A. Paškevičius: versle kaip ir šeimoje – jei nėra pasitikėjimo, tik laiko klausimas, kada iširs

Reklama publikuota: 2020-11-27
„Heliopolis“ vadovas Aleksandras Paškevičius.
svg svg
„Heliopolis“ vadovas Aleksandras Paškevičius.

Nuo vieno sunkvežimio su organinio stiklo lakštais iki 15 milijonų eurų apyvartą siekiančio verslo – tokiais pasiekimais gali pasigirti 25-erius metus skaičiuojančios bendrovės „Heliopolis“ vadovas Aleksandras Paškevičius.

Lietuvai dar tik stojantis ant kojų po Nepriklausomybės atgavimo, pradėtas kurti verslas, kuris dabar tapo vienu stambiausių polimerinių medžiagų tiekėjų Lietuvoje ir rinkos lyderiu, tiekiančiu specializuotus plastikus bei jų pusgaminius. Tačiau A. Paškevičius sau visų nuopelnų neprisiima. Jis sako, kad svarbiausia – komanda ir jos vertybės, o verslo sėkmę turi pajusti visi, kurie prie to prisidėjo. „Kuo įmonė daugiau uždirba, tuo ji daugiau dalinasi su savo darbuotojais, juk būtent jie uždirba bendrovei pinigus“, – įsitikinęs „Heliopolio“ vadovas A. Paškevičius.

Šiemet „Heliopolis“ švenčia 25-erių metų sukaktį. Papasakokite, kaip gimė jūsų verslo idėja?

Visa istorija prasidėjo anksčiau nei prieš 25-erius metus, 1993-aisiais metais. Po Nepriklausomybės atgavimo, Lietuvoje nutrūko visi prekybiniai ryšiai ir tiekimas. Lietuvos pramonė buvo labai priklausoma nuo Rusijos energetinių resursų ir kitų chemijos produktų tiekimo. Tuo metu Lietuvos pramonei trūko beveik visko. Įmonė bandė įvairias veiklas, bet kertinis posūkis įvyko, kai „Heliopolis“ nusprendė tiekti ir pardavinėti vizualinės reklamos rinkai organinį stiklą. Vizualinė reklama – tai, ką mato kiekvienas žmogus aplink save lauke ir viduje: iškabos, tūrinė bei šviečianti reklama, nuorodos, reklama ant transporto ir net prekybiniai baldai. Idėja tiekti organinį stiklą kilo bendraujant su bičiuliu, kuris tuo metu dirbo reklamos rinkoje ir gamino tūrinę reklamą. Jis užsiminė, kad nutrūko tiekimas iš Tarybų sąjungos ir paprašė padėti.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Ar buvo sudėtinga vystyti verslą po Nepriklausomybės atkūrimo?

Viskas buvo nauja, neturėjome su kuo palyginti. Žinoma, iššūkių buvo. Turėjome ryšių chemijos pramonėje. Pradėjome nuo vieno sunkvežimio – iš Rytų atsigabenome organinio stiklo. Iš pradžių apie didelį verslą negalvojome. Nesinaudojome jokiais verslo vadovėliais, jų paprasčiausiai neturėjome. Nekūrėme strateginių planų, vadovavomės intuicija. Kasdien daug dirbome ir nuo pat pirmų dienų mums svarbiausia buvo dėmesys klientui.

Kaip augo ir keitėsi jūsų verslas?

Reagavome į rinkos pokyčius ir augančius poreikius. 2000-aisiais metais nusprendėme plėstis ir dirbti ne tik reklamos, bet ir statybos bei pramonės srityse. Vienas mūsų sėkmės faktorių buvo atvirumas naujovėms, visada ieškojome naujų produktų ir sprendimų. Įgavome vis daugiau patirties ir žinių. Supratome, kad neužtenka tik turėti prekę, reikia kurti didesnę vertę klientui, išmokti taupyti jo laiką ir pinigus. Pradėjome siūlyti ne tik platų asortimentą prekių, bet ir paslaugų.  Dabar esame medžiagų ir paslaugų teikėjai. Neužtenka abiejų rankos pirštų išvardinti, ką siūlome: vystome didmeninę ir mažmeninę prekybą, mūsų produktai yra plastiko pusfabrikačiai, tarp jų vis dar prekiaujame ir organiniu stiklu. Turime lipnias plėveles, aliuminio profilius, fasadines dangas ir netgi spaudos įrangą. Projektuojame ir gaminame technines detales bei fasadų elementus, atliekame techninį įrangos remontą. Net kai matote kelyje važiuojantį policijos automobilį – esame prie to prisidėję. Mūsų klientų darbas buvo apklijuoti šias mašinas, o mes padėjome jiems išsirinkti teisingą produktą, kuris atitiktų policijos poreikius ir lūkesčius. Galime drąsiai sakyti, kad esame vizualinės reklamos medžiagų rinkos lyderiai.

Dabar įmonėje dirba pusšimtis darbuotojų. Esame visiškai kitokie, nei buvome prieš 25-erius metus. Šiandien turime tris tūkstančius aktyvių klientų – tai reiškia, kad visi jie bent kartą per mėnesį iš mūsų pirko prekę ar užsisakė paslaugą. Šiemet skaičiuojame, kad įmonė pasieks 15 mln. eurų apyvartą.

Konkurencija rinkoje vis tiek egzistuoja. Kaip laimėti šioje kovoje?

Reikia būti išskirtiniais. Turime vieną moderniausių ir didžiausių prekių bei spaudos įrangos ekspozicijos centrų Baltijos šalyse. Mūsų klientai čia gali rasti sprendimus ir medžiagas, kurios reikalingos jų kūrybiškoms idėjoms įgyvendinti. Mažmeninę prekybą vystome tam, kad savo idėjas galėtų įgyvendinti ir kūrybingi žmonės. Architektai, projektuotojai, dizaineriai ar akademinis jaunimas pas mus gali rasti jiems reikalingų medžiagų. Jaunimui skiriame daug dėmesio – palaikome, patariame, kai kurias medžiagas duodame nemokamai. Dabartiniai studentai ateityje gali tapti mūsų klientais. Iš vienų rankų suteikiame sprendimus statyboms, pramonei, reklamos gamintojams ar net pavieniams asmenims. Šie komponentai padeda sėkmingai kovoti konkurencinę kovą, mat kitos įmonės tokio modelio neturi.

Norint išlikti ir augti šiame versle, labai svarbu pažinti kitą pusę – klientą. Stengiamės taupyti jų laiką ir pinigus. Pristatome naujus sprendimus, kurie gali būti įvairiausi – nuo medžiagų pakaitalų iki naujų technologijų, ir juos įdiegiame. Klientams svarbu galėti įvertinti gaunamą naudą, pvz., pakeičiame jų gamybos technologiją ir klientai dėkoja, nes mato, kad sutaupė resursų, laiko bei uždirbo daugiau.

Net ir sėkmingai vystomas verslas negali stovėti vietoje. Ką darote, kad jūsų verslas augtų ir tobulėtų?

Jei prasidės stagnacija – degraduosi. Norint būti lyderiu reklamos srityje, privalai būti savo srities ekspertu. Domimės rinkos produktais, technologijomis, naujovėmis. Iki smulkiausių detalių žinome savo produktus, gerai pažįstame tiek klientus, tiek visą rinką. Prieš dvejus metus sukūrėme CREOLINK prekinį ženklą – tai Baltijos šalių įmonių grupė, veikianti Rygoje, Taline ir Lietuvoje. CREOLINK atsiradimas mums leido praplėsti galimybes, galime veikti daugumoje rinkų ir klientams pasiūlyti įvairių prekių bei paslaugų paketą iš vienų rankų. 2018-ų metų rudenį, plėsdami veiklą, kartu su motinine kompanija „Libra Vitalis“ persikėlėme į naujas bei modernias patalpas Vilniuje. Čia įsikūrė bendrovių administracija, įrengtas ir erdvus sandėlis su gamybos padaliniu. Savo saloną pernai atnaujinome ir Kaune.

Ar gali verslas sėkmingai veikti be gero vadovo?

Karus laimi tie, kurie turi gerus generolus. Laimi tos sporto komandos, kurios turi gerus trenerius. Laivų įgulos nieko nepasieks, jei nėra gero kapitono. Taip yra ir versle – įmonė negali veikti be sėkmingo vadovo. Sau keliu aukštus reikalavimus. Suprantu, kad įmonėje turiu būti pavyzdys. Stengiuosi darbuotojams formuoti jausmą, kad jie yra kažko didelio ir svarbaus dalimi. Dažniausiai darbuotojai palieka ne įmonę, o tiesioginį vadovą. Jei darbe santykiai įtempti, darbuotojas nuo pat ryto galvos, kad ir vėl jo laukia neužtarnauti priekaištai. Tuomet jau tik laiko klausimas, kada toks darbuotojas paliks bendrovę. Labai geras vadovo darbo indikatorius – darbuotojų kaita. Džiaugiuosi, kad mūsų įmonėje ji labai maža: per metus pasikeičia vos pora darbuotojų.

Kokias vertybes deklaruojate savo įmonėje?

Viena svarbiausių vertybių – pasitikėjimas. Jeigu pasitikime vieni kitais, vadovais, partneriais, galime lengviau siekti gerų rezultatų. Pažadų ir įsipareigojimų vykdymas man pačiam yra vienas svarbiausių dalykų. Visada tęsiu pažadus ir to reikalauju iš savo darbuotojų. Be pasitikėjimo neįsivaizduoju bendro darbo ir ateities kūrimo. Versle kaip ir šeimoje – jei nėra pasitikėjimo, tik laiko klausimas, kada iširs. Tiek tarpusavyje, tiek su klientais ir partneriais bendraujame atvirai. Pavyzdžiui, jeigu vėluojame pristatyti prekes, perspėjame iš anksto. Jei suklystame, pripažįstame ir kompensuojame savo klaidas. Svarbu pateisinti kliento lūkesčius. Įmonės pardavimo vadybininkams visada sakau, kad padarykite šiek tiek daugiau, nei esate pažadėję – taip mes gauname daugiau pasitikėjimo ir lojalumo iš savo klientų. Mums svarbu atspindėti šias vertybes, todėl, kad su dauguma klientų dirbame nuo pat jų įsikūrimo pradžios. Pažįstame juos, žinome, kokius tikslus jie turi, ir pasitikime vieni kitais.

Kokie jūsų įmonės ateities planai?

Lietuvos rinka labai maža. Tokioje rinkoje turėti verslą yra iššūkis. Bet mes nuolat plečiame savo produktų asortimentą, daug dėmesio skiriame paslaugų sferai, projektavimui ir gamybai. Keliame sau naujus tikslus klientų aptarnavimo srityje. Siekiame optimizuoti aptarnavimo procesus, įdiegti užsakymų ir atsargų valdymo sistemas, tobuliname e-parduotuvę. Mūsų tikslas – išlaikyti lyderio pozicijas ir augti kartu su savo partneriais.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Paslaugos“
LRTK žiniasklaidai prilygino dalį vaizdo tinklaraštininkų 1

Lietuvos radijo ir televizijos komisija (LRTK) patvirtino gaires vaizdo tinklaraštininkams (vlogeriams),...

Rinkodara
2022.03.31
Ministerijos viešinimui išleidžia 30% mažiau nei planuoja

Ministerijų numatytos ir išleistos lėšos publikacijoms skiriasi bent 30%, pranešė „Transparency...

Rinkodara
2022.03.31
„Google“ raginama šalinti programėles, per kurias galima žiūrėti uždraustas TV programas 3

Lietuvos radijo ir televizijos komisija (LRTK) kreipėsi į „Google“, prašydama pašalinti iš „Google Play...

Rinkodara
2022.03.23
G. Landsbergis: daugiau Rusijoje veikusių žiniasklaidos priemonių svarsto, ar kurtis Lietuvoje

Laisvosios Europos Radijui/Laisvės radijui (RFE/RL) paskelbus apie Vilniuje atidaromą biurą, užsienio reikalų...

Rinkodara
2022.03.18
Rusija blokavo virtinę užsienio tinklalapių, įskaitant estų „Postimees“

Rusijos žiniasklaidos priežiūros tarnyba „Roskomnadzor“, paprašius Generalinei prokuratūrai, trečiadienį...

Rinkodara
2022.03.16
Vasarį Lietuvos informacinėje erdvėje 365 dezinformacijos atvejai 2

Vasarį Lietuvos informacinėje erdvėje užfiksuoti 365 dezinformacijos bruožų turėję atvejai. Jų buvo 218...

Rinkodara
2022.03.12
Šiaurės Europos laikraščiai žada skelbti naujienas rusų kalba

Trys didžiausi Šiaurės Europos laikraščiai ketvirtadienį pranešė, kad vers savo naujienas į rusų kalbą,...

Rinkodara
2022.03.10
Dėl propagandos skleidimo apribota prieiga prie rusiškų ir lietuviškų portalų 1

Policija, remdamasi ekspertų išvadomis, dėl karo kurstymo ir propagandos apribojo prieigą prie...

Rinkodara
2022.03.09
Stabdoma TV programos „Mir“ transliacija, blokuojamos 57 interneto svetainės

Dėl dezinformacijos, karo kurstymo ir propagandos stabdomas televizijos programos „Mir“ platinimas bei...

Rinkodara
2022.03.09
Žurnalų leidybos milžinė „Conde Nast“ traukiasi iš Rusijos rinkos

JAV žiniasklaidos grupė „Conde Nast“, leidžianti tokius žurnalus kaip „Vogue“, „Glamour“ ir „Vanity Fair“,...

Rinkodara
2022.03.09
Nors Rusijos propagandos mašina sukasi, tikroji tiesa apie Ukrainą taip pat sklinda

Nuo Rusijos karo pradžios prieš Ukrainą rusų viešoji nuomonė ir nuotaikos pasikeitė, rodo internetinė...

Rinkodara
2022.03.09
Iš Rusijos traukiasi „The New York Times“ redakcija

Leidinys „The New York Times“ antradienį paskelbė, kad jo redakcija traukiasi iš Rusijos dėl naujo teisės...

Rinkodara
2022.03.08
„Netflix“ ir „TikTok“ riboja savo veiklą Rusijoje

Srautinio transliavimo platforma „Netflix“ sekmadienį pranešė, kad stabdo savo paslaugų teikimą Rusijoje, o...

Verslo aplinka
2022.03.07
Vakarų žiniasklaida traukiasi iš Rusijos

Vokietijos visuomeniniai transliuotojai ARD ir ZDF ir Italijos transliuotojas RAI šeštadienį paskelbė...

Rinkodara
2022.03.05
Rusijos kare – dar stipresnė propagandos korta 2

Galima laukti plataus masto netikrų naujienų ir propagandinių žinių sklaidos, kuri bus vykdoma pasitelkus...

Rinkodara
2022.03.04
Kaip kovojant informaciniame kare nepakenkti Ukrainai

Prie informacinio karo iniciatyvos „Tiesos artilerija“ prisijungė 100 rusiškai kalbančių savanorių, kurie...

Laisvalaikis
2022.03.04
Rusijoje – 15 metų kalėjimo už „dezinformaciją“ apie karą Ukrainoje 1

Rusijos parlamentas penktadienį vienbalsiai pritarė teisės akto projektui, numatančiam iki 15 metų kalėjimo...

Rinkodara
2022.03.04
Rusija apribojo prieigą prie BBC, DW, „Meduza“, RFE / RL svetainių

Rusija penktadienį paskelbė apribojusi prieigą prie kelių nepriklausomos žiniasklaidos priemonių interneto...

Rinkodara
2022.03.04
Rusijos liberali televizija „Dožd“ nutraukia transliacijas

Liberalus Rusijos televizijos kanalas „Dožd“ ketvirtadienį pranešė, kad laikinai stabdo darbą, gavęs valdžios...

Rinkodara
2022.03.03
Rusijos propagandos mašina TV – brukama iškreipta realybė Premium 5

Kaip neseniai per užblokuotą „Current Time“ televiziją kalbėjo Leonidas Gozmanas, Rusijos politologas,...

Rinkodara
2022.03.03

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku