VERSLO TRIBŪNA

RĖMIMAS
2021-03-30 09:00

Ar be DevOps skaitmeninio verslo plėtros planai pasmerkti žlugti?

Įmonių vadovai puikiai supranta, kad verslo sėkmę, ypač šiais nenuspėjamais laikais, užtikrina teikiamos paslaugos greitis ir kokybė. Vis didėjantis poreikis verslui būti nuolat pasiekiamu ir maksimaliai patogiu skaitmeninėje erdvėje, skatina pasitelkti atitinkamus IT sprendimus. Vienas jų – „DevOps”. 

„DevOps“ apibrėžiamas kaip įrankių, filosofijų ir geriausių praktikų rinkinys, leidžiantis verslams ženkliai greičiau įgyvendinti skaitmeninius sprendimus ir sistemų atnaujinimus. Ši praktika, pasiteisinusi didžiausiose pasaulinėse IT platformų ir sistemų vystymo organizacijose, sukūrė sąlygas nedelsiant patenkinti nuolat augančius klientų lūkesčius, supaprastinti sudėtingas ar vėluojančias operacijas bei įdiegti naujas funkcijas be paslaugų sustabdymo.

Daugeliui įmonių vadovų, ypač nedirbančių IT industrijoje, kils rimtų abejonių, kaip įrankių ir filosofijos sinergija gali padidinti produktyvumą, pakelti darbuotojų motyvaciją ir, tuo labiau, padidinti pelno eilutę? Žinios apie naujus darbo metodus IT srityje vis dar retai pasiekia valdybos posėdžius, nors tai tiesiogiai gali prisidėti prie geresnių verslo rezultatų.   

„DevOps“ ir verslas

Pagrindinės charakteristikos, kuriais vertinama „DevOps“ nauda, apima tris aspektus:

  • Technologinis pranašumas – kodo kūrimas ir testavimas vyksta vienoje sistemoje;

  • Automatizavimo, orkestravimo (naudojant „Kubernetes“), valdymo įrankių naudojimas, greta mikroservisų ir talpyklų – palaiko programinės įrangos saugą;

  • Apjungiamos visos su produktų vystymu susijusios komandos, todėl programavimas, operacijos, kokybė ir saugumas yra maksimaliai integruoti. 

„DevOps“ adaptavusios įmonės remiasi glaudžiu bendradarbiavimu tarp komandų. Vystant skaitmeninius sprendimus tradiciniu būdu, programuotojų kuriami produktai ar prototipai pirmiausia pasiekdavo testuotojų komandą, vėliau juos peržiūrėdavo už saugumą atsakingi darbuotojai, ir paskutinėje eilėje atliktą darbą įvertindavo vadybos kolegos. Pasitelkus „DevOps“ metodologiją, į užduoties įgyvendinimą tuo pačiu metu įsijungia kūrėjai, programuotojai, testuotojai, saugumo specialistai ir vadybos darbuotojai. Tokiu būdu visi proceso dalyviai dirba vienu metu, o rezultatai ir realūs pokyčiai platformose ir sistemose įgyvendinami greičiau ir sklandžiau. 

Taikyti ar netaikyti? Štai kur klausimas

Tuo metu, kai konkurentai savo įmonėse diegia „DevOps“ principus, kitos įmonės, taikančios  įprastus darbo metodus, diegiant, keičiant ar taisant sistemas bei platformas, gali užtrukti savaites ar net mėnesius, tuo pačiu neišvengiamai pajaučiaunt konkurencijos pasėkmes. Organizacijoms pasiekusioms itin aukštą „DevOps“ išsivystymo lygį tampa įprasta sisteminius atnaujinimus galutiniam vartotojui pateikti kiekvieną savaitę ar net kasdien. 

Dažniausias šios filosofijos taikymo rezultatas yra maksimaliai automatizuoti procesai bei sumažejęs pasikartojančių techninių užduočių skaičius. Tokiu būdu naujos paslaugos, funkcijos ar infrastruktūra plėtojama itin sklandžiai ir greitai, „DevOps“ principą taikantys specialistai gali komfortiškai atlikti ženkliai daugiau iteracijų, o viso to pasekoje naudą labai greitai pajaučia tiek verslas, tiek klientai. 

Rezultatai kalba patys už save

Nepaslaptis, kad darbuotojų, ypač IT srityje, motyvacija ir kūrybiškumas daro tiesioginę įtaką sistemų plėtros rezultatams. 2020 m. bendrovės „Sonatype“ paskelbtas septintasis metinis „DevSecOps“ bendruomenės tyrimas parodė nenuginčijamą sąsają tarp „DevOps“ taikymo ir sistemų kūrėjų pasitenkinimo jų atliekamu darbu – programuotojai, kurių įmonėse taikoma „DevOps“ filosofija, vidutiniškai 1,5 karto dažniau sakė besidžiaugiantys darbu. Tam paantrina ir 2019 m. „Google“ publikuotas „DevOps” tyrimas – jis teigia, kad našiausos „DevOps“ komandos yra dvigubai labiau linkusios pasiekti ir viršyti organizacijos iškeltus veiklos tikslus, kas savo ruožtu, įmonėms padeda pasiekti didesnį pelno rezultatą.

„DevOps” kaip paslauga (angl. DevOps as a Service)

„Daugeliui bendrovių „DevOps” integraciją asocijuojasi su daug laiko ir pastangų atimančiu iššūkiu, tačiau tai nebūtinai yra tiesa. Kruopščiai planuojant migracijos žingsnius, įvertinant rizikas bei pasitelkiant srityje patyrusius specialistus, integracija įvyksta greitai ir tiksliai“, — pastebi įmonės „HyperOps“ IT sprendimų vadovas Deividas Olišauskas.

 „HyperOps” neseniai Baltijos šalių rinkai pristatė „DevOps as a Service“ („DaaS“) platformą ir projektines paslaugas. Jų dėka įmonės komanda konsultuoja, adaptuoja ir diegia reikalingus „DevOps“ įrankius, prižiūri „DaaS“ platformos veikimą bei teikia visokeriopą pagalbą įmonėms, pasirinkusios eiti „DevOps“ keliu. „DevOps as a Service“ platformos naudas galima išbandyti demo versijoje ir stebint realius pavyzdžius įvertinti, kaip „DevOps“ principų diegimas galėtų būti naudingas konkrečiam verslui, o daugiau praktinių žinių apie „DevOps“ diegimą galima sužinoti įmonės netrukus organizuojamame online renginyje.

„Skirtingai nuo viešoje debesijoje esančių platformų, „HyperOps“ sukurtos „DaaS“ pranašumas – platfomos, procesų ir ekspertinių žinių teikimas vieno langelio principu. Įmonės paslauga apima visas būtinas „DevOps“ integracijos dalis, pradedant infrastruktūros analize, platformos adaptavimo galimybėmis, rizikų įvertinimu ir kruopščiu migracijos suplanavimu, po kurio sistemos vartotojai gali iškart pradėti naudotis „DevOps” privalumais“, — pažymi Deividas Olišauskas.  

52795
130817
52791