2014-02-11 23:01

Išmanieji telefonai baigia išstumti navigacijos prietaisus

Didžiausia Europos palydovinės navigacijos prietaisų gamintoja toliau praranda pinigus ir pozicijas augančioje rinkoje. Rinkos tyrėjai prognozuoja, kad vietos nustatymo paslaugą suteikiantys išmanieji įrenginiai šio prieaugio nebeatiduos.
Išmaniųjų telefonų skurdinami navigacijos gamintojai ateitį sieja su dėvimais prietaisais. JACOBO KEPLERIO („BLOOMBERG“) NUOTR.
97%
Tiek per metus smuko „TomTom“ grynasis pelnas.

Dominuoja išmanieji telefonai 2012–2022 m. prognozuojamų GNSS* sukauptų pajamų pasiskirstymas,%

Asmens vietos nustatymo paslaugos** 47
Kelių eismo navigacija 46,2
Topografija, teritorijų žvalgymas ir matavimas 4,1
Žemės ūkis 1,4
Aviacija 1
Laivyba 0,3
Traukinių eismo navigacija 0,1

* Pasaulinės palydovinės navigacijos sistemos
** Angl. „Location-Based services“ (LBS) suteikiamos per išmaniuosius telefonus, planšetes, skaitmenines kameras, nešiojamuosius kompiuterius, sporto ir judėjimo sekimo įrenginius.
ŠALTINIS: „EUROPEAN GNSS AGENCY“


LBS auga sparčiau už visą rinką
Prietaisų su LBS pristatymai, mln. vnt.
2006 m. 100
2007 m. 150
2008 m. 220
2009 m. 290
2010 m. 370
2011 m. 640
2012 m. 820
ŠALTINIS: „EUROPEAN GNSS AGENCY“


„TomTom“ rezultatai prastėja, mln. EUR
2013 IV 2012 IV 2013 2012
Apyvarta 268 289 963 1.057
EBITDA pelnas 33 53 143 181
Grynasis pelnas 3 99 20 129
ŠALTINIS: „TOMTOM“ FINANSINĖ ATASKAITA

„TomTom“ pardavimų struktūra 2013 m.,%
Asmeninio vartojimo prekės 59
Automobilių pramonė 20
Licencijos 12
Verslo sprendimai 9
ŠALTINIS: „TOMTOM“ FINANSINĖ ATASKAITA „TomTom“ paskutinį praėjusių metų ketvirtį gavo 7% mažiau pajamų, o EBITDA pelnas tuo pačiu laikotarpiu krito 37%. Didžiausiai navigacijos įrangos gamintojai Europoje praėjusį ketvirtį teliko 3 mln. EUR grynojo pelno, arba 97% mažiau nei prieš metus. Ir prarasdama pelną kompanija uždirbo daugiau, nei tikėjosi analitikai, laukiantys 0,75 mln. EUR nuostolio. Kartu su rezultatais „TomTom“ paskelbė šių metų prognozę, kad laukia 900 mln. EUR apyvarta – dar mažesnė nei pernai. Pelnas akcijai šiemet turėtų smukti 23%, iki 0,2 EUR. Haroldas Goddijnas, „TomTom“ vykdomasis direktorius, „Reuters“ sakė, kad šie metai kompanijai išliks sunkūs, nes asmeninių navigacijos prietaisų (PND) paklausa ir toliau smuks, o atsigavimas automobilių rinkoje išliks prislopęs. Nyderlandų kompanijos gerovė glaudžiai susijusi su tokių gamintojų kaip „PSA Peugeot Citroen“, „Renault“ ir „Fiat“ pardavimais. Tokių veiksmų imtis ir mažesnes pajamas prognozuoti verčia stiprėjanti tendencija, kad vartotojai vis dažniau aplinkoje susiorientuoja pasitelkdami išmaniuosius telefonus, o ne atskirus navigacijos prietaisus.
Auganti rinka
Rinkos ekspertai prognozuoja, kad prietaisų su palydovine navigacija iki 2017 m. pasaulyje daugės vidutiniškai 22% kasmet, iki 4,5 mlrd. vienetų, o 2022 m. jų skaičius turėtų priartėti iki 7 mlrd. vienetų. Bent jau taip prognozuoja Pasaulinės palydovinės navigacijos sistemos (GNSS) Europos agentūra „European GNSS agency“. Tačiau didžiąją šios rinkos dalį turėtų nusigriebti išmanieji įrenginiai su palydovine navigacija, pasigviešiantys rinkos dalį nuo tradicinių asmeninių navigacijos prietaisų gamintojų.
Agentūros skaičiavimais, iš vietos nustatymo išmaniaisiais įrenginiais paslaugų gaunamos pajamos jau turėtų aplenkti pajamas, gaunamas iš kelių eismo navigacijos, ir tapti didžiausiu paslaugų segmentu.
„Asmeninių navigacijos prietaisų rinka toliau traukiasi, ją užgožia automobiliuose naudojami išmanieji telefonai. Vietos nustatymo paslaugų įrenginiai taip pat vis dažniau naudojami aviacijoje ir pramoginėje laivyboje“, – rašoma 2013 m. pasaulio GNSS rinkos apžvalgoje. „European GNSS agency“ atkreipia dėmesį, kad naudojimasis GNSS per išmaniuosius įrenginius ypač auga žemo pajamų lygio šalyse. Išmaniųjų telefonų pranašumą prieš tradicinius įrenginius navigacijos srityje didina ir vietos nustatymo paslauga paremtų programėlių gausa, tokių kaip „Foursquare“ ir „Endomondo Sports Tracker“.
Nauji produktai
„TomTom“ dar 2012 m. pripažino, kad populiarėjantys išmanieji telefonai su teikiama vietos nustatymo paslauga ilgainiui numarins PND segmento prietaisus, ir kompanija to sustabdyti nebegali. Kaip viena iš išeičių – minėtas persiorientavimas į vien turinio, programinės įrangos ir paslaugų teikimą. Kompanija, norėdama atsverti mažėjančius asmeninių navigacijos prietaisų pardavimus, ieško būdų ir kaip navigacinę įrangą parduoti tiesiogiai automobilių gamintojams.
Kompanijos pranešimai atspindi, kad išmaniesiems įrenginiams pralaiminti „TomTom
“ atsilaikyti bando investuodama į naujus produktus. „2013-ieji mums buvo solidūs metai tiek veiklos, tiek finansų atžvilgiu. Pristatėme naujų produktų PND segmente ir pirmąjį „TomTom“ ženklo sportinį laikrodį su GPS sistema. Taip pat padidinome plėtros spartą. Ateinančiais metais planuojame paspartinti investicijas į mūsų naują žemėlapių platformą ir programinę navigacijos įrangą“, – kompanijos pranešime cituojamas p. Goddijnas. Šia kryptimi sėkmingai žengia „Garmin“ – kita didelė palydovinės navigacijos sektoriaus dalyvė. Praėjusių metų trečiąjį ketvirtį „Garmin“ navigacijos įrangos aviacijos ir laivybos sektoriams pardavimai augo atitinkamai 15 ir 24%. Padalinio, gaminančio sporto reikmenis su navigacijos įranga, pavyzdžiui, laikrodžius, pardavimai augo 25%. Tiesa, šių 3 segmentų rezultatai nepadėjo atsverti praradimų, kuriuos lėmė mažėjantys automobilių navigacijos ir asmeninių navigacijos prietaisų pardavimai, sudarantys per du trečdalius kompanijos apyvartos. „Garmin“ visų praėjusių metų rezultatus skelbs kitą savaitę.
52795
130817
52791