„Adatytės“ kelionė – nuo sėkmingos verslo plėtros iki sugrįžimo prie tvarumo

Publikuota: 2019-10-22

Aplinkosaugos magistro studijas baigusi Diana Lucinavičiūtė jau aštuonetą metų lietuviams siūlo savo sukurtus drabužius. Pradėjusi nuo pagalvėlių iš atraižų ir smarkiai išauginusi verslą iki didelių drabužių kolekcijų siuvimo, Diana sako grįžusi prie įmonės šaknų – tvaraus, sąmoningo kūrimo ir vartojimo. Moteris įsitikinusi – rūpestis aplinka turi būti pirmiau už ekonomines ambicijas ir naudą.

Kaip jūsų gyvenime atsirado „Adatytė“?

– Kai buvau 11-oje klasėje, mano mama atidarė siuvimo reikmenų parduotuvę. Vėliau siuvimo reikmenų parduotuvė „Adatytė“ išaugo iki siuvimo paslaugų įmonės. Atėjus 2008 metų ekonominei krizei studijavau magistrantūrą, netekau darbo, o dar ir laukiausi. Šeimoje sprendėme, ką daryti – stabdyti mano studijas, nes mokslas mokamas, ar ieškoti kitų išeičių. Nusprendėme, kad reikia ir toliau finansuoti mano studijas, o tam aš atėjau dirbti pas savo mamą į siuvyklą. Pradėjau nuo dekoratyvinių pagalvėlių, kurias siuvau iš audinių atraižų su „Adatytės“ prekės ženklu. Pirmasis mano mėginimas jas parduoti buvo Kaziuko mugėje. Tuomet pardaviau dešimt turėtų pagalvėlių. Vėliau iš audinių atraižų ėmiau siūti grikių lukštais užpildytus žaislus.

nuotrauka::1 left

Kaip „Adatytė“ tapo jūsų įmone ir jūsų prekės ženklu?

– Maždaug po metų, apie 2010-uosius, supratau, kad norėdama didesnės finansinės grąžos turiu pasiūlyti sudėtingesnių siuvinių. Tuo metu trikotažiniai audiniai Lietuvoje drabužiams dar nebuvo tiek populiarūs, tačiau užsienyje susiradau per krizę bankrutavusį ir audinius išparduodantį fabriką. Iš jo nusipirkau audinių ir pradėjau siūti sukneles. Tuomet vienoje įmonėje jau dirbau administratorės darbą, tačiau „Adatytėje“ siuvau vis daugiau ir turėjau priimti sprendimą samdomo darbo atsisakyti. Kadangi buvau gavusi įmonę dovanų, ėmiausi nuosavo verslo, kurį laiką samdžiau mamos įmonės darbuotojas padėti siuvant drabužius. Galiausiai mamos įmonės darbuotojai tapo mano įmonės darbuotojais.

Kaip „Adatytė“ augo?

– Turėjome įvairių sėkmės etapų, buvome itin padidinę drabužių siuvimo apimtis. Kurį laiką prekiavome drabužiais „Ozo“ prekybos centre, nuosavojoje parduotuvėje Rūdninkų gatvėje, Vilniaus senamiestyje. Verslą pradėję nuo mažų apimčių, kai siūdavome pagal užsakymą ir negamindavome į priekį, o galiausiai išaugome tiek, kad ėmėme gaminti į priekį, planuodavome ateinančių sezonų kolekcijas. Tačiau po kelionės į Aziją supratau, kad noriu grįžti prie „Adatytės“ šaknų – verslo, kuris nori kurti darbo vietas Lietuvoje, tačiau nesiekia pelno bet kokia kaina.

Kodėl taip nusprendėte?

– Esu baigusi aplinkosaugos magistro studijas, todėl bet kokį darbą darydama vadovaujuosi principu, kad reikia atsižvelgti ne tik į ekonominę naudą, bet ir į poveikį aplinkai. Prieš ketverius metus nuvykusi į Aziją savo akimis pamačiau, ką su aplinka yra padariusi pramonė, ekonominės naudos siekimas bei kokie laimingi yra visiškai paprastai gyvenantys žmonės. Tuomet pati savęs ėmiau klausti, ar siekiu pasirodyti kaip verslininkė ir „supermoteris“, ar noriu būti savimi. Mes visuomet kalbėdavome apie tvarų, sąmoningą vartojimą, tačiau seniau nebuvome išgirsti. Pastaruoju metu šios idėjos tapo aktualios, todėl nutarėme grįžti prie savo įmonės verslo pamato ir pamėginti įnešti į rinką teigiamų, tvarių pokyčių.

Koks yra mados verslas? Ar lengva konkuruoti su masinės prekybos ženklais, surasti savo klientą?

– Mados verslas yra sudėtingas. Pradžioje mums sekėsi dėl to, kad tuo metu, kai mes pradėjome, tų masinės prekybos drabužių prekės ženklų Lietuvoje nebuvo tiek daug. Daugiau iššūkių atėjo su paplitusia internetine prekyba vietinėse ir užsienio parduotuvėse, palyginti nebrangios masinės produkcijos gigantų atėjimu.

Nemažai kalbate apie tvarią madą. Šiuo metu net ir aprangos industrijos gigantai taip pat seka šias tendencijas.

– Man tai panašiau į vadinamąjį greenwashing‘o efektą, kai įmonės bando atrodyti tvaresnės, ekologiškesnės nei iš tiesų yra. Man tuomet kyla klausimas, ar aplinkai draugiškesnius produktus kuriančios įmonės iš tiesų ir gyvena tomis idėjomis. Neužtenka sukurti kelių drabužių iš perdirbtų medžiagų, kai visa kita įmonės filosofijoje lieka nepakitę.

Ar tvarus vartojimas, kuris dabar yra tapęs aktualiu, yra ilgalaikė tendencija?

– Dalis vartotojų tikrai laikysis savo įpročių, tačiau tikiu, kad pasaulio galingieji – šalių vadovai, organizacijų atstovai suims viską į savo rankas ir mes atsisakysime ne tik plastikinių šiaudelių ir ausų krapštukų, bet ir kur kas daugiau aplinkai žalingų produktų bei įpročių. Mėgstu vieną frazę, kuri sako, kad susiduriame ne su klimato kaita, o su klimato krize. Nuo ekonominės ar socialinės krizės ji skiriasi tuo, kad mes žinome, kas seka po šių krizių ir kaip po jų atsistatoma, nes esame jas pergyvenę. Deja, niekas nežino, kokios laukia klimato krizės pasekmės. Sužinosime apie tai, kai tą išgyvensime.

Ar kiekvienas gali būti verslininku, ar tam reikia specifinių savybių, žinių ir idėjų?

– Jei turėčiau vadovą, manau, jis būtų seniai mane atleidęs. Kartais neįvykdau planų, kuriuos esu pati nusimačiusi. Žmogus neturi turėti super galių, kad galėtų būti verslininku, kiekvienas gali tai padaryti. Kai man kyla klausimų, ar aš galiu, prisimenu kartą perskaitytą vieno verslininko frazę. Jis pasakė, kad tik pabandę iš tiesų sužinosime, ar galime mes kažką padaryti, ar ne. Reikia tiesiog suprasti savo stiprybes ir silpnybes, o darbus, susijusius su mūsų silpnybėmis, patikėti tiems, kurie už mus tai gali padaryti geriau.

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Kosmetikos „Solidu“ sumanytoja: tvarumas nereiškia nepatogių pokyčių Verslo tribūna

Dar prieš keletą metų prekės ženklo „Solidu“ įkūrėja Vaiva Žvirblytė namuose savo rankomis gamino muilus ir...

„Adatytės“ kelionė – nuo sėkmingos verslo plėtros iki sugrįžimo prie tvarumo Verslo tribūna

Aplinkosaugos magistro studijas baigusi Diana Lucinavičiūtė jau aštuonetą metų lietuviams siūlo savo sukurtus...

Kiekvienas gali
2019.10.22

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau