A. Paškevičius: versle kaip ir šeimoje – jei nėra pasitikėjimo, tik laiko klausimas, kada iširs

Nuo vieno sunkvežimio su organinio stiklo lakštais iki 15 milijonų eurų apyvartą siekiančio verslo tokiais pasiekimais gali pasigirti 25-erius metus skaičiuojančios bendrovės Heliopolis vadovas Aleksandras Paškevičius.
Lietuvai dar tik stojantis ant kojų po Nepriklausomybės atgavimo, pradėtas kurti verslas, kuris dabar tapo vienu stambiausių polimerinių medžiagų tiekėjų Lietuvoje ir rinkos lyderiu, tiekiančiu specializuotus plastikus bei jų pusgaminius. Tačiau A. Paškevičius sau visų nuopelnų neprisiima. Jis sako, kad svarbiausia komanda ir jos vertybės, o verslo sėkmę turi pajusti visi, kurie prie to prisidėjo. Kuo įmonė daugiau uždirba, tuo ji daugiau dalinasi su savo darbuotojais, juk būtent jie uždirba bendrovei pinigus, įsitikinęs Heliopolio vadovas A. Paškevičius.
Šiemet Heliopolis švenčia 25-erių metų sukaktį. Papasakokite, kaip gimė jūsų verslo idėja?
Visa istorija prasidėjo anksčiau nei prieš 25-erius metus, 1993-aisiais metais. Po Nepriklausomybės atgavimo, Lietuvoje nutrūko visi prekybiniai ryšiai ir tiekimas. Lietuvos pramonė buvo labai priklausoma nuo Rusijos energetinių resursų ir kitų chemijos produktų tiekimo. Tuo metu Lietuvos pramonei trūko beveik visko. Įmonė bandė įvairias veiklas, bet kertinis posūkis įvyko, kai Heliopolis nusprendė tiekti ir pardavinėti vizualinės reklamos rinkai organinį stiklą. Vizualinė reklama tai, ką mato kiekvienas žmogus aplink save lauke ir viduje: iškabos, tūrinė bei šviečianti reklama, nuorodos, reklama ant transporto ir net prekybiniai baldai. Idėja tiekti organinį stiklą kilo bendraujant su bičiuliu, kuris tuo metu dirbo reklamos rinkoje ir gamino tūrinę reklamą. Jis užsiminė, kad nutrūko tiekimas iš Tarybų sąjungos ir paprašė padėti.
Ar buvo sudėtinga vystyti verslą po Nepriklausomybės atkūrimo?
Viskas buvo nauja, neturėjome su kuo palyginti. Žinoma, iššūkių buvo. Turėjome ryšių chemijos pramonėje. Pradėjome nuo vieno sunkvežimio iš Rytų atsigabenome organinio stiklo. Iš pradžių apie didelį verslą negalvojome. Nesinaudojome jokiais verslo vadovėliais, jų paprasčiausiai neturėjome. Nekūrėme strateginių planų, vadovavomės intuicija. Kasdien daug dirbome ir nuo pat pirmų dienų mums svarbiausia buvo dėmesys klientui.
Kaip augo ir keitėsi jūsų verslas?
Reagavome į rinkos pokyčius ir augančius poreikius. 2000-aisiais metais nusprendėme plėstis ir dirbti ne tik reklamos, bet ir statybos bei pramonės srityse. Vienas mūsų sėkmės faktorių buvo atvirumas naujovėms, visada ieškojome naujų produktų ir sprendimų. Įgavome vis daugiau patirties ir žinių. Supratome, kad neužtenka tik turėti prekę, reikia kurti didesnę vertę klientui, išmokti taupyti jo laiką ir pinigus. Pradėjome siūlyti ne tik platų asortimentą prekių, bet ir paslaugų. Dabar esame medžiagų ir paslaugų teikėjai. Neužtenka abiejų rankos pirštų išvardinti, ką siūlome: vystome didmeninę ir mažmeninę prekybą, mūsų produktai yra plastiko pusfabrikačiai, tarp jų vis dar prekiaujame ir organiniu stiklu. Turime lipnias plėveles, aliuminio profilius, fasadines dangas ir netgi spaudos įrangą. Projektuojame ir gaminame technines detales bei fasadų elementus, atliekame techninį įrangos remontą. Net kai matote kelyje važiuojantį policijos automobilį esame prie to prisidėję. Mūsų klientų darbas buvo apklijuoti šias mašinas, o mes padėjome jiems išsirinkti teisingą produktą, kuris atitiktų policijos poreikius ir lūkesčius. Galime drąsiai sakyti, kad esame vizualinės reklamos medžiagų rinkos lyderiai.
Dabar įmonėje dirba pusšimtis darbuotojų. Esame visiškai kitokie, nei buvome prieš 25-erius metus. Šiandien turime tris tūkstančius aktyvių klientų tai reiškia, kad visi jie bent kartą per mėnesį iš mūsų pirko prekę ar užsisakė paslaugą. Šiemet skaičiuojame, kad įmonė pasieks 15 mln. eurų apyvartą.
Konkurencija rinkoje vis tiek egzistuoja. Kaip laimėti šioje kovoje?
Reikia būti išskirtiniais. Turime vieną moderniausių ir didžiausių prekių bei spaudos įrangos ekspozicijos centrų Baltijos šalyse. Mūsų klientai čia gali rasti sprendimus ir medžiagas, kurios reikalingos jų kūrybiškoms idėjoms įgyvendinti. Mažmeninę prekybą vystome tam, kad savo idėjas galėtų įgyvendinti ir kūrybingi žmonės. Architektai, projektuotojai, dizaineriai ar akademinis jaunimas pas mus gali rasti jiems reikalingų medžiagų. Jaunimui skiriame daug dėmesio palaikome, patariame, kai kurias medžiagas duodame nemokamai. Dabartiniai studentai ateityje gali tapti mūsų klientais. Iš vienų rankų suteikiame sprendimus statyboms, pramonei, reklamos gamintojams ar net pavieniams asmenims. Šie komponentai padeda sėkmingai kovoti konkurencinę kovą, mat kitos įmonės tokio modelio neturi.
Norint išlikti ir augti šiame versle, labai svarbu pažinti kitą pusę klientą. Stengiamės taupyti jų laiką ir pinigus. Pristatome naujus sprendimus, kurie gali būti įvairiausi nuo medžiagų pakaitalų iki naujų technologijų, ir juos įdiegiame. Klientams svarbu galėti įvertinti gaunamą naudą, pvz., pakeičiame jų gamybos technologiją ir klientai dėkoja, nes mato, kad sutaupė resursų, laiko bei uždirbo daugiau.
Net ir sėkmingai vystomas verslas negali stovėti vietoje. Ką darote, kad jūsų verslas augtų ir tobulėtų?
Jei prasidės stagnacija degraduosi. Norint būti lyderiu reklamos srityje, privalai būti savo srities ekspertu. Domimės rinkos produktais, technologijomis, naujovėmis. Iki smulkiausių detalių žinome savo produktus, gerai pažįstame tiek klientus, tiek visą rinką. Prieš dvejus metus sukūrėme CREOLINK prekinį ženklą tai Baltijos šalių įmonių grupė, veikianti Rygoje, Taline ir Lietuvoje. CREOLINK atsiradimas mums leido praplėsti galimybes, galime veikti daugumoje rinkų ir klientams pasiūlyti įvairių prekių bei paslaugų paketą iš vienų rankų. 2018-ų metų rudenį, plėsdami veiklą, kartu su motinine kompanija Libra Vitalis persikėlėme į naujas bei modernias patalpas Vilniuje. Čia įsikūrė bendrovių administracija, įrengtas ir erdvus sandėlis su gamybos padaliniu. Savo saloną pernai atnaujinome ir Kaune.
Ar gali verslas sėkmingai veikti be gero vadovo?
Karus laimi tie, kurie turi gerus generolus. Laimi tos sporto komandos, kurios turi gerus trenerius. Laivų įgulos nieko nepasieks, jei nėra gero kapitono. Taip yra ir versle įmonė negali veikti be sėkmingo vadovo. Sau keliu aukštus reikalavimus. Suprantu, kad įmonėje turiu būti pavyzdys. Stengiuosi darbuotojams formuoti jausmą, kad jie yra kažko didelio ir svarbaus dalimi. Dažniausiai darbuotojai palieka ne įmonę, o tiesioginį vadovą. Jei darbe santykiai įtempti, darbuotojas nuo pat ryto galvos, kad ir vėl jo laukia neužtarnauti priekaištai. Tuomet jau tik laiko klausimas, kada toks darbuotojas paliks bendrovę. Labai geras vadovo darbo indikatorius darbuotojų kaita. Džiaugiuosi, kad mūsų įmonėje ji labai maža: per metus pasikeičia vos pora darbuotojų.
Kokias vertybes deklaruojate savo įmonėje?
Viena svarbiausių vertybių pasitikėjimas. Jeigu pasitikime vieni kitais, vadovais, partneriais, galime lengviau siekti gerų rezultatų. Pažadų ir įsipareigojimų vykdymas man pačiam yra vienas svarbiausių dalykų. Visada tęsiu pažadus ir to reikalauju iš savo darbuotojų. Be pasitikėjimo neįsivaizduoju bendro darbo ir ateities kūrimo. Versle kaip ir šeimoje jei nėra pasitikėjimo, tik laiko klausimas, kada iširs. Tiek tarpusavyje, tiek su klientais ir partneriais bendraujame atvirai. Pavyzdžiui, jeigu vėluojame pristatyti prekes, perspėjame iš anksto. Jei suklystame, pripažįstame ir kompensuojame savo klaidas. Svarbu pateisinti kliento lūkesčius. Įmonės pardavimo vadybininkams visada sakau, kad padarykite šiek tiek daugiau, nei esate pažadėję taip mes gauname daugiau pasitikėjimo ir lojalumo iš savo klientų. Mums svarbu atspindėti šias vertybes, todėl, kad su dauguma klientų dirbame nuo pat jų įsikūrimo pradžios. Pažįstame juos, žinome, kokius tikslus jie turi, ir pasitikime vieni kitais.
Kokie jūsų įmonės ateities planai?
Lietuvos rinka labai maža. Tokioje rinkoje turėti verslą yra iššūkis. Bet mes nuolat plečiame savo produktų asortimentą, daug dėmesio skiriame paslaugų sferai, projektavimui ir gamybai. Keliame sau naujus tikslus klientų aptarnavimo srityje. Siekiame optimizuoti aptarnavimo procesus, įdiegti užsakymų ir atsargų valdymo sistemas, tobuliname e-parduotuvę. Mūsų tikslas išlaikyti lyderio pozicijas ir augti kartu su savo partneriais.
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti