Po 5 metų pertraukos „Toyota“ vėl įveikė „Volkswageną“

Pandemijos paveiktoje rinkoje sparčiai atsigavęs Japonijos koncernas nutraukė ilgametę Vokietijos gamintojo lyderystę.
Ketvirtadienį Toyota paskelbė kartu su savo padaliniais Daihatsu ir Hino per 2020-uosius metus pardavusi 9,5 mln. naujų automobilių. O tai jau pranoksta 9,3 mln. naujų automobilių pardavusio, 12 automobilių markių siūlančio Volkswagen metinius rezultatus.
Bloomberg skelbia, kad abiem didžiausiems gamintojams padėjo stiprus Kinijos rinkos atsigavimas, tačiau Volkswagen patyrė didesnį pardavimų nuosmukį Europoje.
Nepaisant to, kad bendra Toyotos prekyba, lyginant su 2019 m., mažėjo 11,3%, koncernas skelbia apie Kinijoje 11% išaugusią premium segmento Lexus automobilių paklausą.
Kiti Japonijos koncerno sėkmės elementai didelė miesto visureigio RAV4 paklausa Jungtinėse Amerikos Valstijose ir subsidijomis Europoje paskatinta prekyba hibridiniais automobiliais. Būtent 23% visos metinės prekybos apimties sudariusi plati hibridinių modelių gama vertinama kaip dar vienas Toyotos sėkmės faktorius, leidęs patenkinti staiga išaugusį mažai taršių automobilių poreikį.
Be to, per artimiausius porą metų koncernas ketina pasiūlyti visą elektromobilių gamą, kurios pirmoji kregždė Lexus UX 300e rinką pasieks jau artimiausiais mėnesiais.
Šiuo metu Toyota, bendradarbiaudama su kitu Japonijos koncernu ir Tesla akumuliatorių tiekėju Panasonic, kuria kietojo būvio akumuliatorius. Bloomberg nurodo, kad juos numatoma viešai parodyti Tokijo olimpiados metu.
Prognozes riboja lustai
Prognozuojama, kad šių metų gamybos apimtis gali koreguoti pasaulinis lustų trūkumas, jau verčiantis stabdyti ištisas automobilių gamyklas. Didžiausia Japonijos maklerių įmonė Nomura numato, kad šiemet automobilių gamyba gali būti 20% mažesnė, nei planuota.
Tačiau Toyota nurodomas kaip mažiausią elektronikos komponentų trūkumo poveikį jaučiantis gamintojas. Esą taip yra dėl to, kad po 2011 m. žemės drebėjimo ir cunamio Japonijoje šis koncernas diversifikavo savo tiekėjų grandinę.
Volkswagen praėjusiais metais susidūrė su didelio masto gamybos sutrikimais ir atidėjimais, kuriuos sukėlė naujų modelių programinės įrangos ir elektronikos sistemų netinkamas veikimas.
VŽ rašė, kad Lietuvoje Toyota eilinį kartą tapo užtikrintu rinkos lyderiu, aplenkdama svarbius modelius Golf ir Tiguan keitusį Volkswagen. Tačiau Justas Nekrošius, šio produkto vadovas Baltijos šalyse, tvirtina, kad 2021 m. Lietuvoje planuojamas 40% prekybos augimas.
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti