2019-01-29 16:41

Laužo galvas, kaip po „Brexit“ išeiti su kuo mažesniais nuostoliais

Doverio uostas Jungtinėje Karalystėje. Peter Nicholls („Reuters“) nuotr.
Doverio uostas Jungtinėje Karalystėje. Peter Nicholls („Reuters“) nuotr.
Lietuvos pramonininkų konfederacijoje vykusiame posėdyje antradienį aptartos Jungtinės Karalystės (JK) pasitraukimo iš ES be susitarimo scenarijaus detalės. Akcentuota, kad didžiausia problema — ne atsirasiantys muitai, o per 40 metų laisvos prekybos bendrijoje sunykusi muitinių infrastruktūra, kurios per naktį neatstatysi.

Daugiausiai produkcijos į JK eksportuojančius baldininkus posėdyje neramino, ar bus tinkamai atnaujintos fiziškai ir morališkai pasenusios Lietuvos muitinės departamento sistemos, nes jau dabar jos stringa eksportuojant į trečiąsias šalis, tarp kurių po kovo 29 d. bus ir JK.

Kelių transporto bendrovių atstovams galvos skausmą kelia tai, kokiomis sąlygomis jie veš krovinius į JK po „Brexit“, melioratoriams — kiek pabrangs melioratorių naudojami angliški ekskavatoriai, kuriuos šie įsiveža iš britų gamintojų, nes kitur ES tokia technika negaminama.

52795
130817
52791