VERSLO TRIBŪNA

RĖMIMAS
2025-06-02 06:00

Biurai tampa jaukumo erdvėmis: kaip svetingumo principas keičia darbo aplinką

IKEA nuotr.
IKEA nuotr.
Pastaraisiais metais keičiasi ne tik tai, „kur“ dirbame, bet ir „kaip“ jaučiamės darbo vietoje. Vis daugiau organizacijų biurus traktuoja kaip daugiafunkces erdves, kuriose galima ne tik dirbti, bet ir ilsėtis, bendrauti, kurti. Tokia transformacija neatsitiktinė – ją įkvepia vis populiarėjantis pasaulyje svetingumo (angl. hospitality) principas. Jis apibūdinamas kaip draugiškas ir rūpestingas elgesys su svečiais bei lankytojais, ir, kaip pastebi IKEA verslo interjero dizainerė, yra vis dažniau pritaikomas biurų interjeruose.

Vis daugiau dėmesio darbuotojų poreikiams

Patogios poilsio zonos, daugiau augalų, žalumos, įvairių pertvarų bei dekoratyvinių elementų, padedančių kurti jaukią, neformalią atmosferą – tokie pagrindiniai modernių biurų skiriamieji bruožai. IKEA verslo klientų interjero dizainerė Aistė Lėkytė dalinasi, šie elementai atspindi organizacijų dėmesį darbuotojų savijautai ir individualiems poreikiams.

„Darbo vieta nebėra suvokiama tik kaip vieta, kur stovi stalas ir kėdė – tai erdvė, kuri turi įkvėpti, stiprinti bendruomeniškumo jausmą. Todėl biuruose kuriamos žaidimų, poilsio zonos ir kitos neformalios erdvės, kurios stiprina bendrą organizacijos kultūrą“, – sako A. Lėkytė.

Taip pat pastebimas didesnis dėmesys darbuotojams, turintiems vaikų – biuruose atsiranda dedikuotos zonos mažiesiems, jiems rengiamos šventės, o darbo valandomis tampa prieinama laikina vaikų priežiūra. „IKEA Vilniaus biure taip vyksta įvairios iniciatyvos, į kurias įtraukiami ir kolegų vaikai. Pastebime, kad tokie sprendimai pamažu skinasi kelią ir kitose įmonėse“, – pažymi verslo interjero dizainerė.

Ji taip pat priduria, kad vis dažniau įmonės pačius darbuotojus įtraukia į interjero kūrimą: „Jie geriausiai žino, ko jiems trūksta ar kokių erdvių norėtų, tad tokios įžvalgos labai svarbios. Labai gera praktika yra vykdyti komandų apklausas – tai padeda kurti erdves, atitinkančias realius poreikius.“

Komfortiškos aplinkos kūrimas

Anot verslo interjero dizainerės, svetingam biuro interjerui svarbios tokios detalės kaip minkšti baldai, natūralios medžiagos, šiltas ir dinamiškas apšvietimas, integruotos neformalaus bendravimo zonos. „Tai interjero dizainas, kuris džiugina ir suteikia komforto jausmą – lyg būtum svečias viešbutyje ar restorane. Tokia darbo aplinka turi būti estetiškai patraukli ir maloni. Vis dažniau klientai pageidauja biuruose matyti augalus, kurie padeda formuoti malonesnę atmosferą, taip pat renkasi funkcionalius, nedaug priežiūros reikalaujančius baldus“, – vardina A. Lėkytė.

Vis labiau auganti tendencija ir tai, kad biurų interjeruose vis dažniau naudojami namų aplinkai būdingi elementai – dekoratyviniai aksesuarai, ryškūs akcentai, drąsios spalvos. Taip pat darbo aplinkoje atsiranda daugiau tekstilės: užuolaidų, pagalvėlių ir kilimų. Kartu derinami įvairūs apšvietimo sprendimai, padedantys formuoti produktyvią ir jaukią aplinką. Erdvę papildo paveikslų rėmeliai, spaudiniai, smulkios skulptūros – detalės, suteikiančios interjerui išskirtinumo.

Verslo interjero dizainerės teigimu, kuriant interjerą svarbu nepamiršti bazinių elementų ir poreikių: „Tylos zonos, kambariai individualiam darbui ar poilsio kampeliai leidžia darbuotojui atsitraukti, atsipalaiduoti ar susikoncentruoti. Todėl atvirai suplanuotuose biuruose ypač svarbios akustinės pertvaros, reguliuojamo aukščio stalai, individualus apšvietimas. Iš darbo su IKEA verslo klientais pastebime, jog greta darbo vietų vis dažniau formuojamos nedidelės susitikimų zonos, įkvėptos namų ar kavinės atmosferos, kuriose malonu kalbėtis, dalintis idėjomis ar tiesiog atsikvėpti.“

embedgallery::https://foto.vz.lt/embed/3044?placement=

Virtuvė kaip neformalaus bendravimo centras

Šiuolaikiniuose biuruose virtuvė taip pat nebėra tik funkcine zona – čia ne tik valgoma, bet ir bendraujama, kuriami tarpusavio ryšiai, vyksta neformalūs pokalbiai. Tai vieta, kurioje žmonės natūraliai susitinka, sustoja pailsėti. Todėl kuriant biuro virtuvės interjerą, dizainerė pataria susitelkti į jaukias spalvas, patogias sėdimas vietas, apšvietimą.

„IKEA verslo klientai vis dažniau pageidauja virtuvėse turėti ne tik būtiniausius buities prietaisus – indaploves, mikrobangų krosneles, kavos aparatus – bet ir integruotų sprendimų: rūšiavimo šiukšliadėžių, atskirų spintelių darbuotojams, bendro naudojimo produktų lentynų“, – sako A. Lėkytė.

Pasak jos, itin svarbu valgymo vietas pritaikyti skirtingam žmonių skaičiui, kad galėtų prisėsti 2, 4 ar 6 asmenys. Toks sprendimas skatina bendravimą, padeda mažinti hierarchiją ir kuria bendruomenės pojūtį.

IKEA nuotr.

Individualus dėmesys ir sprendimai

Su IKEA verslo klientais dirbanti interjero dizainerė pasakoja, kad pastarieji vis dažniau ir drąsiau kreipiasi prašydami interjerą pritaikyti prie unikalių  jų poreikių.

„Kartais sulaukiame išties netradicinių prašymų – pavyzdžiui, sukurti vietą būgnų komplektui vadovo kabinete, kad jis per pertraukas galėtų muzikuoti. Kartais netikėtos idėjos kyla ir iš emocinio prisirišimo prie daiktų ar istorijų: Vienas klientas norėjo biure išsaugoti seną, rankų darbo susitikimų stalą, kuris jam buvo dovanotas. Stalas, pagamintas kaip šachmatų lenta iš natūralaus medžio masyvo, tapo viso interjero centru – jo estetika nulėmė tiek medžiagų, tiek spalvų, tiek tematinį sprendimą visame biure“, – dalinasi ji.

Panašų požiūrį teko taikyti ir Kauno technologijos universiteto (KTU) bendruomenės laisvalaikio erdvėje, kur IKEA verslo klientų komanda sprendimus derino prie menininko Algio Kriščiūno paveikslo – jį klientai pasirinko kaip emocinį atspirties tašką.  „Tokie sprendimai įkvepia kurti biurus, kurie tampa ne tik darbo, bet ir įdomią istoriją pasakojančia vieta“, – džiaugiasi verslo interjero dizainerė.

Nemokama interjero dizaino paslauga verslui

IKEA verslo klientų padalinys siūlo pilną interjero dizaino paslaugą – nuo suplanavimo iki įrengimo. Interjero dizaineriai parengia interjero projektą, padeda išsirinkti tinkamiausius, estetiškus ir funkcionalius interjero sprendimus, skirtus būtent verslo reikmėms. IKEA komanda pasirūpina ir sumanymo įgyvendinimu reikiamose patalpose: biure, krautuvėlėje, kavinėje, viešbutyje, nuomai skirtame bute ar kitur. Projektu yra pasirūpinama nuo pradžios iki pabaigos: nuo suplanavimo iki baldų pristatymo bei jų surinkimo paslaugų jūsų erdvėje. 

Bendradarbiaujant su IKEA interjero dizaineriais ir įsigyjant 70 proc. ar daugiau projekte numatytų baldų ir aksesuarų, interjero dizaino paslauga verslui yra nemokama. Daugiau informacijos įmonėms rasite čia.

 

52795
130817
52791