VERSLO TRIBŪNA

RĖMIMAS
2024-05-07 08:00

Dirbtinio intelekto hakatonas: kaip jis padeda verslui augti?

Šiandien apie dirbtinį intelektą kalbų netrūksta. Tačiau verslas iki šiol pasigenda praktinių jo aplikacijų ir supratimo, kaip jį integruoti į kasdienius procesus. Prognozuojama, kad DI rinkos vertė, šiuo metu siekianti 200 mlrd. JAV dolerių, išaugs net 9 kartus ir iki 2030-ųjų pasieks beveik dviejų trilijonų sumą.

Pasaulinės įmonės, siekiančios būti rinkos lyderėmis, nuolat dairosi naujų, inovacijas skatinančių strategijų. Todėl net 80 proc. iš 100-to žurnalo „Fortune“ paskelbtų sėkmingiausių Jungtinių Amerikos Valstijų (JAV) įmonių, savo organizacinius įgūdžius tobulina hakatonuose. O štai dirbtinio intelekto agentūra „Why AI“ kelia tokio  formato renginius į kitą lygį ir jų metu siūlo gilinti ir DI įrankių valdymo žinias ir iškart juos taikyti. 

„Dirbtinio intelekto hakatonai yra puikus būdas vidinių įmonės resursų pagalba atrasti naujų verslo galimybių ir esamų problemų sprendimų būdų. Be to, čia išmokstama įvaldyti tokius įrankius, kurie ne tik supaprastina įvairių užduočių atlikimą, bet ir padeda sutaupyti laiko. Mat, tai ką anksčiau patyrę specialistai atlikdavo per kelias dienas, dabar paprasti darbuotojai su DI pagalba gali sukurti per pusdienį ar net greičiau”, – teigia „Why AI“ įkūrėjas Antanas Bernatonis.

Pasak specialisto, sparčiai besivystančių technologijų pasaulyje, kiekvienas turėsime išmanyti dirbtinio intelekto įrankius. Mat ateityje daugelis kasdienių veiksmų bus automatizuojami, o žmogaus įgūdžių prireiks visai kitų.   

Informacinių technologijų kompanijos „IBM“ duomenimis, per ateinančius dvejus metus dėl dirbtinio intelekto diegimo, 40 proc. darbuotojų turės persikvalifikuoti, o „McKinsey“ prognozuoja, kad iki 2030 m. generatyvinis DI galėtų automatizuoti iki 70 proc. verslo veiklų beveik visose profesijose. 
,,Todėl tiek pasaulyje, tiek Lietuvoje jau dabar darbuotojai turi įgyti naujus įgūdžius siekiant nešti kuo didesnę pridėtinę vertę įmonėms, o taip daugėja naujų specialybių poreikis: duomenų, veiklos ir verslo analitikų, tyrėjų, duomenų inžinierių, analitikų inžinierių, duomenų technikų, operatorių, išmaniosios duomenų atrankos specialistų”, – dirbtinio intelekto kuriamas darbo vietas vardija A. Bernatonis.

Hakatonas – terpė gimti inovacijoms 

Lietuvoje vis populiarėja ne tik produktiniai, bet ir komandos ryšius stiprinantys hakatonai. Pasak specialisto, tokio pobūdžio komandą vienijantys ir įvairaus profilio ekspertus suburiantys renginiai yra palankiausia terpė gimti novatoriškoms idėjoms.

„Hakatonuose dalyvauju nuo 15 metų amžiaus. Jų koncepcija – superinė. Per vieną savaitgalį yra iškeliamos įmonės problemos, tuomet dalyviai yra suskirstomi komandomis, o tada įrankių pagalba yra ieškomi efektyviausi problemų sprendimo būdai, kuriamos inovacijos. Pavyzdžiui, vykdomas pardavimų efektyvinimas, produkto ar paslaugos vertės pasiūlymo kūrimas, naujos verslo krypties strategijos konceptualizavimas. Hakatonų dėka ne tik pažadinamas kūrybinis mąstymas, bet ir skatinamas komandinis darbas, ugdoma disciplina“, – savo patirtimi dalijasi A. Bernatonis.  

Dirbtinio intelekto agentūra „Why AI“ įvairių organizacijų komandoms siūlo pasinerti į dieną ar kelias trunkantį dirbtinio intelekto hakatoną-komandos formavimą (angl. „team building“). Anot specialisto, tai leidžia prieš tai minėtas naudas dar labiau išauginti dėl pažangiausių AI įrankių valdymo mokymosi ir pritaikymo, o taip pat patirti smagius įspūdžius su savo kolegomis.

Mindaugas Kieža, Klaipėdos Lighthouse Hub Vadovas, organizavęs atviruosius Hakatonus,VŽ sakė:

,,Klaipėdoje vykę Antano ir jo komandos mokymai Lighthouse HUB susilaukė labai didelio susidomėjimo - per pirmą dieną į 30 mokymų vietų užsiregistravo virš 100 dalyvių. Suskubome iš karto skelbti antrą mokymų sesiją bei visuose mokymose teko apriboti dalyvių skaičių iki vieno dalyvio iš vienos įmonės ir paskelbėme dar vienus mokymus. Visi dalyvavę buvo sužavėti lektorių suteiktomis praktinėmis žiniomis, produktų pristatymų užsiėmimais,  bei jų panaudojimo potencialu, kurių pasisėmė per šiuos mokymus.” 

„AI Hakatonų metu komandos laiką drauge praleidžia ir smagiai, ir labai naudingai bei praktiškai. Tai įtraukiantys, varžybų elementų turintys užsiėmimai. Jų metu dalyviai mokomi praktinių dirbtinio intelekto įgūdžių, leidžiančių daug kokybiškiau įvaldyti tokius DI įrankius kaip: „ChatGPT“, „Gemini“, „Ideogram“, “Gamma”, „Gen2" ir kt. Gebėjimui kokybiškai naudotis šiomis programomis būtini tampa užklausų formavimo (angl. „Prompt Engineering“) įgūdžiai, leidžiantys suprasti kalbos modelių konceptus, AI įrankių veikimo principus ir praktinius jų pritaikymus kasdieniuose verslo procesuose“, – apie hakatono teikiamas naudas pasakoja AI praktikas.

Inovatyvūs mokymų principai

„Why AI“ organizuojamame AI  hakatone, remiantis „Design Thinking“ principais, bus sprendžiamos didžiausius iššūkius įmonėms keliančios problemos. Tai sparčiam verslo problemų identifikavimui ir jų efektyviam sprendimui skirtas mokymų principas. „Why AI“ analitikai įgalino įprastinį dizaino mastysenos modelį ir atnaujino jį moderniausiais DI įrankiais.

„Why AI“ mentorių komanda atkreipia dėmesį, jog visai nesvarbu kiek turite dirbtinio intelekto žinių. Hakatono  programa adaptuojama ir pritaikoma pagal įmonės poreikius ir naujokams, ir pažengusiems DI įrankių naudotojams. 

„Į užsiėmimus yra įtraukiami ir tie, kurie savo kasdienėje veikloje jau naudoja DI programas, ir tie, kurie dar nėra jų lietę. Visi šiame hakatone pasijaus lyg turėtų „supergalių“. Mat komandos sukuria tokius rezultatus, kurių net neįsivaizdavo galintys pasiekti. Žinoma, čia neapsieinama ir be juoko ir smagių emocijų, kuomet stebimi skirtingų komandų darbų pristatymai“, – apie dirbtinio intelekto hakatoną pasakoja A. Bernatonis. 

Daugiau informacijos apie dirbtinio intelekto hakatoną galite rasti čia. 

embedgallery::https://foto.vz.lt/embed/2502?placement=

52795
130817
52791