Jei norite toliau klausytis „Verslo žinių“ tinklalaidžių, prašome tapti VŽ premium nariu.
RUBRIKOS NAUJAUSI
2025-10-16 12:00
2025-10-13 12:35
RĖMIMAS
2025-10-10 06:45
2025-10-10 05:45
2025-10-08 10:21
Komentuoti ir vertinti gali tik prisijungę skaitytojai
VISI KOMENTARAI
Nuomos mokests kas mėnesį sieks apie 36 Eur/kW, tai jei išsinuomoti 10 kw, per mėnesį sumokėsi 360 eurų. Įdomu būtų sužinoti kiek tas 1 kw vidutiniškai sugeneruos per mėnesį elektros.
Tas ir svarbiausia skaičiuojant business case. Ir užskaitos mechanizmas. Ar skaičiuojama pinigais (kai vėjas pučia parduoti pigiai, kai nepučia - perki brangiai) ar užskaitinės kwh.
Apie 160kWh
Tiek 1kw gali sugeneruoti nebent vasaros mėnesiais, o Gruodį ir Sausį generacija nesieks 30kWh.
Nekreipkit dėmėsio į komentarą, turėjau omeny saulės elektrines, o čia straipsnis apie vėją. My bad.
Taip. Saulės elektrinių 1kW šių metų kovo-rugpjūčio mėnesiais generavo apie 150kWh/mėn. Žiemą atitinkamai apie 5-20kWh/mėn.
Sako kas 1kw panelių sugeneruos apie 1000kw per metus. Paskaičiuokime. Sunaudoju 200kw/mėn. Per metus 2400kw. Tai reiškia turėčiau nuomotis 2.5kw panelių. Kas mėnesį mokėsiu 2.5×36=90 eurų. Tai 200kw man kainuos 90 eurų, arba i kw 0.45 eur. Be perdavimo mokesčių? Jeigu klystu, pataisykite. Betkokiu atveju, neapsimoka.
Atsiprašau, sumaišiau su saulės elekrinėmis.
Ignitis gamina Lenkijoje, Estijoje. Kodėl negaliu išsinuomoti nutolusios elektrines ten , arba išvis kažkur Europoje, ir gauti elektrą čia Lietuvoje. Nes juk EU bendra rinka
Ne bendra.
matyt todėl kad šalyse operatoriai atskiri, ir perdavimo nuostoliai. Tikėtina, kur gamina, ten parduoda,
Tiesiog nėra pakankamų perdavimo pajėgumų tarp šalių. Kai kur net šalių viduje ir vienoje šalies pusėje elektros kainos gali kelis kartus skirtis nuo kitos pusės.
taip pat jungtys riboja, pritariu
Kiek 1KW galingumo vėjo malūnas vidutiniškai sugeneruoja elektros per mėnesį (pvz. žiemos metų)? Jei generuotų bent 30% nuo galingumo (~300W/h), tada per mėnesį gaunam ~200KW. Jei pirkti įprastai, tarkim galutine kaina po 0,3Eur, toks kiekis kainuotų 60Eur. Jei 200KW gauti iš nuomos, tada reiks sumokėti ~0,13Eur/KW "transportavimo" mokestį plius 36Eur nuoma, gautume 62Eur. Kad apsimokėtų, malūnas turi suktis pastoviai ir generuoti bent 50% nominalios galio. Manau tokiu būdu IGNITIS nusiima nuo savęs riziką dėl oro sąlygų, nes nutyli, kiek vidutiniškai generuoja vėjo jėgainės.
Daroma prielaida, kad 1 elektrinės kW sugeneruos vidutiniškai 3 126 kWh elektros energijos per metus.
Manau efektyvumas bus arciau 20%
Bent vienetus pirma susistvarkyk, suprasti neina. kW - galios vienetas. kWh - energijos kiekio vienetas.
ačiū už pastabą
30 proc. nuo galingumo tikrai nesugeneruos.
Kaina yra apie 160 eur/KWh. Nesuprantu kaip jie padarys, nes reguliavimas neleidzia
Kažkas pas jus su skaičiais ir matavimo vienetais nesueina.
O man tai idomu, kiek kainuos paciam Ignitis si ministerio Kreivio uzgaida?
Gal kas gali paaiškinti kur čia pridėtinė vertė šitos schemos? Panašiau į lesyklą insaideriams.
o kur čia insideris pales? čia gamintojas nusiima rizika, permesdamas ją ant vartotojo.
Riziką nusimestų jeigu parduotų. O čia nuomoja - mėnesiui. Realiai zero sum game. stumdant centus iš vienos kišenės į kitą. Igničiui šitas tikrai nenaudinga, nes šitą administruot košmaras. klausimas tada kam?
Nuomoji vėjo malūną, deja, stiprus 15m/s vėjas į komplektą neįeina, Mūsų oro sąlygomis 1KW vėjo malūnas generuoja maks 20-30% nominalios galios. Jei skaičiuoji kad per parą gausi 24KWh, klysti, vidutiniškai bus ~6-8Kwh. Štai ir skaičiavimai. Ignitis tiesiog nusikrato vėjo kintamosios, permesdamas ją vartotojui, taip sakant gali pabandyti, prie gero vėjo tikrai bus daug pigios elektros :)
Ilgam laikotarpy, per daugelį parkų, vidutinis vėjo greitis yra pastovus. Kas ir nuo ko čia draudžiasi?
Viskas puiku, norėjau sudalyvaut šiame pilotiniame projekte, tačiau Igničio platforma ant tiek "tobula", kad neturint vieno iš 3 bankų prisijungimo, smart ID ar elektroninio parašo nei saulės, nei vėjo projektuose nieko nepavyks... Šiaulių banko klientui prisijungti be šansų....
Neįmanoma per 5 minutes Smart-ID susiinstaliuot? Geez.
Net keista, kad nesipiktinat, jog dar ir internetą reikia turėt.
Ne, nesipiktinu, tik nežinau, ar reikia laido internetui ar ne....
Tiesiog jau kelias dienas IT specai bando problemą pašalinti, tačiau, deja.. Ne visiems taip sekasi, kaip Jums, unglaublich...
Gal kuris nors profesionalus demagogas man galėtu pasekti pasaką, kodėl Ignitis ir kt. išliberalizuotos rinkos monopolistai man šiandien siūlo fiksuoti elektros kainą po ~40 ct/kWh, kai tuo tarpu Nord pool biržoje ta pati elektra kainuoja po 10-15 ct/kWh?
jie dar siulo ismanuji plana, prirista prie birzos kainos + marza, galite ji ir rinktis, bet rizika uz auksta kaina prisiimate sau.
Nepamiršk perdavimo mokesčių apie 13 ct/kWh, tad bendrai perkant iš rinkos nuo 23 ct/kWh iki 28 ct/kWh. Gali imti už biržos kainą (bet ne faktas, kad nebus, kaip rugpjūtį 60 ct/kWh bendra kaina), gali fiksuoti, tavo pasirinkimas.
Jei būtų planas pagal valandinę biržos kainą, tikrai tokį pasiimčiau.
jeigu turėtum išmanų skaitiklį, tai turbūt galėtum orientuotis į valandines kainas ar ne taip?
Valandinis tarifas būtų naudingas, nes naktį elektra būna daug pigesne nei diena. Tomis valandomis galima šildyti namus, įkrauti auto ir t.t.
Pasirodo ne, kiek aiškinausi.. deja.. Maksimum gali 4 laiko zonas dienoj turėt. Bet kokia nesamonė, kai skaitiklis gali kas valandą atidavinėt...
Geroj saly gyvenam, kai neaisku, kiek elektra kartų gali pigti/brangti per ateinantį artimiausią mėnesį.
aha, tada įdomiai kodėl negalimas skaičiavimas kas valandą? Visgi išmanusis skaitiklis. Nes toks variantas būtų idealus vartotojui, pasižiūri day ahead kainas ir gali susiplanuoti savo vartojimą, nes naktimis gali turėti net nulines kainas.
pagGoogl'ink "Elektros vartotojo prašymai atsimušė į sieną", gale straipsnio rašoma: ..... klientams, turintiems su elektros birža susietus planus (pavyzdžiui, „Laisvas“) ir automatizuotą apskaitos sistemą, taikome valandinę apskaitą pagal konkrečios valandos suvartojimą ir tos valandos biržos kainą, tai yra, individualiai kiekvienam klientui“, – teigia „Enefit“ vadovas Vytenis Koryzna. Skaitykite daugiau: https://www.delfi.lt/verslas/energetika/elektros-vartotojo-prasymai-atsimuse-i-siena-skaitykite-sutarti.d?id=89364305
Tegu jis PR ką nori, o aš realiai norėjau užsakyti...
iš komentarų supratau, kad su vėju kol kas neverta prasidėti, nes saulei neprilygsta, nors iš šono atrodė, kad vėjas dirba ištisus metus ir turėtų būti naudingesnis nei saulė.
Įmonė kviečia nuomotis, bet ar kiekvienam neversliam aišku, kuo jam tas gresia? Net ir nauda neaiški. Pvz., kokiame tipiniame 1-2 kambarių bute gyvenanti nepraktiškos specialybės asaba ne tik negeba paskaičiuoti, ar jai apskritai tai apsimoka, ar neįklampins į dar didesnį skurdą, bet ir nežino, ar tai neįklampins į deklaracijų popierizmą su VMI, ar neteks jai atsiskaitinėti, lyg kokį „Maksimos" tinklą įsigijus? O susenus ir apžlibus - ar neteks iš pensijos samdyti konsultanto, kad popierizmą už ją sutvarkytų? Ar tokio „verslo objektą įsigijus" nepakiš kojos kitur (kad ir kokioje „Sodroje" ar Socrūpyboje - bėdai atsitikus ir kreipiantis pagalbos)...
Per žinias aiškino, kad elektros savikaina turėtų būti 14-18ct uz Kw, nes vejo 1Kw daugiau generuoja, nei saulės elektrinė.
Tokiom tendencijom tuoj shortint pradės siūlyt ir dar su koeficientu :)))