adidas“ šiemet planuoja pagaminti 5.000 3D porų sportbačių, o 2018 m. – 100.000.
11. „Sweetgreen“ ir vėl išpopuliarino salotas
Būstinė: Vašingtonas, JAV
Įkurta: 2007 m.
Privalumai: Prie 67 šiam salotų tinklui priklausančių kavinių įvairiose JAV vietose beveik visuomet driekiasi eilės. Sveiko maisto gerbėjai laukia savo 10 USD kainuojančios organiško maisto porcijos. Iki 2016 m. šis kavinių tinklas turėjo savo muzikos festivalį „Sweetlife“.
12. „Bonobos“ revoliucija drabužių prekyboje
Būstinė: Niujorkas, JAV
Įkurta: 2007 m.
Privalumai: Šis madingų vyriškų drabužių pardavėjas šį birželį už 310 mln. USD perėjo į „Walmart“ rankas. „Banobos“ turi 38 parduotuves, kuriose klientai gali pasimatuoti drabužius ir įsitikinti, kad jie puikiai tinka. Tuomet šias prekes galima užsisakyti, jos pristatomos klientams į namus. Unikalus verslo modelis išskirtinis tuo, kad parduotuvėje nereikia turėti jokių atsargų.
13. „Apple“ keičia mūsų atsiskaitymų įpročius
Būstinė: Kupertinas, Kalifornija
Įkurta: 1976 m.
Privalumai: Technologijų milžinė „Apple“ šiame sąraše atsidūrė dėl „Apple Pay“, keičiančios vartotojų apsipirkimų įpročius. Konsultacinės kompanijos „Boston Retail Partners“ vertinimu, mobilioji piniginė „Apple Pay“ yra standartas, kuriuo vadovaujasi visi kiti panašių produktų kūrėjai.
14. „Walmart“ bando tapti e. komercijos bendrove
Būstinė: Bentonvilis, Arkanzasas
Įkurta: 1962 m.
Privalumai: Didžiausios pasaulyje mažmeninės prekybos įmonės „Walmart“ investicijos į elektroninę komerciją gerokai lenkia prognozes ir rodo kompanijos pasiryžimą tapti elektroninės komercijos rinkos dalyve. 2016 m. rugpjūtį „Walmart“ įsigijo „Jet.com“, taip pat kelis madingus e. prekybos startuolius: „Bonobos“, „Bonobos“, „Modcloth“, „Moosejaw“, „Shoe Buy“.
15. „Casper“ leidžia įsigyti čiužinį paprasčiau
Būstinė: Niujorkas, JAV
Įkurta: 2013 m.
Privalumai: „Casper“ parduoda vieno modelio čiužinius, kurie gali būti 6 skirtingų dydžių. Čiužiniai parduodami internetu, pristatomi kompaktiškose dėžėse, kainuoja nuo 550 USD iki 1.150 USD.