2021-07-19 19:03

Paskelbtas viešasis pirkimas dviračių tako Kuršių nerijoje projektui

Kuršių nerijoje. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Kuršių nerijoje. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Pagaliau pajudėjo amžinasis įšalas: VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcija paskelbė viešąjį pirkimą pėsčiųjų ir dviračių tako Smiltynė–Nida projektui. Planuojama, kad 2022 m. baigus projektuoti 35 km dviračių tako atkarpą, bus skelbiami viešieji pirkimai statybos darbams atlikti.

Pasak pranešimo, Kelių direkcija galėjo pradėti šio tako projektavimo darbus tik po to, kai Neringos ir Klaipėdos miesto savivaldybės sutiko pasirašyti bendradarbiavimo sutartis ir gavo savivaldybių tarybų sprendimus, kad galiausiai sutvarkytus takus savivaldybės perims valdyti nuosavybės teise.

Sutvarkius bei perdavus pėsčiųjų ir dviračių taką, Klaipėdos miesto savivaldybei priklausys 850 metrų, Neringos savivaldybei – apie 34 kilometrai tako.

O kol takas bus sutvarkytas taip, kad atitiktų Europos dviračių takų tinklo (EuroVelo) trasoms keliamus reikalavimus, jį prižiūri AB „Kelių priežiūra“, praneša VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcija.

Pasak jos vadovo Remigijaus Lipkevičiaus, „po rekonstrukcijos bus užtikrinta, kad nuo Smiltynės perkėlos Nidą bus galima patogiai pasiekti dviračiu atsisakant kelionės automobiliu“.  

„Siekiame įrengti modernų pėsčiųjų ir dviračių taką, kuris užtikrintų patogų susisiekimą. Takas yra EuroVelo trasa, todėl naudojamas ne tik vietinių gyventojų – juo vyksta ir tarptautinis susisiekimas dviračiais. Šio tako įrengimas leis prisidėti prie ekologijos palaikymo ir šiltnamio efektą sukeliančių dujų (ŠESD) mažinimo“, – pranešime cituojamas R. Lipkevičius.

Be to, takas turi būti pritaikytas ir specialiajam transportui, kad prireikus būtų galima jį panaudoti apsaugant unikalų gamtos kampelį nuo stichinių nelaimių, pvz., gaisro.

Dviračių takas driekiasi per saugomą teritoriją Kuršių Nerijoje, kur labai jautrūs klausimai dėl medžių, kopų, augalijos. Buvo įvertinta, jog rengiant projektą gali iškilti problema dėl miško žemės, kurios savininkas yra Valstybinė miškų urėdija, panaudojimo. Tik po to, kai Kelių direkcija suderino su suinteresuotomis institucijomis visus minėtus klausimus, buvo galima skelbti viešąjį pirkimą dėl tako rekonstravimo techninių darbo projektų parengimo, rašoma Kelių direkcijos pranešime.

Pagal konkurso reikalavimus, tiekėjai turės atlikti statybinius, inžinerinius ir kitus tyrinėjimus, parengti statinio rekonstravimo techninį darbo projektą ir kitą dokumentaciją, vykdyti statinio projekto vykdymo priežiūrą.

VŽ primena, jog Neringos dviračių takas D10, einantis per Kuršių nerijos nacionalinį parką, yra Pajūrio dviračių tako (90 km nuo Šventosios iki Nidos) pietinė dalis, Europos dviračių takų tinklo, EuroVelo maršruto EV 10 – „Hanzos žiedas“ ir Europos dviračių trasos R1 dalis, EuroVelo trasos Nr. 13 „Geležinė uždanga“ dalis. Maždaug 50 km ilgio dviračių trasa jungia visas Neringos gyvenvietes – Smiltynę, Juodkrantę, Pervalką, Preilą ir Nidą.

O apie tai, kokios būklės yra europinio tako dalis nuo Juodkrantės iki Pervalkos, geriau ir neprisiminti.

52795
130817
52791