„Presto“ ir „Gurman's“ atsidurs vienos įmonės rankose

Aurelijus Glinskis, UAB „Presto prekyba“ akcininkas ir direktorius, įsitikinęs, kad įvykdžius reorganizaciją verslus valdyti pavyks efektyviau, sumažės kaštai, išaugs veiklos pelningumas.
„Abiejų bendrovių veiklos yra analogiškos, tiesiog skirtingiems prekės ženklams turėjome dvi bendroves. Vieną įmonę valdyti bus paprasčiau“, – planais dalijasi p. Glinskis.
Registrų centro duomenimis, šiuo metu abiejų bendrovių įstatiniai kapitalai sudaro po 1 mln. Lt. Po reorganizavimo UAB „Kavinukas“ bus prijungtas prie „Presto prekybos“ ir baigs savo veiklą kaip juridinis asmuo, įmonė veiklą tęs nauju pavadinimu UAB „Kavinuko prekyba“. Naujosios įmonės įstatinis kapitalas sudarys 2 mln. Lt.
Pasak Arūno Butkaus, „Kavinuko“ direktoriaus, pavadinimą „Presto prekybą“ keisti į „Kavinuko prekyba“ nuspręsta dėl to, kad įmonės pavadinimas nebūtų siejamas su vienu prekės ženklu. Naujos įmonės pagrindiniai prekės ženklai išliks tie patys: „Gurman‘s“, skirtas išrankesniam vartotojui, ir „Presto“, orientuotas į platesnį vartotojų ratą.
Turės naują cechą
Rankų darbo saldainiai ir sausainiai, kuriais prekiaujama įmonės kavinėse ir parduotuvėse, gaminami Ateities gatvėje esančiame ceche. 150 kv. m ploto erdvėje gardumynus kuria ir gamina 10 konditerių. Kavos ir arbatos maišymo, pilstymo ir skrudinimo darbai atliekami keliose vietose.
„Visus procesus sujungsime, gamybą sutelksime dabar įrengiamose patalpose. Šios patalpos atitiks visus sanitarinius reikalavimus, bendras gamybinis plotas sieks 300 kv. m“, – pasakoja p. Butkus.
Paklaustas apie investicijas pašnekovas nedetalizavo konkrečių sumų, tačiau pažymėjo, kad jos bus nemenkos, nes planuojama įsigyti pakavimo automatų, kitų naujų technologijų.
Registrų centro duomenimis, „Presto prekyba“ pernai gavo 15,7 mln. Lt pardavimo pajamų, 6% daugiau nei užpernai, kai apyvarta sudarė 14,8 mln. Lt. Bendrovės ikimokestinis pelnas lyginamuoju laikotarpiu smuko triskart: nuo 810.987 Lt užpernai iki 259.922 Lt pernai.
„Kaip ir kasmet, šiemet tikimės 5% augimo. Mūsų tikslas – augti ne mažiau nei Lietuvos BVP“, – strateginį tikslą įvardija p. Glinskis.
Augimą planuoti leidžia ir produkcijos kainos, nors jos šiuo metu nėra pačios palankiausios. Arbata, kaip ir kasmet, stabiliai po truputį brangsta. Ponas Glinskis skaičiuoja, kad žaliosios arbatos galima įsigyti už 2,5-15 USD/kg. Tačiau reikia daug degustuoti, kol randamas tinkamiausias variantas.
Kavos kainos priklauso nuo sandorių biržoje. Šių metų pradžioje kavai pabrangus kol kas ji pigti nepradėjo. Tam, p. Glinskio vertinimu, įtakos turėjo kritulių kiekis Lotynų Amerikoje, spekuliacijos biržoje ir daugybė kitų faktorių. „Presto prekyba“ perka kavą iš tiekėjų Europoje, taip pat šio gėrimo atsigabena iš Brazilijos, Kolumbijos.
Paklaustas apie tinklo plėtrą verslininkas sakė, kad visuomet atsižvelgiama į situaciją rinkoje: jeigu atsiranda geras variantas naujai parduotuvei ar kavinei, stengiamasi progos nepraleisti. Beveik visos iš 16 „Presto“ parduotuvių ir 6 kavinių veikia didžiuosiuose prekybos centruose.
Aromatinės kavos lyderiai
Iš Ceilono, Kinijos, Vietnamo ir kitų šalių p. Glinskis atsigabena įvairių rūšių arbatų – jų asortimentas šiuo metu siekia 300 skirtingų arbatžolių. Lietuvių skonis, pasak jo, skirtinguose miestuose nėra vienodas. Pavyzdžiui, vilniečiai labiau mėgsta įvairias žaliąsias arbatas, o Visagine perkamiausios juodosios.
„Žmonės domisi, kuo arbatos naudingos sveikatai, nuolat teiraujasi, ką turime naujo, o labiausiai mėgsta žaliąją, vaisinę ir egzotiškas arbatas“, – vardija p. Glinskis.
„Presto prekyba“ per metus parduoda apie 250 t arbatos ir 200 t kavos.
„Lietuvos kavos rinkoje esame labai nedideli žaidėjai. Nesiorientuojame į masinę prekybą didžiuosiuose prekybos centruose, tačiau esame tam tikros nišos – aromatinės natūralios kavos segmento – lyderiai. Mums įdomiau žaisti nišoje“, – sako p. Glinskis.
Jam žinoma, kad aromatinė kava sudaro apie 1-2% visos šalies kavos rinkos.
Šiuo metu kavos segmentą sudaro apie 50 skirtingų skonių, didelę dalį espreso mišinių perka kavinės.
„Kai kuriems rūpi išskirtinis skonis, kitiems svarbesnė kaina, tačiau kokybę lemia daugybė faktorių: reikia ne tik geros kavos, bet ir tinkamo kavos aparato, daug lemia ir barmeno rankos“, – šypsosi p. Glinskis.
Paklaustas apie konkurencinę aplinką pašnekovas sakė, kad ji yra milžiniška, tačiau esą visi dirba savose nišose. Šiame versle sėkmę lemia gera prekybos vieta, patrauklus asortimentas ir geras personalas, įsitikinęs p. Glinskis.