BRC sėkmės formulė – plaukti prieš srovę

Pirmasis automobilis, kurį iš tik įsikūrusios įmonės įsigijo pirkėjas buvo „Škoda Favorit.“ Klientas rinkosi iš keleto bendrovės centre stovinčių mašinų. Dabar BRC centruose – daugiau nei 1000 automobilių, o parduodamų automobilių bazėje – daugiau nei 11 mln. pasiūlymų iš visos Europos.
Visgi „Baltijos realizacijos centras“ arba tiesiog BRC, į kurį ilgus metus veda naudotų automobilių ieškančiųjų keliai, šiandien – kur kas daugiau nei automobilių prekeivis. Motociklai, kemperiai, jachtos, vilkikai, autobusai, ekskavatoriai, žemės ūkio technika – tik dalis dabartinio asortimento. Kompanija parduoda, nuomoja, teikia lizingo paslaugas, pati superka mašinas ir teikia visokeriopą pagalbą tiems, kurių tikslas – turėti, ką vairuoti. „Užduokite mums bet kokį klausimą apie automobilį, ir vienas iš mūsų tikrai į jį atsakys“, – sako Mindaugas Slovikas, „BRC grupės“ direktorius.
Pilnėjantis paslaugų spektras
BRC įkurta 1996 m. Taline, kaip „Hansa Capital (dabar – AB „Swedbank“) grupės įmonė, skirta darbui su probleminiais besikuriančios lizingo kompanijos aktyvais. Įmonė teikė finansines paslaugas, vystė nekilnojamo turto projektus, prekiavo lengvaisiais automobiliais. Vėliau finansinės paslaugos atiteko bankui, o turto realizacija ir nekilnojamasis turtas liko BRC. 2004 m. įmonę įsigiję Estijos investuotojai išgrynino kryptį – automobilių ir sunkvežimių prekyba. Šiandien „BRC grupė“ turi įmones Lietuvoje, Latvijoje, Estijoje, atstovybę Vokietijoje, o bendrovės veiklos spektras gerokai prasiplėtęs.
Faktą, kad iš naudotų automobilių prekybininkės BRC tapo kompleksinių paslaugų įmone, lėmė jos drąsa imtis to, ko kiti nesiryžta. Taip pat – inovatyvus požiūris į visiems įprastus dalykus. 2008–2010 m. bendrovės realizuojamo turto Baltijos šalyse mastai pasiekė aukštumas ir, regis, buvo galima palaimingai snausti ant lyderio laurų. Tačiau skirtingai nei eilė pasekėjų, bandžiusių kopijuoti BRC sėkmės receptą, kompanija puikiai suprato, kad vien gera kaina rinkoje ilgai konkuruoti bus neįmanoma. Taip atsirado pirmoji dukterinė grupės įmonė – „BRC Finance.“
„Mąstėme, jei bankai užsiima turto pardavimu, tai kodėl mes negalėtume padaryti atvirkščiai – pasiūlyti platesnes automobilių nuomos galimybes, leisti klientams naudotis automobiliais, juos nuomoti? – pasakoja Vilma Gavėnaitė, „BRC Finance“ direktorė. – Įmonės sėkmę iki šiol užtikrina tai, kad mes daug geriau nei bankai išmanome nuomojamo turto vertę, o kiekvieną savo klientą pažįstame asmeniškai.“
Panašiai į Lietuvą 2015 m. BRC atvedė profesionalios statybinės technikos ženklą „Hyundai“, kurio oficiali atstovė yra grupės įmonė „HML.“ Klientams siūlomi ne tik nauji, bet ir naudoti ekskavatoriai su gamykline garantija, krautuvai ir kita statybinė, karjerus aptarnaujanti technika. Teikiamos ir serviso bei priežiūros paslaugos, o techninė pagalba užtikrinama visą parą bet kurioje Lietuvos vietoje. Novatoriškas mąstymas ir kūrybiškumas padėjo vos per porą metų tapti Europos atstovybių lydere.
„Didžiąją dalį mūsų tiekiamos technikos sudaro netipiniai projektai. Pavyzdžiui, pirmieji Lietuvoje pardavėme 40 t. sveriantį ir galintį plaukti ekskavatorių. „Hyundai“ – pasaulinio garso ir atitinkamos kokybės technika, vertinama statybos profesionalų. Mažai kas žino, kad šio koncerno grupės gamykloje sukonstruotas ir Klaipėdos suskystintųjų dujų terminalas“, – atskleidžia Martynas Slovikas, „HML“ direktorius.
Jis vadovauja ir „BRC Trucks“ padaliniui, prekiaujančiam komercine, statybine bei žemės ūkio technika bei teikiančiam jos nuomos paslaugas. Šio padalinio ištakos siekia dar Rusijos krizės laikus, kai „BRC Lietuva“ buvo tik bepradedanti veiklą.
Krizė – tai galimybė pasitikrinti verslo modelio gyvybingumą ir pradėti kažką naujo, įsitikinę BRC vadovai. Abu ekonomikos sukrėtimai, kuriuos patyrė bendrovė, buvo naujų paslaugų katalizatoriai. 2008–2010 m. BRC pardavė 8402 vnt. turto, o apyvarta siekė beveik 57 mln. eurų. Tačiau įmonė įžvelgė, kad turto pardavimas neteikiant papildomų paslaugų – turto priežiūros, seno turto išpirkimo, garantijų, draudimo – labai greitai taps nekonkurencingas. Šiandien visos šios paslaugos jau yra BRC krepšelyje.
Veikti skaidriai ir su užsidegusia komanda
Dabartinės laikmečio aktualijos – pandemija, karantinas – tik išryškino įmonės pranašumus prieš daugelį sektoriaus žaidėjų. Pasak BRC grupės vadovo, skaidri veikla ir orientacija į vietinę rinką visada buvo BRC pamatiniai principai, o jų vertė ypač akivaizdi šiandien. Mokestinis „neracionalumas“, kaip įstatymų paisymą ironiškai įvardina M. Slovikas, bei orientacija į vietinę rinką įmonei ne trukdo, o padeda judėti pirmyn.
„Dar pačioje veiklos pradžioje daug kas sukiojo pirštą ties smilkiniu, matydami mūsų norą veikti skaidriai ir lokaliai. Tačiau ateitis įrodė, kad geriau dirbti sunkesnėmis konkurencijos sąlygomis čia nei vaikytis momentinio pelno Rytuose“, – sako vadovas.
Visuomet buvo orientuojamasi ir į komandą. Formuojant ją, ieškota ne žvaigždžių su laurų vainikais, o veržlių, mokytis trokštančių žmonių. Išėjusieji BRC mokyklą specialistai yra geidžiami darbo rinkoje, ne vienas dabar vadovauja įmonėms Lietuvoje ar užsienyje.
25-metį minintis „Baltijos Realizacijos Centras“ džiaugiasi ir ištikimais klientais, automobilį čia perkančiais jau daugiau nei du dešimtmečius, ir naujais pirkėjais. „Esame įmonė, kurią formuoja pirkėjų poreikiai, – sako M. Slovikas. – Nuo pradžioje parduodamų tik brangių automobilių perėjome prie platesnio pasirinkimo, siūlome ir ekonomiškos klasės automobilius.“
Ypač pastarieji keleri metai įmonei atnešė naujovių, susijusių su kylančiais klientų lūkesčiais. Vidinėje valdymo politikoje įdiegti nauji standartai, atsinaujino komanda. Greta skaidrumo didinimo, aktyviai skaitmenizuojama veikla, fokusuojamasi į žiedinę žalią ekonomiką. Ateities planuose numatyti sprendimai, dar labiau pagerinsiantys pirkėjo ir pardavėjo patirtį naudotų automobilių rinkoje. Daugiau informacijos pirkėjui ir platesnis paslaugų spektras – toks BRC tikslas. Pavyzdžiui, bendrovė ketina kurti autobiržą, kurioje, skirtingai nei siūlo šiandieninės automobilių pardavimo platformos, skelbimo talpinimas nekainuos. Maža to, BRC savo ruožtu teiks visą rūpimą informaciją, siūlys garantijas ir panašiai.
Kas toliau? Akivaizdu, kad bendrovėje nuolat išbandoma kas nors nauja – rinkos, produktai, veikimo būdai. Permainos yra įmonės varomoji jėga, tad stovėti vietoje BRC neketina. „Šiuo metu mūsų prioritetas – finansinės paslaugos. Mąstome apie inovatyvų šios srities sprendimą. Planuose – ir bankinė licencija“, – atskleidžia vadovas.
Tad gali būti, kad didysis naudotų automobilių rinkos žaidėjas greit suras savo vietą ir finansų rinkoje.
„BRC grupės“ informacija[infogram id="8066e19c-6d5b-4d49-bee9-11cda622aa28" prefix="SDi" format="interactive" title="TR: BRC"]