„Norfa“: kuo didesnis gyventojų užimtumas, tuo mažiau lieka laiko gaminti namuose

Kulinarijos centrus ne tik didžiųjų miestų, bet ir regionuose veikiančiose parduotuvėse įdiegusi Norfa skaičiuoja, kad kulinarijos gaminių paklausa pernai, palyginti su 2020 m., išaugo 50%. Pardavimai auga ir šiemet vien sausį pagamintų patiekalų pirkėjai pirko dar apie 30% daugiau nei sausį prieš metus. Pagrindinis augimo variklis vėl didėjantis gyventojų užimtumas, į kurį atliepdama Norfa tobulina ir savo kulinarijos centrų darbą.
Pirkėjai vis labiau pasitiki mūsų cechais ir būtent pardavimų rezultatai geriausiai tai parodo. Gyventojų užimtumas vėl augo, bedarbystė mažėja, o tai tiesiogiai veikia ir kulinarijos paklausą, sako Dainius Dundulis, bendrovės Norfos mažmena valdybos pirmininkas.
Pasak jo, vos prasidėjus pirmam karantinui, kai visi turėjome itin daug laiko praleisti namuose, pagamintų patiekalų paklausa gerokai sumažėjo. Tokia pati tendencija buvo stebima ir per 2009 m. krizę, kai gyventojų užimtumo rodikliai staigiai krito. Paruošti kulinarijos gaminiai tampa aktualesni, kai laiko gaminti namuose žmonės turi mažiau arba tiesiog nenori jo tam skirti ir mieliau renkasi pirkti jau pagamintus patiekalus. Dabar kaip tik toks metas, kai laiko gaminimui lieka mažiau.
Paklausūs regionuose
Įdomu tai, kad regionuose kulinarijos produktų paklausa auga net stipriau nei didžiuosiuose miestuose. Tai susiję su tuo, kad regionuose mažiau alternatyvų: mažiau restoranų, nėra išvystyta maisto į namus pasiūla, tačiau žmonių poreikis yra toks pats didelis, pastebi D. Dundulis ir pasidžiaugia, kad prieš keletą metų Norfa priėmė sprendimą diegti kulinarijos centrus ne tik didžiųjų miestų, bet ir regionų parduotuvėse, tad dabar tą augančią paklausą gali patenkinti kokybiškai.
Šiuo metu kulinarijos centrai veikia 45 Norfa parduotuvėse, per metus planuojama įrengti dar apie 5 tokius centrus. Jie diegiami visose naujose ir rekonstruojamose didesnio ploto Norfose (XL pirmo lygio ir didesnėse parduotuvėse, kurių prekybinis plotas viršija 1500 kv. m).
Kulinariniuose cechuose gaminami daržovių, žuvies, mėsos, miltiniai gaminiai. Asortimentas kiek platesnis nei pasiekdavęs parduotuves iš bendrovės kulinarinio padalinio, esančio Kėdainiuose, nes gaminant vietoje yra daugiau galimybių patiekti įvairiapusišką, šviežią maistą, sako p. Dundulis. Tiesa, Kėdainių kulinarijos cechas irgi nelieka be darbo gamina centralizuotai tiekiamą produkciją Norfos tinklui, kuria naujus gaminius.
Paklausi klasika
Ankščiau labai daug dėmesio skyrėme naujų patiekalų kūrimui, bet dabar jau yra nusistovėjęs tam tikras geriausią paklausą turintis asortimentas. Kad ir kaip žiūrėsi, klasika lieka klasika ir jos paklausa yra didžiausia. Kad ir kiek mišrainių sukurtume, naminė arba baltoji mišrainė vis tiek lieka perkamiausia, taip pat kaip Kijevo kotletai ir kiti tradiciniai patiekalai. Bet stengiamės sugalvoti, pasiūlyti ir naujovių, sako D. Dundulis.
Jis pažymi, kad regionuose jaučiama vis geresnės kokybės patiekalų paklausa, pirkėjai nori įvairovės ir šalia klasikinių renkasi net šiek tiek brangesnius patiekalus. Pavyzdžiui, jautienos kepsniai anksčiau mažesniuose miesteliuose nebuvo populiarūs, o dabar jau tikrai turi savo pirkėją.
Patogiau dirbti
Daug dėmesio Norfa skiria ir pačių kulinarijos centrų patogumui. Kadangi jie įrengiami parduotuvių patalpose, turi būti labai kompaktiški, apgalvota kiekvieno įrenginio vieta nuo kriauklių iki stalų, kad darbuotojams būtų paprasčiau dirbti.
Į technologinę kiekvieno kulinarinio cecho įrangą įmonė investuoja maždaug 30.000 Eur. Jame, priklausomai nuo dydžio, pamainomis dirba 2-10 darbuotojų. Kulinarijos skyriuose įdiegta automatinė žaliavų užsakymo sistema, stebinti produktų likučius ceche ir be žmogaus įsikišimo formuojanti užsakymą tiekėjams. Visi produktai tiekiami centralizuotai, kad į gaminius patektų tik švieži, tokiu sprendimu siekta užkirsti kelią bet kokiems galimiems piktnaudžiavimams, kai kulinariniams gaminiams naudojamos nebe pirmo šviežumo daržovės ar kiti ingredientai.
Tiesa, net ir apsidrausdamas nuo galimų piktnaudžiavimų, D. Dundulis negaili gerų žodžių savo komandai. Kai kolektyvas surinktas geras, myli savo darbą ir viską daro kaip galima geriau, kad pirkėjas liktų patenkintas, tai iškart jaučiasi ir atsispindi rezultatuose, sako jis.
Būtinas šviežumas
Šviežumas yra viena svarbiausių sąlygų ne tik kulinarijos gaminiams, bet ir visoms prekėms Norfa lentynose. Pavyzdžiui, šviežia mėsa, kurios kokybė yra viena iš Norfos stiprybių, iš skerdyklos operatyviai vežama į visas parduotuves kasdien, net ir sekmadieniais. Pernai Norfa daug dėmesio skyrė ir šviežių daržovių bei vaisių skyrių pertvarkai. Anksčiau parduotuvės užsisakydavo per daug produkcijos, kuri gesdavo greičiau nei pirkėjai spėdavo ją įsigyti. Pakoregavus užsakymų sistemą, šie skyriai Norfos parduotuvėse tapo kur kas tvarkingesni.
Dabar jau labai tiksliai atspėjame paklausą, užsakomas toks kiekis, kuris pirkėjams parduodamas per tiek laiko, kiek daržovės išlieka šviežios. Šiems skyriams šviežumas yra kritiškai svarbus, sako D. Dundulis ir pažymi, kad pernai šviežių daržovių ir vaisių pardavimai išaugo apie 40%, o tai rodo, kad įtikti pirkėjams pavyko.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti