KTU su „Sonaro“ užsitikrino 1 mln. Eur mokyklų reitingavimo alternatyvai kurti

Šį dvejus metus truksiantį projektą finansuoja Europos Sąjunga (ES), investicijų suma siekia 1 mln. Eur, pranešė projekto atstovai.
Pasak jų, šis įrankis, kaip alternatyva mokyklų reitingavimui, padės mokykloms stebėti apibendrintą savo mokinių pasiekimų situaciją, pateiks įžvalgas apie pasiekimų pokyčius, signalizuos apie neįprastas ar nepalankias pasiekimų tendencijas, pakitusią ar dėmesio reikalaujančią mokinių elgseną.
„Šis įrankis padės suskaitmeninti, supaprastinti ir automatizuoti esmines mokyklų vadovų ir mokytojų užduotis, susijusias su mokinių pasiekimų duomenimis, jų analize ir apibendrinimu“, – sako Tomas Urbonas, įrankio kūrimui vadovaujančios IT sprendimų įmonės „Sonaro“ vadovas, KTU informatikos fakulteto alumnas.
O tokios įžvalgos turėtų padėti mokyklos administracijai priimti atitinkamus sprendimus, o mokytojams geriau suprasti klasės ir kiekvieno mokinio situaciją, taip labiau pritaikant mokymo metodus ir turinį mokiniams.
Padės numatyti egzaminų rezultatus
T. Urbonas pastebi, kad iki šiol nėra sukurtas automatizuotas sprendimas, kuris leistų apibendrinti platų duomenų apie mokinius spektrą, įskaitant mokinių pažymius, nacionalinių patikrinimų įvertinimus, duomenis apie mokinio elgesį, socialinę aplinką, nelaimingus atsitikimus, mokytojo įtaką vertinant mokinio pasiekimus.
„Pasitelkiant dirbtinio intelekto galimybes, vertinant skirtingų tipų istorinius mokinio duomenis, sistema galės prognozuoti tikėtinus mokinio rezultatus. Tokio tipo sistema leis iš anksto numatyti, kokių egzaminų rezultatų gali tikėtis mokinys, jei ir toliau nepasikeis jo elgsena, pavyzdžiui, pažymiai, lankomumas, kitos charakteristikos“, – sako T. Urbonas.

Dr. Rasa Erentaitė, KTU Socialinių, humanitarinių mokslų ir menų fakulteto komandos vadovė, vyriausioji mokslo darbuotoja, tikisi, kad šis įrankis keis ir pačių mokyklų bei visuomenės požiūrį į tai, kokią vertę mokyklai gali suteikti nuosekli savo mokinių pasiekimų stebėsena ir prasminga analizė.
„Tai yra galimybė mokykloms įsivertinti savo situaciją atsižvelgiant į kontekstą, mokinių ankstesnius pasiekimus, taikytus vadybinius ar ugdymo sprendimus, ir parinkti tinkamiausias tolesnio darbo kryptis“ – sako dr. R. Erentaitė.
Kūrėjų teigimu, tai turėtų keisti iki šiol įsigalėjusį požiūrį mokinių pasiekimų duomenis naudoti mokyklų lyginimui tarpusavyje, viešų reitingų sudarymui.
„Šiuo metu pripažinimą susirenka tos mokyklos, kurios lyderiauja absoliučiais pasiekimų įverčiais, tačiau tos mokyklos, kurios padeda į viršų palypėti su sunkumais susiduriantiems mokiniams, lieka šešėlyje. Šio įrankio pagalba mokyklos galės tiek pačios pamatyti, tiek kitiems parodyti savo pridėtinę vertę“, – sako dr. R. Erentaitė.
Projektui susibūrusi komanda jau turi patirties kuriant skaitmeninius įrankius mokykloms. KTU mokslininkai vysto įrankį „NO-GAP“, skirtą mokinių pasiekimų atotrūkiui stebėti, o įmonė „Sonaro“ vysto efektyviam mokyklos valdymui skirtą informacinę sistemą SONARO EDU.
VŽ rašė, kad pandemijos metu sparčiai augę švietimo technologijų („edtech“) startuoliai nebepajėgė patraukti tiek visuomenės ir investuotojų dėmesio, pasauliui grįžus prie tradicinio mokymosi. Tyrimų bendrovės „Crunchbase“ duomenimis, nuo 2021 iki 2023 m. investicijos į švietimo technologijas tarptautiniu mastu sumažėjo daugiau nei 6 kartus.
Tuo metu rinkos analizių bendrovė „HolonIQ“ kasmet sudaro perspektyviausių Šiaurės Europos ir Baltijos šalių švietimo technologijų sąrašą. Čia užtikrintai pasirodo ir Lietuva su savo startuolių krepšeliu. 2024 m. šiame sąraše atsidūrė trys lietuviškos bendrovės: „Turing College“, „Vilnius Coding School“, „Vedliai“.
Tik iki rugsėjo 30 d.
fiziniams asmenims nuo 18 Eur/mėn.
- Esminių naujienų santrauka kasdien
- Podkastai - patogu keliaujant, sportuojant ar tiesiog norint išnaudoti laiką produktyviau
- Manopinigai.lt - praktiški patarimai apie investavimą, realūs dienoraščiai