„Solaris“ pranešė apie duomenų nutekėjimą: nukentėjo „Payseros“ klientai

Kaip patvirtino „Paysera“, jiems jau yra žinoma apie šį duomenų saugumo pažeidimą. Apie tai juos informavo pats „Solaris“ ir patikino su paveiktais klientais susisiekęs tiesiogiai e. paštu. Taip pat bendrovė nurodė jau pradėjusi vykdyti tyrimą dėl šio incidento.
„Pranešime nurodoma, kad sąskaitai ar lėšoms nėra kilęs pavojus, tačiau klientams rekomenduojama būti atidesniems, patikrinti kortelės operacijas ir apie bet kokią pastebėtą įtartiną veiklą pranešti „Solaris“. Taip pat rekomenduojama apsvarstyti galimybę laikinai pervesti lėšas iš kortelės sąskaitos į pagrindinę „Paysera“ sąskaitą, kuri nėra susijusi su „Solaris“ duomenų saugumo pažeidimu, arba sumažinti operacijų kortelėmis limitus“, – nurodoma „Payseros“ pranešime.
Pastaroji taip pat atkreipia dėmesį, kad turi pagrindo manyti, jog „Solaris“ duomenų bazėje galėjo būti neteisėtai prieita prie kai kurių kortelių turėtojų duomenų, tokių kaip pirmųjų keturių ir paskutinių keturių kortelės skaitmenų, taip pat galėjo būti pasiekti kontaktiniai duomenys.
„Paysera“ taip pat nurodė, kad vertindama galimą poveikį savo klientams apie šį incidentą informuos Valstybinę duomenų apsaugos inspekciją.
„Dėl galimo kontaktinių duomenų pažeidimo, tikėtina, padaugės vadinamųjų fišingo atakų, kai sukčiai, apsimesdami įvairiais paslaugų teikėjais, SMS žinutėmis arba e. laiškais siunčia pavojingas nuorodas, siekdami apgaulės būdu gauti prisijungimo prie paskyros ar mokėjimo kortelės duomenis“, – pažymėjo bendrovė.
VŽ rašė, kad pernai lapkritį Lietuvos bankas (LB) nustatė, jog „Solaris“ nesilaikė pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos bei informacijos saugumo ir veiklos tęstinumo rizikos valdymo reikalavimų. Todėl LB įstaigai skyrė 840.000 Eur baudą, įpareigojimą pašalinti pažeidimus bei apribojo verslo plėtrą.