2025-05-28 20:26

J. Preikša. Kodėl gamta nesupyks, nors toliau automobiliuose deginsime skystą kurą?

Juozapas Preikša, „OBDeleven“ rinkodaros direktorius. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Juozapas Preikša, „OBDeleven“ rinkodaros direktorius. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Automobilių pramonė pastaraisiais metais patyrė tektoninius pokyčius – nuo priverstinės elektrifikacijos, kurią aštrina Kinijos konkurencija, iki vis griežtesnių emisijų standartų, kurie šimtmečius kurtas technologijas ir įdirbį verčia mesti „per bortą“. Tačiau kyla klausimas: ar staigus perėjimas prie elektromobilių (EV) iš tiesų yra ekologiškiausias kelias? O gal galime toliau naudoti vidaus degimo variklius (VDV), tik kitaip pažvelgti į automobilių ilgaamžiškumą?

Šiuo metu pagrindinė elektromobilių problema – jie nesprendžia CO₂ emisijų problemos, tik ją perkelia kitur. Nors elektromobiliai pristatomi kaip ekologiškas sprendimas, jų gamybos ir utilizavimo ciklas nėra toks nekaltas. Akumuliatorių gamyba reikalauja didžiulių resursų – ličio, kobalto, nikelio – kurių gavyba palieka rimtą ekologinį pėdsaką. Be to, sukūrus lengvatas elektromobiliams, pamirštama, kad šiuos automobilius netrukus teks ir perdirbti.

Baterijų perdirbimas šiuo metu susiduria su rimtomis kliūtimis: didelės sąnaudos, sudėtingos konstrukcijos bei neefektyvus surinkimas. Nors ES jau imasi veiksmų – nuo 2030 m. elektromobilių baterijose turės būti minimalus perdirbtų medžiagų kiekis – dabartinė infrastruktūra Europoje yra nepakankama, o daugelis baterijų dar nėra pilnai perdirbamos.

Registruokitės ir skaitykite šį straipsnį nemokamai

KURTI PASKYRĄ
Jau turite paskyrą?PRISIJUNGTI

Nemokama registracija suteikia galimybę:

  • skaityti registruotiems klientams skirtus straipsnius
  • komentuoti
  • gauti el. paštu esminių naujienų santrauką

Jokių kortelės duomenų palikti nereikia.

52795
130817
52791