J. Preikša. Kodėl gamta nesupyks, nors toliau automobiliuose deginsime skystą kurą?

Šiuo metu pagrindinė elektromobilių problema – jie nesprendžia CO₂ emisijų problemos, tik ją perkelia kitur. Nors elektromobiliai pristatomi kaip ekologiškas sprendimas, jų gamybos ir utilizavimo ciklas nėra toks nekaltas. Akumuliatorių gamyba reikalauja didžiulių resursų – ličio, kobalto, nikelio – kurių gavyba palieka rimtą ekologinį pėdsaką. Be to, sukūrus lengvatas elektromobiliams, pamirštama, kad šiuos automobilius netrukus teks ir perdirbti.
Baterijų perdirbimas šiuo metu susiduria su rimtomis kliūtimis: didelės sąnaudos, sudėtingos konstrukcijos bei neefektyvus surinkimas. Nors ES jau imasi veiksmų – nuo 2030 m. elektromobilių baterijose turės būti minimalus perdirbtų medžiagų kiekis – dabartinė infrastruktūra Europoje yra nepakankama, o daugelis baterijų dar nėra pilnai perdirbamos.
Registruokitės ir skaitykite šį straipsnį nemokamai
KURTI PASKYRĄNemokama registracija suteikia galimybę:
- skaityti registruotiems klientams skirtus straipsnius
- komentuoti
- gauti el. paštu esminių naujienų santrauką
Jokių kortelės duomenų palikti nereikia.