Komentuoti ir vertinti gali tik prisijungę skaitytojai

VISI KOMENTARAI

24
  • 2023-09-18T10:07:32+03:00

    Nepraeis niekaip politiškai, nors pats principas skurdo valstybėms naujuose keliuose svarstytinas, pvz A8 ir tarp Panevėžio ir Latvijos

  • 2023-09-18T10:07:57+03:00

    o tai akcizai nėra kelių mokestis? ar iš jų reikia pensijas kelti?

    • 2023-09-18T14:53:21+03:00

      Ar bent supranti, kam skirtas akcizas? Akcizas skirtas skatinti nepirkti tos prekės, pvz. negerti alkoholio, nerūkyti, o ne barų/taškų įrengimui, rūkymo vietų įrengimui ir t.t.

    • 2023-09-18T18:14:48+03:00

      Kelių mokestis jau yra literalinis. Taip vadinamos vinjetės. Moka visi komerciniai auto.

    • 2023-09-18T18:24:40+03:00

      O jeigu, tarkim, sodros mokesčius - pavadins "ekologiniais" apie pensiją irgi lengva ranka užmirši?

  • 2023-09-18T10:13:04+03:00

    Tegul savo zmona deda skaitikli kur nors. Specialistas keliu atsirado matai, stumiantis dar viena LEO lygio korupcini projekta. Maziau vogti reikia ir kelius, kuriuos masinos per metus ismala, nebereiks po metu remontuoti.

  • 2023-09-18T10:38:29+03:00

    Matomiauses visuomeniai verslas yra kelių ir gatvių tiesimas ir tvarkymas,jeigu taip dirbtu kiti verslai kurie neapmokomi iš biudžeto lėšų bankrutuotu,o didžiausia klaida,privatizavimas kelių tiesimo įmonių,tai ir privedė prie tokios būklės visą kelių ir gatvių infrastruktūrą.

    • 2023-09-18T14:55:55+03:00

      Ne, visiškai netiesa. Prie tokios situacijos privedė didžiausias asfaltuotų kelių kiekis ES per gyventoją. Tada prieš rinkimus kiekvieni nori atrodyti geriau, todėl išplonino kelių sluoksnių reikalavimus. Išplonino, nes tada su tomis pačiomis lėšomis gali išasfaltuoti 30-50% daugiau kelių. Gi rinkiminėje kompanijoje svarbu pasakyti, kad išasfaltavai 50% daugiau kelių nei prieš tai buvęs meras/ministras, ne išasfaltavau 30% mažiau nei prieš tai buvęs, bet užtat po 12 metų, kai senai nebebūsiu politikoje, vis dar tarnaus. Perinks pirmąjį, ne antrąjį. Kodėl? Nes tokie kaip tu eina balsuoti.

    • 2023-09-18T15:59:44+03:00

      Ne uzsakovau isplonino, o kas tiesia isvoge tiesdami plonesni asfalta. Masiulis kai buvo ministras gerai isjudino visa sita reikala, tik po to greit nueme ji ir viskas pasibaige. Idomu butu pamatyt privacius kelius, garantuotai asfaltas laikytu 2x-3x ilgiau nei valdisku keliu

    • 2023-09-18T17:36:03+03:00

      Lietuva pagal kelių tinklo ilgį (tiek bendrą, tiek magistralinių kelių) apie 15-16 vietą ES, skaičiuojant gyventojui (EK duomenys). Pagal magistralinius ir antraeilius kelius esame ties viduriu, pagal vietinius kelius tik apie 50% vidurkio. Esmė tame, kad realus finansavimas drastiškai mažėja, 2008 keliams buvo skirta beveik 1,6% nominalaus BVP, 2022 tik apie 0,8%. Savaime tai nebūtų blogai, daugelis ES šalių išleidžia tarp 0,8% ir 1,2% savo kelių infrastruktūrai, bet yra niuansų. Lietuvoje aukšta dalis kelių išlaikoma valstybės, o ne vietos savivaldos. Tas 0,8% BVP dydis pas mus nuo 2010 metų, kai tuo tarpu daugelis kaimyninių šalių didino savo investicijas į kelių infrastruktūrą. Ta dalis nuo pandeminių 2020 vėl sparčiai mažėja, nes kainos infliuoja, nominalus BVP auga dviženkliais skaičiais, o keliams skiriamos lėšos lieka tame pačiame lygyje. Gana dėsninga tai, kad pirmaisiais Seimo kadencijos metais keliams skiriama ženkliai daugiau lėšų, o paskutiniais mažiau. Išimtis - Skvernelio vyriausybė su žvyrkelių asfaltavimo idėja. Lėšos keliams dažniausiai nepopulistinis sprendimas, populizmas eina su MMA ir pensijų didinimu, ne su kelių remontu.

  • 2023-09-18T10:38:49+03:00

    Mano nuomone prasta keliu bukle butent del tokiu imoniu laip kauno keliai, kurios nesugeba gerai padaryti kelius suteikti keliui 15 metu garantijos. Nes kolkas mastymas padaryti minimaliai kiek reikalaujama. Sakyciqu truksta ne mokamu keliu o atskaitomybes keliu imoniu kuriosbturi suteikti ilga garantija o ne 2 metus ir pan

    • 2023-09-18T14:58:10+03:00

      Ane, o viešuosiuose pirkimuose pagal ką atrenkamas laimėtojas? Įmonės gali suteikti ir 50 metų garantijas, tik tai turi būti įrašyta į sąlygas arba bent vertinimo kriterijus ir atitinkamai kaina neturi lemti 90% ar visus 100% vertinimo balų. O tai dabar reikalavimai - 4 ratų transporto priemonė, perki pagal mažiausią kainą, nes kitaip korupcija ir pinigų švaistymu visi švaistosi, o nori gauti BMW 740 tdi nuliovą. Kadangi mažiausia kaina, tai visi pasiūlo velomobilį.

  • 2023-09-18T11:34:18+03:00

    Automobilizacija reiiia nustoti skatinti visu pirma. Reikia efektyvios VT sistemos, kad nukrautu bent kokia 10proc eismo.

  • 2023-09-18T12:23:05+03:00

    Ką rašo pezalų kampelis: 1. "Tegul mažiau vagia, kad nereiktų kas metus remontuoti" (Parodykit man kelio ruožą, kuris kas metus ar bent kas tris remontuojamas, padiskutuosim), 2. "Nereikėjo privatizuoti kelių įmonių" (Turim neprivatizuotas AB "Kelių priežiūra" ir AB "Viamatika", kiekviena atskirai ir ypatingai neefektyvi), 3. "Duokit 15 metų garantijos ir atsakomybę" (Kelių direkcijos sutartys visiškai į vienus vartus tiekėjų nenaudai, tai tik mažina konkurenciją, nes daugeliui verslų neatrodo patrauklu dirbti nesąžiningomis sąlygomis, 15 metų garantija galima, bet tada kiekvienas mielas kilometras bus daug brangesnis ir jų bus nutiesta mažiau už tuos pačius pinigus, tokia garantija yra lygu kelio koncesijai, tik koncesininku paverčiamas rangovas, kuris tuos pinigus norės pasiimti iš karto, ir dar klausimas ar visi tuos 15 metų išgyvens, kad po to atsakytų).

    • 2023-09-18T12:53:14+03:00

      Matai kai smegenu pas tave kaip pas vista tai tikius skirdalus rasineji

  • 2023-09-18T12:23:16+03:00

    O KK vadas taip pat svilina padangas, kaip jis susidaros su 2-3 kartus didesnėmis apimtimis čia pat kalbėdamas apie darbuotojų trūkumą? Užtektų kelių fondą nuosekliai didinti po 10% per metus ir galų gale įsidiegti tą 3 metų biudžetą, kad situacija pradėtų taisytis. Aišku dar Kelių direkcija ne tik ant popieriaus, bet ir turiniu turėtų reorganizuotis.

    • 2023-09-18T16:00:26+03:00

      Užtektų tą fondą iš bendro katilo išskirti ir viskas būtų gerai. Bet kai viskas sukrenta į bendrą krūvą, tai laimi tas, kas garsiausiai rėkia. Ir keliai niekada nebuvo ir nebus numeris vienas. Net jei pensininkai su mokytojais jau bus pateinkiti. Keliai nebalsuoja.

  • 2023-09-18T14:54:05+03:00

    Šiuo keliu klausimu, nepasitikiu nei musu politikais, nei musu kelininkais. Noreturi kokios EU ekspertizes/analizes. Be musu "bebru".

  • 2023-09-18T15:08:29+03:00

    Kelių daugėja, nors gyventojų mažėja, transportas sunkėja ir greitėja, darbo jėga brangsta. Sunkiai pasieksim kokybę, nebent norim neadekvačiai didelę dalį valstybės lėšų nukreipti į kelius. Reikia peržiūrėti kelių tinklą ir mažiausiai naudojamus kelius baigti prižiūrėti iš valstybės biudžeto. Jei kažkam reikia privažiavimo į sodybą - tegu tvarkosi privačiai.

    • 2023-09-20T02:02:48+03:00

      Mhh, bus kaip su elektra - o laidus prasivedai? Puiku, dabar mes perimsime savo žinion, o tau išstatysim sąskaitą "už priežiūrą". Su keliais - gausi baudas už kelio nepriežiūrą (atseit).

  • 2023-09-18T20:29:20+03:00

    Gali būti, kad verslas padarys pigiau ir kokybiškiau ir dar apmokęstins :)

  • 2023-09-19T07:21:28+03:00

    Superkapitalistinis modelis, lenkiantis net ir amerikietiska taikomas sovietinio paveldo personu, ju vaiku ir anuku salyje? Aciu, kol kas, koki 150 metu, ne.

  • 2023-09-19T23:29:05+03:00

    Dar nepriklausomybes pradzioje keliu mokestis buvo itrauktas i akciza, kad butu paprasciau ji administruoti. Aisku, dabar turbut reiktu ji perziureti, ar uztenkama tuomet nustatyta keliu mokescio dalis akcize. Kitas klausimas, kad priimant sprendimus, paskirstant surinkta akciza, galimai uzmirstama, kad dalis jo yra keliu mokestis.

    • 2023-09-20T02:33:35+03:00

      2021m. buvo 52 proc. nuo degalų akcizo. nuo 2022 m. formuluotė tokia: Programos finansavimo lėšos – valstybės biudžeto pajamų dalis, fizinių, juridinių asmenų, kitų organizacijų, jų padalinių ir užsienio valstybių tikslinės lėšos, skirtos Programai finansuoti. T.y. jau kiek ten posėdžiuose nuspręs, tiek ir skirs. Plius vsikokie tiksliniai kelių mokesčiai. O į akcizą artimiausiu metu įtrauks ir CO2 mokestį.

RUBRIKOS NAUJAUSI

52795
130817
52791