Vitalij Muštuk: Klaipėdos uosto potencialas išlieka didelis

Maždaug 30 proc. rinkos užimančios KLASCO metinė krova prieš karą Ukrainoje sudarė 12-13 mln. tonų krovinių per metus. Klaipėdos uostas krovos rekordą pasiekė 2020 metais, kai ji sudarė 47,7 mln. tonų. Vadovas skaičiuoja, kad 2024 metais uoste perkrauta 35,5 mln. tonų krovinių, nors uoste esančios krovos kompanijos, priklausomai nuo krovinių struktūros, galėtų generuoti apie 60-70 mln. tonų krovinių per metus.
„Klaipėdos uoste yra labai stiprių tarptautinio kapitalo krovos kompanijų, turinčių ir uosto žemės rezervų ir galimybių plėstis. Tačiau šiuo metu esame gana stipriai nukraujavę. Tokių krovinių srautų, kokie buvo anksčiau, bent jau artimiausiu metu nebebus. Žinoma, visi supranta priežastis. Todėl verslai ieško alternatyvių kelių, kaip būtų galima užpildyti šią spragą. Mūsų įmonės strategija – diversifikuotis”, – teigia vadovas.
KLASCO tą sėkmingai daro: šiaurinėje terminalo dalyje valdanti 45 ha plotą, kuriame yra birių trąšų, grūdų ir skystų trąšų terminalai, pietinėje dalyje kompanija planuoja jūrinių vėjo jėgainių terminalą.
„Einame į negabaritinių ir sunkiasvorių krovinių segmentą – jau esame pradėję sausumos vėjo jėgainių krovą, sėkmingai priėmėme kelis laivus. Pietinėje dalyje turime apie 44 ha uosto žemės, kur startavo krantinių rekonstrukcijos darbai. Čia įrengsime vėjo jėgainėms pritaikytą aukštos kokybės infrastruktūrą ir suprastruktūrą. O ateityje, kai šie projektai pasibaigs, su minimaliomis investicijomis galėsime ten pradėti vystyti konteinerių terminalą”, – darbus ir planus vardija Klaipėdoje apie 30 proc. visos krovos rinkos užimančios bendrovės vadovas.
Ar pasikeitus geopolitinei situacijai Klaipėdos uostas tapo galine krovos stotele? Kas yra didžiausi uosto konkurentai? Ko KLASCO iš rinkos bei ekonomikos tikisi šiemet ir kaip keičiasi klientų lūkesčiai bendrovei? Daugiau Vitalij Muštuk įžvalgų išgirsite „Verslo tribūnos“ tinklalaidėje.
[infogram id="8ba6cd96-2bd4-4b83-a67e-0fa469725717" prefix="oGQ" format="interactive" title="Copy: SurfShark"]