VERSLO TRIBŪNA

RĖMIMAS
2019-04-03 09:00

„Prewise“: įmonės darbuotojus moko pasitelkdamos pažangiausius e-mokymų sprendimus

Rita Klybė, „Prewise“ vadovė
Rita Klybė, „Prewise“ vadovė
Nuo instrukcijų, kaip elgtis banko apiplėšimo metu, iki e-mokymų apie įmonės vertybes: per 15 metų interaktyvaus turinio kūrėjai „Prewise“ sukūrė daugiau nei 1000 įvairių e-mokymų sprendimų.

„Prewise“ buvo įkurta 2004 m. kaip suomiško kapitalo įmonė. Viena pirmųjų „Prewise“ klientų tapo bendrovė „Nokia“, ieškojusi aukšto lygio interaktyvių sprendimų ir aptarnavimo standarto. Darbas su pasauline įmone padėjo jaunai kompanijai įgyti gerosios „know-how“ ir svarbios patirties kuriant interaktyvų turinį.

Prieš penketą metų „Prewise“ atsiskyrė nuo suomių įmonių grupės ir sėkmingai veikia savarankiškai. Vienas didžiausių bendrovės įvertinimų – įgytas megakoncerno „Siemens AG“ pasitikėjimas: jau keletą metų „Prewise“ yra patikimas šios kompanijos partneris. Projektų netrūksta ir Lietuvoje: „Veiklos pradžioje tekdavo įmones pirmiausia supažindinti su e-mokymų koncepcija, tačiau jau senokai to nebeprireikia.

Maža to – daugėja kompanijų, ieškančių pažangių, išskirtinių, naujausių, būtent jiems pritaikytų e-mokymų sprendimų savo darbuotojams“, – kalba Rita Klybė, „Prewise“ vadovė. Pasak jos, lietuviai ne tik neatsilieka nuo pasaulyje vyraujančių tendencijų, bet ir aktyviai eina į priekį, ieško inovatyvių kelių bei pažangių sprendimų. Ir tai suprantama – tyrimais įrodyta, kad naujų technologinių sprendimų naudojimas įmonių procesuose teigiamai veikia darbuotojų efektyvumą ir produktyvumą.

Nebeužtenka vien gražaus vaizdo

Bendrąja prasme e-mokymai yra bet kokia mokomoji medžiaga, pateikta elektroniniu formatu. Šiuolaikinės galimybės leidžia e-mokymus paversti įdomiu, motyvuojančiu, individualizuotu turiniu. Pasitelkiant įvairias raiškos formas net ir sudėtingus dalykus įmanoma perteikti suprantamai, atsižvelgiant ir į žmones, kurie mokysis, ir į bendrą kompanijos politiką. 

 „Mes e-mokymus suprantame kaip galimybę žinias perteikti konkrečiai žmonių grupei priimtiniausia forma ir priemonėmis. Dabartinėmis technologijomis galima išgrynintas žinias pateikti įdomiai, panaudojant garsą, vaizdą, interaktyvumą, įtraukiančias istorijas, simuliacijas. Toks turinys žmogui ne tik padeda įsisavinti medžiagą, bet ir motyvuoja“, – dėsto R. Klybė.

Anot jos, įsitraukimas labai svarbu: šiandieniniam vartotojui jau nebeužtenka vien gražaus vaizdo, tad įmonės pageidauja maksimaliai individualizuotų, tikslinės auditorijos ir įmonės poreikius atitinkančių mokymų.

Mokytis ir išmokti ypač padeda žaidybiniai elementai, todėl e-mokymuose jie naudojami dažnai. Kaip vieną efektyviausių žaidybos integravimo atvejų R. Klybė mini „Prewise“ projektą su Utenos A. ir M. Miškinių viešąja biblioteka. Sukurtas edukacinis kompiuterinis žaidimas bei speciali mokytis motyvuojanti metodika skatina vaikus susidomėti bendrojo ugdymo mokyklos programa, siekti gerų mokymosi rezultatų, be to, aktyvina bendradarbiavimą su mokytojais, nes šie vertina edukacinio žaidimo metu įgytas žinias ir paskatina vaikus. Šia kompanijos kurta metodika vėliau pasinaudojo daugybė Lietuvos mokyklų.

„Prewise“ komanda

Nereikia didelių pradinių investicijų

„Prewise“ kuria e-mokymus pagal bet kokį įmonės pateiktą turinį – nuo darbų saugos mokymų gamybinėje įmonėje iki sudėtingų pinigų plovimo prevencijos mokymų bankų darbuotojams.

Vienas sudėtingesnių netradicinių projektų vykdytas su bendrove „Western Union“ – mokymai apie kompanijos vertybes. 5 dalių mokymo ciklas apėmė ne tik teoriją, bet ir įtraukė darbuotoją kurti sprendimus, mąstyti apie situacijas, daryti išvadas ir visa tai vėliau aptarti su vadovu.

R. Klybė įsitikinusi, kad gyvas pokalbis tam tikrose mokymų temose būtinas, tačiau elektroninis formatas leidžia efektyviau jam pasiruošti, perteikti esminius dalykus bei sutaupyti kaštus, ypač, jei darbuotojai išsiskirstę po padalinius arba jų kaita didelė.

Pašnekovė sako, kad nors Lietuvoje apie e-mokymus žinoma daug, tačiau potencialo šioje rinkoje tikrai yra. „Neretai nuogąstaujama, kad tai labai brangu, tačiau išties nusprendusiai skaitmenizuotis įmonei didelių pradinių investicijų nereikia. Galima pradėti nuo nesudėtingo pilotinio projekto: darbų saugos, klientų aptarnavimo standarto, naujų darbuotojų mokymų, o įsitikinus atnešama nauda, judėti toliau“, – mitą, kad e-mokymų pradžia finansiškai skausminga, paneigia „Prewise“ vadovė.

Turint gerą idėją, puikų rezultatą galima pasiekti net ir visiškai paprastomis priemonėmis: vienas nebrangių, bet tobulai pavykusių bendrovės projektų buvo banko užsakymu kurti mokymai apie darbuotojų veiksmus apiplėšimo metu. Mokymų medžiaga paruošta įtraukiant pačius darbuotojus – jie vaidino įvairias situacijas, vėliau nuotraukos sukomponuotos į intriguojantį e-mokymą, įtraukiant atitinkamą garsinį foną, žaidimo elementus.  Puikūs bendrovės darbuotojų atsiliepimai pasiekė net bankų asociaciją, tad vėliau šiuo e-mokymu pasinaudojo ir kiti bankai.

VERSLO TRIBŪNA

RĖMIMAS

Interaktyviai galima perteikti bet kokią kompanijos žinutę, kurią norima iškomunikuoti savo darbuotojams – tai gali būti ne tik mokomoji medžiaga, bet ir pranešimas apie svarbų įvykį bendrovės gyvenime, tarkime, planuojamą įsigijimą ar susijungimą. Tad interaktyvus turinys gali tapti tiesiog įrankiu, padedančiu efektyviai ir nuosekliai komunikuoti organizacijos viduje.

52795
130817
52791