Komentuoti ir vertinti gali tik prisijungę skaitytojai

VISI KOMENTARAI

38
  • 2020-09-22T15:58:56+03:00

    be pasiėmusių anuitetus antras rodiklis, kuris leidžia įvertinti, ar anuitetas kaip II pakopos pagrindinis instrumentas veikia, ir kokiu mastu - kiek yra jau turinčių teisę į anuitetą, bet toliau mokančių įmokas, ir rodyti, kokios abiejų skaičių tendencijos laike.

    • 2020-09-22T16:36:01+03:00

      Preliminariais duomenimis, iki šių metų pabaigos tokių gyventojų, kurie sukaupė per 10 000 eurų ir sukanka senatvės pensijos amžių bus iki 600. Bet žmogus, sukakęs amžių, nebūtinai išeina į pensiją ir kreipiasi anuiteto, pagal "Sodros" statistiką, toliau dirba kas ketvirtas ir jiems nėra poreikio pradėti gauti pensijų anuitetą - jie gali kreiptis vėliau, atitinkamai išmokos bus didesnės. Vidutinė tendencija šiuo metu stabiliai yra >30 per mėn.

    • 2020-09-22T20:12:55+03:00

      ačiū, panašu kad anksčiau jie neėmė anuiteto-mokėjo toliau, net ir nedirbdami. Nes turint iš ko pragyventi buvo aiškus motyvas nemokėti 30+% sukauptos sumos anuitetą teikiančiai bendrovei, o visą sumą palikti palikimu. Pasikartosiu - duokite 2 kreives, kokios buvo anksčiau ir dabar tendencijos su pasiekusiais amžių (jų skaičius ir pasirinkusių anuitetą skaičius). Uždarytų visas spekuliacijas.

    • 2020-09-23T09:36:58+03:00

      Exactly my plan, jei nereikės tų pinigų pačiam, paliksiu kaip palikimą žmonai ar vaikams. Sau - blogiausio scenarijaus atveju.

    • 2020-09-23T16:33:38+03:00

      Kokie ten "30+% sukauptos sumos anuitetą teikiančiai bendrovei"? Čia draudikams tiek reikėjo mokėti, kol jie teikė anuitetus? Jei tai tiesa - tai dabar Sodra turėtų mokėti 30% didesnes anuitetų išmokas (ar bent jau kokia 25%), nes yra pelno nesiekianti institucija. Bet gi taip nėra, ar kaip?

    • 2020-09-23T22:24:39+03:00

      Taip. Ne, nes Sodra turi kaštus, tik mažesnius. Sėkmės aiškinantis kaip yra, aš jums ne pranašas, kuris viską žino.

    • 2020-09-24T11:51:59+03:00

      Pensijų anuiteto matematika, pagal kurią apskaičiuojamas išmokos dydis supaprastinus atrodo taip: Pagrindiniai rodikliai: vidutinė tikėtina pensijų anuiteto mokėjimo trukmė - 20 metų, kai gavėjas yra sulaukęs 65 metų (čia profesionalaus aktuaro atsakomybė paskaičiuoti kuo tiksliau). Prognozuojama metinė Pensijų anuitetų fondo investicijų grąža - 1 proc. ir vienkartinė įmoka pensijų anuiteto visoms administravimo (įskaitant investavimą, lėšų valdymą, mokėjimus, specialistų atlyginimą etc.) - 2,5 proc. Tai 30 proc. neaišku iš kur. Kokią ir kodėl kainodarą taikė Gyvybės draudimo bendrovės - kitas klausimas. Čia gal kaip su, pavyzdžiui, automobilio draudimu. Kodėl tam pačiam žmogui to paties automobilio draudimui skirtingos bendrovės pasiūlo draudimo kainą, kuri skiriasi tris kartus. Visa anksčiau minėti rodikliai atsigula į formulę ir gaunamas anuiteto išmokos. Dydis. Pavyzdžiui, už sukauptą 10 000 pensijų anuitetas bus 45 eurai/ mėn. Pažiūrime atgal vidutiniškai vienas gavėjas anuitetą gaus 20 metų 12x20x45=10 800. Per vidutinį laikotarpį žmogus atgaus 8 proc. daugiau nei įneš. Bet kartu čia yra ir draudimo paslauga. Jeigu žmogus sulauks vyresnio amžiaus, pliusas bus didesni

    • 2020-09-24T16:29:52+03:00

      Ačiū už išsamų paaiškinimą. Puiku, kad komunikuojate, asmeniškai kaip būsimas pensininkas ir stebintis 2 pakopos sistemos viražus nuo jos sukūrimo manau kad anuitetų perdavimas Sodrai yra šioks toks iššūkis, bet jei pavyks susitvarkyti, pokytis tik į gera.

  • 2020-09-22T16:26:40+03:00

    tai viso labo papildomai 87 eur prie pensijos?

    • 2020-09-22T16:42:41+03:00

      Senatvės pensijai įmokas mokame apie 35 metus. Kaupimas vyksta dar tik 16 metų ir ten visokiais smulkiais procentais. Dar nespėjo žmonės daug sukaupti. 87 eurų pensijų anuitetas gaunasi sukaupus nelabai didelę 20 000 sumą. Bet užtat mokamas visą gyvenimą, o kas ten žino, 15, 20 ar 30 metų pensijoje teks praleisti.

    • 2020-09-22T16:48:45+03:00

      Na sukaupta vidutinė suma 15,000€, per metus išmoka 1050€. Tai grubiai 6,7% anuitetas. Ne stebuklai, bet ir nėra blogai. Problema ta, kad į II pakopą pervedama kapeikos, pvz. jei nemoki maksimalios įmokos į II pakopą, dabar sumoki SoDrai (alga ant popieriaus 2600) 400€ per mėnesį, į antrą pakopą nuo savo atlyginimo moki dar 80€. Iš I pakopos gausi 1500€, o iš II 800€. Įmokos skirtumas 5 kartai, išmokos skirtumas tik 2 kartai. Tai jei nemokėti SoDrai, o viskas į II pakopą, tai gautum ne 2300€ viso, o 4800€. Kitaip sakant, dabar išėję į pensiją su II pakopa turėjo mažą atlyginimą pradėjo kaupti palyginus vėlai savo profesinėje karjeroje, todėl mažai spėjo sukaupti. Su 2x VDU atlyginimu per 40 metų sukaupsi 200,000€.

    • 2020-09-22T18:03:02+03:00

      Koks vidutinis vyro Lietuvo gyvenimo vidurkis? Vikipedija.lt rodo 69,1metai ( rodo 2015 metai) į pensiją vyrai 2026 metais (https://www.renkuosilietuva.lt/lt/senatves-pensijos/) išeis 65 metų tai gaudas po 87 eur žmogus turi privalomai pragyventi 19 metų, kad atgautų savo sukauptus pinigus. kaip sakote čia viskas realu? tai 2 klausimai ponui Sauliui Jarmaliui 1. Ar Jūs Sodroje dirbate ? 2. Apie kokius vyrams 15-30 m. gyvenimo pensijoje Jūs kalbate ? dėl ko įsivėliau į diskusiją. Matydamas tokias išmokas aš sustabdžiau kaupimą II pakopoje ir dabar matau, kad mano sprendimas - teisingas. Reikia ieškoti kitų kelių kur investuoti...

    • 2020-09-22T18:21:37+03:00

      Ačiū už informaciją!

    • 2020-09-22T19:59:14+03:00

      jei net nesuvokiate, kad ką tik gimusio ir 65 metų (pensijinio) sulaukusio vyro statistinis prognozuojamas amžius skiriasi iš esmės, negali jūsų sprendimas būti teisingas, nebent visada laimite loterijoje, agitatoriau ;-)

    • 2020-09-23T09:38:03+03:00

      Papildysiu Maurui, sulaukus pensinio amžiaus, vyras berods gyvena dar 19 metų.

    • 2020-09-24T11:56:07+03:00

      Taip aš dirbu Sodroje, galite tai matyti LinkedIn ir Google. Pasirašau Vardu Pavarde. Vidutinė gyvenimo trukmė ir vidutinė gyvenimo trukmė sulaukus senatvės pensijos amžiaus - ženkliai skiriasi. Statistiškai aktuarai skaičiuoja, kad sulaukęs 65 metų asmuo, kuris gaus pensijų anuitetą dar gyvens 20 metų. (vyrai moterys skiriasi, bet negalima į tai atsižvelgti, užtat galima atsižvelgti, kad iki šiol pensijų kaupime dalyvaujančių gyventojų, kurie įsigys pensijų anuitetus, nes sukaupės 10 000, pajamos buvo didesnės nei vidutinės, o didesnes pajamas gaunantys gyventojai gyvena ilgiau nei vidutiniškai.

  • 2020-09-22T19:00:09+03:00

    Visą gyvenimą sau moku mma. Nekaupiu per valdiškas sistemas. Mano skaičiavimu pačiam sau susimokant dividendus ir juos investuojant susikaupsi daugiau

    • 2020-09-22T20:09:20+03:00

      taip, gudruti, eksploatuojate gyvulių ūkio mokesčių sistemą, and proud of it.

    • 2020-09-22T23:34:15+03:00

      Trečios pakopos kaupimo įmokos, sudarančios iki 25% bruto algos darbo užmokesčio, kurias perveda darbdavys, apmokestinimo tarifą priartina prie dividendų apmokestinimo tarifo, efektyvus DU tarifas gaunasi apie 32%, o dividendų su pelno mokesčiu - 28%., o jei alga nėra didelė ir dar priklauso kažkiek neapmokestinamojo dydžio, tuomet tarifai gali visiškai susilyginti, ypač jei moki sau tik MMA. Tad kaupk trečioj pakopoj net ir gaudamas MMA. Be to, dar 25% sumą neapmokestinamų įmokų nuo savo MMA algos gali pats kaip fizinis asmuo pervesti į trečią pakopą (lengvata dabar taikoma berods tik sumai iki 1600€ per metus), tokiu būdu net mokėdamas sau mma gali kaupti po 300 neapmokestinamų eurų per mėnesį. O antros pakopos privalumas tas, kad nesulaukęs pensinio amžiaus negali išleisti sukauptų pinigų kitiems poreikiams. Todėl kaupiu maximaliai tiek antroj, tiek trečioj pakopoj, o 28% nuo BRUTO algos yra tikrai daug ir iš esmės, kokią sumą 20 metų kaupsi kas mėnesį, tokią galėsi ir išsimokėti sau kas mėnesį po 20 metų. Taigi, kokios pensijos nori, tokią sumą ir reikia kaupti, o sodra pridės dar biški.

    • 2020-09-22T23:38:57+03:00

      Pridursiu, kad sau tą 20 metų kauptą sumą galėsi mokėti irgi 20 metų, o sukauptos sumos investicinis prieaugis apsaugos dabartinę kaupimo sumą nuo infliacijos.

    • 2020-09-23T04:46:21+03:00

      Mažose įmonėse, o mano atvejis toks, pelno mokestis 5%, taigi bendras mokesčių dydis su GPM yra 19,25%. Toli nuo minimų 32%

    • 2020-09-23T04:48:20+03:00

      Dalinuosi patarimais kitiems, o ne didžiuojuosi. Anglicicmus derėtų išmesti. Daugeliui nesuprantama

    • 2020-09-23T08:01:46+03:00

      Dėl anglicizmų Jūs visiškai teisus. Kaip atrodytų diskusija, jei joje dar ir rusų kalbą mokantys savo šmaikštumą demonstruotų...

    • 2020-09-23T09:41:59+03:00

      Jo, anglicizmai kliūva labiau, nei naudojimąsis mokesčių spragomis ir tuo didžiavimasis. Ne kiekvienam žmogui mokesčių spragas taisyti, bet tuo didžiuotis ir pateikti kaip gerą sprendimą yra apverktina. Kitas niuansas, taip, pačiam investuoti, net nuo darbo pajamų po mokesčių, potencialiai gausi didesnę grąžą ir jokių apribojimų kaip leisti pinigus. Dabar atsakykite į klausimą, ar dauguma Lietuvoje moka naudotis finansiniais instrumentais ir tinkamai įvertinti kaštus ir grąžą? Dauguma net nesupranta, kaip galima iš paskolos uždirbti.

    • 2020-09-23T10:25:41+03:00

      tai kad dalinatės kaip apsukti pakišant darbo pajamas po kapitalo, ir reiškia kad dėl to neturite jokių skrupulų. Tai pasidalinkite su savo vaikų mokytojais ar gydytojais, kaip tapti lygesniu už kitus.

    • 2020-09-23T14:01:13+03:00

      Gaunu kirvį ir plaktuką, o tada einu medžio kirsti plaktuku? Aš tik naudoju instrumentus pagal paskirtį. Moku visus mokesčius, kaip Seimas priėmė. O ir nedaug sutaupau, nes pajamos ir 2k per mėn nesiekia jei viską per algą paleisčiau tai tie mano vaikai tikrai geriau nesijaustų. Daugiau neuždirbsiu ir neketinu. Gyvenu kukliai ir man gana.

    • 2020-09-23T16:28:27+03:00

      O kaip jaučiasi tų vaikai, kurie uždirba 800€ į rankas ir moka visus mokesčius? Durniaus vietoje, nes jie sąžiningi? Nes tą patį gali sakyti ir tas, kuris uždirba 10,000€ į rankas per mėnesį, kam jam mokėti daugiau mokesčių? Gaunu daugiau nei 2k€ per mėnesį ir kažkodėl viską moku kaip priklauso. Nemokėčiau, liktų mano šeimai dar 1k€, kaip manai, kaip mano šeima jaustųsi turėdama dar papildomą 1000€ pajamų?

    • 2020-09-23T22:40:13+03:00

      čia vien otmazai ir demagogija, kuklusis draugas Koreika ;-) jokių anglicizmų

  • 2020-09-23T00:31:23+03:00

    Bet kokius skaičiavimus apie pensijos kaupimą ir nekaupimą sugriauna faktas, kad didžioji dauguma žmonių, kažkada būsiančių pensininkais turi būsto paskolą, už kurią sumokama palūkanų suma ženkliai didesmė, nei gausit kaupiant lyšnus pvz 50€ per mėnesį fonduose, o ne greičiau atidavinėjant paskolą. Čia paprasčiausias variantas kaupto pensiją žmogui, be verslo gyslelės. Turint verslo gyslelę, kiekvienas laisvas euras, investuotas į savo verslą, grąžą duoda iš viso nepalyginamai didesnę. R.I.P fondai.

    • 2020-09-23T09:44:12+03:00

      Už paskolą, dabar pasiėmus brangiai moki 2,5%. Vidutinė grąžą II pakopos pensijų fondo siekia 7% atmetus mokesčius. Taip kad II pakopoje 3x daugiau susikaupia, nei sumoki palūkanų už paskolą. Taip, visi lietuviai turi verslą :D Ir dar pelningą verslą, kuris tvarus pats, ir jį gali parduoti kaip atskirą juridinį asmenį. Dauguma vos batus užsiriša, ką jau kalbėti apie išmanymą investavimo, apskaičiavimą grąžos ir finansiškai geriausių sprendimų priėmimą.

    • 2020-09-23T09:56:07+03:00

      nieks tau negarantuoja tu 7 procentu is investiciju, ir esu tikras kad tiek vidutinis lietuvis is skandinavisku banku tikrai negaus :), o ta 2.5 procentu graza garantuota.

    • 2020-09-23T10:21:16+03:00

      2,5 proc. grąža mano nuomone yra niekingai maža, kad dėl jos būtų verta anksčiau grąžinti paskolą. Žinoma, išankstinis paskolos grąžinimas turi ir kitokių gėrių, kurie tiesiogiai nesusiję su grąža. Tai kaip ir nėra ko smerkti žmonių, kurie pasirenka grąžinti paskolas anksčiau, tačiau finansinė grąža kaip motyvatorius, nėra geras (mano nuomone).

    • 2020-09-23T11:20:19+03:00

      Bet kokius skaičiavimus apie pensijos kaupimą ir nekaupimą sugriauna faktas, kad kol tos pensijos sulauksite valstybė gali kelis kartus ką nors pakeisti, apjungti, apriboti, apmokestinti, užšaldyti ar dar kaip nors sumažinti faktinę kaupimo grąžą.

    • 2020-09-23T14:31:41+03:00

      1) Būsto kreditą priskirti derėtų prie operational expenses. Kaip maistą, transportą ir t.t. Realiai tai yra kaštas už stogą virš galvos, kuriam yra brangesnių ar pigesnių alternatyvų. 2) šaunu, jei turit noro ir kompetencijų verslą kurti. Betgi minimi produktai yra skirti mažmeniniam vartotojui su statistiškai nuobodžiu gyvenimu.

    • 2020-09-23T16:32:18+03:00

      Wow, pasakei stebuklą, niekas negaratuoja grąžos! Nu čia tai pritrenkianti naujiena! Ai tiesa, 7% grąža, čia kokių 10-ties metų vidurkis. O paskolą prieš 6 metus turėjau su 1,5% marža pasiėmęs. Tai pardaviau pernai, nuomos grąža padengė palūkanas, įmoką ir mano dalį perkant butą nuomai, bei dar uždirbau apie 300% kapitalo grąžą nuo savo kapitalo. Na grubiai gavosi apie 60% metinė grąža. Ir fonduose dar man uždirbo šalia dar tuos 7% grąžos nuo likusio kapitalo. Jei būčiau anksčiau grąžinęs paskolą, daugiau uždirbęs iš buto nebūčiau, tačiau uždirbau iš fondų (na dar P2P skolinimas 21-27%, čia jau su blogom paskolom nurašyta)

    • 2020-09-23T16:33:18+03:00

      Niekas nesako, kad yra blogai grąžinti anksčiau, didesnis saugumas ir mažiau spaudimo atsitikus nelaimei, bet teigti, kad tai yra gera investicija....

    • 2020-09-23T16:59:00+03:00

      kazkaip silpnai as su bitkoinas 10000% graza gavau, gaila pasiskolint daugiau negalejau ir uztruko daug trumpiau nei tau

  • 2020-09-23T17:23:50+03:00

    Kokios ašarėlės. In FB parodė kaip jis moka €87 antstoliui už kažkokią fake, bet fsio zakonno baudą. Bauda sumokėta be teismo, ubagau antstoliai dirba fsio zakonno dar efektyviau. Žinant kad antstolius sunarstė pensijų fondai - tai jau Amžiaus KARIKATŪRA.

  • 2020-09-24T20:10:30+03:00

    Jei naujas Seimas išras dar sunkesnį mokesčių kryžių, kai kurie komentatoriai savanoriškai pasirinks jį. Sakyčiau su galva negerai, jei norisi susimokėti daugiau kai galima mažiau. Kalbu tik apie legalius būdus

RUBRIKOS NAUJAUSI

52795
130817
52791