BRC sėkmės formulė – plaukti prieš srovę

Reklama publikuota: 2021-04-15
svg svg

Prieš 25 metus įkurta kaip bankinės grupės įmonė, BRC šiandien jau pati turi dukterinių bendrovių. Ji pagrįstai vadinama viena didžiausių naudotų automobilių pardavėjų Baltijos šalyse, tačiau senokai išaugo ir automobilių, ir prekybininkų marškinėlius.

Pirmasis automobilis, kurį iš tik įsikūrusios įmonės įsigijo pirkėjas  buvo „Škoda Favorit.“ Klientas rinkosi iš keleto bendrovės centre stovinčių mašinų. Dabar BRC centruose – daugiau nei 1000 automobilių, o parduodamų automobilių bazėje – daugiau nei 11 mln. pasiūlymų iš visos Europos.

Visgi „Baltijos realizacijos centras“ arba tiesiog BRC, į kurį ilgus metus veda naudotų automobilių ieškančiųjų keliai, šiandien – kur kas daugiau nei automobilių prekeivis. Motociklai, kemperiai, jachtos, vilkikai, autobusai, ekskavatoriai, žemės ūkio technika – tik dalis dabartinio asortimento. Kompanija parduoda, nuomoja, teikia lizingo paslaugas, pati superka mašinas ir teikia visokeriopą pagalbą tiems, kurių tikslas – turėti, ką vairuoti. „Užduokite mums bet kokį klausimą apie automobilį, ir vienas iš mūsų tikrai į jį atsakys“, –  sako Mindaugas Slovikas, „BRC grupės“ direktorius.

Pilnėjantis paslaugų spektras

BRC įkurta 1996 m. Taline, kaip  „Hansa Capital (dabar – AB „Swedbank“) grupės įmonė, skirta darbui su probleminiais besikuriančios lizingo kompanijos aktyvais. Įmonė teikė finansines paslaugas, vystė nekilnojamo turto projektus, prekiavo lengvaisiais automobiliais. Vėliau finansinės paslaugos atiteko bankui, o turto realizacija ir nekilnojamasis turtas liko BRC. 2004 m. įmonę įsigiję Estijos investuotojai išgrynino kryptį – automobilių ir sunkvežimių prekyba. Šiandien „BRC grupė“ turi įmones Lietuvoje, Latvijoje, Estijoje, atstovybę Vokietijoje, o bendrovės veiklos spektras gerokai prasiplėtęs.

Faktą, kad iš naudotų automobilių prekybininkės BRC tapo kompleksinių paslaugų įmone, lėmė jos drąsa imtis to, ko kiti nesiryžta. Taip pat – inovatyvus požiūris į visiems įprastus dalykus. 2008–2010 m. bendrovės realizuojamo turto Baltijos šalyse mastai pasiekė aukštumas ir, regis, buvo galima palaimingai snausti ant lyderio laurų. Tačiau skirtingai nei eilė pasekėjų, bandžiusių kopijuoti BRC sėkmės receptą, kompanija puikiai suprato, kad vien gera kaina rinkoje ilgai konkuruoti bus neįmanoma. Taip atsirado pirmoji dukterinė grupės įmonė – „BRC Finance.“

nuotrauka::1 left

„Mąstėme, jei bankai užsiima turto pardavimu, tai kodėl mes negalėtume padaryti atvirkščiai – pasiūlyti platesnes automobilių nuomos galimybes, leisti klientams naudotis automobiliais, juos nuomoti? – pasakoja  Vilma Gavėnaitė, „BRC Finance“ direktorė. – Įmonės sėkmę iki šiol užtikrina tai, kad mes daug geriau nei bankai išmanome nuomojamo turto vertę, o kiekvieną savo klientą pažįstame asmeniškai.“

Panašiai į Lietuvą 2015 m. BRC atvedė profesionalios statybinės technikos ženklą „Hyundai“, kurio oficiali atstovė yra grupės įmonė „HML.“ Klientams siūlomi ne tik nauji, bet ir naudoti ekskavatoriai su gamykline garantija, krautuvai ir kita statybinė, karjerus aptarnaujanti technika. Teikiamos ir serviso bei priežiūros paslaugos, o techninė pagalba užtikrinama visą parą bet kurioje Lietuvos vietoje. Novatoriškas mąstymas ir kūrybiškumas padėjo vos per porą metų tapti Europos atstovybių lydere.

„Didžiąją dalį mūsų tiekiamos technikos sudaro netipiniai projektai. Pavyzdžiui, pirmieji Lietuvoje pardavėme 40 t. sveriantį ir galintį plaukti ekskavatorių. „Hyundai“ – pasaulinio garso ir atitinkamos kokybės technika, vertinama statybos profesionalų. Mažai kas žino, kad šio koncerno grupės gamykloje sukonstruotas ir Klaipėdos suskystintųjų dujų terminalas“, – atskleidžia Martynas Slovikas, „HML“ direktorius.

Jis vadovauja ir „BRC Trucks“ padaliniui, prekiaujančiam komercine, statybine bei žemės ūkio technika bei teikiančiam jos nuomos paslaugas. Šio padalinio ištakos siekia dar Rusijos krizės laikus, kai „BRC Lietuva“ buvo tik bepradedanti veiklą.

Krizė – tai galimybė pasitikrinti verslo modelio gyvybingumą ir pradėti kažką naujo, įsitikinę BRC vadovai. Abu ekonomikos sukrėtimai, kuriuos patyrė bendrovė, buvo naujų paslaugų katalizatoriai. 2008–2010 m. BRC pardavė  8402 vnt. turto, o apyvarta siekė beveik 57 mln. eurų. Tačiau įmonė įžvelgė, kad turto pardavimas neteikiant papildomų paslaugų – turto priežiūros, seno turto išpirkimo, garantijų, draudimo – labai greitai taps nekonkurencingas. Šiandien visos šios paslaugos jau yra BRC krepšelyje.

Veikti skaidriai ir su užsidegusia komanda

Dabartinės laikmečio aktualijos – pandemija, karantinas – tik išryškino įmonės pranašumus prieš daugelį sektoriaus žaidėjų. Pasak BRC grupės vadovo, skaidri veikla ir orientacija į vietinę rinką visada buvo BRC pamatiniai principai, o jų vertė ypač akivaizdi šiandien. Mokestinis „neracionalumas“, kaip įstatymų paisymą ironiškai įvardina M. Slovikas, bei orientacija į vietinę rinką įmonei ne trukdo, o padeda judėti pirmyn.

„Dar pačioje veiklos pradžioje daug kas sukiojo pirštą ties smilkiniu, matydami mūsų norą veikti skaidriai ir lokaliai. Tačiau ateitis įrodė, kad geriau dirbti sunkesnėmis konkurencijos sąlygomis čia nei vaikytis momentinio pelno Rytuose“, – sako vadovas.

Visuomet buvo orientuojamasi ir į komandą. Formuojant ją, ieškota ne žvaigždžių su laurų vainikais, o veržlių, mokytis trokštančių žmonių. Išėjusieji BRC mokyklą specialistai yra geidžiami darbo rinkoje, ne vienas dabar vadovauja įmonėms Lietuvoje ar užsienyje.

25-metį minintis „Baltijos Realizacijos Centras“ džiaugiasi ir ištikimais klientais, automobilį čia perkančiais jau daugiau nei du dešimtmečius, ir naujais pirkėjais. „Esame įmonė, kurią formuoja pirkėjų poreikiai, – sako M. Slovikas. – Nuo pradžioje parduodamų tik brangių automobilių perėjome prie platesnio pasirinkimo, siūlome ir ekonomiškos klasės automobilius.“

Ypač pastarieji keleri metai įmonei atnešė naujovių, susijusių su kylančiais klientų lūkesčiais. Vidinėje valdymo politikoje įdiegti nauji standartai, atsinaujino komanda. Greta skaidrumo didinimo, aktyviai skaitmenizuojama veikla, fokusuojamasi į žiedinę žalią ekonomiką. Ateities planuose numatyti sprendimai, dar labiau pagerinsiantys pirkėjo ir pardavėjo patirtį naudotų automobilių rinkoje. Daugiau informacijos pirkėjui ir platesnis paslaugų spektras – toks BRC tikslas. Pavyzdžiui, bendrovė ketina kurti autobiržą, kurioje, skirtingai nei siūlo šiandieninės automobilių pardavimo platformos, skelbimo talpinimas nekainuos. Maža to, BRC savo ruožtu teiks visą rūpimą informaciją, siūlys garantijas ir panašiai.

Kas toliau? Akivaizdu, kad bendrovėje nuolat išbandoma kas nors nauja – rinkos, produktai, veikimo būdai. Permainos yra įmonės varomoji jėga, tad stovėti vietoje BRC neketina. „Šiuo metu mūsų prioritetas – finansinės paslaugos. Mąstome apie inovatyvų šios srities sprendimą. Planuose – ir bankinė licencija“, – atskleidžia vadovas.

Tad gali būti, kad didysis naudotų automobilių rinkos žaidėjas greit suras savo vietą ir finansų rinkoje.

„BRC grupės“ informacija

[infogram id="8066e19c-6d5b-4d49-bee9-11cda622aa28" prefix="SDi" format="interactive" title="TR: BRC"]

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
„Novaturo“ grupės pajamos kovą mažėjo 6% iki 4,1 mln. Eur

Vienos didžiausių kelionių organizatorių Baltijos šalyse „Novaturo“ grupės pajamos kovą siekė 4,1 mln. Eur –...

Paslaugos
2021.04.15
Kelių direkcija dalį paslaugų perkels į elektroninę erdvę

VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcija dalį teikiamų paslaugų perkels į elektroninę erdvę. Tam kuriamas...

Logistika
2021.04.15
Kaip investicijų grąžą skaičiuoja verslas ir valstybė? Verslo tribūna

Pandeminėje situacijoje verslas susiduria su įvairiais iššūkiais: sutrikdyta veikla, nežinomybe dėl ateities,...

Paslaugos
2021.04.15
Reklamos rinka Baltijos šalyse: po pernykščio nuosmukio mato pozityvių signalų Premium

Pandemijos metais, 2020-aisiais, Baltijos šalių reklamos rinka siekė 259,3 mln. Eur, tai 16% mažiau nei 2019...

Rinkodara
2021.04.15
Žurnalistai galės neatlygintinai gauti duomenis iš valstybės registrų

Seimas priėmė Visuomenės informavimo įstatymo pataisas, kuriomis nuo liepos 1 d. nuspręsta sudaryti sąlygas...

Rinkodara
2021.04.15
„Telia“ ir „Teltonika Networks“ kuria lietuviškus 5G maršrutizatorius 1

„Teltonika Networks“, bendradarbiaudama su „Telia“, kuria pirmuosius lietuviškus 5G produktus – pramoninio...

Inovacijos
2021.04.15
V. Beniušis paskirtas 15min.lt vyriausiuoju redaktoriumi

Naujienų portalo 15min.lt vyriausiuoju redaktoriumi ketvirtadienį paskirtas žurnalistas Vaidotas Beniušis,...

Vadyba
2021.04.15
„Flo Health“ technologijų vadovas: sieksime padvigubinti IT inžinierių skaičių Premium

Baltarusių 2015 m. įkurtas ir Silicio slėnyje (JAV), Londone bei Kipre registruotas startuolis „Flo Health“,...

Inovacijos
2021.04.15
BRC sėkmės formulė – plaukti prieš srovę Verslo tribūna 1

Prieš 25 metus įkurta kaip bankinės grupės įmonė, BRC šiandien jau pati turi dukterinių bendrovių. Ji...

Paslaugos
2021.04.15
Naujasis „Tuvlitos“ vadovas: dėl eilių iš dalies kalti ir patys vairuotojai Premium 15

Domas Sidaravičius, naujasis technines automobilių apžiūras Vilniaus regione atliekančios bendrovės „Tuvlita“...

Logistika
2021.04.15
Lenkijoje atidaromas „Google“ debesijos centras, investicijos vertinamos 2 mlrd. USD 1

JAV technologijų milžinė „Google“ trečiadienį Varšuvoje atidarė naują regioninį debesijos centrą „Google...

Inovacijos
2021.04.14
COVID-19 informavimo kampanijai skirta dar 3,3 mln. Eur 2

Informavimo kampanijai apie COVID-19 Vyriausybė trečiadienį skyrė dar 3,3 mln. Eur.

Rinkodara
2021.04.14
Restoranai ir barai grįžta į darbą: vieni laukia terasose, kiti – žinių dėl Gineso rekordų knygos Premium 4

Lauko kavinių savininkai pasirengę dirbti, vos leis karantino atlaisvinimai. Kai kurie – jau ne pirmą...

Gazelė
2021.04.14
Pernai 43 politikai, tarnautojai ir jų sutuoktiniai valdė 83 žiniasklaidos priemones

Lietuvoje pernai 43 politikai, valstybės tarnautojai bei jų sutuoktiniai valdė 83 žiniasklaidos priemones,...

Rinkodara
2021.04.14
Reklamos rinka: skrydis žemyn, bet Lietuva geriausiai atlaikė krizę Premium

Pandemijos metais, 2020-aisiais, Lietuvos reklamos rinka, palyginti su ankstesniais metais, krito beveik 13%,...

Rinkodara
2021.04.14
Teismas stabdo „PKN Orlen“ planus perimti žiniasklaidos grupę „Polska Press“

Lenkijos teismas sustabdė naftos milžinės „PKN Orlen“ planus perimti vieną didžiausių regioninių...

Verslo aplinka
2021.04.13
Ministerija: galima svarstyti abiturientų grįžimą į mokyklas 

Galima svarstyti abiturientų grįžimą į mokyklas, po švietimo ministrės Jurgitos Šiugždinienės ir profesinių...

Verslo aplinka
2021.04.13
Sveikatos ekspertai linkę pritarti siūlymui vėlinti revakcinaciją antrąja „Pfizer“ doze

Antrąją „BioNTech“ ir „Pfizer“ vakcinos dozę galima būtų leisti praėjus 6-12 savaičių po pirmojo skiepo, sako...

Verslo aplinka
2021.04.13
Elektroninių pinigų įstaiga „SatchelPay“ tampa „Satchel“ – plečia paslaugų spektrą Verslo tribūna

Elektroninių pinigų įstaiga „SatchelPay“ keičia savo prekinio ženklo pavadinimą į „Satchel“ ir plečia...

Paslaugos
2021.04.13
Sukūrė bekontaktį alkotesterį mobilioms darbo vietoms

Jauna Lietuvos bendrovė „Serfy“ sukūrė mobilioms darbo vietoms skirtą išmanųjį alkotesterį. Prietaisas...

Inovacijos
2021.04.12

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku