Pasirašyta sutartis dėl Tarandės tunelio statybų

„Via Lietuva“ paskelbė trečiadienį pasirašiusi sutartį dėl Tarandės tunelio, esančio magistraliniame kelyje Vilnius–Panevėžys, statybos darbų. Bendrovė nurodo, kad inicijuoti šio projekto įgyvendinimą nuspręsta tuomet, kai Susisiekimo ministerija, pritarus Finansų ministerijai, tunelio statybų projektui skyrė dalinį finansavimą.
„Via Lietuva“ skelbtą viešąjį darbų atlikimo konkursą laimėjo UAB „YIT Lietuva“. Darbų kaina – 6,2 mln. Eur su PVM. Tunelio statybos darbai Vilnius– Panevėžys atkarpoje prasidės jau ateinantį pavasarį, darbams numatytas vos 11 mėn. terminas.
„Tarandės tunelis reikšmingai pagerins eismo sąlygas ir sumažins spūstis, kurios kankina šį ruožą jau ne vienerius metus. Tad netrukus kasdienės kelionės Ukmergės kryptimi ar Vilniaus link taps saugesnės ir greitesnės”, – sako „Via Lietuvos“ cituojamas Marius Skuodis, l. e. p. susisiekimo ministras.
Valstybinės reikšmės kelių valdytoja skelbia, kad didelės spūstys ties posūkiu į Tarandę kasdien piko metu formuojasi nuo 2017 metų, kai buvo atidarytas Vilniaus vakarinis aplinkkelis. Dabar išreiškiamas lūkestis, kad įrengus tunelį, spūsčių neliks arba jos reikšmingai sumažės, o eismo įvykių rizika taps minimali.
Pabaiga – 2026 m. birželį
Pranešama, kad jau artimiausiu metu bus pradėti paruošiamieji darbai, o pagrindiniai tunelio statybos darbai prasidės 2025-ųjų pradžioje. Tunelį atidaryti eismui planuojama iki 2026 metų birželio mėnesio.
Tarandės tunelis bus įrengtas maždaug 300 metrų nuo „EMSI“ degalinės, Vilniaus–Panevėžio magistralėje, važiuojant Ukmergės kryptimi. Įvažiavimas į pastaraisiais dešimtmečiais sparčiai augusią Tarandę „Via Lietuvos“ apibūdinamas kaip būtinas, siekiant užtikrinti eismo saugumą ir tinkama transporto priemonių pralaidumą. Projekto reikšmę didina ir tai, kad jis bus vykdomas transeuropiniam TEN-T transporto tinklui priklausančiame kelyje.
„Projektą inicijavo Susisiekimo ministerija kartu su „Via Lietuva“ ir, pritarus Finansų ministerijai, jam buvo skirtas papildomas finansavimas. Apie Tarandės tunelio poreikį buvo kalbama jau kelerius metus, jo statybų pradžios ypatingai laukia vietos bendruomenė“, – sako „Via Lietuvos“ pranešime cituojamas Marius Švaikauskas, bendrovės vadovas.
VŽ rašė, kad 2020 m. pabaigoje paskelbus tunelio statybų konkursą, 2021-iais jis buvo teismo sustabdytas, nustačius, kad konkurso organizatorė – tuometinė Lietuvos automobilių kelių direkcija (dabar „Via Lietuva“) parengė neaiškų pirkimo sąlygų projektą.
Praėjusiais metais, „Via Lietuva“ pradėjus bei peržiūrėjus savo projektų planavimo procesus, vėl buvo inicijuotas ir Tarandės tunelio techninio darbo projekto atnaujinimas, šių metų birželį – rinkos konsultacija dėl darbų atlikimo, bei rugsėjį paskelbtas ir šių statybų viešojo pirkimo konkursas.