2017-10-16 10:57

Kaune – dar viena automobilių pramonės investicija

AL-KO internetinis puslapis. VŽ ekrano nuotr.
AL-KO internetinis puslapis. VŽ ekrano nuotr.
Vokietijos bendrovė „AL-KO Vehicle Technology“ Kaune kurs automobilių ir priekabų komponentų vystymo centrą.

Važiuoklės komponentus komercinėms ir turistinėms priekaboms bei lengvasvoriam komerciniam transportui gaminanti kompanija per artimiausius trejus metus įdarbins 30 darbuotojų, pranešė „Investuok Lietuvoje“.

Šiame technologijų centre bendrovė planuoja kurti komercinių ir turistinių priekabų bei komercinių transporto priemonių elektroniką, o taip pat – automobilių pramonėje naudojamas programėles išmaniesiems įrenginiams.

2015 m. AL-KO susijungė su JAV priekabų ašių bei stabdžių gamintoja „Dexter Axle“ ir tapo „DexKo Global“ su beveik 1 mlrd. USD apyvarta. Po susijungimo bendrovė tapo didžiausiu pasaulyje ašių ir važiuoklės komponentų gamintoju savo segmente ir planuoja dar labiau augti.

Šiuo metu „DexKo Global“ turi apie 4.200 darbuotojų visame pasaulyje. „AL-KO Vehicle Technology“ turi 2.400 darbuotojų, 40 gamybos ir pardavimo ir 1.000 aptarnavimo vietų.

„Kauną pasirinkome dėl sparčiai augančio automobilių komponentų gamybos klasterio. Matydami, kaip jis vystosi, kaip Kauno savivalda ir universitetai suinterestuoti šio klasterio augimu, manome, kad ši lokacija taps vienu ateities automobilių pramonės centrų ir norime jame būtų kuo anksčiau“, - pranešime cituojamas Dr. Frankas Sageis, AL-KO vyresnysis tyrimų ir plėtros viceprezidentas.

Artimiausiu metu AL-KO įdarbins 10 ekspertų komandą, o per artimiausius trejus metus planuoja suburti 30 profesionalų komandą, kuri vystys bendrovės produktus. Rengiant reikalingus mechanikos, elektronikos inžinerijos ir programų sistemų specialistus bendrovė planuoja bendradarbiauti su Kauno technologijos universitetu (KTU).

Be to, įmonė planuoja bendradarbiauti su KTU mokslinių tyrimų srityje, taip pat prisidėti prie magistrantūros ir doktorantūros studentų rengiamų mokslo tiriamųjų darbų.

„Kai Lietuva nusistatė sau tikslą tapti viena iš patraukliausių lokacijų kurti automobilių komponentus ir prisivilioti užsienio investuotojų, buvo abejojančių ir turėjusių išties racionalių argumentų. Tačiau šiandien matome, kad Lietuva yra patraukli ne tik automobilių komponentus gaminančių bendrovių gamybos padaliniams, bet ir tyrimų bei produktų vystymo centrams. Tai naujas kokybinis šuolis sparčiai augančiam klasteriui“, - sako Mantas Katinas, „Investuok Lietuvoje“ generalinis direktorius.

VŽ rašė, kad Kaune pradėtos elektronikos komponentus automobilių pramonei gaminčios Vokietijos bendrovės „Hella“ gamyklos statyboms. Kompanija investuoja 30 mln. Eur, ilguoju laikotarpiu planuojama įdarbinti 2.000 darbuotojų.

Geroldas Lucasas, „Hellos“ valdybos narys, interviu VŽ sakė, jog tai tik pirmas jų žingsnis Lietuvoje, o iš paskos gali ateiti ir kiti autodalių gamintojai. Tuomet Lietuva atsidurtų ir automobilių pramonės logistikos žemėlapiuose. 

52795
130817
52791