2009-04-28 00:01

Proveržis bus – patrauklių įmonių Lietuvoje yra

Praėjusią savaitę į pasaulinę susijungimų ir įsigijimų (angl. mergers and acquisitions, M&A) rinką sugrįžo pavasaris – buvo sudaryti penki dideli įmonių įsigijimo sandoriai. Anot specialistų, tai – signalas ir Lietuvos verslininkams, kad stambių investuotojų yra, jie svarsto ir laukia.
Paulius Nevinskas, „GILD Bankers“ projektų vadovas, parduodantiesiems verslą pataria laukti ne „pirmo pirkėjo skambučio“, o sudaryti sąlygas keliems pirkėjams konkuruoti ir tokiu būdu parduoti savo įmonę už didesnę kainą.
VŽ skaičius

38 sandoriai
Tiek Lietuvoje š. m. I ketv. buvo paskelbta sandorių įskaitant ir vėliau atšauktus. 2008 m. I ketv. tokių sandorių būta 52.

Šaltinis: „Zephyr“. Praėjusią savaitę didžiausia pasaulyje verslo programinės įrangos kompanija „Oracle“ už 7,4 mlrd. JAV dolerių (USD) įsigijo „Sun Microsystems“, o farmacijos milžinė „Glaxo SmithKline“ už 3,6 mlrd. USD – „Stiefel Laboratories“. „PepsiCo“ paskelbė apie ketinimus už 6 mlrd. USD išpirkti susijusių gėrimo gamintojų akcijas, britų „Giageo“ – apie ketinimus įsigyti pasaulinės prabangos prekių grupės LVMH dalį – „Moet Hennessy“, o „Fiat“ – apie ketinimus perimti iš „General Motors“ Europos gamintojus „Opel“ ir „Vauxhall“.
Pauliaus Nevinsko, „GILD Bankers“ projektų vadovo, teigimu, praėjusios savaitės postūmis – ilgai lauktas ir ryškus ženklas, nes nuo š. m. pradžios pasaulinė rinka buvo apmirusi – nuo sausio iki balandžio pabaigos įvyko sandorių už 659,5 mlrd. USD, arba trečdaliu mažiau nei pernai tuo pat metu.
„Ši pasaulinė tendencija neaplenkia ir kitų Europos kompanijų. Tos, kurios buvo numačiusios plėtrą įvairiuose Europos regionuose, įskaitant ir Baltijos šalis, ir turėjo strateginį tikslą anksčiau ar vėliau čia atsirasti, turėjo įgauti daugiau pasitikėjimo ir įvertinti tai kaip vieną iš rodiklių, kad jau laikas įsigijimams“, – sako p. Nevinskas.
52795
130817
52791