Verslas – prieš automobilių išlaidų atskaitos ribojimą

Emilis Ruželė, Lietuvos verslo konfederacijos laikinasis vadovas, sako, kad valdžios planas dėl lengvųjų automobilių atskaitos kelia abejonių.
„Mums ir taip labai apribotas yra automobilių įsigijimas“, – trečiadienį Seimo Biudžeto ir finansų komitete aptariant planuojamą gynybos fondą teigė E. Ruželė.
Daiva Macijauskė, Lietuvos pramonininkų konfederacijos Verslo aplinkos ir ekonomikos departamento direktoriaus pavaduotoja, teigė, kad organizacija ribojimams taip pat nepritaria ir siūlė palikti galiojančią tvarką.
„Manome, kad šiuo metu automobilių įsigijimo išlaidų atskaitymo į sąnaudas apribojimas yra per radikalus, nesavalaikis ir ne vietoje. Automobiliai bus apmokestinami keturis ar penkis kartus nepaliekant verslui galimybės prisitaikyti“, – komitete pareiškė ji.
Pasak jos, dabar verslas įsigydamas transporto priemonę moka pridėtinės vertės mokestį (PVM), vienkartinį taršos mokestį, o jeigu automobilis naudojimas asmeniškai, jis papildomai apmokestinamas.
Papildomo gynybos finansavimo plane siūloma, kad iš pajamų būtų atskaitoma 75.000 Eur lengvųjų automobilių, dažniausiai elektrinių, įsigijimo ir nuomos išlaidų, jeigu jų išmetamas anglies dioksido (CO2) kiekis lygus nuliui, ir 10.000 Eur, jei CO2 viršija 200 gramų kilometrui.
Gintarė Skaistė, finansų ministrė, sako, kad toks siūlymas sumažintų paskatas įmonėms įsigyti brangius ir taršius automobilius.
„Manome, kad tokie sprendimai prisideda ir prie žaliojo kurso įgyvendinimo, įmonėse pajamoms uždirbti ekonominės klasės automobilis yra tai, kas generuoja pajamų uždirbimą, tuo metu prabangos automobiliai visgi turėtų būti įsigyjami akcininkų sąskaita, o ne sumažinant sąnaudas“, – Seimui antradienį pristatydama gynybos mokesčių paketą kalbėjo ministrė.