„Lietuvos komercinio automobilio 2024“ konkurse triumfavo europietiškas „Toyotos“ furgonas

Trečiadienį penktą kartą šalies istorijoje išrinktas Lietuvos komercinis automobilis. Šiemet kas dvejus metus rengiamame konkurse automobilių gamintojai delegavo iki šiol rekordinį dalyvių skaičių – 13 naujų lengvųjų komercinių, N1 kategorijos modelių.
Nugalėtoją po beveik tris savaites trukusių bandymų rinko iš dešimties žurnalistų, mokslininkų, automobilių nuomos ir logistikos verslo atstovų sudaryta konkurso komisija.
„Šiame konkurse išrinkti nugalėtojus gerokai sunkiau nei vertinant „Metų automobilio“ rinkimų dalyvius. Vertinome trylika modelių, tačiau kai kuriuos jų galima vadinti dvynukais ar net trynukais, todėl buvo gana sunku nuspręsti, kuris vienas modelis iš jų yra geresnis. Turėjome atsižvelgti ne tik į variavimo emociją, tačiau ir nagrinėjome duomenis, lyginome kainas, skaičiavome krovinio pristatymo kaštus ir kitus rodiklius. Tad nugalėtoją lėmė tikrai ne dizainas ar simpatijos gamintojams, o nuoseklūs skaičiavimai“, – sakė Valdas Valiukevičius, rinkimų komisijos narys ir konkursą organizuojančio Lietuvos žurnalistų autoklubo prezidentas.
Visi konkurse dalyvavę modeliai buvo išbandomi įvairiomis sąlygomis. Pirmiausiai visi modeliai buvo išbandyti Vilniaus automechanikos ir verslo mokyklos slidžių dangų poligone. Siekdami įvertinti automobilių darbą ir pritaikymą kasdienėms užduotims, konkurso komisijos nariai vieną dieną dirbo kartu su „Maisto banku“. Iškart po to automobilių testai vyko „Ad Rem“ terminale, kur automobilių savybės buvo išbandytos tiek važiuojant tuščiomis, tiek vežant krovinį.
Konkurso finale taip pat paskelbtos kitos nominacijos.
Metų ekologiškiausio konkurso dalyvio titulas atiteko ne konkrečiam modeliui, o gamintojui, šįkart jį iškovojo „Renault“.
Įvertinimas už „Metų ergonomiką“ atiteko MAN TGE 3 modeliui, „Metų keliautojo“ titulas skirtas „Mercedes-Benz Vito“.
„Metų pikapo“ kategorijoje, kurioje buvo du modeliai, nugalėjo „Ford Ranger Raptor“.
Nominacija „Metų mažasis komercinis automobilis“ šiemet atiteko atnaujintam „Peugeot Rifter“.
Atsižvelgiant į tai, kad automobilių gamintojai vis stipriau spaudžiami į ekologijos rėmus, konkurse antrą kartą buvo renkamas ir „Metų elektrinis komercinis automobilis. Šiemet šį titulą pelnė ne pats pigiausias, tačiau akį traukiančio dizaino automobilis – „Volkswagen ID. Buzz Cargo“.
„Lietuvos komercinio automobilio“ rinkimai organizuojami kas dvejus metus.